1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480352 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Almtuna 2020-01-03

« · 2019325 Till forumet


MoDo - Almtuna 2020-01-03
Troliga kedjor:
Tambellni-Johnson-Karlkvist
Rosdahl-Olofsson-Forsberg
From-Jellvert-Max Wahlgren
Björklund-Häggström-Sylwander
Joel Wahlgren
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Costanza: Samt Öhman ihop med Tommy Enström och Hedman med Wallinder, vilket skulle kunna betyda att Hedman och Walle är extra.
(När Norlinder är tllbaka)
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Nucky:

Kör bara kör
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
jonsson: VINNVINNVINN
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Så, Almtuna ikväll alltså. Hatar Almtuna....
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Costanza: Hoppas vi vinner då, för då tar vi troligen andraplatsen, om Löven gör sitt jobb.
Intressanta matcher ikväll
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Robin Ztorken L: skulle sitta fint med 3 poäng idag. Sudda bort det senaste ur minnet lite. Ae hur backlinjen kommer funka idag då
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Robin Ztorken L:

Modo kommer garanterat komma ut med hänghuvud och förlora kvällens match. Det är tyvärr det som brukar hända när modo har chans att knappa in på toppen.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Steken84: Varför är du alltid så negativ inför match?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
hockey_21: Haha men han har iaf en poäng ;)

Om vi säger såhär, med tanke på att Sylwander stod och bad om ursäkt till fansen efter matchen mot Timrå och dessutom signat 2 nya år så förväntar jag mig att Modo kör över Almtuna och Sylwander är en av dom bästa på isen.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
hockey_21:
Ikväll blir en bra kväll, jag känner det på mig!
Har haft en kanonbra dag på jobbet, känner mig utvilad & taggad som f*n!
Åker ner från Hörnefors & ställer mig i klacken, nu ska det sjungas, tjoho vad kul det ska bli!

Tre poäng, jag lovar..
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Steken84: Meeeeen steekiiissss!! 😢
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
bisterfinnen:

Lite jobbig känsla inför kvällens match. Skönt att Tambellini är tlllbaka, men lite osäkert på hur han reagerar efter att varit iväg på en turnering.

Sedan känns det tufft att sakna både Norlinder och Enström ikväll. Wallinder får iallfall en hel match, sedan är det en ny bekantskap som extraback.

Hanses i mål också.

Detta kan bli en jobbig kväll för psyket.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Rytter: Fredagsmatch hemma mot ett sämre lag, det vet vi hur det brukar sluta. Kristianstad efter det, skulle inte förvåna mig om vi blir nollade poängmässigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Varning för Hanses i kassen ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Rytter: ja Kevin Arvidsson, Styf har ju varit med på träningarna men denna kille vet jag inget om, apropå backar så kör Tik ofta med 8 backar i sitt lag ävwww.hockeypuls.se/artikel/folj-handelserna-fran-modos-ispass-pa-onsdagen-vi-liverapporteraden ikväll ser jag
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Heyerdal: kom med en länk i mitt inlägg, ingen aning hur...
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
bisterfinnen:
Ja vilken god stämning det var härinne😘😂
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Tarasov: Hahaha, Karla fortsätter sporta Svettis-mössan och avslöjar bakgrunden 😂🥰
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
bisterfinnen:

Den du, 7 sekunder
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
bisterfinnen: å målar efter 7 🙏🏼🙏🏼🙏🏼
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
jonsson: Nu bär det dit det bär...
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
bisterfinnen: bortsett målet mycket Ais första minuterna
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Heyerdal: Riktigt sunkig inledning.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
modomille:

Ja, målet glädjer en, inte spelet hittills
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Heyerdal:

Tambelliniiiiiiii
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
jonsson:

Alltså den där kedjan är orättvis. Hoppas alla som hävdar att Dahlén är bästa forward i ha gör de5 för dom inte har sett jj, karla och Tambellini.

Skulle ärligt inte byta någon av dem mot honom.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
jonsson: Spelat 10 min sen landslagsäventyret och redan 1+1
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gavelo: Tveksamt om han ska ha den där assisten, men kedjan är helt överlägsna.
Ser faktiskt ut som om andra är på väg ut ur svackan. Lite tendenser på det i alla fall.

Hanses ser stabil ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
J F K:
Tänkte precis skriva nåt om att jag inte begriper målvaktsspel men Hanses känns alert. Blir det sedvanlig vårform?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Tarasov:

Dags för Johnsson att göra ett oxå.👏
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Tarasov: Det går bra för oss, Björklöven verkar statistiskt i alla fall helt överlägsna Karlskoga, men bara 1-0 än så länge. Karlskoga har ju däremot en sån spelstil har jag reflekterat över tidigare under säsongen. Timrå är statistiskt underlägsna mot Västerås. Att de kvitterade känns logiskt, men jag ser ju bara siffror såklart.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
NuMo:

En rapport från NHK så är VIK klart bättre än TIK.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
jonsson: Varsågod där kom det
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Tarasov: Det är julskinkan!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Glader ställ ut ett bord på isen nu och skriv kontrakt med Tambellini !!!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
jonsson: Hanses är riktigt stabil idag. Jobbar extremt bra och gör härloga plockar.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gavelo: 3-0 speglar ju inte spelet men fina mål och Modo har förvaltat chanserna , lite oroligt i egen zon tycker Ais får dominera alldeles för lätt i vår zon, rätt vad det är slinker det in några puckar
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Smurfen: Innan han inser sitt värde. ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
NuMo: Löven har också haft många fler pp. Deras mål var ett rätt löst dragskott från blå oskymt. Ska man vinna mot dem får inte målvakten släppa in sådana där.

Vi känns slarviga, men när vi skapar chanser så är det riktigt bra chanser iaf.

Wallinder är lite valpig än så länge. Håller inte att spela honom mycket mot ett topplag.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gavelo:

Ska inte övriga spelare vara utanför tekningscirkeln när tekningen går? Störde mig på hur mycket Almtuna tjuvade på detta, man stod inte ens på linjen utan helt innanför. Almtunas tekare blev varnad flera gånger och när tek togs om stod dom ändå innanför. Borde renderat i en tvåa pga två felaktiga tekningar. Modo spelarna pekade och uppmärksammade linjeman på detta men ingen reaktion. Har man fått direktiv att inte vara så petiga eller är man helt enkelt värdelösa eller har reglerna gjorts om?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Man ska inte gnälla när man leder med 3-0. MEN slutar första femman att producera ligger vi pyrt till. Dom andra tre kedjorna skapar inget alls. In med Linus Petterson även om det är en fjärde femma och peta Hägga nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
J F K:

Håller med angående Wallinder. Han ser ut att endast försöka spela säkert, få offensiva initiativ och i sargspelet är han ganska valpig.

Glädjande dock att Öhman ser bättre och bättre ut, slarvar inte lika mycket och vårdar pucken bättre, kan vara på väg att spela till sig en helt ordinarie tröja.

Sund att inte wahlgren fick sätta friläget. Vilken fart han fick upp, trodde först att det var from och blev förvånad när det var max, bra tryck i den åkningen.

Just wahlgren bröderna tycker jag spelar en mogen hockey och tar kampen och jobbar klart situationerna, speciellt i defensiven. Förstår att dom går före LP i dagsläget även om de inte är lika flashiga offensivt.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Rytter: har lite funderingar om Hellkvist har tänkt till ang taktiken, oftast då lagen på nedre halvan kommer hit spelar de strikt defensivt och kontrar nu känns det som det är Modo som kontrar, iaf får mycket isyta i deras zon, men antar det snabba 1-0 målet hade betydelse
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gusse: Helt rätt!
Vi lever väldigt mycket på en osannolik första kedja, våran defensiv är faktiskt ganska svag, målvaktsspelet överlag är sådär, och dom 3 andra formationerna är mer eller mindre kalla, det är väl därför vi kan leda dessa matcher mot dåligt motstånd medans vi förlorar stort mot bra motstånd
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gusse: Lp åstadkommer inte ett skit i seniorhockey. Fattar intr varför folk vill att han ska spela, alldeles för liten och vek.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
hockey_21: vart hitta de den utv? Missa jag
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
wolper: Sylwander tog en High stickning med 20 på klockan...
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gavelo: oki tack
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
Gavelo:

Ska väl inte säga att det låg i luften, men
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2020-01-03
jonsson: ja där kom de in i matchen, fanns möjlighet till 4-0 men nu kan det svänga Modo inte alls med, nära 3-2 nyss
Kommentera

« · 2019325