1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537614 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DrCox: Gävlekillar går alltid att lösa. Dels är sponsorer beredda att gå in då, dels kan det bli fråga om längre kontrakt med högre lön år två osv. Finns ett otroligt drag kring Brynäs och jag skulle inte bli förvånad om åtminstone en av spelarna jag nämnde även flyttar hem utan avancemang.

Däremot har modomille en poäng kring den sportsliga ledningen. Men allt SHL-snack är egentligen förhastat eftersom det är långt ifrån säkert att Brynäs går upp.

{10595}: ingenting av deras problem ligger i Nylander och Matthews. Båda har varit dominanta i år, med 96 och 100p, Matthews har gjort 64mål på 75 matcher vilket är helt sinnessjukt. Deras problem är att dom inte har något bakom dom fyra (plus att travares är slut) som lyfter 53% av lönen och backsidan/målvaktssidan är alldeles för dålig.

DrCox: Ja kommer alla dom hem och inga större namn lämnar finns det chans att de klarar sig från kval faktiskt

Bad_Brett: Kopackan ska inte ha för hög lön tycker jag, men hade verkligen velat se honom i SHL. Får mycket tid nu i HA och spelar i ett topplag så blir intressant och se om han kan producera i SHL med ett Brynäs i botten.

SPOODI: Enligt Mrmadhawk är det inte omöjligt med Djoos. Det är inte bara spekulationer från min sida om att dessa är potentiella hemvändare vid avancemang.

DrCox: Ja, Brynäsarna verkar tro att alla lirar gratis.

Peja: önsketänkande att Djoos kommer han är på tok för bra resten är möjliga men tveksamma

Peja: Får ni hem alla dom ser det intressant ut men finns det utrymme i truppen och i budgeten för alla dom?

Peja: Era äldre spelare lär äta upp en väldigt stor del av budgeten. En spelare som Kopacka lär nog vilja ha 200 000 i månaden. Silfverberg lär vilja ha en marknadsmässig lön.

Kolla årets HV 71, de hade en spelarbudget på 70 miljoner. Tror ärligt talat att det långsiktigt är fördelaktigt att göra en storstädning än att gå upp med samma spelare som man åkte ur med.

Men den som lever får se.

Peja: Eran sportsliga ledning är för svag för att man skulle ta er på allvar i SHL.

DrCox: Christian Djoos, Lucas Carlsson, Felix Sandström och Oskar Lindblom. De är 29, 26 och 27 år så finns ingen anledning att säga att de är lastgamla föredettingar. Men ska givetvis mycket till för att alla de ska skriva på, då ska mycket klaffa.

Peja: Vilka hemvändare är aktuella har hört Silfverberg är det några fler som är på väg hem?

{5647}: BIK är ju bättre här i period 3. I boxplay skapar de två jättechanser och "vinner" chansmässigt den tvåminutaren.

Peja: vill inte vara den som är den men är det inte hemvändare och åldrande spelare som fått er att åka ur SHL? Tar ni inte lärdom av det

DrCox: Det är väl skillnad på att ha en, jämfört med stora delar av kärnan.
Brynäs blir nog ett bottenlag om de går upp.

Och B-juniorer lär inte räcka nästa säsong. Vi har en av de bästa och han får svårt att platsa ändå.

{5647}: Om Brynäs går upp, vilket jag är långt ifrån säker kommer ske, så ser framtiden ljus ut. Många hemvändare är på gång och dagens B-juniorer är en av Gästriklands absolut bästa kullar någonsin. Lägg därtill ett stort intresse för laget (kolla publiksiffrorna i HA) och det kommer finnas slantar att värva bra spelare utifrån för också.

Men det hänger ju helt på att A-laget går upp. Hemvändare i bra åldrar är nog svåra att locka till HA och juniorerna kommer värvas snabbt av SHL—klubbar om Brynäs är i HA.

{5647}: Med undantag för Greg Scott så är dom övriga inte mycket äldre än Jesper Olofsson.

erjo: Mycket av problemet är kämparandan och skridskoåkningen. I Toronto har man stjärnor som kan göra 100p/säsong som Matthews, Nylander och Marner, men mycket skridskoåkning ser jag verkligen inte, främst på de två förstnämnda. Det där med lönebudgeten förstår jag inte heller. Matthews, är han verkligen värd $13,2m per år? Mest i hela ligan.

erjo: Toronto framtunga så in i bomben. Noll försvar. Usla målvakter.

{10595}: Många av de ledande spelarna är antingen till åren eller mindre snabba av andra orsaker. Indrasis, Rödin, Larsson, Scott, Ölund, Bertilsson osv. De lever på skicklighet istället som får kompensera fart och hårt jobb. Det lär räcka mot BIK och de lär vara favoriter i en eventuell final, men skulle de gå upp så har de inte mycket till stomme man verkligen bygga kring.

{10595}: Torontos problem är inte att man inte åker skridskor utan att fyra spelare lyfter mer än 50% av lönebudgeten..

{10595}: Precis, de spelar helt jämnt med BIK här. Båda lagen har problem att skapa rullande anfall, tempot dras ner innanför blålinjerna och blir mest kamp och hafsigt.

DrCox: Jag ser Brynäs ungefär som Toronto i NHL. Fullspäckat med stjärnor men ingen åker skridskor. Brukar oftast bli utslagna förr eller senare om man inte har spelare som kämpar.

Peja: Ja, den där hallen är nog inte van med mycket folk.

DrCox: Tyvärr naturligt att misstag sker i denna match. Uppges vara otroligt varmt i hallen, så spelarna blir nog rejält trötta och isen är nog riktigt dålig. Svårt att prestera på topp då, för båda lagen.

DrCox: De svänger fort i hockey dock.

{10595}: Tror inte det varken Mora eller Djurgården är tillräckligt starka för att slå Brynäs i en bäst av sju serie.

Jag tror att Brynäs förlorar finalen, för många glidare i laget.

{7426}: Det vore roligare som neutral åskådare om får Brynäs får lite tuggmotstånd med det ser inte ut så Bik Karlskoga är ett för svagt lag tyvärr.

DrCox: Ja, tyvärr.

Koff: Med sådana där bjudningar från Bik så tar nog denna matchserie slut på Tisdag.

Gavelo: det är underhållande där nu oxå :D

{7426}:
Ta det igen det när BIK slår ut Brynäs nästa helg ;)

Koff: Jag får hålla mig till ett glas…

{7426}: jag har semester, öppnade en gin flarra till. Skål! :)

JoJo2613: Absolut! 2-2 nu så, kommer bli en lång kväll så vi får nog öppna en påse till. :D

Gavelo: Nu ligger de dock under. Det är för dåligt.

{7426}: Fan nu blev jag också sugen på ostkrokar. Kan du dela med dig lite?

Gavelo: Ostkrokar har aldrig varit så gott faktiskt.

{7426}: Skönt, 1 insläppta och säkringen håller på att lossna i brynäsboken 😂

Så viktigt PP BRYNÄS fick. Blev 1-1

Smurfen: hahahah vad gör Brynäs

S-vikaren: Abbots ?

Gavelo: Jag valde bort SHL och tog en promenad med Radiosporten i lurarna. Nu blir det riktig hockey.

Erol Ateceae: kunde inte bry mig mindre faktiskt helt ärligt

dempa: Mellan Växjö och Rögle så håller jag på Växjö av den enkla anledningen att dom spelar (just nu mycket bättre hockey)
Men å andra sidan håller jag Växjö väldigt lågt av alla övriga lag av den anledningen att dom vunnit tillräckligt.

Drömscenariot är att Växjö tar Rögle och Skellefteå tar Växjö i finalen.

SPOODI:
"hoppas på en bättre domarinsats ikväll än förra gången. Brynäs kom undan med för mycket och Bofors fick massor med BS utvisningar
"

Zappaholic skulle flippa ur om han såg den där texten.

Gavelo: tycker det är ruggig charm att ett lag som slutat 8-9 kan till final/vinna guld. Tänk MoDo 94, tänk HV 95? Det var väl något sådant. Dessutom var ju RBK en kandidat för guldet innan säsongen men de har underpresterat grovt, men nu fått ihop det.

Rögle ändå en klassisk klubb, även om man ogillar deras sätt o värva/sno andras stjärnor.
Växjö är så förbannat trist o bortskämda så de önskar jag inget mer SM-Guld någonsin.

Luleå sparkar Skuggan. Kenttä på G? Kenttäs kontrakt på utgående hos Löven, enligt EP.

Gavelo: Yes , han avgjorde med sista stenen på millimeter känsla !! 👏👏😀

« · 2687609 · »