1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540705 inlägg · 4140 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Förmår mig inte riktigt att ”hålla” på något lag. Skulle väl vara kul om typ inte Färjestad eller Växjö vann. Så långt kan jag sträcka mig.

Mer engagerad i matcherna som avgör serietillhörigheten nu.

{5647}: Vart har jag försvarat Timrås organisation? Tvärtom har jag kritiserat den fullt ut, om du läst mina inlägg.
Försök att dämpa ditt hat så det går att föra en vettig diskussion med dig. Du slår bakut direkt.

Bad_Brett: Ishockeydvala är rätt ord. Några gånger har man vaknat mer eller mindre dåsig under den tiden.

Vilka håller ni på i slutspelet, om ni måste välja ett jag?

Jag väljer nog… Frölunda!

Gäller att välja det laget man avskyr minst :D

{5647}: Japp, vi är pajaser. Precis som eran organisation var under många år efter SM guldet. Vilken klubb kan inte ha en riktigt dålig säsong?
Jag tycker på riktigt att du är en klok person med mycket pålästa och vettiga inlägg. Men när du ska trycka till och förminska allt som har med Timrå att göra, så blir du ju bara pinsam. Ibland känns det som att du letar skit att proklamera mot Timrå. Du har lyft Sannys åsikter om Timrå minst 3ggr senaste dygnet tex. Vet inte om du har nämnt Sannys blogg annars ngn gång.

Jag gillar inte Modo heller särskilt mycket. Men jag kan ju uppfatta mig själv som ganska ödmjuk och ironisk, och har inga problem att hylla modos säsong.
Min logga är full av ironi.

{5647}: Du om nån har väll varit överste pajas sen 10e november 2010..

Rytter: Instämmer helt. Totalt hjärnsläpp

KulltorpsOlli: Jag tror din förståelse är exceptionellt dålig. Jag skrev att Gradin året det gällde gjorde 27 mål. Då ville inte Hinken ta in honom.

Hur många av era spelare gjorde 27 mål i vintras eller året innan?

Vad Gradin gjort i vinter är fullständigt oväsentligt för den diskussionen för gällde förra året.

Jag förstår det som att du inte har någon koll och försöker försvara er organisation som framstår som pajaser.

{10015}:

Weigel får representera det nonchalanta björklöven. Vem fan slutar spela och stå och skrika till domaren nör spelet inte är avblåst.

De hade ju chans att etablera tryck i 6 mot 5 men då slutar han spela och fokuserar på annat.

Fy fan vad jag skulle skämmas om någon i vårt lag skulle göra liknande så vi släpper in mål.

Viktigt Östersund!!!!

{10015}: Tycker Djurgården är riktigt svaga med. Har ju mer eller mindre fått matchen gratis efter Wiklunds matchstraff och Lövens usla försvarspel.nnSpelmässigt är det ju Löven som skapat flest målchanser.

KulltorpsOlli: pilutta å pilutta, din profilbild bjuder inte direkt in till seriösa diskussioner här inne 🙃😉

SPOODI: Haha Weigel. Snacka med domarn istället för att spela hockey. Bekvämt var ordet

Greg P: säker. Tyckte inte den va så ful. Mer olycklig att han glider in med huvud/nacken i sargen. Är nog inte ens en tvåa. Sen borde inte Wiklund bli avstängd en femma räcker väl

KB: Det lustiga är att det ligger något i det du skriver. Minns Forsberg, Näslund, Zuccarello, Pikkarainen, Cumiskey... och Sundströms dominens i kvalet 2011. Det var kul när Steen gästspelade. Och pandemisäsongen var minnesvärd. Men i övrigt är det som att jag har varit i ishockeydvala sedan 2008.

{10015}: Solklar spark. Hahahahah. IF Fusklöven

KulltorpsOlli: Det kommer aldrig ordna till sig… ;)

henkeiskogen: Förlåt att jag påminde er. Vi har inte många glädjestunder heller under samma period om jag ska vara ärlig.

Greg P: Riktigt tragisk hockey just nu. Inte som semin ifjol direkt.

KB: Hahaha. Precis! Vi kommer att köra samma metod när det ordnat till sig.

KulltorpsOlli: Var rätt mörkt där i ett och ett halvt decennium.

modomille: Så är det så atte :-)

KulltorpsOlli: Hörru, har varit total harmoni i tre raka år nu. Ingen kommer ihåg vad som hände mellan 2008-2021!

KulltorpsOlli: Timrå IK..där kan vi snacka sandlåda

Greg P: Håll detta nu då Östersund!!!!

modomille: Pilutta mig och pilutta dig.
Sandlådediskussioner undanber jag mig.

SPOODI: Jaja. Finns det en repris/GIF på smällen Powell fick?

KulltorpsOlli: I år har ni fan strulat rejält…

KulltorpsOlli: Och det har varit erat varumärke sen dagen ni grundades..

{5647}: Strulig oproffsig organisation har ju varit Modos varumärke sedan SM guldet 2007. Så lite ödmjukhet kan man ju eftersträva.
Men japp, i år har vi strulat rejält. Säg det gärna en gång till nu. :-)

Vad har vi för exempel på toppspelare som lämnat för annat SHL-lag trots kontrakt? Sellgren hade varit så jäkla fin. Köp loss karln för bövelen, vad kan det kosta ens?

modomille: Den är en modern klassiker, absolut.

dempa: Örebro just got Mikael Nord’d

{5647}: Nu är du lite rolig. Som vilket nummer blev Anton draftad? A-landslag?
Lagkapten i juniorlandslaget? Anton platsar inte i Djurgården. 13 forward idag.
Ibland kan du göra gröt av oxfilé, bara den är rödvit. Och tvärtom.

SPOODI: Jo, men hade hellre haft enbart henne + kompanjon rinkside som i HA vid huvudmatch istället för gubbstudion.
Tänk hur mäktigt Wahlbergs hyllning hade lyst upp tvsofforna.

{5647}: Stor skaderisk på den där, tycker det är en klar 5:a faktiskt.

KulltorpsOlli: Den har man inte hört förut..

{5647}: de intervjuade nyss Nord och han menar det är en slags slewfoot men isåfall måste de ju ta en 2a på Sellgren med som ju först isåfall låser fast Fernström när pucken ör 2-3 meter bort, trycker ner Fernström så han liksom blir irriterad o välter Sellgren när han reser sig. Det är KAMP rätt o slätt, vi ni ALLA hade varit galna om det drabbat en MoDoIt.

Bad_Brett: Tycker jag har hållit bra nivå på slutet men klarare kommer det bli i veckan var så säker Bretty!

{5647}: Man ska inte lyssna så mycket på tyckare. De tycker gärna för att skapa klick. Därmed inte sagt att Timrå som förening inte haft alldeles för mycket strul i år.
Är dock helt övertygad att vi kommer tillbaka starkare är på länge nästa säsong.

dempa: Tycker det ser ut som en möjlig slewfoot. Det är väl inte helt solklart, men inte helt fel.

grimiss: Många som lever i rymden efter den här grundserien menar du?

{7639}: hon är rätt mycket i SHL när det är huvudmatcher

TickledDonkey: Hoppas hon får gå upp i SHL snart, saknar henne. Och Lars.

Tycker Kajsa K är riktigt bra som programledare. Sällan ”pinsamma” frågor och har bra flyt i allt.

Nått man enkelt kan konstatera är iaf att hockeyallsvenska slutspelet är så mycket mer intressant än shl's motsvarande!

Greg P: spelar inget roll alls vilket lag det är. Bete dig

Bad_Brett: njae alltså jag ser helst löven torska alla matcher med 5-0. Fattar du kaoset i umeå. Kanske dom kommer ner på jorden.

SPOODI: Äsch det är ju djurgårdare, orka bry sig!

{5647}: Fernström brottar ner Sellgren och får 5 plus game, HELT SJUKT i min bok

« · 2675455 · »