dempa: Varför är du så uppkäftig om man får fråga?
Jag har inte tid att läsa igenom varenda sida här på HS och lyssna på en massa poddar från allehanda för att få reda på alla detaljer kring hans kontrakt. Det jag har läst är att han skrivit på för 28/29.
{10595}: bara det att du inte ens är insatt i vårat egna senaste nyförvärv o dess kontrakt, men är runt i alla forum och böcker här på HS och skjuter hejvilt som med en UZI och svärtar ner MoDo-loggan du har bredvid ditt alias gör att man inte direkt ser på dagen du reggade dig här som en dag man vill minnas 🙈
{10595}: Han har ett 3+2 kontrakt. Alltså har han inga klausuler de första tre säsongerna, men efter dem är det upp till parterna att avgöra hur man vill fortsätta. Har han gjort det bra blir han mest troligt kvar tills kontraktet går ut.
{10015}: Mjaa 7 säsonger i HA och sen en riktigt fin säsong i SHL för Modo, flera väldigt jobbiga säsonger i SHL för Brynäs med urtåg till HA, nu var vi nere och vände, sååå, perspektiv på det du önskar, lätt att ha lite stå k… ,🤣, ”önskar inte dom i SHL” 🤣🤘, kommer däremot bli svettiga känslor för min del när vi möts, men säkert härliga drabbningar, och viktigast av allt i mitt perspektiv är att både Brynäs & Modo återettablerar sig hårt i högsta ligan 😎😉
*1921*: Jag hittade Poffa!! Äh, det var ett BOMB-rykte som levde ett tag på forumet och förväntningar var skyhöga. Var en NHL-ryss på +100 pannor där affären var nära men rann ut..
Namn: Per Lundgren
Ålder: 27
Civilstånd: Ja, ibland.
Jobb: Software engineer står det på visitkortet i alla fall
Längd: 190 ståtliga centimeter
Vikt: Alldeles för mycket
Skjuter: - Hårt! (122 km/h, nu snackar vi innebandy) Som alla rightare - Golfbollar.
Dricker: - Rökig whisky - Mjölk - Cola - Vatten - Allt annat också
Äter: Säger avfallskvarn er något? Men en god köttbit och potatis är inte fel
Bär på matcher: - En game-worn hemmatröja från säsongen 03/04 med 44 Lehtinen - En game-worn bortatröja från säsongen 03/04 med 7 Damgaard - En retroreplica med 21 Forsberg - En Colorado tredjetröja med 21 Forsberg - En MODO hemmatröja replica utan namn och nummer - En game-worn hemmatröja från säsongen 93/94 med 24 Sundström
Kuriosa: - Är domare på steg 3-nivå i innebandy - Nummer 2 att nå Legendstatus här på SpS. Grattis Frisco till förstaplatsen - Anses vara Världsfenomenaljättebäst i allt. Men det får stå för andra, inget jag skryter om. - MODO är inte ett hockeylag, det är ett sinnestillstånd
Greenwolper: Vilken besvikelse Hockeyallsvenskan varit denna säsong. Och de ser ju inte ut att bli attraktivare med Oskarshamn och Vimmerby. Vill aldrig åka ner i den ligan igen.
Gavelo: Han kan ju inte göra så mycket mer om han nu har 5-6 kontrakt ute hos spelare/agenter. Men har vi tur kanske vi får något till veckan :) Ska man tro AB så är han på Jasek och Hägg tillexempel. Men båda lär ha fler än 1 kontrakt att tänka över.
{6870}: Fan vad lycklig jag är att Kurt Georg och hela dum dryga DIF får spela HA ännu en säsong. Nu är det för sent att försöka påverka domarna. Underbart!