1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540703 inlägg · 4140 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Greg P: Du går verkligen från klarhet till klarhet.

Rytter: Dags för DIF o byta till helvisir/galler inför 3e perioden.

Greg P: fan bete dig allvarligt. Så jävla ofräscht att önska att folk skadar sig

Bad_Brett:

En sak som är jävligt roligt att se är DIF:s juniorkedja. Modigt att våga sätta ihop dem i en kvart och som de bidrar med fart och energi och är rätt obrydda och skapar lägen.

Roligare att se än en gäng legoknektar.

grimiss: Mja. Hade varit kul med en lång serie. Men kanske blir jämnare mot BIF istället ifall det inte blir för många matcher.

{5647}: Nu var det iofs inte 1 minut utan 3 sekunder men matchen var ju över ändå i det läget.

Bad_Brett: bara jag som njuter oändligt av krossen ? Jag håller alltid på Norrlandslagen men just löven kan jag inte förmå mig att heja på. Inte ens mot ett Stockholmslag och medias gullegris.

HalvHund: Frågan är hur många Löven hinner skada innan dess.

Tror Dif absolut kan utman Brynäs i detta slutspel. Nyckeln sitter som nästan alltid på målvakten och försvaret... får man fason på de bitarna är det 50/50 mot favoriten Biff Loman!

Bad_Brett: Borde bänka Kruger, Klasen och Axel Andersson? Snart kommer Rahimi med huvudtacklingarna 😂💤💤 "Han är en kass spelare, har lite svårt att hänga med" - Karlin

{5647}: Jupp, ofta blåser de ju av spelet direkt när spelare tar den vägen.

Hammarlund har varit riktigt bra i denna match.

{10522}: Jag tycker beslutet är helt korrekt.

Först blir Pooley inknuffad i målgården. Situationen går över, men Pooley gör ingenting för att ta sig ut ur målgården. Snarare försöker han trycka sig på insidan av Hammarlund.

Därmed tycker jag att det är irrelevant att Hammarlund knuffar Pooley vid måltillfället. Då hade inte Pooley rätt att vara där.

Blir man inknuffad i målgården måste man någon gång ta sig ur. Det går ju inte att stå kvar där i en minut bara för att man blivit inknuffad tidigt i bytet.

Rytter: Läge att bänka dem, åtminstone Klasen. Varför ska han lira nu?

Greg P: Ja, domarna är lite knäsvaga kanske? Verkar vara mycket känslor hos er, smittar Stråhle av sig?

Bad_Brett: Trodde det skulle bli godkänt,

Att byta in Svedberg blev dyrt, vilken retur..

{5647}:

Nu kommer proppskåpet gå hos Rahimi. Dags för Kruger och Klasen att hålla upp huvudet.

Pinsamt man dömer bort målet med. Samma visa som ifjol haha

Hammarlund föser dock in karln. Men att domarna är på difs sida är väl ingen förvånad över. De har nog direktnummer till domarchefen likt förra året.

Bad_Brett: Ja, jag tycker Pooley står kvar alldeles för länge i målgården. Han försöker inte ens ta sig ur. Visst får han en knuff så han kommer i i målgården, men han kan inte utnyttja det och stå där hur länge som helst.

Men, inte solklart.

{5647}: Svårbedömt.

{5647}: Ytterell blir ju iofs skadad för ingenting med. Vekare spelare är svårare hitta.

Bad_Brett: Med tanke på att de åkte ned med bara 12 forwards och Powell redan klivit av så tror jag Löven kommer få det jobbigare än DIF. Ytterell är helt ok och ett tapp, men DIF har flera backar att tillgå.

{5647}: Ytterell har inte spelat något sedan dess va? Känns som Blötröven vann på det här.

{7639}: Slashing som ger skada är fem minuter oavsett, så det går inte döma på annat sätt. Wiklund fick en tjuvsmäll själv, men det där var ett vansinnigt hugg som kommer ge avstängning.

{7639}: Om man inte ger 5 minuter för det där skulle
matcherna spåra ur fullständigt. Åtminstone när Björklöven spelar.

{7639}: knävecket är extremt sårbart i sig själv också. Behöver typ ingenting inkraftväg för att göra illa mjukdelar där

{7639}: Nja, den var fortfarande jävligt ful. Fattar inte hur Wikström som elitidrottare inte kan ha bättre självkontroll.

{7639}: Hårt? Vad har du för skydd i knävecket?

{7639}: Var ju i knävecket klart ett sådant yxhugg ska vara en femma. Skulle inte förvåna mig om Dåhre gav ut order att plocka någon nu när dom tappade en gubbe. Ytterell har väl dessutom haft problem med knät den här säsongen?

Bad_Brett: Fan vad fint! Förlängning på Wiklund!

{5647}: Fast en femma känns väl hårt, yxhugg över handlederna har skaderisk men på baksida lår?

Bad_Brett: Han kommer inte få spela mer mot djurgården 😂 Haha totalt hjärnsläpp.

Bad_Brett: Dåhre som gett order?

Bad_Brett: riktigt fult

Bad_Brett: Jo, han har gjort en hel del riktigt fult. Det där var möjligen en tvåa om domarna är griniga.

Vilket djävla rapp av Wiklund.

Greg P: Du fick som du ville. Wiklund drog en slashing istället.

{5647}: Där kom det!

Det där var inte så snyggt

Bad_Brett: Wiklund spelar nog inte mer ikväll. Fy fan alltså.

{5647}: Ändå tragikomiskt att det var just Grewe.

{10015}: Tror du är rätt ute i den analysen. Det går inte att bygga en stomme med spelare som inte skulle platsa i SHL. Hur stor är deras motivation att ta upp Löven om dom ändå behöver lämna efter säsongen? Då är det bättre att leva ett bekvämt liv i Umeå med hyfsad lön och en nivå av hockey de klarar av.

Greg P: Det där var fan inte alls fult eller medvetet. Sjunk inte till Rahimi-nivå.

Bad_Brett: Powel out. Nu är det bara sänka Kruger eller Klasen med huvudtackling.

Greg P: En del av problemet är väl att varken Rahimi eller Andersson spelmässigt platsar. Rahimi spelar på dispens, men har inte hunnit med I vinter.

Kliver Powell av blir det inte roligt. Trist med skador.
Tycker ändå Schilkey är er skickligaste spelare.

smyl: Tror iofs att gruppdynamiken är jävligt bra med Freddan, Wiklund, Rahimi som ledare. Problemet är väl att laget saknar tro på Stråhle. nnFan vad skönt det blir å slippa Söderström efter söndag.

Bad_Brett: Ja hade vi haft Hutchings kunde vi kört över en målvakt åtminstone. Nu är det ju totalt torrt.

Bad_Brett: Och för att inte tala om bryggan mellan nordamerikanerna och de andra i gruppdynamiken. Tror det måste vara jävligt skraltigt i gruppen med deras dåliga start; vek stråhle, rahimi, pooley, weig, shilckey - freddan på bänken 24/7. Nej det är nog inte helt enkelt att styra det där omklädningsrummet atm.

Greg P: Frågan är om ni skulle ha behållit Hutchings trots allt. Kändes som han brydde sig mer än hela det här laget tillsammans och hade ni haft tur hade han skadat en målvakt eller två.

{5647}: nnIngen tror på det hela. Är ju styrelsen som har sista ordet med om Stråhle ska sparkas antar jag, inte bara Kenttä. Man har varit blind, lite självgod och trot att det ska lösa sig.

{5647}: En av teorierna jag har till att Björklöven snudd på är immuna mot att avancera, är att de spelarna man värvar till laget spelar i Löven för att det är bekvämt att bo i Umeå och ”kul” att spela hockey. Tävla är inte spelarnas förstagren dock.

Johansson är ett av mina potentiella exempel av den teorin. Typ alla importer också.

« · 2675319 · »