1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 389175 inlägg · 4141 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{6870}: inte sett många Mora matcher i år men av det lilla jag har sett tror jag verkligen inte att Norén håller för SHL

JonteD:
Hoppla Kerstin, någon är bitter 🤣🤣

JonteD: Inte vara arg nu lill-Jonte. Ta med Lill-Jonte jr på inez nu och fira in semestern med en burgare.

Lira: Haha, jo man garvade lite när lärare Kaukko Kujala skulle visa Porrmaskinen och porrstål.

Greenwolper: Jag ber till gud att JonteD trollar.

Lira: tung kväll idag för dalle. Både fuskersund och timjå åkte på däng. Någon får bjussa stackaren på saft å bulle så det känns bättre❤️

Costanza: Vet att du e modolojd!!!!!!!! Men du e en smilfink o en jävla kappvändare skriver trevliga saker i vår bok sen kräks du galla över oss i er bok!!!!!!!!! Du behöver inte stoppa dit näbben i fortsättningen bara så du vet o de jag skriver nu e inte me glimten i ögat utan de e åt helvete som du beter dig!!!!!🤬🤬🤬🪓

Koff: Lite trött idag, men fyllde på vid lunch. De tackade mig för överraskningsbesöket och studsade runt som galna apor till hög musik i lyan innan jag gick. De skulle ut till Cinco, ragga blondiner och jag blev direkt avundsjuk. Sen fick jag gå en trappa upp med foppatofflorna och logga in på Hockeysnack igen.

Västervik pissar på Östersund 😡

Östersund blir nog kvar ändå med tanke på Vvik’s ekonomi…

Costanza:
Hahaha, ungefär som vår tekniklärare i 9:an som hette Annuk ock var oxå finne, han sa vi en borrövning vi skulle genomföra, och nu ska vi porra 😅

Janne G: Jag tycker inte det då AIK spelare lite fulare.
Och den där slashingen hade mycket väl kunnat vara en femma.

S-vikaren: Vi har nog aldrig skrattat så mycket i gymnasiet på Parkskolan när vår finske mekaniklärare skulle köpa massa klass till glassen på en utflykt.

I början av 2000-talet så släppte Modo en cd-skiva ( ni vet en blank disk) som det var Modo låt men även en som gjorde narr av motståndarlagen. Minns tex att han nämnde att kringelbagarna från Södertälje bla. Ingen som har den eller vet vem är rösten i den? Vill minnas att man körde den på matcherna beroende på vilka man mötte när dom klev in på isen.

{5647}: tycker domarna gör sitt för att stötta Mora

Costanza: Finnen gillar italienaren.

{5647}: Är på plats på Hovet. Rätt dålig ishockey, med många misstag åt båda hållen. Farten i HA var kul, men skönt att vara i SHL igen...

Costanza:
Skål!🥃
Dagen till ära så byter jag ut min profil bild till en mer passande.
Någon som har invändningar så ta det med HR

Costanza: Basta inte med en sur finne. Bra tips.

Koff: Tar en ljummen 7,5:a nu och kollar Maratontabellen. Min fil.kand. gav mig inte ett jävla skit förutom bra och galna studentfester. Eller kalna som Jokinen skulle säga...

Costanza: fil.kand! Jo jag tackar jag! Inte illa på min ära! :) nyktrat till efter ungdomsfesten eller blev det en återställning?
Fick George natta kidsen?

S-vikaren: Plir ingen klass till efterrätt till krapparna nu nä ni förlora mot MoTo!

Costanza: Om du inte backcheckar så kommer björkriset fram.

{5647}: Ja, det är ju skillnad på ledarskap mellan Finland och Sverige. Även hur spelare är vana med hur ledarskapet är. Finnar är nog vana med tuffa och lite truliga coacher. En tyst, go och mysig kubbmumsande Karlin är på en annan planet.

Costanza: Brukar vara väldigt svårt med spelet är så olika mellan ligorna. Nu tror jag inte att det blir en ny Nieminen, men jag tror inte på succé heller

Costanza: Dom kan med all säkerhet ta det med det är så fjantigt så det finns inte. Från ett nMoDo som gör så mycket professionellt så är det här bara pinsamt.

{5647}: Hörde nyss från min Kärpät-kompis att Jokinen är riktigt duktig och populär ledare, så kanske TIK kan få lite ny energi och nytänk. Olli ställer dock höga krav så Jonte måste ställa väckarklockan nu.

Paninaro: Jag tror att Timrå kan ta det. Det är ju bara med glimten i ögat och inget elakt eller drygt på riktigt. De åkte ur och vi gick inte vidare, Vi kommer att kämpa mot varann framöver. Jon är rätt street smart här tycker jag. Gillar sånt där och sen får några vara sura.

Paninaro: Läser man spekulationerna i expressen och aftonbladet gällande Timrås trupp kommande säsong är det inget som skrämmer direkt. Det känns som de tvingas kika på fynd-hyllan. Det gäller verkligen att de får träff med Jokinen, för det tillhör verkligen inte vanligheterna att utländska tränare lyckas i SHL.

JoJo2613: Jag var nära att skriva något. Jävla fjant tweet. Har alltid gillat honom och hans humor. Men herregud kan någon ta honom i örat till nästa säsong. Undermåligt.

Bad_Brett: Mora är bättre än jag väntade mig faktiskt. De har förvisso tre rätt bra kedjor, men jag trodde nog att AIK skulle vara bättre sett till vad de presterade i massakern i Umeå. Har nog aldrig sett Löven så fullständigt utspelade under Kenttä som då.
Det ska i sådana fall ha varit i finalerna mot Timrå som var ganska pinsamma också.

Bad_Brett: Har ju lovat Janne att de kommer att gå upp med min hjälp.

Costanza: Min favorit Troock bjuder på Moras reduceringsmål. Gissar att han inte är 100%.

JoJo2613: Hahaha! Jon tar order från George! 🤣

Sigge: Men inte fan kan nubben vara kvar i klubben nästa år?

Paninaro: Det står HV skrivet i pannan på Ante. Om han är redo för den misär som väntar med Nubben vid rodret. Att värva en gammal polare skulle inte vara första gången för den gode Kent

{7426}: störd människa dock.

{7426}: är väll kanske en solklar 5 iom armen i huvudet och sen tackling. Dock tycker jag att östersundsspelaren måste ta emot tacklingen. Annars kan man ju bara skita i att skydda sig så man får med sig en 5+ game.

{7426}: dom var nog närmare 8 såg jag nu.

{5647}: Tycker benker gör en timrå-backs-insatts. kryper ihop å det grövsta.

Lira: Många har ännu inte förstått att jag har en fil.kand. i kommunikationsvetenskap. Kombinerar man det med galenskap och MoDo så blir det kul 🤣

{5647}: 5+game jo jo.

Finns chans på att dom 7 tillresta får jubla tidigt nu då.

{7426}: Lär bli en tidig dusch för en VVIK-kille. Sänker Benker nästan direkt med en väldigt ful huvudtackling. Såg inte ut att vara en armbåde, även om kommentatorn misstänker det?

fem + game för interference.

Lira: George kan ryta. När George ryter så lyssnar man, det är sen gammalt. ;)

Costanza:
Hahaha, ujujuj fick nästan en kallsup av biran jag smakade på när jag läste ditt inlägg 🤣🤣 horlag 😅 själlösa 🤣 japp 🤣

Hörde jag ett SKÅL ? 🤣🤣😅

Majbrasan: Klokt beslut 👍

{7426}: Nej det skulle bäras Timrå-tröja så jag avstod givetvis.

Majbrasan: Alla vill veta, fick du dela ut något innan matchen?

wesslan: Jag hörde snarare "Vi är Timrå, inne-bandy-klubb, inne-bandy-klubb" på plats.

« · 2674296 · »