1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

MODO - Brynäs 050203

500394 · » Till forumet

Sv: MODO - Brynäs 050203
Nikki: Damnit, jag skrev fel...

Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski)

Backar:
24 Adrian Aucoin,
6 Tobias Enström

3 Mattias Timander,
73 Frantisek Kaberle

5 Hans Jonsson,
7 Jesper Damgaard

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
19 Markus Näslund

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
13 Mattias Weinhandl

27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote

22 Joakim Lindström,
29 Morten Green,
18 Peter Öberg.

Extraspelare:
8 Oscar Hedman,
17 Fredrik Warg.

MODO - Brynäs 050203
Kent Forsberg: Ingen risk för underskattning

Två matcher återstår innan uppehållet för Sweden Hockey Games. För MODO Hockey som jagar en fjärde plats i tabellen är det förstås önskvärt med segrar mot först Brynäs borta, sedan Mora hemma på lördag.
- Vi ska göra vad vi kan, säger Kent Forsberg, coachen. Någon risk för underskattning är det hur som helst inte. Vi vet att vi möter lag som jagar minst lika viktiga poäng och placeringar så det gäller att vi är beredda göra skitjobbet.

Djupdykningarna senast mot Luleå har MODO- coachen inga förklaringar till.
- Det går inte att förklara. Men helt klart är att vi till en början spelade helt fel. Men när vi väl spelar bra, som första tolv minuterna i andra perioden spelar vi verkligt bra.

Ingen seger i Gavlerinken än i vinter?
- Det stämmer. Därför är det förstås på tiden. Men det är inte lätt slå Brynäs borta. Vi bryr oss inte i att Brynäs fick stryk med 6-0 i Göteborg, vi fick ju själva stryk där med 3-0 dagarna innan.

Frantisek Kaberle går förstås in i laget direkt?
- Ja, han bildar backpar med Mattias Timander och såg bra ut på träningen.

Ändringar i övrigt?
- Mattias Weinhandl och Andreas Salomonsson får byta kedja. Kanske blir det en nytändning för Weinis med tvillingarna Sedin, som verkligen är heta just nu.
Sedan spelar vi med en nykomponerad fjärde kedja. Jag är i det läget att jag måste hålla igång alla spelare. Viktigt inte minst med tanke på att vi går in i ett uppehåll med ett viktigt träningsläger.
Noterbart om laget

Skador: Lars Jansson (knä), Pierre Hedin (bruten arm), Peter Forsberg (handled).

500394 · »