Nucky: Bra att Känttä ledsnat på nordamerikaner. Jag kan tänka mig Schilkey och Pooley i MoDo. Bådas kontrakt går ut i år. Två rightare till andra och tredjekedjan. Tror de hade gjort det riktigt bra.
BlackPearl: Rent egoistiskt, tror jag att det skulle vara bättre för MoDo om IKO höll sig kvar.
Även om varenda por i min kropp vill ha ut fanskapen. Så säger mina hjärna att det är större chans att Oink blir ett bottenlag i SHL nästa säsong än HV.
{10522}: Risken är bara att det blir en väldigt "skön" kedja. Daggen hade vissa farhågor gällande Lilliz om han verkligen kommer ha motivationen att glida runt i HA. Fredrik Forsberg är också en spelare som inte jobbar arslet av sig. Får man dem att jobba hårt kan det bli en riktigt vass duo i HA, men risken finns såklart att de producerar massor mot sämre lag samtidigt som de är en no-show mot topplagen.
Greg P: älskar att du samtidigt som du hetsar upp dig över att löven diskuteras här ibland själv tar initiativ till att posta info om er trupp. Hur ska du ha det?
Padrone78: Så urbota uselt av artikelförfattaren. Det som man vill läsa är ju drömvärvningar som är åtminstone lite realistiska. Att Södertälje skulle ta tillbaka palsternackan nu är lika troligt som att Modo kommer få in peak-Foppa som förstacenter till nästa säsong.
{10015}: ”Det blir exempelvis svårt för Emil Georgsson att lösa ut David Pastrnak från sitt åttaårskontrakt med Boston, värt totalt 90 miljoner dollar till 2031...”
{10015}: Så länge Nubben blir kvar i HV så ökar chansen att de inte återigen blir en toppklubb. Skönt att ha en räddningsplank återigen om Oskarshamn ryker 😅
Har inte hängt med i silly-vägar senaste dagarna. Ser att det pratas en hel del om Lukas Jasek. Är det något konkret som jag missat, eller är det bara en klassisk bubblare?
KB: Exakt. Så länge Lassi inte blir skadad så är jag helt bekväm med nuvarande målvakter. Sedan tycker jag att vi kanske ska prova på Eltonius någon match nästa säsong.
M Horava: Ser det som givet att någon av Eltonius eller Eriksson Ek kommer axla andraspaden nästa år. Lassi är fantastisk och solklart först så känns onödigt att slänga pengar på den posten. Jag gillar Eltonius efter att ha sett honom i Västervik nu.
M Horava: Att du tror Langhamer som kommer från mycket bra säsonger i KHL och finska ligan vill till oss för att spela som en tvåa är ganska sjukt... Har vi HV71 pengar helt plötsligt eller hur hade du tänkt dig att vi ska sätta 200k i månaden för en andramålvakt som max kommer spela 20 matcher på en säsong? 😂
{10522}: Instämmer tycker säsongen har visat att han inte är tillräckligt bra för att ha andraspaden i SHL måste finnas nån klubb i Ha eller utomlands som kan tänka sig att ta över hans kontrakt.
Tarasov: Så kan de vara, men svågern som bor i Oskarshamn och ser dom, tycker inte att dessa stjärnor har visat någon kämparglöd. Jag citera honom: ”så fort de går tungt så spelar dom bara av lönen” I Och i Modo ska vi ha kämparglöd anser jag
Tarasov: Defensiven är väl samma problem som vi hade också när vi gick som sämst. Ändå sa folk här inne att det var forwards det var fel på, vi gjorde för lite mål. Säger inte det något?
Oavsett vill jag inte ha deras spelare. Fel hylla att handla från när vi vill högre.
{10015}: Släpper man in så mkt mål som de gjort är det i grunden ett för svagt lag. Så tänker att det kan finnas några guldkorn där exv Lodin/Jasek även Oksanen. Deras 3/4 linor håller knappt allsvensk klass. Även back 4-7 är allsvensk nivå.
Tarasov: Helst vill jag inte värva från Oskarshamn. Framförallt inte till de två förstakedjorna. Anledningen till att de gått så sjukt knackigt denna säsongen är för att de ledande spelarna stora delar inte brytt sig. Sådana spelare vill jag inte ha i MoDo, oavsett hur hög högstanivå det finns. Risken är för stor.
Kulltorp: lite av hallick verksamhet. Det som stör mig oxå är när man bänkar en spelare för att han se lite trött ut match efter match. Kan vara så, men kan ju vara bättre att säga att du inte ligger på den nivån som krävs för att spela. Sen kan man ju undra hur mycket svågerpolitik och föräldrar som betalar in. Jag förstår att det är tufft att komma vidare. Men skulle gärna vilja se ett åtgärdsprogram för dom som brinner för hockey och kanske är ”latebloomer” och som inte kanske gå vidare i klubbens tankar. Bara för att klubben inte ha tålamod just nu kanske man ska kolla på andra klubbar åt dom i den lokala omgivningen. Ni får absolut rätta mig. Jag kanske ge lite för mycket vänster snack här. Kanske inte alls är möjligt.
Koff: Instämmer, jag tycker att Evertssons syn på detta är skrämmande. Men jag är inte förvånad. Svensk juniorhockey är en rovdrift på talanger och slit å släng mentalitet.
modomille: haha ja det är sjukt. 4-0 i utv. Och skall man inte blåsa av om det är sex man? Var ju inte sex man heller. Ej aktiv. Då får man ta 6 man hela tiden som det genas i byten.
Och gör vi det, så har dom nog lärt sig nu att då värvar vi även vettiga lekkamrater till vederbörande.
Lex Ruohomaa.