1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482803 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

« · 691344 Till forumet


Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Martin S:

Efter matchen skrek ju Sevc något till Krizan. Krizan blängde på Sevc och viftade lite med handleden. Tydligen fick det Sevc att se rött för då försökte han slita sig lös från linjedomaren och lyckades i samma veva dra armbågen i hjälmen på det stackars pyret som försökte hålla fast honom.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Martin S: Det var ju taktiskt av Lückner. Ledin skulle ju inte vågat slåss med nån större. Tufft av Wargh att ändå kliva på och "ta en för laget".
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Dawidovski: Detta hände. Och MoDo vann med 3-0... :-)

59.582 minMODO34. WARGH, TommyROUGH
59.585 minFBK97. LEDIN, PerROUGH
59.5820 minFBK97. LEDIN, PerGA-MI
59.582 minMODO34. WARGH, TommyROUGH
59.582 minFBK27. KÅBERG, EmilROUGH
59.382 minFBK15. WALLIN, RickardSLASH

Är dessa officiella eller kommer Ledins idiotfasoner att ge han nån avstängning???

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Poffa: Färjestads tränare fick en fråga på pressis om varför Ledin/Kåberg spelade i 3-5 och försökta slingra sig med något svar om att de andra bp spelarna hade spelat så mycket osv. Var en och annan i pressrummet som inte trodde ett ord av de han sa.

Sevc var ju framme vid Krizan även tidigare på matchen. Varför blev han så tokig på Krizan?

Moget av Ledin att hoppa på en av de minsta spelarna på isen.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Dawidovski:

Timmy var kung på planen! Han hade inte ett misstag och visade verkligen upp ett stort spel. Lugn och trygg, samtidigt som han spelade fysiskt och även visade prov på fint passningsspel. Precis så här vill jag se honom spela i varje match.

Landslags-Timmy!

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Salle: Ja.

J20 SM-Slutspel [Back]
Round 1: 2006.03.14 - 2006.03.15. (Played)
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Dawidovski: Kung Timander höll dock ett vakande öga över Kung Krizan.
Timander kan föresten få dela plats på tronen med Karol.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Poffa: Överreagerar du inte lite nu?gläds åt segern ist!!
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Poffa:

Berätta gärna vad som hände. Wargh, Ledin och Kåberg har jag läst mig till. Wargh vann, va?
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Dawidovski:

Tänk att Färjestad är så dåliga förlorare. Ligger under med 3-0 och skickar in Ledin och Kåberg för att slåss. Patetiskt är ordet, sa Bull. Hoppas de stänger av Ledin i femtielva matcher för hans pajas-vevande i slutet.

Hoppas också att Sevc blir avstängd i en tre-fyra matcher för hans armbåge på linjedomaren efter matchen. Allt för att han skulle slåss med Krizan, som var på väg att hämta priset som bäste spelare.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Poffa:

Det var ju väldigt otippat att ni skulle ha bestämt en sådan sak.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

knaskamilla:

Vi har bestämt att om det blir match hemma på tisdag så ska du lämna din biljett till Carro och så kan du stanna hemma. När Carro sitter där, då vinner de.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Dawidovski: Är verkligen J-20 där? Var det inte 1:a kvalmatchen till slutspelet igår.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Frisco:

Det hjälps inte, jag är inte hemma i helgen.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
knaskamilla: Det är ju U-16, J-18 och Dammatcher i helgen i Kempis. Som vanligt har ju alla Modos 5 representationslag tagit sig till slutspel.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
UNDERBART. Satt på en krog iförd MODO-tröja, var såklart ensam MODO-it där... ensam är stark :)
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Frisco:

Okej, nu släpper jag sargen. Vinner de en nere i Karlstad också, så jag får se någon mer hockey den här säsongen?
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
NorrlandsGuld:

Oj. Två PP-mål i samma match! Otroligt.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
NorrlandsGuld:
Oj vart något strul med inlägget ! =)))
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Japp 2 pp mål av Tuominen ! Nja det är ingen tok dominans från Modo ... Men alla kämpar & sliter iaf , ett helt nytt lag motför de 2 föregående matcherna !
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
knaskamilla: Japp 2 pp mål av Tuominen ! Nja det är ingen tok dominans från Modo ... Men alla kämpar & sliter iaf , ett helt nytt lag motför de 2 föregående matcherna !
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
knaskamilla:

Japp 2 pp mål av Tuominen ! Nja det är ingen tok dominans från Modo ... Men alla kämpar & sliter iaf , ett helt nytt lag motför de 2 föregående matcherna !
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Vad är det jag hör. Mål i PP? Läste i FBK-boken att MoDo tokdominerar. Kollade skottstatistiken...4-9 i skott låter ju verkligen som tokdominans.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Nu pirrar det !! Kom igen nu Modo ...

Lite patetiskt :” Det var en ful smäll – så gör man inte ”

Haha & det skall komma från lilla helgonet Nordström ....
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Jaha, matchen igen. Såååå tråkigt.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Frisco: Nu börjar det suga lite i hockeytarmen. Är det matchnerver eller sportkorven månne?

 Mot templet!!!

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
knaskamilla: Släpp sargen.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Lyckos (?) er som får gå på hockey. Själv är jag för sjuk för att se eländet. =/
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

knaskamilla: Intressant att se hur det blir med Pasi mellan Rasti och Jan. Förhoppningsvis så kan Pasi få de båda slovakerna att i varje fall någon gång vilja göra något annat än bara glida omkring på isen.

Kedjan med Nilsson, Hellström och Tussilago känns väl mer tveksam, även fast Nilsson är en av mina stora favoriter i årets trupp.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Från åffisjella:
"Pasi spelar med slovakerna - Johan Nilsson ersätter Öberg

Pasi Tuominen tar plats i en kedja med Rastislav Pavlikovsky och Jan Pardavy i den tredje kvartsfinalen hemma mot Färjestad.
Peter Öberg, som är avstängd, ersätts av junioren Johan Nilsson som spelar med Mattias Hellström och Anthony Tuzzolino."
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Kvällens Nalle Puh är ingen mindre än

LAHTI, Robert

och som Ior & Nasse ser vi

NILSSON, Klas & SABELSTRÖM, Peter

Kommentera

MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Två raka kvartsfinalförluster, först 3-6 hemma, sedan 0-7 i Karlstad i match två. Klart det är bistert värre hos MODO Hockey när nu match tre hemma i Kempehallen väntar.

- Men vi måste se möjligheterna, så är det bara, säger coachen Harald Lückner. Vi har försatt oss i en besvärlig sits, men nu måste vi ut och kriga och verkligen försöka ta den chans som finns.

Två raka smällar och 3-13 i mål har förstås att sina spår i gänget?
- Visst är det så. Ingen går obemärkt från sådana här matcher. Vi har nu mött ett helt annat Färjestad än i serien tidigare. Därför måste vi försöka spela lite annorlunda nu.

En del av mina spelare har väl också fått helt klart för sig att grundserien kontra slutspel är två vitt skilda saker.

Tränare Lückner pratade en hel del om stolthet och heder efter smällen senast i Karlstad.
- Så är det förstås. Vi måste bara in och revanschera oss inför våra egna fans. Men helt generellt har siffrorna ingen betydelse. Nu står det 0-2 i matcher och vi vet vad som gäller. Nästa match måste bli vår.

MODO får klara sig utan Peter Öberg, som är avstängd efter tacklingen mot Peter Nordström.
- Jag har sett det hela i repris och tycker inte att det ser så farligt ut, men nu är det som det är och bara att acceptera. Det jag förväntar mig nu är en fullödig arbetsinsats från hela laget, en generalskärpning över hela linjen.

Hur formerar du laget inför kvartsfinal tre?
- Det blir en del ändringar, men vi nominerar inget lag förrän matchdagen. Helt klart är dock att Karol Krizan vaktar målet. Vi litar hundraprocentigt på honom.

MODO Hockeys tillgängliga spelare inför kvartsfinal tre:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander
32 Tobias Viklund

6 Tobias Enström
7 Jesper Damgaard

5 Hans Jonsson
34 Tommy Wargh

8 Oscar Hedman.

Forwards:
4 Mattias Hellström
11 Pasi Tuominen
13 Morten Green
15 Andreas Salomonsson
16 Rastislav Pavlikovsky
17 Anthony Tuzzolino
19 Mikael Pettersson
28 Miloslav Horava
33 Johan Nilsson
39 Per Svartvadet
40 Magnus Gästrin
89 Jan Pardavy.

Noterbart 1: Peter Öberg avstängd, i övrigt inga skador.

Noterbart 2: Apropå stora kvartsfinalförluster: I fjol föll Luleå mot Frölunda med 3-7 hemma först, sedan 1-8 borta. MODO föll med 1-10 i Jönköping för två år sedan, två dagar senare blev det 6-0 hemma i Kempehallen.
Kommentera

« · 691344