1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480609 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

692382 · » Till forumet


Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

McFire:

Inför matchen i onsdags.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Lumber Jack: Här har du en artikel om pappas pojke. Vilken? Jo han som tycker om hästar.

allehanda.se/sport/4952
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Poffa:

När användes den där flaggan?
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Dragan 2k: Han är pinsam den mannen... snacka om en ignorant hockeyjournalist. Intressant också att han skriver om Ovechkin i var och varannan minut... skriver dessutom här att inte Ovechkin är ngn bjässe.. vilket han kanske inte är.. men han är åtminstone 188 cm och väger 96 kg... oj vad liten han är...
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Poffa: Dags för lite musik. Denna gång går dedikationen till 3-5 kungarna och tärningskastande män i slips.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Frisco:

På direkt order från AM kommer här bilden på banderollen:

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Dragan 2k:

Jag bryr mig näppeligen i vad Ros tycker. Han försöker bara skapa nyheter genom en avvikande åsikt. Ungefär som Wikegård, fast lite mer stillsamt och i skriftlig form.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Poffa: Det är klart det är rätt med minst en extra match, för den där Nordström drabbades ju av riktigt allvarliga skador och kommer inte att kunna spela några matcher under resten av säsongen. Äh, stäng av Öberg på livstid vetja.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Poffa: Bah! Inte är väl du en av dem som anser att Tomas Ros är en viktig opinionsbildare bland hockeyjournalisterna? Samme Ros som påstod att HVs torsk mot Mora var en ekonomisk läggmatch. Dessutom pratar han hela tiden om någon Alex Ovetzisckungin.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Lumber Jack:

Och bloggaren på Sportbladet tyckte att det var rätt med en extra match.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Frisco: Det ska bli spännande att se nästa gång dessa två avarter till hockeyforwards kommer att stå på tur i ett 3 mot 5-läge. Jag gissar på aldrig (förutsatt att inte samma läge uppstår igen och Färjestads tränare åter ser det nödvändigt att vilja skada spelare i motståndarlaget).
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Frisco: Tröttsamt tröttsamt. I NHL hade dom väl automatiskt blivit avstängda iaf 1 match vilket man blir om man startar slagsmål dom sista 5 miuntrarna.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Dawidovsi: "- De slog på målvakten"

Borde inte Modo fått mer utvisningar då så fula som de var i situationen?
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Lumber Jack: "- Det fanns ingen tanke med det. De stod på tur, säger Färjestads tränare"

Hur mycket böter hade Färjestad fått om detta skett i NHL?



------
ÖRNSKÖLDSVIK. Två sekunder kvar av matchen.
Då startar Emil Kåberg och Per Ledin slagsmål i Kempehallen.
Matchen var avgjord när Modo med 22 sekunder kvar att spela fick chansen i spel fem mot tre. Per-Erik
Johnsson skickade då in ökända duon Emil Kåberg och Per Ledin.
- Det fanns ingen tanke med det. De stod på tur, säger Färjestads tränare.
I Modo var man dock säker på varför FBK-duon fick spela - de skulle få i gång ett bråk.
- Det krävs ju ingen vild gissning för att förstå varför de fick spela, säger tränaren Harald Lückner.
Kåberg och Ledin rök också ihop med Modospelarna. Resultatet: 5 plus 20 minuter för Ledin och två minuter för Kåberg.
- De slog på målvakten, då måste vi markera. Det hade inte spelat nån roll vem som varit på isen, säger Kåberg.
------
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Paddan: Fantastiskt.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Paddan: Disciplinnämnden visar att de inte tänker tvätta bort pajasstämpeln än på ett bra tag. Jag verkligen önskar att Peter Öberg hade kört över Nordström så in i helvete att det hade varit värt två matchers avstäning, och inte bara utdelat en liten tackling som på sin höjd skulle ha renderat i en 2+2 av en petig domare. Patetiskt.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Paddan:

Hahaha. Man kan bara skratta åt eländet.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Heja Disciplinnämnden, nu har man beslutat att Peter Öberg inte får vara med på isen i matchen imorgon.

" Nämnden finner att Peter Öbergs tackling inte tar rakt i ryggen på Peter Nordström utan tacklingen sker mer mot sidan och axeln på denne. Däremot hoppar Peter Öberg in tacklingen med kraft när Nordström befinner sig vid sarg. Tacklingen är därför av ett vårdslöst och riskfyllt slag, även om den inte kan sägas vara lika allvarlig som en ren tackling i ryggen.

Mot denna bakgrund finner nämnden att Peter Öberg bör åläggas avstängning, motsvarande sammantaget två matcher (inklusive den automatiska avstängningen)."

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Paddan: Som jag trodde. Skönt att se att han agerar bodyguard ! : )
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Emma no15: Det berodde ju på att Sevc vägrade att lämna isen utan stod vid ismaskinsinsläppet med blicken inställd på Krizan.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
På tal om det här med Krizan och Timander ... Tänkte ni på att Timander inte lämnade isen förrän Krizan fått pris för matchens lirare och allt det där ? Han stod hela tiden en bit ifrån och väntade och åkte sedan ut tätt bakom Krizan ...
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Frisco: Nu kan du se den i ortens tidning...på webben såklart.

www.allehanda.se/sport/4940
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Lumber Jack: Känner för att citera den excellenta låten Marble House från syskonduon The Knifes senaste skiva: "Some things I do for money, some things I do for free" fast jag vet inte varför jag kände för just det citatet.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Frisco: Fortfarande i min kamera, fixar det i kväll....
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Frisco: Du får tillsvidare hålla tillgodo med vad jag antar vara ritningen.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
AM: Var är bilden på banderollen?
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Paddan: Sevc var helt klart tvåa på pinsamhetslistan igår. Han var endast slagen av nykteristfjanten som gjorde allt som stod i hans makt (alltså inget begåvat utan bara hjärndött) för att skada sina motspelare, men fick se sig besegrad av en liten junior. På tredje plats klockar vi in bakpular´n som har Hållberginfluerade handskar.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Poffa: Tänka sig att man måste sätta sig ner och specialstudera varenda match MoDo spelat för att komma fram med en lista som nog till och med jag hade kunnat plita ner. Något som också Harald instämmer i:

"Modo-coachen Harald Lückner skrattar åt den hemliga listan.
  - En sak är säker, man behöver inte ha någon doktorshatt för att sätta ihop de där punkterna. Knappast heller vara målvaktstränare."

Sedan så har vi då den där #8 som stannade kvar för att lukta på Krizans blommor.

" På vår fråga om vad slovakiske backen Martin Sevc sa när han gång på gång skickades fram för att "snacka" med Krizan sa målvaktsfantomen:
  - Det han sa passar inte för att översättas i tidningar. Vi kan säga att det var hemligt snack, men jag förstod vad han sa"

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Poffa: Ojdå, glömde visst ett "undvika att" i den där delen av meningen som du plockade ut.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Paddan:

[att oattackerad tappa ut pucken ur zon gång på gång.]

Är det något positivt?

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Poffa: Äh, den enda anledningen till att Green är kvar är för att ingen annan vill spela med gröna klubbor.

Om det är bullbaket som avgör en backs storhet, sätt i sådana fall Damgaard på en veckas nonstopbakning så han kanske någon gång faktiskt kan lyckas med att ta emot en passning från två meters håll, eller att oattackerad tappa ut pucken ur zon gång på gång.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Lumber Jack:

Timander (ett M, LJ) var strålande igår. Spelar han sådär så riskerar vi tappa honom till NHL igen. Fast risken är nog liten, längtan hem till bullbaket hos svärmor skulle nog bli för stor.

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Frisco: Jag lägger väl upp länken åt dig, så du kan ta det lugnt.

Poffa: Det är bara idioter som gnäller på Green. Timmandergnället är än mer obegripligt. Elitseriens kanske bästa back, definitivt Topp 3.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Dawidovski: – Hoppet var att något av stolpskotten gått in – det gjorde de inte, konstaterade Jan-Erik Jonsson.

Det är imponerande. Jag har aldrig tidigare förstått att en del lag siktar på stolparna vid skotten. Det innebär ju att en del stolpskott är suveräna skott precis där man siktar och att andra stolpskott är trollbundna.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Salle: Äh, han den där Schweiz, eller vad han hette, ville ju bara se vad Krizan hade fått för pris för matchens lirare. Det var därför som han cirklade runt vid ismaskinsdörren och vägrade att lämna isen. Vilken tur då att Timmy också var intresserad av att se vilket pris Krizan hade fått. Fast då kom FBKs onkel Fester och försökte blanda sig i, men det gick inte.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Salle:

Jag har tagit bort en del inlägg, dels från Modoiter men även FBKare och det står jag för. Tyckte det mest var tjafs som inte bidrog till diskussionen, det kan man ta via privata gästböcker.

Förstår inte heller varför du drar slutsatsen att goda förlorare saknas där, har väl ingenting med det att göra. Inser att jag inte gratulerat till segern än som jag brukar göra så det är väl hög tid nu då:

Grattis till segern i afton, väl mött på fredag och söndag!
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Paddan: Goda förlorare saknas även i FBK-boken men dom gör väl bara som sina idoler. Det har modererats lite där nyss nämligen.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Frisco: Pasi berättar om målen

1-0: "Janne (Pardavy, reds.anm.) vann pucken i hörnet och jag hade på känn att han skulle spela in den framför kassen. Jag sökte upp en bra position, fick pucken och drog den på backhand högt upp i mål"

2-0: "Modo vann tekningen i anfallszon med tio sekunder kvar. Tobias Enström fick pucken och om fortsättningen berättar Pasi:
Det där är inövat, jag visste att "Tobbe" skulle lägga över pucken till mig. Siktade gjorde jag dock aldrig utan jag tänkte bara att jag skulle skjuta riktigt hårt mot mål. Jag är inte helt säker, men tror att pucken gick in under armen på målvakten."

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Frisco: Man försöker alltid att värva ihop ett lag så att personkemin passar. Exempel: har man ett lag med kompletta jubelidioter så värvar man gärna en till och en till och en till...
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Dawidovski: Sevc? Människa?
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Frisco: Ingen alls...
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Paddan: Vilken ränta vill du ha?
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Salle: Det är klart jag är sugen på att skaffa den tröjan, fast några finanser för att kunna genomföra det köpet finns inte i nuläget.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Paddan: Inga bud än. Är du inte lite sugen i alla fall.

[url=www.sportauktion.nu/showauction.php?id=2154]

#11 Pasi Tuominen MODO Röd Matchanvänd tröja MoDo Hockey[/url]

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Paddan:

Varför håller Pardavy i telefonen och extra-antennen?

Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Salle: (Pasi i telefon) Hej mamma, gissa vad... jag fick en ful fisk på kroken idag och han hade så häääär långt mellan ögonen.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)

Han den där tränaren Johnson låter ju inte alls bitter.

[url=allehanda.se/webb-tv/inslag/0315modfarjx.wmv]ÖA-Tv från pressisen[/url]

Kommentera


Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Dawidovski: Varför denna dåligaförlorarinstinkt när det är 4 sekunder kvar? Trodde de på ett mål i sekunden?
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060315 (kvart 3)
Martin S: Färjestad har väl läst att Krizan inte är någon fena på svenska eller engelska så det ger väl inte så mycket att psyka honom på de språken, så Sevc kanske kände sig tvingad att försöka. Men Krizan såg ut att vara bra på att munhugga tillbaka.

Och Ledin vågar väl inte ge sig på någon större spelare, han kan ju få spö då... ;-)
Kommentera

692382 · »