1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527759 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Damlaget

Sv: MoDo - Damlaget
hockey_21: Vi får se vem som har rätt men jag tror att du har fel och att smittspridningen tappar i tempo men att den kommer att fortsätta hela säsongen.

hockey_21: Det är på sitt sätt bra att det smittas runt nu så kanske vi kan återgå till normaliteten så fort som möjligt, att hålla sig undan kommer bara dra ut på det oundvikliga om man inte hittar ett fungerande antivirus i närtid.

{8399}: 50% immuna skulle vara väldigt bra för ett lag, många färre som kan bli smittade på exempel affären och många färre att sprida smittan till om en person skulle bli sjuk.

hockey_21: Nja, de flesta lag som har haft smitta har ju inte haft hela laget smittat, ingen flockimmunitet i sikte i ishallarna.

{8399}: Kommer nog blåsa igenom alla lag nu i november och december, sen är nog de flesta immuna.

{8839}: Så AIK, Mora och Almtuna har alltså stängt ned sina verksamheter pga Corona. Detta ser inte bra ut och kurvan pekar brant uppåt...

{8225}: Idag stängdes ungdoms hockeyn totalt , dagen kommer närmare för alla serier .
Fy f.n vad tråkigt .

Tarasov: Så bra att han tar tuggummipaus under intervjuerna .

Vinner vi helgens matcher distanserar vi oss rejält från nedre regionen

Damerna brukar ju ha svårt haltande tabeller men nu har nästan alla spelat lika många matcher. Herrarna är 6 matcher efter SSK

{8225}:
Björns tankar inför helgen

Costanza: Vore på tiden :)

Costanza:
Denna är det enda jag hittar

Nån som vet lönebudgeten för damlaget?

Costanza:
Heja Modo Dam. Tre matchers avstängning... Tufft!

Domsjö: Nordkorea har hört av sig med seriösa hot om att jag måste skärpa mig.

{8225}:
Nästa match fredag den 13 mot AIK. Någon som har koll på hur damerna spelar? Samma system som herrlaget?

Tarasov: Tittar på senaste landslagstruppen som spelar i Härnösand nu.

Örnsköldsvik är födelseort för 4 spelare, Stockholm god tvåa med 3 spelare.

Luleå noll, Gävle noll

Costanza: Det räcker Costanza vi förstår 😜😁

MoDoforwarden Jaycee Magwood får tre matchers avstängning för att ha tokspöat en Leksing. Hon måste ha hittat sin inre åsna. Hemska tider...

MoDo - Damlaget
Damlaget förtjänar en egen tråd.

« · 2098795