1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Modo - AIK 29/9-2016

« · 1763785 Till forumet



Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Länka till plusartikel är ingen god idé.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno:
Oscar Öhman samt stenqvist gör debut, kul för dem. Eidstedt är tillbaka i uppställningen, iaf i enl allehanda.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: Ska jag skita i att länka tänker du då? Eller vill du jag ska skriva ut artikeln i .pdf och skicka till dig?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Det räcker att du skriver att länken går till en premiumartikel tycker jag.
Jag menade inte att provocera eller nåt sånt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: Ber om ursäkt att jag slösade 15sekunder av ditt liv. :-)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Det är lugnt, jag tänkte mest på att andra människor skulle slippa ett klicka på en död länk i framtiden.Du tänkte säkert inte på att artikeln var stängd för icke plusprenumeranter.
Kommentera


Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Tarasov: Grymt spännande !
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk:
Verkligen, finns alla förutsättningar att han tar en plats o behåller den. Iaf sett till prestationen i SCA cupen. Är lite spänd o se Öhman också
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Tarasov: Tänk dig en kedja men Skröder-Byron-Wernblom jag tror att det skulle bli grymt bra.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: Nja. Två stycken som knappast kan påstås ha sin styrka i defensiven tillsammans med en 16åring.
Inget ont om Lukas som är väldigt smart spelare. Men att fixa defensiven direkt vore sjukt imponerande.
Jag tror rollen nu med en speedkula och en grovjobbare är ett bra sätt att komma in i det.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: Måste återkoppla till detta lite igen.
Hur tycker du jag skulle ha gjort för att enligt dig vara korrekt? Utelämna länken? Är du en så där modern människa som helst är utan källor? "Står det på internet så är det sant"
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk:
Tillhör den skara som inte vill ha Skröder, även om jag inser att det kanske blir så ändå:)

Han skall spela med Edblom/Jakobsson.... Annars skulle det vara intressant med
Farley-Rundis-Werner, nu blir det med Tim W där istället vilket kan bli intressant det med
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Jag citerar tidigare klargörande från mig
"Det räcker att du skriver att länken går till en premiumartikel tycker jag. "
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: Ok. Det köper jag. Men då hade du kunnat skriva det istället för att nästan få det att låta att det var dumt att jag länkade. :-)

Problemet nu är ju att allehanda har ju fasiken premium på exakt allt nu...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: mailade mittmedia om just detta och jag fick till svar att man behöver få in pengar så man kommer premiumlägga mer och mer för att tvinga folk att bli medlem, det skojiga är att st.nu knappt har nått lagt på premium.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Jag uttryckte mig lite klumpigt, absolut, absolut. Ibland tolkas man inte som man avsett i detta format av kommunikation.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: Det sjuka med ÖA just nu är att material som ligger på hemsidan (ofta inte ens premium) kommer i papperstidningen flera dagar efter.
De har mycket att jobba på när det gäller det digitala formatet, Köper man en prenumeration på papperstidningen så är det ju inte så bra om man läst innehållet på nätet när papperstidningen kommer i lådan.
Jag vet flera som sagt upp tidningen på grund av detta.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: jag föreslog (har St m är modoit) att de ska rabattera övriga tidningar för de som redan är prenumeranter inom mittmedia, nättidningen då, Modo har många supportrar runt Sverige, ett stort problem med alla dessa premiumartiklar som i stort sett riktar sig mot Modo är att intresset minskar och drabbar Modo som förening, jag tycker de ska agera mot mittmedia
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Heyerdal: På temat alla fel fortsätter gammelmedia dag efter dag att gräva sin egen grav.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
bisterfinnen: Vem ska bli först ut med en riktigt bra 100% nätbaserad "tidning"?
Nu är det bara pinsamt dåligt med en massa videoklipp med snubbar som inte kan hantera formatet och artiklar som finns i papperstidningen flera dagar efter de publicerats på nätet.
Tänk vilken besparing och slippa trycka och dela ut tidningar och istället lägga krutet på att skapa ett team med grymt bra journalister som skapar en unik internetbaserad produkt för enbart betalande kunder.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
bisterfinnen: Tycker det är dålig ordning här inne. Vad har Allehandas premium abonnemang med matchlänken Modo - AIK att göra? Låt oss prata om den kommande matchen istället.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Sven Tuta: Lite långsökt men kopplingen är att någon länkade till en premiumartikel som behandlade just denna match så det blev ett litet sidospår.

Åter till matchen mot råttorna.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: Tuff match. Ska bli intressant att se Wernblom hur han står sig mot kanske seriens bästa motstånd.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Sven Tuta: Redan 10 poäng efter toppen i säsongsinledningen och läget är ytterst tveksamt, det som talar för Modo är att vi väldigt väldigt ofta gör bra matcher mot bra motstånd även om vi oftast förlorat så har iaf dom bästa prestationerna kommit mot starkt motstånd. AIK borta är till och med svårare än Timrå borta så det finns god chans att Modo gör en bra match ikväll, en uddamålsförlust och ett klassiskt "ett steg framåt".
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: räcker med att vi vaknar till i slutet och tar oss till slutspel. Bara vi får till 5 mot 5 och get fan i utvisningarna.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Blake: Det kan nog bli tufft ikväll men en intressant match förstås med Wernblom i fokus.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Blake: Men är det inte så att de bättre placerade lagen får poängfördelar i slutspelsserien?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo:
3,2,1..... Plus extra hemmamatch
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: ja, min farsa var en av dem, det var för stora bilder o för lite text sa han, sen blev det prenumeration på nya norrland eller nåt, kommer en gång i veckan...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Tarasov: Tack 👍🏼
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk:
Sänds utöver stream på TV12 samt C More Hockey.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
bisterfinnen:
Många debuter idag:)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Tarasov: avdelning :Skräckblandad förtjusning
☺️
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
AIK - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: Vi har två matcher mindre spelade Timrå mm också.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Haha skämtar domaren eller?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: Jävlar vad kylig han var.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Steken84: Den andra är ju bara löjlig då han fastnar i modospelaren.

Jösses Farley. Rahm köpte en korv, men sedan gick han tillbaka och beställde en räksallad också...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Haha orättvist men riktigt snyggt
1-0 modo
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Modo känns svaga och ostrukturerade, man petar med klubban och vinner nästan inga närkamper, saknar fart i mittzonen och backarna tar faslig lång tid på sig och blir ofta fastcheckade i egen zon, därför känns det ju riktigt ologiskt att vi tar ledningen.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
AIK - MODO Hockey 0-1
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Aik är överlägsna i alla moment på isen utom att göra mål. Kommer in i modos zon utan problem
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: Det är Modo. Det ska vara ologiskt. :-)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
En spelare i aik kan snurra upp 3 modoiter. Hönsgård. Tror modo glömde skridskoåkningen när dom hade försäsong
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Om det är Modo så är det så ologiskt att det blir logiskt 😁
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: helt ok pp. De stressar mycket, men vi skapade faktiskt en del:)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Webmaster: Igelkottar på bortaplan känns bra.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
hk: Jag tycker att vi blir för passiva i många situationer bara. Helt ok att vi är defensiva, men när vi tappar skridskoåkningen blir jag tveksam.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: PASSIVITET har ju varit ledordet i den här klubben dom senaste 7-8 säsongerna. Motståndare vinner alltid sargduellerna, motståndare är alltid aggressivare när dom spelar sig ur egen zon, motståndarna är alltid mer distinkta i avslutningarna bla bla blaaa....!!
Det handlar om vilken typ av spelare man värvar, vad dom har för mentalitet. Det är ingen slump att uttrycket "det sitter i väggarna" finns!
Kommentera

« · 1763785