1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537994 inlägg · 4134 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: I vad?
Ah Curling 👍🏼

{7426}:
Ja kan bara lägga upp en bild

Tarasov: Tänkte mer, du har bara valet att lägga upp en bild va?

{7426}:
Ja gör vad du tror blir bäst. Jag har rätt dålig koll på det visuella. Det jag nämnde innan kanske är anpassat för dator.

Grattis Ö-vik !!!!!

2 VM Guld idag

Sidensjö Edin och Isracing Martin Haarahiltunen

{7426}: Även om jag inte gillar Rögle så får man ge dom att dom hittat sin spelstil, bufflig och mycket rycksäck i egen zon kombinerat med nästan groteskt bra kontringsspel, bara det att spelare som Abols som normalt är den spelare som sticker ut mest knappt syns är ett bra betyg för övriga laget.
2-0 i matcher, men är det något lag som kan vända detta så är det Växjö.

Nu hoppas vi att Bofors spelar bra och vinner ikväll så är underhållningen för kvällen räddad.

Tarasov: Får man välja en annan för mobil / surfplatta?

{7426}:
Kanon hojta när du är klar

Tarasov: Ska se vad jag kan få fram

{7426}:
Nix.

1150 pixlar bred 200 pixlar höjd så slipper jag redigera bilden

Tarasov: Har du fått några förslag till ny header än?

{10015}:
Visar hur jämt det var, å andra sidan underpresterade Rögle under säsong så det hitta väl tillbaka till något.

Gavelo: hoppas på en bättre domarinsats ikväll än förra gången. Brynäs kom undan med för mycket och Bofors fick massor med BS utvisningar

{10015}: Skånska 🐖

SPOODI: Rögle troligt till final. Haha. Nia i tabellen.

Davey85: men jag har inte röstat! Det är ju bara Brynäsare på AB.
Dessutom ABs undersökning är inte av samma dignitet som SIFO, så det är inte mycket att hänga i julgran.

Tarasov: Brynäs-fansen efterfrågade skribenter från MoDo-boken i förmiddags. Då blev det mer trafik.

Skriver aldrig där annars.

Davey85:
Nja ni var betydligt värre när vi åkte ur, om du sen vill lägga energi på att hänga i en annan bok för att ge igen så får du väl göra det.

Tarasov: Ja, visst är det jobbigt med tjafsiga fans som kommer in och bara vill vara dryga. Man behöver tydligen sänka sig några nivåer för att Modoiter ska fatta det.

modomille:
Kan du och Davve fortsätta er duell i bubbla? Börjat bli ointressant för omgivningen.

Davey85: Du försöker verkligen hitta sätt till att provocera, men ett allmänt tips om du vill provocera så gör inte det mer bra händelser i den klubben du vill provocera.

Vi hade inte varit den klubb vi är idag om Rantakari hade haft bättre nerver än dig, om det nu ska vara någon slags merit eller inte vet jag inte.

Nästa steg är väl att du tar upp Hellkvist-gate men vet du vad? Vi har vår tjocka, alldeles underbara Karlin med grillchipspen i spetsen istället.

Hoppas du slipper bli arg ikväll, själv så ska jag njuta till en påse med ostkrokar och en lagomt kyld GT.

Ha en trevlig kväll och lycka till med ordbajseriet.

Davey85:
Har inget direkt koll på hur det är i er bok låter som att det är en 2-3 stycken. Det var en invasion när vi åkte ur. Sen var det mkt tjafs innan serien startade med några stycken men av någon anledning hittade de aldrig in när serien väl började oklart varför.

modomille: Hela hockeysverige? Borde alltså krylla med källor på det? Jag nöjer mig om du kan ge mig 3 källor? :)

modomille: Hela hockeysverige? Haha..har du gjort nån slags rikstäckande undersökning? Läste nån poll i AB nyligen där majoriteten ville ha upp Brynäs. Men din undersökning är nog bättre!

Davey85: Ni kan fortsätta intala er att alla skulle vara besatta av Brynäs men saken är den att hela hockeysverige börjar bara bli less på erat konstanta bölande.

SPOODI: Va, ska jag sticka? Gillar ni inte när andra lags fans är härinne och tjafsar? Jag trodde ni älskade det, med tanke på att ni fyller upp Brynäsboken dag in och dag ut.

Gavelo: Man får sig ett gott skratt med allt dem försöker hitta på i deras bok 😂

Gavelo: Då förstår jag. Måste ändå säga att Rögle förtjänade att slå ut Färjestad. Och vinner dom mot Växjö över 7 matcher, så är det pga att man är det bättre laget.

Sen kan man fråga sig hur ett lag som blir nia kan vinna sm guld. Samtidigt, hur kul är det när allt bara är lika klart på förhand som en Hollywoodfilm? Att ett lag som blir nia slår ut Färjestad, det är ju därför vi följer denna sporten!

Davey85: Vi är besatta av humorn att läsa alla kommentarer från mentala kalhyggen i Brynäsboken.

Davey85: vad gör du här? Stick

Gavelo: Klart ni gör, ni är ju besatta av Brynäs.

Davey85: Ja nu hoppas vi att Brynäs förlorar sin matchserie så ni får uppleva allsvenskan några säsonger till.

{7426}: Nä, jag har nästan slutat vara nervös över sport i allmänhet, man blir härdad. Arg kan jag bli, men inte nervös.

Man har ju lite bättre nerver än Rantakari och pojkarna haha..

Davey85: Du verkar nervös?

Zource: Nej blir det korta svaret men det spär kanske på lite.
Nej jag tycker inte Rögle representanter det jag tycker hockeyn skall stå för och sedan tycker jag inte om brunkarhockey i allmänhet.

Zource: Normalt hade jag hållit på Rögle. Men kommer man nia i tabellen så ska man fan inte kunna vinna guld. Så jag hoppas Växjö vinner den semin

Gavelo: Allt detta pga Big Dick?

Normalt sett så håller jag på Rögle mot Växjö. Men jag känner två Rögle supportrar som är förbannat jobbiga. Så jag är lite 50/50 här.

Gavelo: Real Rögle. Usch.

TIK_TIK: Kommer aldrig unna Rögle någon som helst framgång.
Jag håller hellre på Timrå än på Rögle och det säger en hel del.

modomille: Visst att man kan ha åsikter om Växjö och deras ”plast” , men hockeymässigt är det ren och skär klass.
Så av den anledningen ser jag mycket hellre Växjö i final.
Dock hoppas jag Skellefteå tar hem guldet.

Gavelo: Hoppas det håller i sig i den här serien mot hårdplasten!

modomille: Haha, som sagt, läs mitt förra svar. Man kan gilla ett inlägg utan att hålla med om 100% av inlägget. Lille Trollmille..

Gavelo: Även om jag ogillar Rögle så ser jag hellre att dom går vidare än Växjö.

modomille: Rögle har haft en sagolik medflyt i hela slutspelet och den bara fortsätter, när skall den ta slut undrar man ju.

Davey85: Man undrar ju vad som är nästa grej. Om det börjar snöa ska ni då tilldelas SHL platsen?

modomille: Det finns ju annat i inlägget man gillar, slutklämmen med att Erik Ryman beter sig inkonsekvent framför allt. Så..igen, snyggt försök.

Davey85: Sju stycken som gillat inlägget sen det gjordes 23 min sedan..

modomille: Haha..det var väl EN person som skrev det? Hade ju såklart varit ett tramsigt beslut. Snygg överdrift!

Nu tycker Brynäsarna att dom borde ha tilldelats segern i förra matchen då Gällstedt kanske fick en skvätt öl på sig. En skandal snackas det om.

{5647}: Aj, aj, dålig split vision på Abols nu också..

« · 2687036 · »