1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532190 inlägg · 4126 ämnen

MoDo - FBK

Sv: MoDo - FBK
Paddan: Jag tror snarare att Hedin ska låna ut det till domarna i framtiden. [se länk]

Frisco: ....och jag som trodde det var en bild på en av de tävlande i det allt mer sällan genomförda pausevenemanget "Vem får snabbast in en hel blodapelsin i käften?"

Hmm, kombinera den där bilden med den tidigare bilden i AB på Hedin och man får en liten uppfattning om hur "trevlig" Hedin såg ut efter att ha käkat puck.

Frisco:

Grattis att ni spelade bra igår kväll. Tyvärr har jag inte fått tag på någon chaufför som kunnat ge matchrapport, men andra påstår att Brynäs nu äntligen börjat få fart på skridskorna och spelar allt bättre hockey - nu också med mål. "Ryggsäckshockey"? Jag är ledsen Frisco, men du har nog missuppfattat det där begreppet. Men jag förstår vad du menar - undrar hur många kilometer Ove Molin (#21) tillryggalagt med en bortgjord motståndare hängande på ryggen?

Fast det är ju ändå relativt lindriga huliganfasoner jämfört med vad man annars kan få utstå i en hockeyrink - det är nog bara i Kempehallen som man skjuter ner domaren när han gör något som inte passar.

westerlind:

Ja igår verkade det inte räcka med att skicka fram Werner för att skälla linjedomarna till rätta :-)

All heder till Åke. Det var som att se Söderberg utan klubba. Han åkte som en ilsken iller mellan zonerna och höll sig mest längs sargen och i hörnen.

sorken:

Märklig situation - hoppas han inte skadade sig alltför allvarligt. Det kanske är läge att börja ta med en reservdomare vid matcher i Övik? Annars kanske domarna kunde ha svartvit målvaktsutrustning som skydd när de börjar skjuta skarpt i Kempis?

Frisco:

Det där var en otäck bild på herr linjeman. Jag tror att de konstaterade att hela pucken var inne när de kollade målkameran...

knaskamilla: Tur att Näslund inte blev boxare.

Frisco:

Jäklarns. +++ till Rådbjer.

knaskamilla: Han var bara värd 2. Däremot var Åke värd en 4:a. Hade varit en 5:a om han skrapt isen med skridskon efter Näslund. Men nu fick vaktmästaren in på isen, sånt drar ner.

Frisco: Var det verkligen straff när Rådbjer blåste igår? Det spelar ju ingen större roll om det var det eller inte, för MODO vann ju matchen. Men däremot minns jag fortfarande straffen som Rådbjer blåste i finalserien i våras som definitivt INTE var en straff...

« · 164690