{5647}: Såååå jävla tråkig underhållning. Om det inte vore för pengar å prestige så är ju HA att föredra som nöje att titta på. Vill ju inte att MoDo ska vara där, men jävligt tråkig "peak" på säsongen att beskåda SAIK -RÖGLE stänga varandra.
SPOODI: Fy fan vad tråkig finalen är. Man bara häpnar. Den är till och med sämre än mina oerhört lågt ställda förväntningar. SHL år nästan utdöd sett till underhållningsvärde.
SPOODI: Ja den har blivit riktigt tråkig tyvärr. Det är så sjukt mycket interfeerence på icke puckförande spelare och så väldigt mycket häng och kläng som ryggsäckar så det känns mest grötigt och långsamt. Skulle man börja blåsa för interfeerence i större utsträckning så skulle det inte kännas så låst, nu dumpar någon puck men ingen kan jaga för alla blir fasthållna på blå och motståndarlaget kan ta kontroll på pucken.
{10015}: Rögle har nog kollat mycket på hur Växjö utmanövrerade SAIK förra året. Ställa upp i mittzon och köttmur framför mål. Hoppas att Skellefteå tar det då dom åtminstone försöker spela hockey
Gavelo: Det är väl inte omöjligt att några är en bra bit från toppform pga sjukdom. Ohyggligt märkligt att inte kommentatorerna funderar i de banorna. Eller vänta. Det vore väl för svårt för dem att räkna ut?
SPOODI: Att Skellefteå slänger in Vuollet i förstakedjan med Lindberg rakt in i hetluften i första finalmatchen, gör att jag unnar dem ett guld. Otroligt beundransvärt!
Ben Perrault: Känns solklart i min bok. Skellefteå är ett föredöme för svensk hockey! Man tar fram juniorer på löpande band och får dom att prestera i A-laget år efter år, sen är man tydliga med att man aldrig betalar några överpriser eller löner till sina spelare, det har blivit mer en ära att representera klubben. Det är väl nästan motsatsen till vad Rögle står för just nu.
{10595}: Vet inte om den finns kvar, men fanns polskt brännvinn som hette Zubrowka. Hade ett grässtrå i flaskan, något som Visenten(europas bisonoxe gillade). smakade lite som kola-skoremmar, om nån minns vad jag menar
puffe: Kör ni inte på vodkan i stället? Jag letade efter någon rysk men kom på att systemet har tagit bort allt från Ryssland så fick nöja mig med polska dworek. Skål.
puffe: Är inte Norrlands den äckligaste ölen som finns? Alltså... Kung, Three Towns Fat, Fem komma tvåan, Falcon Export och Sofiero är ju alla delikatesser i jämförelse.
Med reservation för att minnet sviker, då jag inte har druckit den typen av fjortisöl de senaste 20 åren.
Aagaard - C
Sebbe - A
Vigge - A
Rundblad - A