1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 389118 inlägg · 4140 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8179}:
Wedin lär iaf inte ha problem träningsdosen. Tror att det kan göra några av spelarna gott

{10015}: Speciellt inte i Timrå där det finns några som bara vill ta det lugnt och casha in SCA pengar.

{8179}: Jo, men det kan bli en rejäl kulturkrock om man inte når framgångar. Om man börjar träna riktigt hårt så är det inte säkert att effekten kommer på en gång. Risken är att man är nedtränad, man drar på sig förslitningsskador och generellt presterar rätt dåligt inledningsvis. Har man då tålamodet eller börjar spelarna misströsta, supportrarna gnälla osv?

Sedan är det inte alltid liktydligt med att träna hårt och träna rätt. Nästan alla lag kör numera kortare träningar med mer speed istället för tunga träningar. Exempelvis mycket mer intervaller än längd osv. Nu vet väl ingen på vilket sätt man menar när man säger att han tränar hårt...

Vi lär inte få veta förrän säsongen börjar.

Sanny säger i dagens podd att Timrå är en oproffsig förening och kan bara instämma.

Gavelo: Man får väl hoppas IKO som arbetsgivare håller koll och ger stöd för att han inte ska hamna där igen.

{10015}: Tror snarare att det är precis detta som vi behöver. Nån utifrån som är hård och ställer krav, raka motsatsen till Ante.

{5647}: Sannys uppgifter om Jokinen i Timrå låter ju inte jättelovande för att det ska fungera kommande säsong.

{5647}: De flesta ungdomar har testat något någon gång, men det stannar oftast där vid testa.

Det jag vet är att dessa kontroller är dyra, tex inom bodybuilding så testas 2-3st ur 1 gren.
Det kan vara 15-20 tävlande i varje gren och i vissa tävlingar finns det 6-7 olika grenar så det är en väldigt liten del, gissar att det nog är ungefär likadant inom det flesta idrotter.

erjo: Jo, eller så är de så attraktiva att de snabbt får ett välbetalt jobb i någon annan bransch. Fe brukar alltid gå bra för dem, förmodligen för bra för att kuska land och rike runt för att snacka i tv

wesslan: problemet med spelare som var lirare är väll tyvärr att dom tjänat för bra under sin karriär för att sätta sig i en tv4-studio på obekväma arbetstider.

Koff: Hade onekligen vart en gylfsprängare hos mig att se honom i en hockeystudio.

"euhhh, baserat på Jonathan Dahlens rörelsemönster vah, så går det att dra slutsatsen att det var han som hade ihjäl Olof Palme va euhh *Obegripligt GW-ljud"

wesslan: Du förklarar det mycket bättre än mig. Tack.

wesslan:
Tänk dig om GW Persson hade haft en hockeykarriär ;)
Tänk av härligt att få han i studion. 😂

{5647}: Håller helt och hållet med dig där!

Älskar Almen tycker han är otroligt duktig expertkommentator, däremot blir hans analyser lite som ekon av vad alla andra TV4-experter gör.

99% av TV4as studiogubbar är crosscheckande backar. Vilket oftast kokar ner i fraser som "prioritera defensiven", "ta emot en tackling", "Det viktigaste är det fysiska spelet", "Inte ens en 5a", "defensiven är det viktigaste". Ingen som betonar vikten av spelare med teknik, skill och spelsinne. Eller betonar skickliga passningsmönster inom laget. Därav deras motivation för att MoDo inte skulle gå upp 22/23. MoDo var minsann inget "slutspelslag" den säsongen.

Skulle man bara lyssna på Sanny, Tornberg, Rönnqvist, Daggen mm. Hade man trott att hockey bara gick ut på tacklingar och fysiskt spel.

TV4 behöver verkligen se över vilka experter man har i panelen.

De skulle behöva en i studion som t.ex: Susse, Joakim Lindström, Mattias Ritola, mm.

{5647}: håller med dig, det är en svår balansgång.nnDet klart ska man ta in en som har taskig karaktär, så vill och måste man göra en gedigen undersökning av vad det bero på, hur kan de ändras osv. Och det klart att man inte kan få all fakta på papper, först man lärt känna individen på nära håll.nnSom du säger. Övriga spelare ska ju oxå acceptera det på något vis. nSumma sumarum, man ska inte stämpla folk, men det krävs mycket för släppa in individen.n

Gavelo: Har aldrig testats på mina jobb någonsin. Som elitidrottare borde man väl rimligen testas i dopinghänseende, men det är tveksamt om det händer särskilt ofta. Framförallt inte för de som inte är i landslaget.

Koff: Poängen är att det är en balansgång.
Jag tycker att Löven är ett tydligt lag gällande att inte titta på karaktären.

Med risk för att begå karaktärsmord här, men Powell, Pooley och Meyer är alla tre åt det lata hållet som presterar klart bäst när de är på humör och vill. Det kan fungera bra, men kan lika gärna bli som årets säsong då de kom 21 poäng sämre än under förra trots på papperet bättre trupp. Man var hysteriskt dåliga mot sämre lag. Det var oerhört många gånger man fuskade defensivt och lät andra ta skitjobbet.

Det var i princip ingen i MoDo som sket i hemjobbet. Man var det klart bästa bottenlaget i spel mot andra bottenlag, för man gjorde jobbet. Man ställde inte bara ut skridskorna, utan alla jobbade för varandra.

Det är klart att man kan göra succé ändå, men det kräver mycket jobb och det krävs förståelse för resterande spelartrupp. Slutar en som Meyer göra poängen framåt är det lätt det blir slitningar och man får välja mellan att skeppa honom eller få ett omklädningsrum där många spelare är missnöjda.

{9315}: Jag tror inte Lodin har minsta problem, däremot har han väl erkänt bruk vid minst 5 tillfällen tidigare, men det är allt annat än unikt bland ungdomar.
Problemen börjar när användandet övergår från rent partysyfte till ett begär, lyckligtvis är det väldigt få människor hamnar där.
Men jag känner inte Lodin och vet inte vad han är för människa, men eftersom alla spelare testas som på andra arbetsplatser så får man hoppas att han växt ifrån det där och satsar på karriärerna ist.

S-vikaren: hade inte vågat möta Donald på isen det är ju säkert

SPOODI: stängde av ljudet pga dessa jävla pappskallar som håller hårt i dessa förbannade satan jävla papp-piskor..

Tikka. Dyraste gnuggaren i ligan.

KRM: spelar klappa händerna också. Pajasklubb allvarligt

{5647}: ja men så var det. Men jag tror ju att kan man hamna i rätt omgivning så kan man ändras. Bättre byta till en klubb som tror på en, än att knacka på hos SIS hem. Där funkar det inte riktigt.,,nMan måste ju kunna förlåta. Förutom dom som går till Timrå från Modo. ;) n

Tarasov: ja väldigt få saker är defenitiva och absoluta... klart folk ska få en andra chans i livet och visst är det en hygglig lirare vi pratar om... tror och hoppas dock iaf att i detta fallet så hoppar modo och går på stabilare skallar än gode Viktor...

Gavelo: jo visst kan de vara en olyckshändelse. Och sådant händer. Men det är ju svårt att veta som domare. Dessutom är ju spelaren ansvarig för klubban enligt boken oxå. Vi har bara 2 ögon. Så jag ser gärna nolltolerans mot hög klubba. Weinhandl är ju ett exempel tyvärr.

{5647}: ja, vad var han i modo, 2 månader? hade nog kunnat bli lite problem här också med mer tid. inte som att han inte är oproblematisk fortsatt...

gällande lodin är det svårt. hur stora är hans problem idag?

Gavelo: Men dessa klappor…en slags hockey mello?

Koff: Vi hade ganska tur sett till Bartosak. Han var en vandrande krutdurk.
Jag skulle säga att en av de absolut största anledningarna till att vi spelar SHL till hösten är att vi inte tog in sådana som Lodin och Bartosak. Nu kanske just de fungerat, men jag menar karaktärstypen.

Koff: Kan ju vara en olyckshändelse, hopslag och klubban slår i visiret, händer nog rätt ofta.

André Pettersson , vilken lirare, 3-0
Kul för kvalet.

Koff: har HV tagit Wiggen som mållåt nu?!

Tarasov: instämmer! Bartosak är ett exempel

Gavelo: oavsett ska väl inte klubban vara där uppe?

HalvHund:
Jag kan absolut tänka mig ta in spelare med sådan problematik i bagaget. Men då skall man också kunna erbjuda support. Är också lite skeptiskt till att brännmärka spelar pga drogproblem, men det handlar som sagt om en helthet. Lodin bör väl dessutom ha lite släkt i närheten av Övik.

Gavelo: Jag tycker de kan mindre. De ger mig noll som åskådare.

Tydligen måste jag förklara. Överskattade nog...

Jag gillar spelare som hade bra spelsinne på isen. Sådana som kunde läsa spelet och vara före alla andra i sina beslut. Sådana som Niklas Sundström skulle jag velat lyssna på.

Almen Bibic och den där timråkillen hade inte spelsinne i någon större utsträckning. De förtjänade sin plats då de var duktiga fysiskt.
När de ska förklara för mig varför saker händer och det blir uppenbart att de oftast inte uppfattat situationen ordentligt tycker jag att det är värdelöst. Jag vill ha en expert som förklarar det jag inte förstår. Inte en som oftast har en sämre förståelse, även om de är vältaliga och välklädda.

Jag förstår att man uppskattar olika saker. Det är bara att kolla vilka olika musiksmak vi har här.
Jag vill hellre ha en analytiker än en papegoja.

Svettig kväll för Langhammer. Mycket att göra.

Koff: almen är totalt usel

{10015}:
Du!
Det är mycket man släpper oxå, men ibland kan man inte låta bli när en 5 åring kan de bättre svar.

Koff: Hur vet man att klubban tog i ansiktet?, kan ha tagit enbart på visiret!
Då blir ju tolkningen att man inte kan säga emot domarna men den är inte solklar.

Koff: Så kan det väl vara ibland med experter. Tycker inte man måste kommentera på allt de säger. Bit ihop ibland.

Koff: haha klart det finns fler personer på jorden som drogar! Tycker dock man ska undvika att värva in spelare med dokumenterad problematik. Säger lite för mycket om ens karaktär...

Andra klubbar får göra som de vill men det finns vissa personlighetstyper man bör undvika att ta in i fungerande grupper.

{10015}:
Nu är jag en soffexpert. Men jag håller med att ”Bibbi” ibland snackar en del goja. Som när klubban var i ansikte så svarade han:”kan inte säga emot domaren, men den var inte solklar”.
Är klubban i ansikte är det ju ändå utvisning enligt regelboken. Så varför är det inte solklart då?

SPOODI: Oskars hatar inte att spela BP.

{5647}: Bli expert själv då?

{5647}: inte alltid man ser bättre på plats dock. Så kan köpa om han va osäker

{5647}: Nja nog har jag hört dig påstå att Bibic och den där jöken som jag tappat namnet på som spelat back i Timrå bland annat inte kan något för att dom var destruktiva brunkare i sina karriärer, det är alltså inte jag som vantolkar utan det är du som pratar skit, som vanligt!

{5647}: Jag tror nästan alla som såg senaste målet såg att det var ett självmål, men Bibic visste inte ens vad Ståhl-Lyrenäs försökte göra. "Han försökte väl passa eller?".
Jo, Almen han sökte ett pass på sovande sidan, men det tog på backens klubba så det blev självmål tror jag de flesta på forumet såg redan innan reprisen.

Visst kan han återigen haft otur, men jag tycker det gång på gång blir tydligt att han inte är bättre än valfri åskådare att berätta för tv-tittarna varför saker händer på isen.

Gavelo: Hade inte haft ett enda hårstrå kvar på huvudet om jag hållt på någon av de här lagen den här säsongen.

HalvHund:
Jadu. De inte bara Lodin som gjort sådant. Varför tror ni J Dahlin spelar dåligt på slutet.
Fick höra det imorse av 2 oberoende källor.
Jag brukar inte tro först jag hör från 3 oberoende. Men tankarna började snurra vid pusselläggning.
Men som sagt. Ta det med en nypa salt om ingen annan har hört liknande.

SPOODI: Ah det gör många spelare, skillnaden är att han blir hårdare behandlad än majoriteten eftersom han är en nyckelspelare.
Att förstärka är en del av spelet men att filma är bara fel.

{5647}: Det är din åsikt. Ingen fakta eller så. Tycker han har intressanta infliktningar och är en väldigt bra expert.

Blir väldigt töntigt när man som soffexpert ska göra narr av de riktiga experterna. Glöms lätt att det inte är någon dans på rosor att kommentera live för miljontals människor.

« · 2674988 · »