1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537589 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Erol Ateceae: Han verkar i varje fall väldigt excited. Gissar att det beror på att ni har "a crate croup off peepoll over here".

{5647}:

www.youtube.com/watch?v=dyy-l-9U4yI&t=11

Olli har svaret på dina frågor.

Peja: Jokinen har såklart en finsk accent men han har då inga problem med varken meningsbyggnad eller vokabulär. Hans engelska är helt klart mer precis och exakt än vad Manners svenska var. Jokinen förefaller dock inte vara lika mysig som Manner verkade.

Sigge: Jokinen spelade väl mer än 15 år i NHL varav flera säsonger som C och A. Har han verkligen så knackig engelska? Kanske mer handlar om att han behöver få igång den igen efter några år i Finland?

KRB: Japp, allt talar för att vi åker ut nästa år.
Alltid glädjer det ngn

Saleva:

På förhand just nu luktar det bottenplaceringar och tränarbyte mellan jul och nyår för Timrå
Det krävs mera för att få igång gamla seniorer som Dalen tex, klart på nedgång…

Saleva: En finsk tränare med knackig engelska och trötta toppspelare med en karriär på nedgång. Hur tänker dom att nästa säsong ska bli bättre?

Saleva: Ännu mer skrämmande är väl hur extremt få finska tränare som lyckats här. Ändå står man ändå där och värvar dem. Brynäs är väl nöjda med Manner? Jag tycker Aravirta gjorde ett hyggligt jobb, men Nieminen och Rindell mer floppar.

Listan är nog nästan lika lång som listan på finska tränare som kommit till Svensk hockey. Framförallt de som inte verkat här tidigare som spelare.

Jokkinen vill inte köra enligt Liiiga, utan som NHL. Ja, jösses.

Saleva: ähhh det blir säkert bra ska du se, om inte för Timrå så för alla andra

{5647}:
Intervju med Timrås nya tränare på lokaltv, hans engelska är skrämmande lik en annan finsk tränare, jag fick kalla kårar.. å timråfansens vägnar.

Gavelo: Problemet är ju att man inte är konsekventa. Här går väl mest kraft ned i isen och sedan en fasthållning som släpps rätt ofta. Två utvisningar som inte är direkt solklara och ger fem mot tre tycker jag är uselt.

Som sagt. Hade man dömt efter den regelboken under ordinarie tid så hade det varit helt ok.

JoJo2613: Absolut vek, men ändå bra att ta, det är alldeles för mycket yxhugg och annat i svensk hockey!

Zource: Jo, det kändes verkligen som domarna vill ge tillbaka i och med att de missade hög klubba.

JoJo2613: I detta skede av matchen också…

Zource: Rätt vek utvisning Mora åkte på nu.

She left you with a broken heart, Roger Rönnberg.

Lira:
Huva, nervositeten med den vetskapen. Lider. :(
Nu talar jag för mig själv, men jag kommer aldrig vara nervös i en kvart-, semi- eller final något mer när del gäller shl, jag kommer äntligen njuta, för kval o HAs slutspel är bara en plåga för kropp o själ 😅

Lira: Avgör snabbt nudå Mora, orkar inte vara uppe hela natten

Gavelo
Tro mig, jag är väldigt medveten av var vi befinner oss 😅 och tycker vi följt planen väldigt bra så här långt, sen vart det bär och hur vi hanterar ett ev. Finalspel får vi återkomma till 🤘

Mjaa Mora måste ha lite bättre sikte 👍 men härligt med förlängning 😊

Lira: Du får ha i åtanke att ni spelar i allsvenskan, med så många Shl spelare så ska man vara i toppen av special teams.

Btw. Finns det något lag som skjutit fler skott i virket under en semi än Mora gjort i denna serie, det är ju mellan 2-5 skott i varje match… 2 idag!

Å där kom 2-2, liket lever

Hahaha Mora 🤘🤣

KulltorpsOlli: färjestad-lik flopp om inte brynäs går upp. helt överlägsna hela säsongen och har en överlägsen trupp.

Gavelo:
Tycker vi har byggt det tålamod under säsongen som har burit oss så här långt, tycker även försvarsspelet, som varit vår akilleshäl flera säsonger, blivit riktigt bra, även Pp och bp har varit riktigt bra i semin, men i en final är det ju så otroligt oförutsägbart 😬😳

{10595}: Känns som att det Brynäs år

Koff:
🤣🤣🤣❤️🤘

Lira: Om Brynäs får ut Max ur sina gamla ”stjärnor” så är Brynäs bästa laget i As, men det gäller att kunna leverera när det är som svårast och det är väl nästan något Brynäs haft svårast med denna säsong.

Djurgården har några gamla stjärnor men dom har inte varit i närheten av den form som hade förra säsongen, spelare som Kruger, Klasen mfl måste höja sig rejält om dom skall ha en vettig chans.

Men slutspel och allra helst final är just final och då kan vad som helst hända.

Jag håller Brynäs som förhandsfavoriter men höjer samtidigt ett varningens finger för djurgårdens rutin.

Lira: ifjol klarade jag inte av att se finalen, så jag gick en promenad i 3 timmar och lyssnade på en bok om livet.
När jag kom hem o slog på tv var det en minut kvar av matchen.
Då tog jag en 20a Johnny walker blue label och grät av glädje och skrev en kort recension om boken ”hockey is the life, anything else can fuck” :D

Gavelo:
Så kan det nog vara, och det sitter en riktig nervo klump i ölkaggen inför en ev. Final 😅🤘

{10595}: Det finns mycket mer kvalité i Brynäs, dock har djurgården mer rutin av detta med kval/slutspel vilket absolut inte skall underskattas!

Lira:
Min mening kanske är taget i nutid, inte läst så långt tillbaka i tiden. Kanske bättre förr även där ;)

Absolut är det så :D
Någon enstaka pik ska man ju ta, åt båda hållen. :)

Klasen får en till chans att ta upp Djurgården. Tror ni de kan lyckas mot Brynäs?

{10595}:
Skärp dig din pajas 😡

Fatta att DIFarna skjöt ner en gammal tant...

{10015}: Han har även brorsan där så nog lämnar han inte,

{10595}: Brandsegg Nygård, här har Skellefteå ett riktigt fint framtidsnamn.

Koff:
Mjaa, kan i någon mening hålla med dig där, det blir ibland lite för mycket tjafs och ”hangups” på saker som är väldigt irellevanta i det större sammanhanget…

Sen är det väl också som så att om man skickar in en brandfackla kan det ju ta eld 😉🤘

S-vikaren: Stackars Hinken och MoDo! Han hade nog gjort 50 mål i SHL.

Ser Skellefteå-Frölunda och inser hur lik J. Johnson faktiskt är Dickinson, framförallt nu när Skellefteå tränat upp honom. Trist att han har så långt kontrakt.

{10595}: Hinken har redan tackat nej. Zach Hyman har dock svårt att ta ett nej.

dempa:
Haha! Mycket klokt tänkt min herre ;)

Jag gillar detta citat om om ”den tommaste tunnan ger mest ljud ifrån sig”

dempa: Du måste ju vara helt blåst i huvudet som tror att Hinken har råd med honom.

Koff: brukar tänka såhär gällande brynäsfans kontra modofans: -"in the land of the blind, the one eyed is king" 😉

KB: brukar oftast vara redaktör/chefsredaktör om alla timmar jag lagt på diverse serier på Netflix betalat sig

{10595}: då får vi hoppas Hinken ligger på världens bästa hockeyspelare Zach Hyman så att han spelar i MoDo 25/26

När man läser Brynäs bok mot Modos kommer jag att tänka på följande:
Visa män talar för att de har något att säga; dårar talar för att de måste säga något.

Himmel vad dom tjafsa och är dryga där.
Som puffe nämnde.
Man kan gå in och läsa i andras forum, men att vara dryg kan man vara i sitt eget forum.

Koff: Brukar i regel vara någon annan som sätter rubriker på nyhetssidorna.

Sättet ett lag spelar som helhet avgör framgången. Du kan ha de bästa individerna i världen i ditt lag, men om de inte spelar tillsammans, kommer klubben inte vara värd ett dugg.

JoJo2613:

Niklas Svedberg körde sin klassiker igen!
3:e gången han skadar en spelare genom att öppna båsdörren när dom kommer i en närkamp där

JoJo2613: Djurgården ”glömde” stänga båsdörren.

Mora trycker på, vilken start. Saknas bara utdelningen.

« · 2688229 · »