1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479950 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Almtuna 170125

1794178 · » Till forumet


Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: Topp fem är inte att tänka på, dit är avståndet redan för lång.
Vi vinner inte tillrävkligt många matcher, samt att antal matcher börjar sina.
Inte heller särskilt troligt att lagen framför ska börja förlora allt dom spelar, det är för många lag.
Kanske, kanske med en gnutta tur kan vi klara plats åtta, allt annat är utopi.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Robin Ztorken L: Topp 5 är nog ett måste om hoppet ska leva.
Rak serie om fem matcher följer, 3an 4:an 5:an går in i serien med poäng (3,2,1) och får två hemmamatcher. Vinnaren av slutspelsserien får möta förloraren av allsvenska finalen i bäst av sju om ett kval (bäst av 7) mot lag 13 i SHL

Leksand kom 4:a i HA förra säsongen och gick in i slutspelsserien med 2 poäng.

Dax att varva upp!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Robin Ztorken L:
Tror jag väntar till efter matchen innan bestämmer mig för om det blev vinst eller förlust, vill inte få mer ångest i onödan!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Tarasov: Jag också. Inget som för oss uppåt i tabellen, dessutom torsk på söndag
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Robin Ztorken L:
Nu får jag ångest ;)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Robin Ztorken L: Vi sjönk djuuupare i tabellen, efter dagen omgång...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: Skål, men jag är sjuk också ;)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Supertrött: Skål då får man säga
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
bisterfinnen: När man säger att kräket har rätt har man antingen druckit för mycket eller så är man sjuk.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
bisterfinnen: mittåt. Du har rätt kräket.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: läs det första sannyinlägget det länkades till...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
jeensen: Sanny uppmärksammade ju mest det att Almtunaspelaren spelade vidare trots tackling mot huvudet. Det har varit ganska tyst i media om själva tacklingen ju.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Tarasov: Kan tänkas straffet blev av det hårdare då det uppmärksammats en massa i media av b.la. Sanny.L.

men men jag och mina konspirationer.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
jeensen: Jaha, då kan det väl bli en kategori floppvärvning på Jan.
Avstängd nio macther typ, blir väl ca hälften av de han var tänkt att spela.
Inte mycket att ha sittande avstängd för en dyr summa månadslön.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
WDY:
Håller med, samtidigt verkar det inte fungera om du inte har någon back som klarar den "fysiska dimensionen" som är en del av hockeyn. Tycker det vore optimalt med Janne B plus 6 av juniorerna. Skulle vara rätt intressant att veta hur tränarna resonerar ang Oscar som normalt brukar ligga 3-4 i speltid.

Apropå trögrörliga så var det Axel/ Oscar som var inne på plan när Dahlén gjorde sitt PP mål, när Leman/Lindgren tog nästa skift märkte man att de hängde med bättre. Å andra sidan var de förberedda.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Tarasov: Den rent fysiska backen är på väg bort från hockeyn. Nu för tiden krävs det att spelaren kan åka skridskor och slå en passning först (dvs inte Brejcak/Eidstedt). Kan man det och man dessutom är storväxt och använder det till sin fördel så spelar man nog inte i hockeyallsvenskan särskilt länge.

Personligen hoppas jag Modo satsar enbart på spelande backar nästa år men det blir nog svårt när Hedman har kontrakt :(
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
jeensen:
Tycker som du, gillar spelande backar som kan sätta fart på pucken och få "rull". Däremot behöver man åtminstone en back med fysik i uppställningen. Iaf verkar det så rent allmänt.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
jeensen:
I ärlighetens namn trodde jag på 7 varav några skulle omvandlas till böter:) här blev det 7 plus böter. Vill minnas att man inte får bötfälla/stänga av hur som därför blir det endast i undantagsfall mer än 7 matcher varav några omvandlas. Gissar på att han fick 10, inte så mkt att säga om och tillbaka när det hettar till.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
jeensen: 7 matcher blev det precis som någon tidigare gissade. (tror det var ivandrago) gratulerar haha
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
jeensen:Edit: Vi har nog med "grabbar" i laget.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: Där tycker jag du har fel. Jag gillar Brejack, han gör endel fel beslut men även en hel del nyttigt.

Dessutom tror jag att om vi lyckas hamna topp 8 kan han skrämma livet ur motståndarna såfort han får upp farten. Tror detta är hans sätt att spela hans plan och hans sätt att vara och jag gillar det.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Monno: Jag gör så gott jag kan..
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: Historiens sämsta värvning?
Märks att du bara är låtsas modoit...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk:
Som sagt sett till spelet betydligt bättre än Axel/Oscar/Drew men det är ju bara min åsikt.

Tillägg: hade Axel bara skött sitt jobb hade vi inte behövt värva honom.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Tarasov: Jag är skeptisk, han kommer att få en lång avstängning nu misstänker jag och det är inte ok. En backtyp som inte borde finnas i laget.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk:
Tkr han är rätt ok, bäst av de äldre gardet. Iofs rätt dålig konkurrens på den. Däremot klarar han inte av att hålla sig på banan. Första avstängningen var väl ok, den andra "oförlåtlig". Men klarar sina man man, ok förstapass, skjuter ok.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Amitiel: Brajcak kan vara en av historiens sämsta värvningar, va fan har han bidragit med? Jag skulle välja Paris alla dar i veckan.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
J F K: Målskytte är ju ett problem i hela hockey sverige. Alla junior spelare har lärt sig att bli så passnings kåta så ingen har lärt sig att skjuta,finns såklart vissa undantag. Antingen så måste man ha en "quick realese" eller ha ett skott som Patrin Laine.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
J F K: Jo det är sant, du har en poäng där. De flesta av målen görs på direktskott.

Men samtidigt, oftast föregås ett målgivande direktskott av ett par fina passningar. Volleyslagskotten i krysset är ju rätt sällsynta.

Men min poäng var inte direktskott eller inte direktskott. Tycker bara att Björklund gör lite "unforced errors" här och där. Fast å andra sidan, annars hade han väl spelat i FBK...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
WarEvryPractice: Anledningen till att Björklund gör så pass mycket mål är för att han till skillnad från alla andra modospelare helst skjuter direkt. Jag skiter i om han missar pucken ibland. Jag stör mycket mycket mer på de som alltid ska ta emot pucken, titta upp och sedan skjuta.
Vilken målvakt räddar inte ett oskymt skott utifrån om det inte är i samband med förflyttning???
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
WarEvryPractice: Som sagt är vi ju jäkligt ådliga på vinna puck i egen zon. Om det beror på att vi är för dåliga eller taktiken men att vara så pass passiva?
Sen är det ju allt för sällan vi får upp någon snurr i anfallszon också. Vi har ju vissa duktiga fw som skapar lägen ändå. Men det vore ju skönt om vi kunde snurra runt lite så vi slipper ta ut oss i egen zon hela tiden. Hanses skulle nog uppskatta det också.

Anågende Björklund, Ivandrago har ju påpekat att han ramlar en del också. Överlag gör han en del konstiga saker så han vänder "ut och in" på sig själv. Jag undrar om han inte kan vara lite klumpig helt enkelt? Känns som att han skulle kunna vara lite klumpig/virrig som person och att det är det som ställer till det på isen ibland? Långsökt men...
Tycker dock han åker mer skridksor, snabbara skridskor och allmänt kämpar mer för varje match som går nästan.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
jeensen: Vi är tyvärr ett bottenlag i att hålla pucken.

stats.swehockey.se/Teams/Statistics/Possession/7157

Lag med underdog-stämpel (typ "Bofors" och Tingsryd) kan ha låg possesion och ändå lyckas. Men för en storklubb som MoDo så måste ju denna siffra upp.

Det skulle vara intressant att se motsvarande statistik för SHL.

Innan jul var det Conny som berättade våra brister. Nu är det Hartman, han sa detta om Modo i en plusartikel:

"De har några farliga framåt. Ett helt okej lag men backsidan är deras stora problem."

Såg bara delar av matchen igår, men jag tyckte Berglund såg bra ut. Smotherman kändes långsammare än jag minns honom från KHK. Ser dock tung och stark ut, så han kan kanske göra lite poäng ändå. Han var den enda som tog risker i förlängningen, han borde spela mer vårdat där nu när vi har bra straffläggare.

Gillar inte att Björklund missar pucken när han ska skjuta. En av passningarna var iofs en höjdare. Men då kan väl försöka få kontroll på den istället. Men hans straff var fantastisk.

Pantern borta nästa. Den vinsten ska vi fira med episk bild på bortaklacken :)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Amitiel: Låter mycket märkligt ja. Men förmodligen en svag läkare och en övertänd spelare som tjatar till sig att det är lugnt att spela vidare.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Nisse på Mon:
Härdad :)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Tarasov: å ingen halsbränna? 😊
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
jeensen:
Gissar på 7 matcher, varav några omvandlas till böter. Smotherman var ok, kan bli bra.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Hartman säger i intervju att Brajcek armbåge tar direkt mot huvudet, så känns ju som något inte stämmer.

100kg Brajcek kommer i riktigt bra speed hoppar in med armbågen först och den tar enligt Hartman direkt mot huvudet och spelaren kan spela nästa byte och fortsätta matchen, finns väl 2 val då, dom ljuger riktigt fint om hur tacklingen egentligen tar eller dom har en läkare i laget som verkligen måste bytas ut.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: Jag kunde tyvärr inte se matchen igår, skönt att vi inte tappar allt vid 2-4 och lyckas komma ikapp istället. Starkt och välbehövligt.

Smotherman spelade vad jag förstod, tendenser där ?

Hur lång avstängning är att vänta brejcak ? Såg att Sanny var ute med sågen för hans tackling i sin blogg igår och förväntar sig "lång avstängning"
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Eller: Helt sjukt
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Sven Tuta: man kan ju ifrågasätta matchläkaren i det här fallet.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: Jag som sett Västervik en del redan i div 1 höjde ett varningens finger inför säsongen, så för mig är det inte helt otippat att de kan hamna topp 8. Däremot Pantern hade jag nog tippat på att de skulle ha det tyngre..
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: Pantern borta på söndag är ingen lek. .
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Gavelo: Ja denna serie är inte som man tror.
Jag trodde att lag Almtuna, Modo och AIK skulle tillhöra topp 6 absolut och jag trodde att Almtuna skulle ta hem serien....

Mora Karlskoga, Tingsryd och Timrå är väl de högt tippade lag som hållit.

Pantern och Västervik är helt otippade i topp 6.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Eller: Hur tänkte man från här då?

Citat från Allehanda:
"– Han har ont i huvudet nu. Han åkte på en hjärnskakning, säger Sebastian Hartmann.
– Det var kanske inte så smart att han spelade vidare.
Har ni ingen matchläkare?
– Jo, det har vi men Blomman sa att det var okej".
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
J F K: Jag tycker att det skedde en attitydförändring från Modospelarnas sida ungefär vid den tidpunkt då det blev en dubbelutvisning. Alla började spela mer aggressivt, de trampade gasen i botten.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Gavelo: starkt att vända 2-4.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Sven Tuta: Almtuna satsade ganska rejält och var dessutom tippat topplag denna säsong, så 2 pinnar borta är väl riktigt bra speciellt med tanke att Modo haft svårt att få spelet att stämma på slutet.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Tarasov: Och här är det som vanligt, JFK tjafsar på som vanligt med sina favorit kompisar, Ztoooorken spyr ut sina negstiva kommentarer. Att det bara finns människor med ett sånt negativ sinne är helt sjukt. Om vi så hade vunnit med 10-0 så hade vi fått läsa hur jävla nära vi ligger negativt kval. Du ser bara felaktigheter och brister om allt och alla. Väx upp eller försvinn, att du har en Modo- logga är en hädelse mot vi som är riktiga Modo -fan.

Jag är förbaskat nöjd med två poäng mot ett mycket formstarkt lag på bortaplan och sättet vi kom tillbaka på. Men sånt ser väl inte du.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
J F K: den enda rena felaktighet jag kan se i diskussionen om hur man kan definiera Manchesters läge i nordöstra USA står ju du för: New England är inte tre delstater utan sex. Du glömde Vermont, Rhode Island och Connecticut. Mvh B. Esserwisser
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Monno: Enligt rykten var han med om en billolycka under julledigheten och detta har hämmat han en heldel i sitt spel misstänker jag och gör att han håller igen lite. Tycker dock han sett piggare ut sista matcherna
Kommentera

1794178 · »