1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540380 inlägg · 4139 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10322}:

Dessutom lär de vara bättre anpassade till shl från start då det har en säsong I ryggen.

Ser ingen fara med att värva de bästa spelarna från de sämre lagen. Bara man är noga i sin scouting.

För med logiken Rödluvan har så skulle ju inte Frölunda ha värvat Olofsson från oss när vi åkte ur, som exempel.

Klart det finns vettiga värvningar även i bottenlaget och det lag som åker ut.

Någon som tror att Woods, Dick, aagaard, Bernhard, näsen, lassi, ranta hade nobbats av shl bara för att vi åkt ur serien?

{10015}: OK - som tur är kommer en sportchef att titta på mer än den senaste säsongen i det näst sämsta laget genom tiderna.

{10322}: Zohorna ska ha gjort klart med nån tjeckisk klubb.

{10322}: Tror jag hellre går på den senaste säsongen än historiken innan det.

Saleva:

OSKARS R.I.P
Det var den sagan!

{10015}: Spelarna i fråga har ju inte bara spelat en säsong i Oskarshamn; de har historik att gå på också.

Rytter: Zohorna måste väl ändå anses som en orealistisk värvning, eller har jag missat något?

Wagner är nog absolut en upgrade kontra Walli. Dick tror jag spontant inte att vi kommer hitta en likvärdig variant på, men så länge vi faktiskt får en vettig förstacenter så kan vi nog leva med en liten nedgradering där.

Rytter: Vi måste ha i baktanke att Oskarshamn tog 37 poäng på 52 matcher på grund av den otroligt svaga spelartruppen. Bara för att vi sett ett fåtal på liv-och-död matcher där dessa spelare blixtrat till lite, så betyder inte det att det inte är mellanmjölk under säsong.

Som jag tidigare nämnt tycker jag att det är en risk att ta in dessa spelare då många av Oskarshamnssupportrarna upplevt att de saknat karaktär under säsongen.

{10015}:

Försvagar rejält?

Vi har olofsson som rapporteras klar. Wagner bör vara en uppgradering av walli till tredje.

Spelar nästan ingen roll vem vi tar som förstacenter för rååma floppade, så detta är en uppgradering.

Jasek är spetsigare än Dick offensivt, men matchar såklart inte dicks tvåvägsspel, så kanske lite minus här.

Totalt sett är laget stärkt och inte försvagat.

Rytter: Själv känner jag att om vi gör dem förändringarna försvagar vi den rejält.

Jasek är minst 2-3 klasser sämre än Dicken.

Donald:

Wagner istället för Walli, Jasek istället för Dick.

Sedan en förstacenter på detta (Radim Zohorna?)

Så känns det som vi förstärkt forwardssidan rejält.

Offside-Lennart:
Så rätt att iko åkte, grattis som fan.

JoJo2613: Som du säger tror jag Engsund är för rotad i Småland. Hade tackat ja till Wagner och Jasek alla dagar. Gillar Wagners fart och att han går hårt på kassen, har saknats bland nuvarande forwards då de är ofta hamnar i sarghörnen lex södergran

Donald: Jasek hade varit grym! Löser vi right-frågan till andra pp samtidigt.

Jan-Erik : Har du sett honom något mer i den här matchen? Han har varit ruskigt svag i år. Dessutom junior.

JoJo2613: Gillar Jonasson backen i IKO

Gurkan: Nubben gillar att drinka.

DrCox: Sägs ju att Nubben är en bättre sportchef när han har en mer begränsad budget. Annars hade det varit en perfekt kombo i ett lag som TIK med halvdan ekonomi, släng runt några millar här och där på skit.

{10522}: Har varit bortrest till Island i en vecka, har inget hänt på silly-fronten gällande MoDo som jag missat?

Gurkan: Om nu inte Nubben blir ny klubbchef i Timrå som vissa i Timråboken befarar.

Sigge: Nubben kvar med Blomqvist som tränare. Förstår inte folk som vill ha kvar IKO, HV är minst lika mycket hypotetisk räddningsplanka om det skulle gå åt helvete för oss andra året

Donald: Nej. Ingen!

Donald: Austin Wagner till 3e

Donald: Engsund är en spelare jag verkligen skulle vilja ha men han är ganska bosatt söderut men det hade varit en riktigt sheriff. Annars är det väl kanske Jasek eller Wagner.

Vilka kan vi plocka från Oskarshamn? Jasek hade jag kunna tänka mig. Några fler?

Offside-Lennart: Tycker Anton Blomqvist känns lika menlös i båset som lindbom, har hört väldigt många aikare som klagat på honom och är nöjd att han lämnar.

Offside-Lennart: Styrelsen är ett bra ställe att början med det är viktigt vilka kompetenser som finns där det har det varit för oss iaf.

Jan-Erik : Quenneville var i princip klar för oss i HA innan han helt plötsligt ville skriva med Oskarshamn istället. Han är nog bränd hos oss.

Saltmasen: Tackar, även fast jag är glad över att det man klarade detta får man en väldigt stark avsmak av denna säsong

och ja Nubben måste väck och hela tränarstaben

Offside-Lennart: Oavsett vad så blir det nog kval för er nästa år också. Som det ser ut nu så bygger Nubben nästa säsongs trupp. Då kan det bara bli ett utfall.

Jan-Erik : Jag tänker inte behöva förklara det, någonstans måste man aktivera sina egna hjärnceller och tänka själv.

Ett stalltips: motståndarna har varit dåliga

Gavelo: Precis som Rögle gör med andra ord.

Offside-Lennart: Sett över hela säsongen så är detta resultat rättvist. Oskarshamn har den minsta arenan med den minsta budgeten och har överpresterat efter deras första säsong i SHL. Grattis till ett år till i SHL, men ni måste sparka Nubben annars är ni här igen nästa år.

Offside-Lennart: jag vet hur det känns efter vår Sjunde avgörande mot Djurgården men nu är det klart 4-0 och luften har gått ur Oskarshamn.

Gavelo: Varför har det ens gått till 7: e och avgörande match om de spelare du nämner i Oskarshamn haft så taskig inställning som du påstår?

DrCox: Jag vet inte hur dom har tänkt riktigt, vågar knappt kolla på matchen överhuvudtaget ;d

Offside-Lennart: Är blomkvist tänkt som huvudcoach i Hv eller blir han assisterande har hört lite olika där.

Även om ni sparkar Nubben så är det kort tid för en ny sportchef att komma in i jobbet och bygga ett lag för nästa säsong och frågan är vilka bra namn finns det tillgängliga i nuläget?

modomille: Oskarshamn orkar helt enkelt inte. Deras toppspelare har haft 22-25 minuter varje match. Det tar ut sin rätt när man inte har bredd i laget

modomille: Finns inget hjärta i laget, hur mycket bryr sig spelare som Jasek, Oksanen, Lodin, Wagner mfl om Oskarshamn åker ur, dom har och får nya bättre uppdrag som väntar ändå oavsett.

Oskarshamn har länge byggt på andra lags spelare och det biter som i arslet just nu när ingen slåss för klubbemblemet

Bad_Brett: Förutom dem du räknar upp är väl även David Quenneville en spelare som skulle kunna bli en potentiell förstärkning om inte Norlinder kommer till MoDo.

19MoDo21: Stort sett samma lag, vi får in AIK's tränare vilket jag funderar på om det är bra eller dåligt.

vi tappar Shore

vi har kvar Kent Norberg ( förhoppningsvis ) blir han sparkad efter denna match.

Helvete vad bleka Oskarshamn är nu knappt någon forcering här i tredje

Gavelo: Tror faktiskt inte många ser honom som en härförare som ska leda laget i vått och torrt. Inte sett nån här på hs med dom förväntningarna iaf.
Mer en skarpskýtt som kommer peta in en hel del poäng, framförallt i pp.
Ämne för 1-2 linan definitivt.
Dessutom en Öviks-pojk med hjärtat på rätt ställe. Tror Hinken sällan haft lättare att hitta hjälp med finansiering ifall det skulle behövas.

Jeppe ratades f.ö en gång i tiden av MoDo till förmån för Bobby Butler.. na värre..

{5647}: Jag vet ju vart du står politiskt och vad du som en repad skiva skriver om och om igen.
Precis som den typen av människa jag tror du tillhör så är man precis som jag beskrev, helt oförmögen att de andra sidan av myntet från sin höga kökspall.

Jag har aldrig sagt att just du tror att han är en frälsare, jag svarade Modomille på varför jag inte skulle vara främmande till att Wagner skulle ta plats i 1:a medans Jeppe placerad i 2:a, sen valde du att ge dig in i diskussionen och frångå ämnet med prat om Niederbach.

19MoDo21: Vi vet redan att det kommer att bli en tuff säsong men vi bygger från grunden med den sportsliga organisationen och laget vi kommer att tjäna på det i längden finns flera lag i serien som har byggt sportsliga och ekonomiska korthus som kommer att rasa till slut.

modomille: klickade över till Ilves - Kalpa som precis avgjordes, alltså jag fick ont i ögonen av all reklam på isen, har aldrig någonsin sett så mycket plottrigt - lär ta flera månader som spelare att vänja sig över var pucken kan gömma sig i gyttret.

Gavelo: Tror att den absoluta majoriteten ser Jesper Olofsson som en klockren spelare för första-/andrakedjan i SHL. Något som vi mångt och mycket saknat, med bonusen att vi får in en hemmason med allt vad det innebär.
Frälsare eller superstjärna är ingen värdering som jag sett slängas runt alls.

Man hade ju hoppats på en lite mer spännande match det hade man

vonDöbeln: Karla ska tydligen gå till Öreplast om Oskarshamn åker ur.

vonDöbeln: Klar för Örebro

« · 2681698 · »