1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474702 inlägg · 4078 ämnen

Modo - AIK 29/9-2016

1764987 · » Till forumet


Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: haha nej det är inte lätt. Hade faktiskt inte riktigt läst ditt inlägg. ursäkta röran men det är inte lätt att hålla isär er Modoiter alla gånger. :P
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Sputnik: Nej, det var det inte jag som skrev. Jag redogjorde varför han gick till USA. Du har det lite jobbigt nu, men kolla vem som skrivit de inlägg du kommenterar...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Mydar: jo jag läste ditt inlägg, men du ställde väl typ en fråga då du skrev. "Var det inte så att han var på väg in i A-laget för herrans år sedan men fick avbryta pga en knäskada." För jag antar att du menar slå sig in i Modos A lag.( Vilket blir fel då han skadade sig i Usa och kämpade för att slå sig in i NHL) Så frågan lyder, läste du ens mitt inlägg?? ;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Sputnik: Du menar att du inte läste mitt inlägg precis innan ditt?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Mydar: jag vet inte exakt men jag har för mig att han var över till Usa och spelade och fick en skada som du säger och fick avsluta karriären rätt tidigt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Mydar: Karlin kom fram under Bäckman (som kanske är den sämsta tränaren någonsin på att matcha in juniorer, men fantastisk på mycket annat). Mattias platsade inte riktigt och fick heller inte spela på den position han ville.
Mattias stack då till andra sidan pölen, men där åkte han på en riktigt otäck knäskada.

Jag är oerhört förvånad faktiskt. Karlin gjorde sig inte känd som den med bäst spelsinne. Att han gör succé taktiskt och visar fingertoppskänsla kunde jag inte tänka mig alls.

Mattias fick lill-strimma stipendium för bästa forward i tv-pucken. Han levde då väldigt mycket på att han fysiskt låg långt före alla jämnåriga. Han var snabbare starkare och hade ett fantastiskt skott därför att hans kropp var väldigt tidig. Sedan klarade han inte riktigt övergången till seniorhockey, dels för att han var för lat för att träna riktigt hårt samt att alla andra kom ikapp (Niclas Nordgren var exempelvis samma årgång).
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Sputnik: Ja jag är imponerad med av hans fingertoppkänsla. Var det inte så att han var på väg in i a-laget för herrans år sedan men fick avbryta pga en knäskada.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: det brukar vara ett jävla snack om ansvar för egen klubba etc, men men...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
lhlh: Larry skrev på förra veckan.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Sputnik: på tal om modohjärta har Larry fått ett nytt jobb eller inte?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: Han har ett stort Modohjärta vad jag förstår med, så det är absolut ingen omöjlighet att han kommer stå i Modobåset en dag.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Modo måste bara börja charma Karlin snart, han verkar vara ett fynd på tränarsidan.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: har sett en del matcher i Västerviks hall och var även där idag och kollade. Hallen är väl inte den bästa vad gäller sikt och så när man ser live heller men det blir ganska bra tryck när det är fullsatt då den är så kompakt. Förövrigt tror jag Västervik kommer vara med och slåss om en top 4 placering, trodde på dom inför säsongen med då Karlin har visat sig ha fingertoppkänsla när det gäller att bygga ihop lag och sätta spelsystem. (Än dock på div 1 nivå.) Det som gör det så roligt med Västervik är att dom vill spela en anfallsrik frejdig hockey vilket skiljer dom mot andra övriga nykomlingar som bara parkerar bussen så att säga.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K:
De tar nog en bira efter träningen:)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: Jag tror att de kommer att få det jobbigt senare, men visst är det lite skoj med modoanknytningen. Karlin och strömberg...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Västervik är ju fett grymma
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: kul att de sågar lhc-puckot K studion. Målvakten måste ta skottet på första stolpen. Slutdiskuterat.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Eller: Västerviks hall är för låg. Kameravinkeln är helt horribel och det går knappt att se skiten. Bygg om hallen så kameran får en vinkel som visar matchen...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Jag ser Växjö-Luleå, tycker den matchen är bättre än Lif mot Örebro.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Eller: försöker hitta en match att se och det lutar åt Växjö mot Luleå. Bik-aik är lågt tempo och mycket sämre än vår match mot stockholmarna. Vik-vik känns tveksam. Leksand-örebro är helt horribel. Sjukt uselt passningsspel. Man kan inte tro att det inte är allsvenska bottenlag som spelar.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Wikegård slår sönder glasskivan på bordet i studion, disciplinstraff? ;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
dempa: Det är ju helt makabert. Han gör allt för att undvika krocken.

Gath måste stängas av om man ska vara någorlunda konsekventa. Han verkar sakna lite skruvar och muttrar den karlen...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
dempa: domarna påverkade av den fanatiska hemmapubliken samt Eldebrink och Gath? Gath borde få disciplinstraff.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Rytter: tror knappt jag någonsin sett en spelare MED puck få matchstraff eller ens utvisning när en annan spelare åker in i denne.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Mikael Gath borde få en avstängning ala Wernblom när han i vrede slår sönder taktiktavlan mot sargen.

Sedan är ju matchstraffet på Filppula horribelt, han försöker ju bara komma undan när Rögle spelaren störtar fram och dessutom är låg, detta var nog något av det värre beslut jag sett, kan ju aldrig bli avstängning här.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
En fråga
Varför har man inte 2 domarsystem i HA
Är det en ekonomisk fråga eller finns det inte tillräckligt med elitdomare
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Nucky:

Ej råd med plus/premium, här skriver Henrik Lundgren om Noah Welch i Aftonbladet Plus:

Hans fru Alissa älskade livet i Örnsköldsvik, men för honom är Malmö och Köpenhamn livet.

– Jag visste att vi skulle bygga ett nytt lag, men jag trodde inte att det skulle bli så illa som det blev. Att på ett år gå från att vinna ­ligan till att åka ur, det var tufft. Jag är fort­farande upprörd över det.


Hur var det i Örnsköldsvik efter den sista kvalmatchen mot Leksand?


– Det var illa, vi var tvungna att få eskort hem av vakter efter matchen, några av fansen startade ett mindre upplopp. Jag förstår att de var upprörda, men att vandalisera bilar var att gå lite över gränsen. Men de älskar sitt lag i Örnsköldsvik.


www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/malmo/article23624195.ab

Supertrist med Edblom förresten. På kort sikt blir det väl så att både Wahlgren och Heier får centra.
Kommentera


Sv: Modo - AIK 29/9-2016
hanzon:

Nej Nej Nej, är tveksam till Skröder eftersom han inte varit med från start. Men att ta in honom som center vore en hål i huvudet lösning.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
hanzon: väldigt väldigt tråkigt med Edblom
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Rytter: Ta in Skröder, visserligen ingen center, men han kan väl ta den positionen
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Med Edblom borta i flera månader så måste man ut på jakt efter ersättare. Han har kanske varit vår stabilaste spelare i inledningen och gjort flera riktigt bra matcher, så tråkigt att han drabbas av detta när han vänder hem.

Frågan är vad det finns att tillgå på marknaden och vilka centrar som skulle kunna tänkas bli utlånade från SHL.

Synd att Örebro kontrakterade Anders Eriksson, annars hade det varit ett bra alternativ.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Verkar gå tungt för våra grabbar i Frölunda, både CG och VO står på 0p efter 4 matcher. Men iof så har ju hela VF haft det lite tungt i inledningen.

Dags för dom att få en utlåning hem till Modo i ett par matcher för att få upp självförtroendet.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Nucky:
En del intervjuer men det kommer inte fram något speciellt.

LW - Är glad att fansen gillar honom, har som mål och spela mkt i J20, a-laget är en bonus
AJ - Nöjd med segern, lång resa, utveckla de unga

osv :)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Nucky: För snål för avgiften? 1kr?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
bisterfinnen: Ska vi börja nästa match mot AIK i 5 mot 4 i 4min då eller hur tänkte du? :-)

Det var en uppenbar olyckshändelse. Så det lär varken bli anmält eller granskat.

Jävligt surt för Edblom som börjat säsongen så bra. Och nu kan hela hans karriär blivit förändrad...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Eller: nån som har premium på allehanda och kan klippa ut lite artiklar? Lite för snål för avgiften 😎
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
bisterfinnen: situationen lär knappast bli granskad
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
WarEvryPractice: lite självdisciplin bör man ju ha.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Eller: Ja, fast samtidigt, folk blir ju lite halvgalna i gamla islador. Minns hur det var i Kempis. Då var det press på domarna :)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Eller: Någon som sett om klubban i ögat är anmäld till DN? Det är väl bara SHL som har situationsrum?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Mydar: ja de såg inte ut som några "Goa gubbar".
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
leo: Domarna märkte ju inte hellre att Edblom fick en klubba i ögat.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: Låter på ett ungefär som Anders Söderberg, då han lirade
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Sawchuk: Det bådar ju gott
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Så bra att du är på hugget !
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: Jag hade sett Farley över tio matcher live innan han kom över hit så jag var rätt säker på hans kapacitet men man vet aldrig riktigt hur det mentala påverkar. De första matcherna var han passiv på ett sätt jag inte sett innan så man blev lite orolig.

Han växer dock in i kostymen mer och mer och igår började man känna igen honom även om han har en växel till. Det här är en kille Modo borde knyta upp på ett längre kontrakt, han är faktiskt bara 22 år gammal, sju år yngre än Spina var då han var här!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: Kan ge dig lite input från matchen igår.
Farley är en fantastisk spelare på små ytor, han är liten och kvick vilket ger han ett övertag mot något svagare målvakter. Dock saknar han helt massa för att kunna delta på allvar i duellspelet när fysik blir en viktig del och det gör tyvärr att han faller bort långa stunder. Han är ett hot offensivt med sin teknik men han är svagare defensivt, overall behöver han lägga på sig lite mer muskler så kan han bli en bra allsvensk spelare, inställningen har han så det räcker å blir över,det syntes när han gjorde målen, blev så lycklig att han ramla i sitt firande ;)

För mig känns Farley som en exakt kopia av Dave spina
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Carl Lejonkräk: Nej, du skrev det under matchen mot Oskarshamn, men redan då tyckte jag att det var extremt tidigt att döma ut en spelare som aldrig spelat i europa. Jag sparade undan citatet till jag nu fick användning av det:)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Citatert du hänvisar till skrevs tack ock lov inte under matchen igår då han var riktigt framträdande.
Såg inte hela matchen igår men visst var det ett lyft, snygga mål, näsa för målchanser.
Jag är fortfarande tveksam till hans spel över hela banan och arbetsinsats dock men när mamma är på plats så vet man ju själv att man vill visa sig från sin bästa sida.
Det återstår att se om han kan vara en ledande spelare men jag hoppas absolut att jag haft fel om honom.
Kommentera

1764987 · »