1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480215 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Frölunda 121013

1526954 · » Till forumet


Sv: MoDo - Frölunda 121013
DariusK: är skitmusiken när spelarna kommer in jag stör mig mest på.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

renen:

Definitivt. Introt känns väldigt upphackat, inget flyt alls.

Varför utnyttjar man tex inte isprojiceringen bättre? Nu är det "bara" på mediakuben som den där filmen rullar.

Dock smäller det bra strax innan spelarna gör entré iaf... :)

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
DariusK: Nog måste dom väl kunna fixa ett bättre intro när spelarna kommer in på isen, man skäms ju!
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Wayne Gresky: Utlåning kan absolut vara en bra sak. Alsenfelt är egentligen en riktigt bra målvakt, men självförtroendet gör att han kryper ihop i målet och spelar inte alls som han kan.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

thirtytwo:

Glad to help. :)

Search for more of her songs by her previous alias; September.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

DariusK:

BINGO!

Thanks Darius, quickly and precisely! ))

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

thirtytwo:

Could it be this one:

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

thirtytwo: Okay, ... i promise i´ll help you the best way i can, but post your question her again about 10-20 houers from now, cause its in the middle of the night here and allmost everyone is a sleep so..

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

Berka:

Yeah, unfortunately i dont have any more hints besides what i already posted.

Its a slow soft tune with nice female vocals. Was played while the lights were off in the arena, moments before players came out. I dont know swedish so couldnt understand any lyrics otherwise it would be much easier :)) I thought maybe its some popular track in Sweden that people would easily recongize...

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

thirtytwo: Hmmm... Give all the deitals you can remember, mabye someone can help you fin it =)

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Dexter : Kvalserien då växjö tog sig upp var han lysande!
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Berka: Har han någonsin varit bra?
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

bj21:Yes he did =)'

Var oscar mindre bra ikväll, har läst att han inte var sån som man hade hoppats på?!

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

Whats up guys,

Im a hockey fan from Russia and i have a question for you. How can i find music tracks that being aired at Fjällräven Center just before start of the game?

Yesterday i stumbled upon a broadcast of this game, Modo - Frolunda and heard that one track, it was probably in swedish so i couldnt catch any lyrics, but it was nice soft tune with cool female vocal. It was aired in the arena a few minutes before players came out on the ice.

Anyone has any idea what song that was?

Thanks for any help.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
bj21:Opps! Trodde det var Duchene som gjorde deras andra. Men Stålberg gjorde kanske också sin första Elitseriematch eller?
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

bj21: Ödmjukhet, frölunda är ett bra gäng.

Btw. Går brynäs supporterskara i skift??, när Erat,Gurra och foppa78 mm tagit timeOut så ploppar det in andra för att underhålla

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

På väg till matchen idag kändes det nästan overkligt. Hemmamatch som serieledare! När kan det ha skett senast, 99 eller tidigt på säsongen 2006/07? Tror tom TIKarna har gjort det betydligt nyligare än oss!

Frölunda var definitivt det bästa lag som besökt FC så här långt. Kul att se deras NHL-förstärkning! Tänk att det finns spelare som kan spela hundra elitseriematcher utan att göra ett enda mål samtidigt som vissa bara behöver 25minuter. Respekt!

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Wayne Gresky: Tyckte det såg ut som en fråga jag, du som har svar på allt borde ju redan veta svaret :) Men ja absolut, en enkelbiljett till AS dessutom. Skicka dit Uffe en match eller två också som tar såna korkade coachbeslut
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
J F K: Kan det inte vara läge att skicka Alsenfelt till allsvenskan för att få upp formen och självförtroendet lite?
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

Zappaholic: Att Brynäs skulle vara i topp är väl ingen skräll.

Modo däremot ;)

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Demonen: Brynäs och Modo i toppen av serien...vem hade trott det?
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Flest NHL spelare vinner, hoppas Guden Näslund fixar några till...
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

J F K:

Jag kräver inte att MoDo ska vinna varje match och det är helt rätt att låta Starkbaum vila ibland. Det är inte säkert att Ullmark skulle göra det bättre, men jag ser ändå hellre att man tar chansen att ge lite juniorer chansen i MoDo nu, än att fortsätta satsa på en uppenbar felrekrytering.

Sedan måste jag bara få kommentera Petters "krönika" eller vad vi ska kalla det som var bland det roligaste jag har sett.

Kontentan var att det är fler högerskyttar i Elitserien idag än för 20 år sedan, men hade detta varit ett föredrag på högstadiet, hade han fått underkänt direkt.

Han inleder med att blanda ihop begreppen fullständigt och börjar svamla om att vänsterhänta spelare spelar med vänsterfattning. Sedan efter ett tag ändrar han sig och börjar prata om högerfattning. Hans förklaring till ökningen är att det numera är "socialt accepterat" att vara vänsterhänt, till skillnad mot på 50-talet. För som vi alla vet så var det ju mest 50-talister som spelade i Elitserien på 90-talet...

Men det tar inte slut där. Han fortsätter med att spekulera i att vänsterhänta spelare skulle vara sämre skridskoåkare och tar Johan Forsberg som ett "bevis" på detta.

Helt otroligt att detta repotage gick igenom kvalitetskontrollen. Och jag som klagar över att Boork börjar bli gaggig.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Cyklob: Tyckte först också att hur kunde han släppa in det där långskottet. När man såg det på reprisen bakifrån blev jag dock fundersam på om han inte både är skymd, samt att pucken hittar precis så långt ut i krysset som det går.   Det var lite svårt att se dock.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Cyklob: Alsenfelt är inte bra den här matchen, men jag tror inte på våra juniormålvakter heller. Det är ett rejält snäpp upp från allsvenskan. Hudachek var näst bästa målvakt i allsvenskan ifjol enligt statistiken och han har inte varit direkt lysande i vinter trots det. Då ska vi plocka en dussinmålvakt (tyvärr är våra målvakter i princip det ännu) från allsvenskan och tro att denne är bättre?
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Bad_Brett: instämmer. Han är bedrövlig, Linus eller Anton hade gjort det mycket bättre. Han som ger bort poängen idag. Sista målet är en rejäl blunder.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

NuMo:

Alsenfelt är verkligen bland det sämsta jag har sett. Jag är inte speciellt besviken, men det är fan helt otroligt vad usel han är. Han är som en sil, en schweizerost, en blöt katt.

Med två lovande juniormålvakter tycker jag att Näslund borde se över möjligheterna till att skeppa iväg honom, speciellt om han nu sitter på ett så fett kontrakt som det ryktas om.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Brrrr! Vi vinner inte ens närkamperna mot oss själva.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Patrik Källstr: Nä, vi förlorar närkamperna med minsta marginal hela tiden. Att Frölunda gör de här målen låg i luften.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Host host 4-3
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Patrik Källstr: 3-3
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
lu93rowa: Men ta de lugnt nu lilla gubben. Modo är för bra helt enkelt.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
lu93rowa: Ni fick ju första målet. Sen får det räcka.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
NuMo: KEEEEEEMPEEE!
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

Kempe hittar en lucka till. Bra. Vi behöver försprånget.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
herregud... domarna ger er matchen
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
vilka bra domare det är idag....
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

Patrik Källstr:

Kempe hur kyligt som helst. Vi var fyra mot målvakten , hade han missat hade det blivit en hyfsad kontring.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
arnio: Norden duger!
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

Vilken konstig match. Förutom målet så är precis allt en dm. fel, hela tiden.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Patrik Källstr: precis som jag trodde så blev det en dansk målskytt.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

lu93rowa:

Fyfan vad snyggt!

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Snyggt Morten! Du måste vara rightskytt.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
vilket fint mål ni gör
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
Helt tyst i webbradon sen hör jag bara målsignalen och jubel. Haha det lät skumt :D
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

Bad_Brett: 7416 personer. Bra.

Frölunda är ju effektiva.Inte Modo. Vi kommer så nära målvakten med pucken i en gröt av ben och klubbor hela tiden.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013
att det där blev utvisning.... herregud
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

Bad_Brett: Håller med om Steen.

Hyfsade myter kring rightskyttar Petter strör omkring sig. Att rightskyttar skulle vara västerhänta, stappliga skridskoåkare, men överlägsna snajdare och målskyttar.  

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

NuMo:

Ja, men jag gillar ändå Steens sätt att hålla i pucken. Han kommer dra på sig markeringar vilket kommer skapa ytor i kommande perioder.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 121013

Bad_Brett:

Modo har ganska bra driv när man spelar in pucken i anfall. Några gånger nära, men det blir inget tryck.

Steen överdriver och har hållit pucken lite för länge ett par gånger, när det funnits bättre alternativ.

Kommentera

1526954 · »