1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537391 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Tror Ranta och J Olofsson kommer driva en lina var. Om Jasek lirar med Ranta eller Olofsson det återstår att se.

Inte för att det någonsin var troligt att han skulle följa med Oskars ner till HA. Men lite poetisk rättvisa finner jag ändå i att vi värvar från IKO. ;-)

Bra värvning på förhand! Kul!

Confusius: Bara kul att veta att du var med på den tiden!

Sigge: lemlästa andra såsom du själv blivit lemlästad! Hinken 2:15

Nu får Jasek övertala sin kompis Smejkal att komma till shl igen!

MaxU24: Eller förhoppningsvis:

Ranta - NY - Olofsson

Sigge: Nu tror jag inte det fanns någon chans alls att just Jasek skulle hänga med ner till HA med IKO. Men lite skönt är det ju!

{10595}: Känns det inte fantastiskt att det nu är vi som snor IKO:s stjärnor istället för att själva bli lemlästade? Hoppas det blir mycket sånt i framtiden också, dom ska ha så mycket skit som det går.

MaxU24: Ser mycket bra ut. Jag kan bara se att Ranta och Jasek blir bättre. Olofsson är lite upp till bevis.

Ranta - Jasek - Olofsson
Woods - Vigneault - Aagard

Två kedjor som kommer att leverera stort känns det som.

Costanza: Har för mig att jag spred ett rykte för väldigt många år sedan om just Oleg Kvasha.

Vet inte om det var här, eller på MoDo's dåvarande officiella forum.

Och jag gjorde det endast för att se vilka reaktioner det blev, och om det skulle ta fart 😜 Alltså på rent jävelskap, och för att roa mig och några polare 😉

Har för mig att Kvasha spelade i Islanders på den tiden, och naturligtvis var en helt orealistisk värvning.

Har för mig att jag skrev något i stil med att jag sett en spelare på Gideå med hockeytrunk och ett gäng klubbor det stod Kvasha på.

Så KANSKE möjligen att jag då hade ett finger med i spelet på den BÖÖÖMBEN eller så hade han snappat upp det på annan väg.

Hahaha...

JoJo2613:
Så här vi ska jobba! Tänk 3 få 1 😂

Koff: Fan Koff den här veckan börjar fint! Blev ingen trippel värvning men än är inte veckan över! Kan komma in 2 till lite senare om vi har tur. 1/3 som vi nämnde här i morse klar.

*1921*: jasek är klar!
Men sist på bollen är jag.

Fin måndag!

JoJo2613: Nu blir det SM-guld. Bernie är ju kvar. Länge leve Bernie!

JoJo2613: Ifall Hinkens snack om ”2 centrar … men det kan också bli en center och en ytter” skulle visa sig bero på att han tänker mirakelvärva Victor Olofsson så är det heeeeelt okej för mig! 😁

MaxU24: Nej nej, vi ska ha in fler! :)
Men den här veckan börjar ju fint 1/3 klar!
Jasek ✅
Hägg ?
V Olofsson ?

Ärligt då

Ranta - jasek - olofsson

Sigge: Eller så går han till NHL's största och vackraste organisation Islanders! 😜

Dom skriker efter målskyttar dessutom.

{5647}: Tycker de lärt sig något då de tog in duktige Kopacka och gänget och vågade satsa på Clara. Grattis till BIF!

Costanza: Ja, Brynäs var helt klart det bästa laget i HA den här säsongen. Jag tycker att det är trist att de inte blev utmanade som lag har blivit tidigare säsonger, men de kan ju inte be om ursäkt för att andra är dåliga. Man får nog aldrig veta hur bra de kunnat vara om de blivit rejält utmanade, för nu känns det som att de bara varit mindre dåliga än motståndarna.

Tarasov: Då BIF ser ut att gå upp nu välförtjänt skall sägas. Har de verkligen rökt ut alla demoner, haha! Eller kommer alla legendarer nu återvända till katakomberna och ställa krav på spelsystem? Kommer en ny Campese in med vidlyftig Vision 2030? Frågorna är många...

{10522}: Japp, så måste det bli. Förmodligen räknas försäsongsmatcher. Vill minnas att avstängningar där går in i grundserien, så det omvända lär gälla.
Var det inte datum som gällde för Alavaara, så han fick typ galet många matcher.

Om Djurgården torskar imorgon, hänger avstängningen kvar tills nästa säsong då? Isf blir väl Frölunda utan WN i 4 matcher.

SPOODI: WN hade väl checkat ut redan ändå. Blir lite karma nu när Wikegårds gäng måste resa jätteofta till Obygden nästa säsong. Gillar annars Wiken och han gillade MoDo's smarta jobb på slutet i HA. Kanske kommer på studiebesök till Nolaskogs. Han är säkert välkommen, trevlig prick!

Tarasov: en polare som sa att han inte hoppade och att det inte ens är en tvåa hahaha

Tarasov: Nej, den är ju helt sanslös. Jämfört med Sveningssons sex matcher tycker jag denna är mycket värre och mer vårdslös.

SPOODI:
Tror aldrig jag sett en sådan tydlig hopptackling tidigare

Costanza: 5 matcher på Nilsson

*1921*: Jag väntar på Frälsaren!

Costanza: Tackar! 😄
Så … väntar vi modoiter fortfarande på Oleg; att han ska återuppta karriären och med oslagbara 45 års rutin ta SHL med storm? 🧐

Röda dagar : Å tidigare än det. Så var dom enda som "tappades" dom som skulle läsa till gymnastiklärare på GIH. Dom gick till Djurgården eller AIK.

*1921*: Här är förresten Poffas BOMB om du inte visste.
Georges drömytter!

Röda dagar :
Ja och vi här som skulle kunna spela i Modo oavsett pengar blev inga hockeyproffs. ;)
Fan alltså…

bollan123: Om 2 år kan han Victor ta samma flyg hem som Linus Ullmark. Då väntar Hägg, Norlinder och storebror Olofsson redan på Framnäsudden. 😎

Koff: Absolut, många stannade hela karriären i samma klubb på 90 talet. Man hade jobb vid sidan om och bara dom bästa kunde flytta för att tjäna pengar på riktigt.
Idag är det nästan länge om man stannar tre år i samma klubb.

Saleva: Grejen med Victor är ju att han inte tjänat enorma pengar i hans NHL karriär precis. I runda slängar 12miljoner dollar dock ska sägas att i hans delstat så är skatten runt 50% så han har nog tjänat runt 50 miljoner SEK i hans karriär hittills. Visst det är ingen dålig summa men samtidigt inga enorma summor. Tror nog han signar 2 år hos en annan NHL klubb på $2m per säsong innan han kommer hem.

Dock ska sägas att jag är väldigt positivt till att Victor faktiskt kommer hem. Känns som att han är närmast utav alla "NHL" stjärnor som är MoDo fostrade när man läser intervjuer osv.

JoJo2613:
Åsså kan farfar Tony vara barnvakt när det behövs :)

erjo: Jag ogillar skarpt att du har alldeles rätt.

Sigge: För 10-20 miljoner antar jag att det mesta skulle kännas ganska sexigt ;-)

Nesse: Han kan ju gå till något sopgäng som typ San Jose och få en topproll där. Men frågan är hur sexigt det skulle kännas

Nesse: Eller så kommer han hem nu 😉 Lira i MoDo med brodern sin. 😁

grimiss: tror inte det är helt självklart att hans nhl-karriär tar slut inom 1 säsong heller. Tror han är väldigt beroende av sin omgivning för att producera på den nivån, men det funkade ju uppenbarligen bitvis i Buffalo (28 mål 22/23-säsongen). Har han lite tur med vilket lag han hamnar i tror jag det kan dröja några säsonger innan han sneglar på att komma hem igen.

Tarasov: "Jo det kanske är rimligt men känner ändå att det inte blir bra när det är 5 vs 1 en kväll."

En helt vanlig kväll för Bad Brett. :-)

{5647}: satan.

grimiss: Tydligen fick han och sambon barn 5 september 2023. Dvs, väldigt lång tid kvar till det är skolgång där. Sambon är från Övik.

grimiss: Han fick barn i september förra året

Framnäs: dålig koll på VO, inga barn osv som börjar närma If skolåldern som han vill ska gå i svensk skola ?

Koff: Att han säljer i Buffalo betyder väl bara att han tänker söka sig till annat lag. Garanterar att han blir kvar iaf en säsong till over there. Men Hinken har legat i och var väl också den som drog igång sportlovs-cupen "Victor Olofsson Cup" för knattar? Känns som det bara är något år bort att VO drar hemåt.

Röda dagar :
Så är det oxå, sedan var det mer klubbhjärta förr i tiden. Iaf tror jag det.

Koff: Hedin behöve knappt värva någon utifrån då stora delar av laget var från länet.
Mycket tuffare klimat nu.

« · 2696492 · »