1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537596 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: har Mattias tappat stinget? Eller får han order om rubriksättning?
Känns inte som honom tycker jag.

Koff: Ja står ju inget nytt eller konkret egentligen. Hinken sa väl samma sak i sändningen att det inte är ett rakt kontrakt på fem år utan det kan brytas från bägge håll. Skulle gissa 3+2.

dempa: Det är skrivet i kontraktet så ifall han gör mindre än 20p på en säsong efter säsongen 2025/26 så förbehåller MoDo sig rätten att säga upp hans kontrakt.

dempa:
Ja unikt….
De vette fan, typ att det är option i kontraktet att båda kan avbryta efter något år.
Typ 2+3 eller 3+2 eller 1+4. Ja välj.

Bad_Brett: vet inte om det är detta som åsyftas men han berättar att han är nykter alkoholist

Bad_Brett: nån som vet vad det är för out han har?
Uppladdat:

500x0-screenshot20240408183202facebook.jpg

Heyerdal: Har jag missat. Länk?

Smurfen: Jon har väl personliga problem som han jobbat/ar med, stod om det i ÖA .

Vad tror ni , är folket på väg hem från jobbet eller på väg å se lite hockey ?

Webbkamera från Mora just nu
Uppladdat:

500x0-screenshot20240408-175405chrome.jpg

{5647}: Det rör sig om en snubbe som bara bryr sig om hemmapremiären gällande DIF. Hockeyn är han rätt ointresserad av.

Davey85: Han sade bara att det var i någon diskussion bland stockholmsfans. Helt ovetenskaplig och subjektiv, men ni har gjort avtryck helt klart. Ha kommer aldrig bli sig likt

Davey85: LÄÄÄÄÄÄÄÄÄS!
”HÖRDE”!

{5647}: Vad intressant med omröstning/undersökning om de gnälligaste fansen i HA. Kan du länka? Eller var det en undersökning din arbetskompis gjorde på jobbet?

Kul med såna grejer, blir intressant att läsa.

{8225}: Nubben gjorde det en gång, det blev böter från ordningsmakten!

Lolol: Vad jag har hört så har han väl nyss börjat jobba igen efter ha varit sjukskriven ett tag, han höll ju i dom senaste intervjuerna i MoDo channel nyligen.

Smurfen: Jobbar Jon? Typ någonsin?

Smurfen: Ligger hinken och sover? Ingen uppdatering på 4 dagar.

Saleva: I MoDo är det nolltolerans för en lagkapten att kasta vatten offentligt.

Sånt gör man privat, behövs inga värdegrunder för det

Visst var det idag dom skulle återsamlas dom som har kontrakt ?

Hade varit trevligt om MoDo channel hade kört nån intervju eller bara varit med å filma där !

Saleva: Hörde av en djurgårdare på jobbet att förut har alltid Timrå röstats fram som laget med de gnälligaste fansen i allsvenskan, men sedan har det varit jämt ett tag. I år har dock Brynäs tydligen vunnit omröstningen överlägset som det lag med klart gnälligaste fasen. Dvs, på en helt annan nivå än något annat lag i HA på väldigt länge.

Saleva:
Filip Holm till :
Malmö kanske? Ersätta Ollas Mattsson?
Brynäs om dom går upp?
Tillbaka till Djurgården. (Hemvändare)
Att bli en ledande back där i 3 år?
Slänger Kenttä upp stålar och tar honom till Umeå?

Otroligt att brynäsarna blev SÅ upprörda över watergate (enligt sanny och svensson).

Lira: Förvisso klokt. Man kan inte göra mer än så.

{5647}:
Klart vi blir, skulle det hända som sagt att vi lyckas ta oss upp kommer nästa päron, dvs, att hålla sig kvar, något som Modo gjorde med bravur 🤘, men det är så långt ifrån klart ännu så det vågar man inte tänka sig eller bekymra sig för ännu 😳😉

erjo: jag skojar. Tror Agneta gör det med.

Hoppas Matthews kan nå 70 mål i år.

modomille:
Mjaa, kanske en liten feltolkning 😅

Men trallalalalaaa vad gla man är ikväll, vi dominerade 1:a, klart sämre 2:a även om vi gjorde 2-3, i 3:e dansade vi fram, och Clara tog det han behövde 🤘😅

erjo: Hyman är bättre än Matthews, lägg av.

Zinch : Hyman har gjort 12 mål mindre och spelar med Mcdavid som har 100 assist och är bäst i ligan. Jämför inte äpplen och päron, Hyman är underbetald men han är inte nära Matthews.

Håller med om att Toronto inte är en contender, men man kan absolut inte skylla det på något annat än att det är för obalanserat och tomt bakom stjärnorna.

Zinch : Tänk att man alltid vet hur det slutar för Toronto. Mycket imponerande visning av storstjärnorna i grundserien och sen blir det pladask ut i första ronden.

{10595}: tack! Jag har sagt det här länge, det va Zach Hyman som drog Toronto inte Matthews.

Nu när Hyman har lämnat och bär Oilers framtid HELT på sina egna axlar kommer Maple Leafs aldrig komma nånstans.

Silly: Riktigt trevligt. Malmö kan bli en räddningsplanka

Greg P: Då kanske du kan lära mig?

SPOODI: Jag kommer leverera när jag har något vettigt!

dempa: Oilers Zach Hyman bär $5m mot Matthews $11.6m och gör nästan lika många mål som Matthews. Jag vet vem jag plockar i alla fall. Nej, men seriöst. Tycker du inte också Matthews kämpar för lite och glider för mycket. Det är ingen spelare som kommer vinna Stanley cup i sin karriär och jag har sagt varför nu.

Greg P: ähhh du är välkommen du har blivit vettigare på senaste. Stanna kvar <3

dempa:
En BOMB ...
OJ OJ OJ.. vad tungt för Malmö!
Först finnarna och nu deras stjärnback.

Det tappet kommer att synas!
FBK tar vad dom vill ha!

grimiss: Till hösten var det. Det blev några svar på lite lövenrelaterade grejer.

Greg P: hur gick det med uppehåll till sommaren?

erjo: haha sluta diskutera med Agneta, går ju inte att ta människan på allvar som ifrågasätter Matthews med 63 mål denna säsong, vad förväntar man sig egentligen? 😄

SPOODI: Det är ju hans favoritklubb sen barndomen och passar familjelivet perfekt då han slipper pendla utöver det är SHL och bättre lön.

Min känsla är dock att Luleå vill ha ett mer etablerat SHL namn än värva från allsvenskan, dessutom 2 rätt ljumma säsonger minst sagt bakom sig.

Greg P: inte omöjligt ju, är det något jobb han frivilligt skulle lämna er för är det ju Luleå

S-vikaren: Kenttäs kontrakt är till 2027.

Sjukt om han skulle lämna löven samma vecka han ratat 10 gubbar, hela tränarsidan och enligt rykten gjort klart med några nya spelare på dyra långa kontrakt (Lilliz & Forsberg)

Blir inte mer Löven än så iafl.

DrCox: Han spelar ju i Brynäs tredjekedja...

Bad_Brett: Vi behöver Centrar dessutom brukar det inte funka så bra att sätta transatlanter i dom lägre kedjorna med deras mentalitet.

Bad_Brett: Blir överdrivet att använda ordet chockad, men jag hade aldrig förväntat mig att Brynäs skulle se så här tama ut ikväll. BIK har ju spelmässigt sett betydligt kvickare och hungrigare ut? Ett lag långt ner i HA-tabellen pratar vi om.

Peja: Förvisso. Men tror Kopacka fungerar fint i en tredjekedja. Tar honom gärna för 150 000.

Bad_Brett: vart ska vi få plats med honom?

Bad_Brett: Men de får väl 320 och 190 på grund av att de har levererat i SHL nu? Det har inte Kopacka gjort.

Peja: Big Dick fick 320 000. Woods 190 000 enligt uppgift. Kopacka för 120 000? Då tycker jag MoDo ska buda över faktiskt.

{10595}: 120-150 för Kopacka i SHL tror jag. Han är bra men lite för endimensionell för att man ska lägga de riktigt stora pengarna. Tror inte han är en spelare för toppkedja i SHL men kan ha fel.

« · 2687974 · »