1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Aik 2019-11-22

2007458 · » Till forumet


Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Tarasov: Jag vill jättegärna skylla på autokorrekt men får nog krypa till korset och erkänna att det var en tankevurpa från mig.

Det värsta är att jag hade i huvet att Allsvenska finalen spelas i bäst av 5 så det var inte där jag räknade fel....
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
MrLöven: Vad vore hockey utan icing.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
NuMo: så himla svagt att ta en icing med 20 sek kvar, där gav vi bort 1p helt i onödan...
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
hockey_21: Ja, Karlkvist har verkligen klivit upp och tagit med ansvar, men ändå händer det att han inte år påslagen. Västervik och Vita Hästen är två exempel på att han har en bit kvar till Johan Forsberg, men jag håller med om att han växer varje säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
jonsson: kan de inte skylla på att de satt kvar i bussen...-;)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Heyerdal:

F.ö flyger laget till KHK matchen imorn, så
inge buss här inte.👌
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Nucky: Att se två stjärnor som Karlkvist och Tambellini jobba som våran fjärdelina är riktigt härligt att se.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Nucky: Instämmer o han verkar ha riktig kul på isen, lyser av spelglädje ! F.ö så är Dackell utlånad till Graz i Österrike fram till jul
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Heyerdal: Tycker f.ö att Karlkvists resa i Modo bör hyllas.
Tagit steg för steg varje år, och är nu inte bara en spelare med ruggig teknik och handledsskott.
Tvärtom täcker han skott med ansiktet, river och sliter samt är ofta den som leder laget när det går motigt.
Sjukt kul att se en spelare utvecklas på det sättet.
Det är också ett bevis på vad kontinuitet och hårt jobb kan göra med ett bra grundämne.

Ska säga att jag själv sågat honom emellanåt, och ifrågasatt en förlängning, men han täpper verkligen igen truten på alla kritiker, vilket som sagt är sjukt kul att se.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Tarasov: tror vi får avvakta och se hur Modo sköter sig mot svårare motstånd, att slå AIK, seriens sämsta lag tabellmässigt, hemma kanske inte är ett relevant riktmärke hur Modos form är för närvarande, såg stundtals riktigt bra ut igår och med större skärpa borde några mål till ramlat in, vi bjöd på alla tre mål bakåt vilket inte var positivt, det sista iofs betydelselöst, Karlskrona i morrn blir en bättre värdemätare på vår status och hoppas vi är vakna från första nedsläpp, lite si och så med det de senaste två matcherna
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
RedNek:
Ja Monno får ta den på sig!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
hockey_21: i en intervju med From igår i ÖA berättar han att han har haft och delvis fortfarande har problem i sitt personliga liv, vad det varit/är vill han inte gå in på, däremot berömmer han Modo och hur positivt allt blivit sedan han kom hit, med vänner, klubbkamraterna, den fina stämningen mm mm, hans tjej har också flyttat upp vilket bidragit, verkar trivas riktigt bra vilket gjort hockeylivet betydligt roligare
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
jonsson: Kan säkert bli bättre framöver. Laget verkar ha sånt självförtroende i 5 mot 5 att man nog inte har PP-panik. Blir intressant att se om det kommer in ett par lirare efter jul. Jag ringer Kuusela och kollar av läget redan nu...
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Tarasov:
Haha, ja det gör det väl, jag citerade tidigare inlägg...

Egentligen vill jag att det räcker med 4 raka som avslut på denna säsong.
Med Modo vinster som: 5-2, 3-2, 4-3 & 2-1, sista i öppen kasse. Mot LIF.
Gatstenens IF ska få smaka MODO´s kraft!


- Ja, jag har ännu kvar känslan (var på plats) efter sista kvalmatchen, hatar den & enda botemedlet mot detta är återgäldning.

RÖD-VIT-GRÖN, RÖD-VIT-GRÖN, RÖD-VIT-GRÖN!

Hahahaha, jag är inte så arg som det ser ut, hahaha..
- Ni fattar..
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Costanza:

Ang PP som vi är helt Ok i, finns det nån plan B tro? eller är man nöjd med hur det ser ut nu.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
RedNek:
7 raka bör väl räcka? ❤️
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Monno:
"12 raka va? ;-) Sen kan vi ta 14 raka som en säsongsavslutning. :-) Sen 8 raka efter det. :-)"

Nu snackar vi!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
hockey_21: From är fantastisk att se när han kommer rätt. Fascinerande hur han kan vara jämsides eller lite efter till och med och i princip åka ifrån motståndarna fast han åker i en båge runt dom.

Jacke kunde också göra sånt men tyvärr skedde det ju bara typ 2ggr per år... From är betydligt bättre på dra nytta av sin fart. Och som han visade igår har han inga problem att åka in framför mål och ta/ge stryk.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Monno: Adam Johansson är timjååit så den rapporten känns lite mer ihopkokad. Det är lite som när NHL-Jonathan påstod att det var mest MoDoiter som ifrågasatte hans val av återkomst till timrå när det i själva verket var 98% av hockeysverige eller som när lövenfansen kallade Tambellini för korpen.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Monno: Vill också passa på att hylla From, killen kommer bort lite då och då men när han är bra då är han riktigt bra. Snabb som tusan på rören, bra på att göra bort sin gubbe i en mot en situationer och det bästa är att han tar pucken in mot mål istället för att driva ut på kanten.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
wolper: Ibland vilar vi...Härligt med vinst igen. Vi tuggar på mot nya rekord.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
kändes som vi spela mer som ett lag i denna match mot förra
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Hakning-Henrik: Ja fast att inte fuska i defensiven skulle jag säga är personlighetsdrag. Inget du tränar bort på några veckor.

12 raka va? ;-) Sen kan vi ta 14 raka som en säsongsavslutning. :-) Sen 8 raka efter det. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Monno: han har kanske klickat helt perfekt med laget, tränaren och storleken på isen?

Men nu så är det dags för 10 raka till :)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Alltså Tambellini. Sicken värvning.
Vi lyckas alltså värva in en Nordamerikan som inte bara producerar poäng i toppnivå, utan jag tror fasiken han är den som jobbar hårdast i den kedjan också.

Vi har ju haft mycket roligt åt Lövenbloggens korpen snack.
Men man måste verkligen fråga sig vart Adam Johansson grävde fram infon om att han var lat och dålig defensivt?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
MorganaLefaey: Dessutom med en match mindre spelad, med chans att gå upp i ledning.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
MorganaLefaey: Skönt att studsa tillbaka med vinst!

Över 4000 pers på plats också. Härligt med en positiv trend där.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
wolper: Är lite skillnad på hur lagen plockar poäng.
Vi har gjort 50% mer mål än löven i 5 mot 5
och vi har gjort 100% mer mål än TIK i 5 mot 5.
Lite förmånligt avrundat i vår favör då da.

Men så har löven gjort 100% mer mål än oss i 5 mot 4.
Och Timrå gjort 50% mer mål än oss i 5 mot 4.
Dock väldigt förmånligt räknat för dem.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
MrLöven: Tur för er. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
NuMo: så himla dåliga straffar...ja förutom #96 😎
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Gavelo: Timrå kvitterar med 53s kvar och får 2pp lägen i förlägningen och avgör.
Löven lyckas efter 14 ganska dåliga straffar avgöra med enda målet i straffar.
Men vi kan se det som så. Vi kniper 1p mer än dem och dessutom så bjuder laget på hockeygodis som bör medföra mer publik framöver.
Ser gött ut må jag säga.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
jonsson: skönt att timrå och björklöven tappar en poäng vadera iallafall. Ja Timrås vanliga..
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
jonsson: 14 missade straffar i rad i Björklovenmatchen.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
modomille:

Löven tog extrapoängen
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
jonsson: Tyvärr vinner både Timrå och Löven, surt som tusan
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
wolper: Gött med vinst, bättre match än senast iallafall. Viktigt att studsa tillbaka. Ser annars att Timrå vann på klassiskt Timrå manér...
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
wolper:

Timrå tappar poäng
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
wolper: jäkla fart idag iallafall känns jäkla bra iallafall
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
modomille: Kom igen nu Ssk!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Rytter: Det betyder ju att PP nuförtiden är långt över 20%
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Gavelo:

Modo har 19.18%, så det är inte så långt till de 20% du eftersöker.

Vårt pp har blivit bättre från att varit 7% i början på serien.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
jonsson: Norlinder som slarva igen tror jag. Han är grym offensivt men måste ta bättre beslut även i den zonen.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
jonsson: ah så slarvigt hela vägen
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Hakning-Henrik: Då håller vi på Södertälje och Mora. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Hakning-Henrik:

Ja, det är bra, synd på 3-5 målet bara
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
NuMo: ännu bättre. Ssk kvitterade. Fint fint, då så
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
jonsson: kul att se att vi äger perioden trots att vi leder med tre. Bara mål som fattas 😊
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Hakning-Henrik:

Lite värdelöst vetande men ser nu att AIK bytt målis.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
NuMo: samma här. Modo björklöven timrå...
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2019-11-22
jonsson: Hade varit årets mål om han lyckades.
Kommentera

2007458 · »