1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474559 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Almtuna 2021-12-15

« · 2267161 · » Till forumet


Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
RedNek: Helt rätt. Jag sitter och är rejält förbannad, men så glider de runt och vilar och går hem med sina tre poäng. Det är nåt speciellt med denna trupp. Känner att de kommer att grisa som fan i vår. Sen kan grisarna lira och sen vinna.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
hockey_21: Ja kanske vi gör men vi e ju en våning högre än ni så ta inte ut ngt ni inte kommer att nå så ta tunna skivor när du skriver!!!!!😯😯😯
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: Det bara rullar på ..kul !
Ni är nog bättre än ni tror .
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Tarasov: Så kan det vara. Det bästa isåfall är att det är genompositiv stämning härinne. Inget hat, inget gnäll, bara genuin MoDoism. Jultomten nickar instämmande, fina grabbar/töser ,hmm, sen somnar han igen för blir bråda dagar snart
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Tarasov: MoDo är så jävla bra!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
MoDo vinner även när inget funkar.
Känns konstigt att skriva detta...
Men BRA!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove:
Verkar som du jag och Puffe håller skeppet rullande nu!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: Älskar Text-TV
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: Sån jävla tur att Victor Hedman, Hägg, Olofsson och Ullmark kan vakna imorrn och se MoDo högst upp på Text-TV sida 360.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: För en stor del av Världen, alla hockey-frälsta måste tänka på oss idag
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Tarasov: Vrede? Alla måste väl vara glada över att MoDo är högst upp på Text-TV. Livet leker för en stor del av Sverige.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Tarasov: Då har vi ändå inte nämnt Högmod?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove:
Vrede känns det som att många härinne jobbar på😀
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: De sju dödssynderna...
Högmod (superbia)
Girighet (avaritia)
Vällust (luxuria)
Avund (invidia)
Frosseri (gula)
Vrede (ira)
Lättja (acedia)

Passar bra för att ladda upp mot Olle Liss. Mannen som dog i egen zon och de andra halvfigurerna här i Umeå. Avund-Maratontabellen. Frosseri-Parikachips och så vidare....
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: Dock en stor eloge till vår sida idag, inget gnäll på domarna? Har det hänt förut?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Tarasov: Såg inte att du skrev detta, innan jag svarade, men Lättja är nog vårt problem just nu(om man får prata om problem när man leder serien)
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: Oerhört bra, tänkte på Lättja. Det som drabbar MoDo i så många matcher, trots att vi oftast vinner. Behövs ett par ledare på isen som tar tag i spelet när vi blir förminskade
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe:
Ja lättja i kombination med frosseri i segrar, kanske otukt på Hasa med FHC.... då 😀
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: Bra film och skådisar.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: Skål, tänkte dock mer på Seven, :)
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Heyerdal: Hade han varit skadad så hade han förmodligen inte ställt sig och öppnat båsdörren.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: Andra lag får kika på Sjunde Inseglet på spelarbussen. Jag tar en grogg till...
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: bredden i laget, kan vi ha sylwander-tjernström-pettersson som fjärdekedja och dahlroth som sjundeback har vi vunnit mycket tror jag. det kommer :)
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Tarasov: Då är vi inne på de sju dödssynderna....har vi någon svaghet?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Silly:
Ja enstaka matcher är tur men vinner man så mkt som vi så handlar det inte om tur.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Rytter: Han var ute och klappade om Tex på isen efter slutsignal. Tror att AB drog förhastade slutsatser av att han gick rakt ut i omklädningsrummet vid bytet. Han såg mer less ut än skadad i mina ögon vid det tillfället.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
JonteD:
Vi har haft väldigt mycket tur!
Och samtidigt så har vi ett antal många matchvinnare som kliver fram när det gäller: Tex, Sam,Modigs, Aagaard, Bernad, Pettersson och Mannberg börja komma igång han med!. Kan nog även lägga med Tikkanen också.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Heyerdal:

Nej jag såg då inte det, det var iof rörigt framför målet och kanske han sträckte sig när han försökte rädda eller fick något slag eller liknande på sig.

Jag trodde det var Karlin och tränarna som bytte för att väcka laget, för det var inte hans fel att vi spelade dåligt och släppte in tre mål.

När jag tänker efter så gick han ju direkt ut i omklädningsrummet efter skadan, vet inte om han dök upp på bänken senare, så det kan ju varit någon skada som han behövde kolla upp.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: ibland tur att vi vaskar 50 minuter, hade blivit ojämna lag om modo körde hela matcherna...
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: Fan vad jag älskar Text-TV! MoDo är högst upp i grön text!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Rytter: står i AB att Tikkanen bytte p.g.a skada, någon som upptäckte det? De kan naturligtvis tagit fel
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
puffe: Hoppas MoDoraterna har överseende med en bilaga som kompletterar mitt inlägg , att komma in som tredje man. Domarna i hockey gillar inte det, men man måste testa gränser ibland
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
JonteD: Vi vinner när vi spelar dåligt, ni torskar när ni gör detsamma. Eller förresten, ni torskar ju hela tiden..
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
JonteD: Vi har redan varit tokiga över spelet och berömt Almtuna, samt sågat Karlins taktik och smartness vid ledning. Var inte imponerad.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
JonteD: Kommer in som Harry Lime, tredje mannen. Vi spelade stora delar av matchen uselt, men vinner ändå, igen. Både frustrerande , men samtidigt tecken på att det finns en styrka i gruppen. Vi gör det igen och igen. Sen hoppas man på en stabilare insats äver tid, men då pratar vi våren 2022
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
JonteD: Skulle säga att Almtuna var bättre i 50 minuter, att vi vinner känns faktiskt lite som ens stöld, även om Almtunas målvakter inte hade någon höjdarkväll.

Nä Modo har spelat många matcher på slutet där vi knappt gjort det som krävs för att ta poängen, men likväl tar vi poängen.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove:

Inte nog med att vi leder serien, Modigs med sina 2+2 idag klev upp i ledning både i poängliga och skytteliga.

Aagaard har nu halva serien på sig att göra 8 mål och slå sin notering från förra året.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: Men erkänn ni va för helvete inte bra förns slutet på andra sedan va de ju bara tur att ni vann för Almtuna va ju minst lika bra!!😵😵
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Gusse: Fast, hellre 6-5 än 0-1. Kul med målrika matcher, bara vi lär oss stänga ner dom i tid
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
MikkeLaagåård:

Precis, kunde vi matcha HV borta utan dem borde vi kunna matcha ett skadedrabbat löven med.

Hellre att vi har full trupp + nyförvärv när vi stöter på varandra igen till våren. Ingen ide att stressa tillbaka för dessa spelare och riskera något.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Icing-Ove: Ja, du kunde varit sober o vi legat tvåa
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Dom två senaste hemmamatcherna har vi släppt in fem mål mot både Tingsryd och Almtuna. Inte godkänt på nått vis. Jäkla tur vi vet hur man hittar nätet också.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Tog en grogg och blev nu lugn. MoDo leder serien. Kunde ha varit värre....
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
hanzon: Han sa väl själv i ett tidigt skede att han skulle spela med gips mot Löven om det behövdes. Nu ser jag ju hellre att han är 100% och missar dubbelmötet istället för att tjurspela och bli fultacklad av Rahimi. Samma med Sven.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Bad_Brett: I all välmening. All tävlan om att tro sej veta bäst, gör sej bättre i PM.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Sändningen från Cmore var inte bra ikväll, bildbortfall vid minst tre tillfällen.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
MikkeLaagåård: Måste säga att Almtuna var riktigt jävla bra och kreativa med puck. Det störde mig så in i helvete!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
MikkeLaagåård: Måste även hylla våra målvakter, trots allt, Vi har seriens klart bästa målvaktspar, inte deras fel att vi har seriens största hybris-försvar.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
Hakning-Henrik:

Om vi kommer upp i nivån vi hade mot HV så kommer Löven få det jobbigt.

Dom har också haft rejält många skador på t.ex Girard, Fitzgerald, Plant, Vainio, men kan tänkas att de får tillbaka lite spelare till helgens möten. Men orkar vi sätta den press vi satt på HV kommer deras försvarare aldrig orka med att hantera det.

Gör vi två bra prestationer så har vi bra chanser till två segrar, spelar vi som idag blir det en ny 8-1 match.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 2021-12-15
MikkeLaagåård: Undrar hur långt bort han är för comeback?
Kommentera

« · 2267161 · »