1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532224 inlägg · 4126 ämnen

MODO - Brynäs

Sv: MODO - Brynäs
Frisco:

Hahaha, det känns tryggt att du alltid har Weinhandl-seendet påkopplat. Äsch, mästaren Djoos är skadad, visste du inte det? Jag nöjer mig med att snurra upp motståndarlaget på samma sätt som nr 21 - med bländande teknik och underbar speluppfattning. Härligt med en spelare som fortsätter spela i klubben istället för att sticka utomlands bara för att tjäna några kronor mer, eller hur?

Oj. T Andersson fick bara ett plus i AB. Så chockerande.
För övrigt; kan man få mindre än ett plus som betyg, typ ett minus? (NuMo behöver inte försöka svara...)

westerlind: Du menar Wernblom va? När det gäller Molin så måste väl nån klubb lägga framett kontraktsförslag.

knaskamilla: Ska man ha mer än 1 plus när man låter bortalaget spela från båset?

Lumber Jack har kommit på vad Gunnar Johanssontaktik är.

Frisco:

Nej, det tycker jag verkligen inte. Jag undrar dock fortfarande om man kan få mindre än ett plus.

knaskamilla: Skalan är väl 1 till 5 plus. Men nog kan de dela ut ett minus om de vill. Journalister har stor makt.

Frisco:

Hmm... För i Expressen har man ju sett överkorsade getingar, tänkte jag... Jejje. Om det delas ut minus någonstans så är det säkert Hasse som har en dålig dag, tror jag.

knaskamilla: Både Glenn Hysen och Tomas Brolin har fått 6+ av Aftonbladet så......

Frisco:

Jaså? Jaja. De är ju fotbollsspelare.

knaskamilla: Nej, de var fotbollsspelare.

Frisco:

Äh! En gång fotbollsspelare - alltid fotbollsspelare. Vem fanken känner till Brolin som ngt annat än en fotbollsspelare? (Yngre människor lär iofs se honom enbart som en tjock föredetting, men det handlar ändock om hans fotbollskarriär.)

knaskamilla: Svenne Berka lirade i högsta serien i 4 sporter. Skulle bli en lång titel på honom.

Jag tror att man kan få - + ++ +++ ++++ +++++ ++++++. Men för att få -och ++++++ så ska man ha gjort nåt alldeles extra.

Frisco:

Vem är Svenne Berka?

Frisco: Vem är knaskamilla?

westerlind: Det här är Knaskamilla.

knaskamilla: Länken visar vem Svenne Berka var.

Frisco:

Tog du det där kortet efter att du hade armbågat mig, eller?

knaskamilla: Jag vet ingenting. Nu ska jag på innebandymatch. Till er alla: -HEJA!

Frisco:

Haha. Vad roligt det blev då jag frågade om mina föräldrar visste vem Sven Bergqvist var, och läste upp de sporter som stod i texten. "Hockey", sa pappa. "Nej, fotboll - Svenne Berka bäst på plan". "Nej, inte bandy..." Och sen: "Spelade han alla TRE??".

Häftig kille, den där Sven.

« · 170690