1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478886 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Almtuna 2020-10-10

« · 2086531 Till forumet


Modo - Almtuna 2020-10-10
Dags för för våran andra grundseriematch i denna haltande tabell! Äntligen! Känns som man själv verkligen laddat om för ny match nu. Hoppas få se något steg upp idag tack! Vad trors om dagens match? Har något ändrats i laget? Jäkla speciell säsong detta med allt omkring. Gooo Modo mot tre poäng idag!😀
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
wolper: Oerhört märkligt upplägg, Almtuna spelar alltså sin 5:e match och Modo sin 2:a?!

Blir iaf tufft idag där jag tror Almtuna drar det längsta strået, säg 2-3 OT
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
wolper: tyckte jag läste något om att hedberg är tbx och att de testat och byta plats på sylwander och olhaver på träning. Enligt modos inför matchen kommer det bli ändringar i formationerna. Tror det blir tuff match jag med men hoppas få se något steg upp, jäkla vilja matchen igenom, starkare offensiv och en jämnare match.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
wolper:

Hedberg är tillbaka enligt allehanda, varit
förkyld X 2.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Gavelo: Biljetten fixad igen :-)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Silly: Så länge sedan vi spelade så känns som premiär idag igen.

Men nu har vi 5 matcher på 11 dagar, så vi ska väl komma in i m,atchtempo snart, hoppas man.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
puffe: Tänk om vi vinner!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Costanza: Nu förstår jag inte? Måste jag boka en hjärtstartare?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
puffe: Ja. Jag köpte ståplats idag igen. Börjar bli dyrt detta. Mina slängda voodooben säger att vi vinner med 5-3.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
wolper:
Enligt allehanda så har det varit
Svenningsson-Gagnon-Hepo
Ohlsson-Jellvert-Hedberg
LP-Aagaard-Sylwander
Olhaver-Max T-Hägg
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Tarasov: Förstår inte tanken med tredjekedjan. Vad är den röda tråden?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Tarasov: Herregud...nästan världsklass!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Costanza: en femetta är mitt tips då. Nu har tydligen MoDoshopen REA dessutom. Kostar att ha förlorat sitt hjärta till MoDo, men man får gnugga på, en fet belöning kommer kanske till våren
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: Tanken är nog att LP ska få mer yta och tid att jobba med. Aagaard driver mot mål och det öppnar upp yta för LP på kanten, Sylwander är stark på pucken och i man mot man situationer vilket hjälper kedjan att få längre anfall. Tycker det är en intressant kombo som är värd att testas.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
modomille: Det är klart att den kan provas. Jag är bara väldigt skeptisk.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: Har sagt det förut. MoDo kör fortfarande försäsong. Det är inte sunt att byta ut så där många spelare och dessutom en huvudcoach, åsnebottaren som ändå har jobbat in ett bra system.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Oddsen på att Hanses spikar igen lär vara låga
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Zup: Det jag sett av Almtuna så är dom riktigt bra. Högt tempo och spelar tight över hela isen. Tror dom kommer vara problem för många i år
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Costanza: åsnebrottaren 😂
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
modomille: Nieminen nämnde i en intervju bara för någon vecka sedan att Modos fjärdekedja var seriens bästa fjärde som han inte vill byta mot någon annan, nu särar han på den lite märkligt men har väl sina skäl
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Heyerdal: kanske vill ha se hur Olhaver fungerar i en checking line, men visst är det konstigt.
Själv tycker jag att Olhaver varit ganska dålig på slutet. Han - som flera andra - tappade mycket fart i skridskoåkningen och då blir han harmlös framåt.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Heyerdal: Tror att dom är i desperat behov efter storlek i övriga formationer, och det är princip bara fjärde kedjan som har storlek. Så då är man tvungen att splittra dom.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
modomille:
Enligt en kollega som följer Rögle så borde Sylwander ha offensiv potential då han var rätt produktiv som junior. Jag ser också potential i kedjan. För första gången på länge är
Vi fullt lag. Hoppas det blir en bra match från vår sida.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
modomille: Fast, Olhaver är INTE liten. Handlar det bara om att Sylwander tar med sig storlek är det obegripligt.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
JoseGonzales: Är imponerad över flera klubbar i HA med deras små medel och ändå kan de störa större klubbar med sitt driv. Nånstans ska ändå MoDos budget synas i tabellen, även om det nog tar typ 10 omgångar. Det är ändå värt att visa att samspelta billigare lag verkligen kan utmana dyra och nya trupper som sätts ihop. Det bästa måste då alltså vara dyra och samkörda trupper. Där är nog inte MoDo förrän mars nästa år.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Dagis: Den skeptiska blicken säger att åsnan måste vara Brynäsare...
Uppladdat:

450x300-sna_0.pngsna_0.png

Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Costanza: Det är lättare att spela försvarsspel och satsa på kontringar än att ha ett offensivt spelsystem. Därför tar det i regel längre tid att bygga upp spelet. Det är väldigt ofta nykomlingar ligger bra till en bra bit in i serien, för att sedan tappa då de inte utvecklas lika mycket av att företrädesvis spela destruktivt.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: Skulle ha utvecklat mer, Sylwander använder sin fysik mer till sin fördel än Olhaver, Olhaver är som du säger absolut inte liten haha men han är inte lika effektiv som Sylwander. Sen så är Sylwander extremt stark på pucken.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
modomille: Det köper jag. Olhaver använder inte ens sin fysik ännu. Han har mer åkt omkring som en lirare, utan att försöka sin kanske största fördel. Det finns mycket att hämta där hoppas jag.

Kanske vill man starta honom i fjärde för att få honom att börja nyttja sin fysik?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
modomille: Inte fel att testa olika konstellationer. Gillar både Olhaver och Sylwander. Rankingen mellan kedjorna verkar vara jämnare denna säsong. Som jag sagt, det är fjärdelinan som avgör i slutändan. Steen, som blev nerpetad i fjärde, lyfte den hela kedjan och speltiden för dem alla. Fick till slut lyfta bucklan och kramas med Trump.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: Håller med. Jo Nieminen nämnde något om att man vill hitta "a little bit of spark" så mycket möjligt.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Costanza: Sitter och slötittar lite på Luleå-Brynäs och jag förstår verkligen inte nivån och bedömningarna i svensk ishockey.
Att man tar för farliga saker det köper jag, men så fort en spelare blir fri och jagande motståndare låser klubban så blåser domarna utvisning 8/10 ggr!
För en stund sedan kom Brynäs i en 2 mot 1 icke puckförande Danielsson gick på mål och Styrman i Luleå trycker in Danielsson i Brynäs in i målgården och då blåser domaren för en utvisning på.. hör å häpna..Brynäs ?!

Med denna typen av avblåsningar så kommer svensk hockey att praktisera ”special teams” mer än vi spelar riktig hockey och sporten får en bitter eftersmak av bandy
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Gavelo: Bra att du tar upp detta. Jag gillar rejäl grishockey och att domare ska låta kampen finnas kvar i vår kära idrott. Detta utan huvudtacklingar och annan skit. Kompetensen hos domarna måste få ifrågasättas. De bör tränas och utvärderas för att bedöma deras spelsinne. Nicky D och Brynäs i det läget har all rätt att bli galna.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Costanza: Man måste börja fundera på varför många matcher spelas i special teams, man kan inte hela tiden peka på att ”spelarna måste lära sig hit och dit” , det är kanske inte där skon klämmer utan det kan vara alla dessa ändringar i regelverk samt en alldeles för ”fjantig” linje man valt ut för våra domare.
Jag tycker många nya regelverk är bra för hockeyn men det finns fler regelverk som gör hockeyn sämre och tar bort kampen och känslan i spelet.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Gavelo:

Goalies
30. Peters, Anthony
1. Dackell, Oliver

1st Line
5. Corrado, Frank
18. Viklund, Tobias

15. Sveningsson, Filip
11. Gagnon, Aaron
10. Heponiemi, Aleksi

2nd Line
12. Lindgren, Jesper
6. Dahlroth, Jesper

20. Hedberg, Edwin
40. Jellvert, Kalle
36. Ohlsson, Sebastian

3rd Line
63. Enström, Tommy
27. Mikkelson, Brendan

28. Pettersson, Linus
29. Aagaard, Mikkel
23. Sylwander, Daniel

4th Line
22. Wallinder, William

25. Olhaver, Gustav
33. Tjernström, Max
17. Häggström, Magnus

Extra Players
7. Åhström, Tobias (LW)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Gavelo: Titta på NHL. Där har spelarna lärt sig. I finalerna var det extremt lite spelförstörande.
Men, varje gång man här försöker slå ned på spelförstörande så räcker det bara ett tag.

Spelarna hinner aldrig lära sig och dessutom verkar många korkade. Se på Emil Pettersson i Växjös förra match. Hans andra utvisning var direkt idiotisk till och med för att komma från Medelpad.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Costanza:

Ni som har koll, är det nå ändringar i kedjorna?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
jonsson: Sylle byter med Olhaver och Hedberg tar Åhströms plats jämfört med senast.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: Vi har en sjukt bra backuppsättning, kom nästan en tår i ögat...
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Peters i målet för oss ikväll. Erik Hanses står inte för Almtuna.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: I NHL är allt bättre, sjukt bra flyt i spelet, känslor ,trashtalk och allt som hockey ska innehålla.

Jag tycker ju inte att mindre hakningar etc är speciellt spelförstörande heller, man sade för 10 år sedan att man skulle gynna ”lirarna” och när man började göra just detta så blev hockeyn en sport utan närkontakt, men full av ”siljansvängar” och zorrofinter.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Gavelo: Bättre start än sist.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K:

Ni som är där o skriker hörs bra.👍
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: mikkelson spelar med pondus!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
dempa: Sylwander återigen för stark, motspelare bara faller.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
dempa: Vad åkte Sylwander för? Ser inte ens någonting på reprisen som liknar utvisning.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: verkade ha ganska högnivå å så kom det där. De "kampar" och han lägger sig/ramlar hmmm. Hatar det där när spelar suger åt sig klubban från motståndare och ramlar
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K:

Samtidigt haglar slagen när vi är i Almtunas zon, märkligt.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
dempa: svårt komma in på mål dör Modo AIF kontrar o skapar chanser känns som man känner igen det från många hemmamatcher
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
J F K: Nä den känns lite billig faktiskt.
Men det som stör lite är att kameraskötaren filmar så ut zoomat så det blir svårt att se detaljer
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Gavelo: Strax fyra perioder utan att skapa nått framåt. Almtuna lite bättre. Ingen spelare ser bättre ut än någon annan. Vars finns kreativiteten?
Låst ämne

« · 2086531