1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474590 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Almtuna 170303

« · 1806203 Till forumet


Modo - Almtuna 170303
Adjö Bäckman och "Allsvenskan på återseende"
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Tarasov: Jepp, Pällä Bäckman räddar Modo kvar i HA. Mission completed. Hur många omgångar hann han vara med i?

Lite mer seriöst, finns det nån tanke att använda honom i framtiden på något sätt?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
sargad: Hade verkligen Västervik ett lag som var så fruktansvärt mycket bättre än oss.?
Dom kan vara på väg till SHL, och vi var en hårsmån från att trilla ur även HA.
Vad var det som hände egentligen, man undrar???
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Robin Ztorken L: bättre o bättre, handlar mycket om rätt spelare på rätt plats med. Uppenbarligen hade dom mer "rätt" spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
sargad:
Nej intrycket är att det bara var dessa matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Tarasov: Kom på när jag slog på matchen nu att varför ser man detta? Löven matchen känns ju bra mkt mer spännande.

Ähh ger det en period iaf. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rogersson: Och vi trodde , helt respektlöst inför uppgiften, att det skulle funka med 10-12 junisar i laget varje match.
Snacka om att inte fatta läget.
Det misstaget kunde kostat oss en plats i division ett!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: HAHAHA vilket försvarspel
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno:

Undrar också varför man ser på detta. Ännu en supporter som kommenterar och skriker ut sin glädje vid målet.

Sedan spelar Sellgren som han är klar för en annan klubb, det där försvarsspelet räcker inte ens i div 1 så vad ska han till SHL att göra?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Almtuna IS - MODO Hockey 1-0
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Robin Ztorken L: Kostat oss en plats i division 1? Skulle vi åkt ner två divisioner menar du? ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: År det inte ettan efter HA, eller finns det en division där emmellan?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Man kan ju med lätthet konstatera att Leksand som är sämsta laget i shl skulle slå Modo med 10-0 om dom möttes idag, jisses inte en käft på isen i Modo verkar bry sig öht.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Svårt att komma ifrån att denna match inte är värd någonting. Så att det ser lite slött ut är väl rätt väntat.

Det där med att man skulle tappa så mkt för man är klar för en annan klubb ger jag inte mycket för. Gäller det något så vill man vinna. Annars har man inte på denna nivå att göra.

Haha kommentatorn var sugen på säga straff. Men helt korrekt med utvisning tycker jag.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: Det har väl inte funnits en käft på isen under hela säsongen vad jag sett.
Detta är väl inget undantag?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: Haha Hedman sopren nära slottet. Med bra tid på sig. Skjuter ett skott jävlar i den mitt på målvakten.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Robin Ztorken L: Kan tycka att det funnits spelare som övertygat i många matcher, men idag är det ju mest bara pinsamt.
Sellgren fullständigt bortgjord för 2:a gången på kort tid?!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: Bara vi orkar klara av 0-24 så är jag nöjd, då får vi en chans till i HA
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno:

Men vilken kommentator, han har verkligen noll koll, sitter och säger gång på gång att vi möter Timrå, har säkert gjort det 4-5 gånger nu vid olika tillfällen.

Kan man inte begära att dom ska vara lite mer professionella?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Har Modo spelat såhär uselt defensivt någonsin är den stora frågan?!
Backarna blir ju rundade varenda gång.

Och kommentatorn tror fortfarande att vi är Timrå?!!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Haha ja tro hur nöjd Almtuna fansen är som sitter och kollar?

Hahaha han säger ju Timrå hela hela tiden!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Jaha nä nu var det visst Almtuna som var Timrå

Herregud
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: Det är AIS han kallar Timrå mest tycker jag. Inte Modo. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno:

VIK tog precis ledningen mot löven nu. Tungt för Löven att få kvala.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: Tyckte han kallade Modo för Timrå där en gång också, Aja :)

Men ja detta var en av de sämsta insatser jag sett Modo göra, okej matchen påverkar inte tabellen men va fan finns det ingen heder i laget och spelarna?!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno:

Skulle gärna se att Smotherhman bli kvar, trots att matchen inte gäller nått så kämpar han som fan i närkamper och för att vinna tillbaka puckar. Man hade kunnat köpa ifall en som nyss kommit till klubben och är här på korttid är loj i en sådan här match.

Hade fler visat denna inställning under hela serien hade vi inte varit i botten iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: En liten regel fundering.

Säg att målskillnaden varit 5mål eller dylikt till Löven.
Hade Modo kunnat lämna WO då och förlorat med 3-0 eller hur funkar det?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno:
Själv har jag så svårt att motivera mig för mig matcherna om det inte gäller nåt.... ser mest framemot Hockey-VM jag:)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Almtuna IS - MODO Hockey 2-0
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Det är verkligen ingen som orkar markera eller göra skitarbetet i försvarszon. Vilken tur det snart är över..
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Tarasov: Men då representerar du inte ett helt lag eller en förening.
Jag skäms och jag tycker spelarna ska skämmas som fan, folk betalar för att få se sitt lag, kan man då inte motivera sig att spela på 100% så kan man dra åt h.... typ

Jag hoppas Bäckman går bärsärk i omklädningsrummet
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Robin Ztorken L: jo men visst, lite otur med. Drew Paris floppade och Enström skadad så hade dom väl inte så mycket till val. Denna säsong kan vi kasta i soptunnan. Hoppas dom bygger bakifrån nu.

Hanses kvar så börja bygg med backar.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno:

Ha ha ja det var en intressant fundering.

Sitter och ser på Modo, Timrå och Löven parallellt.

Timrå ser ut att hamna på plats 6 och 0p till Meca. BIK är verkligen stabila, men ifall dom inte går upp så blir dom nog sönderköpta, har många spelare som är mogna att prova på SHL.

Ejdsell har storleken och är en riktig poängspelare, Personligen gillar jag Carl Persson, fruktansvärt bra på denna nivå, gjorde ett snyggt 2-1 mål nyss. Sedan är det nog flera som t.ex Larsson som kommer röra på sig till SHL vid missat avancemang.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Tror tyvärr att den av VIK och Löven som förlorar kan få det tungt i kvalet psykiskt. Det är ett riktigt pungslag att hamna på kvalplats i sista matchen. Finns en risk att luften går ur ordentligt.

Nä fan heja löven! Derbyna var ju säsongens höjdpunkt!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: Just den detaljen har vi åtminstone varit Sverige-ledande på, att sätta alibiskott i magen på keepern. Jag känner en viss stolthet!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rogersson: Låter som en mycket bra ide, något vi missat typ 10 säsonger nu
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: Nä vi slår nytt rekord varje säsong, när har vi nått botten tro?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Confusius: Han säger verkligen Timrå hela hela tiden. Sitter han och kollar på den matchen samtidigt eller?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno:

Ja verkligen, vill ha löven kvar. Det är ju deras fans och våra som klarar att fylla en arena.

Timrå derbyna har varit en besvikelse i jämförelse.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Confusius Vilken tur vi har haft Hansen i målet innan!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Nu ska Sanna Kallur springa sin sista tävling någonsin! Finalen på 60m på 12an nu! (Lite hockeyrelaterat ändå)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gusse: 21 mål kvar nu
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gusse: Man mår lite smådåligt när man ser uppträdandet, detta bevisar ju bara att det aldrig har funnits något krigarhjärta i dehär laget om man inte kan spela för hedern och klubbmärket trots att tabellen är klar.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Rytter: Har hört att sex spelare är klara att lämna Bofors, men det är dom vana vid ...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Almtuna IS - MODO Hockey 3-0
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
eltifoso:

Ja dom har gjort det bra som får ihop det år efter åt, bara kolla på vilka dom tappade inför denna säsong, och ändå får dom ihop spelet och skapar nya poängkungar. Detta är faktiskt imponerande.

Du vet inte vilka spelare? Är det till SHL eller?

Skulle gissa på Persson, Ejdsell, Lavoie bland forwards och sedan Larsson och Lennström bland backar och sedan Engelage som målis som är de som är närmast att lämna.

Vore lite coolt ifall något SHL lag köper in hela kedjan med Persson, Ejdsell och Lavoie. Dom är ju iaf samspelta och lär fungera i SHL också.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: Det är nog modoledningen som sköter 60m häck tävlingen.
Ingen ordning på någonting där.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: Löven pressar på ordentligt nu och spelar bra. Men Västerås har vekligen 5 spelare på plan som kastar sig med huvudet först för att täcka puck.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Monno: Vi ska nog vara glada att vi slapp kvalet för jag tror att Modo skulle legat riktigt dåligt till mot ett div1 lag!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Gavelo: Har en kompis som tittade in bussen inför matchen ikväll, och han såg ett gäng med golfväskor. Vet inte om det har något med matchen att göra......
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170303
Sven Tuta: Ser ju ut som att vissa spelar med golfklubbor faktiskt så det kan ha ett samband
Kommentera

« · 1806203