1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480933 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Damlaget

« · 2676142 · » Till forumet


Sv: MoDo - Damlaget
Lulessss: Nej vi eller iaf jag är inte ett dugg avundsjuk, endast en idiot skulle tro något sådant.
Men att inte kunna ta fram egna spelare eller ens ha 1 spelare i truppen som är från kommunen är svagt och pinsamt för en sk ”storklubb”
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Ja Modo försöker verkligen bygga damverksamheten från grunden till skillnad från Luleå.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
DrCox: Oj, några verkar avundsjuka😂
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Hinken: Deras lösning om dom tappar många spelare dit kommer ju att vara att värva sönder dom andra lagen i ligan kanske främst Modo och Brynäs som är dom främsta utmanarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
puffe: Jag unnar damerna mer än så, och jag tycker Modo är ett av lagen som faktiskt på allvar börjat ta sig upp i Sdhl toppen på allvar med ett flertalet egna unga talanger från bygden.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Förhoppningsvis är deras glansdagar förbi nu i och med den nya proffsligan i USA/Kanada. Vi får se hur bra dom klarar sig utan halva finska landslaget i fortsättningen. Ett riktigt plastlag som bara kommer bli sämre!
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Ja, men du kan väl unna tjejerna att spela inför stor publik nån gång per säsong då? Håller med om Luleås satsning, men sånt är tyvärr livet.

Frölunda blev ju väldigt bra från ingenting.

Pengar,pengar,pengar. Åshöjden o MoDo borde K-märkas
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
puffe: Hela resonemanget blir tyvärr tröttsamt.
Man målar upp Luleå som en förebild i svensk damhockey där man menar att övriga lag måste höja sig. Detta är ett praktexempel på folk som inte kan tänka längre än näsan räcker.
Luleå har värvat ihop det bästa spelarna år efter år och vinner allt på ett groteskt överlägset sätt, när man dessutom gör minusresultat på flera miljoner så ställer jag mig frågandes m, exakt vad är det övriga klubbar måste höja sig med, att värva över budget varje år tills man får lägga ner damverksamheten?

Sen är det en fantastiskt korkad diskussion om publiken som är såååååå fantastiskt i Luleå.

En finalmatch drar ungefär lika mycket publik som 10-15 vanliga hemmamatcher och Luleå har haft flest hemmamatcher och då slutspelsmatcher av alla lag i ligan i många många år.
En onsdag i november så drar inte Luleå så fantastiskt mycket mer publik än några andra lag i ligan.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Man ska nog inte jämföra damhockey med herrhockey, men visst skriver AB om det.

Kul med så mycket åskådare och dessutom så många tjejer på läktaren.

Hörde dessutom inga korkade hata-ramsor
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Costanza: Ja det är väldigt bra!
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Ett SM-silver in i Prisskåpet i alla fall...dags att bygga ett MoDo-museum.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
DrCox: Så blir det nog, eftersom de som skriver om damhockeyn är så oinsatt att man faktiskt inte vet om att Luleå är enda lag i ligan som inte har en enda egen spelare.
Man har iaf 2 svenska målskyttar hittills i finalspelet, finskorna har stått för 85% av målen.
Stort av Luleå!
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Blir väl dom vanliga tröttsamma hyllningarna av Luleås Damverksamhet utan att nämna ett ord om att dom har noll egna spelare utan bara är ett ihopköpt lag och dom utvecklar inte svenska damhockey alls snarare tvärt om.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
DrCox: Inte ens AB skriver något om matchen, däremot är det full uppdatering på allsvenska slutspelet , det säger rätt mycket om hur statusen på Sdhl 😂
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
ante08: Meningslöst att bry sig Luleå vinner ju alltid ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
1-1 nu i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
ante08: Tyvärr så känns det lite meningslöst å kolla eftersom man vet att Luleå vinner
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Kvällens uppdrag : Sabba Guldfesten
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Dags att jämna ut matchserien förhoppningsvis.
Nedsläpp 15.05 på SVT Play.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
BobbyG: Tänkte samma jag med, han är så bra att han är svår att ignorera.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
modomille: äh, han hatar inte att förlora lika mycket som Foppa. Annars hade han kanske spelat NHL.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Mitt ex från gymnasiet hejade på HV, kanske ska glida in med några spydiga kommentarer i hennes instaDM
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
modomille:
Så är det, men inget unikt, jobbigt ifjol för honom, men det var DÅ DET👍
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Lira: Förstår att det har varit tufft för Kinnvall men som sagt idrott är inte bara skratt och en massa leenden.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
modomille:
Mjaa, grinollar gillar vi inte 🤘😅
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Lira: Tror det har diskuterats i eran bok om du skrollar ner lite :) Här är artikeln i alla fall dock plus låst.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
modomille:
Vad sa han ? 😅
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
SPOODI:
Självklart är det så, men tycker Torskarshamn var bra i 1:a, väldigt mycket kvar naturligtvis 🤘😅
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
SPOODI: Har drivit tesan ända sen dom började med det här upplägget att det lag som vinner första matchen kommer vinna serien. Blir så oerhört tufft mentalt om man förlorar första.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Lira: lite snabba här va de har gått en period ? men känns som HV har gett upp
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Hinken:
Hejdåve 🤣🤣
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Nucky: det är nästan så man funderar på om det är värt att värva honom trots hans bakgrund... unga svenska 40 poängs killar växer inte på träd
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Majbrasan: Ja inte är det här nå jobbigt att kolla på. Idrott är ingen jävla lattjo lajban! Det är tufft och inte alltid rättvist. Spyr på det Kinnvall sa idag. Åååh så synd om mig fan håll käften!
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Hinken:
Tror HV behöver åka ut och lära sig scouta med liten börs. Samt att hv publiken uppskattade nog inte lika mycket som vi när man blev klar för shl.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
JoakimE: ? Jag tycker då att detta (givet att vi inte själva spelar kval) och HA-slutspelet är behållningen.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Specter:
Men fattar in riktigt hur han kan ”skriva på” Örebro i februari när han har kontrakt till -28 med Oskarshamn.
Ger ju inte bra signaler precis.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
S-vikaren: Ja skojaru. Lät som denna match redan är körd på honom
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
JoakimE: Brännström verkade redan uppgiven. Moralen kan vara låg.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Koff: De beror på. Vill han bli bänkad eller komma sist?
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Nucky: Bara att tugga på. Vi backar upp er tjejer! Kötta på.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
modomille: Är väldigt glad att Modo slapp spela kval, detta var inge kul att kolla på
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Koff: pest eller kolera :D
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
JoakimE: Köper det hehe
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Undra vad Karla känner. Åka ur o spela i gnällbältet eller vara kvar o spela o oik
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Törna: Haha herreeeguuuuuuud vad gör HV?
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Nucky: My bad, glömde det!
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Törna: Det är nog för att visa att dom blir farlig i slutspelet
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
JoakimE: Dårför dom har guld på läktaren, för att flexa 70 miljoners skrytbygge?
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
erjo: Lodin är lite påtänd.. eller förlåt ÖVERtänd.

Men han är bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Hinken:
Alltså att vi slapp kval!. Så jävla stolt över Modo hockey denna säsong! Allsvenskt lag + 2 finnar fixade detta!
Helt sjukt! Så fort jag tänker på de så får jag orgasm. En ren njutning i livet!

Blir lika glad som costanza på statt i Övik!
Kommentera

« · 2676142 · »