1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537186 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Tror Ranta och J Olofsson kommer driva en lina var. Om Jasek lirar med Ranta eller Olofsson det återstår att se.

Confusius: riktigt kul att Jasek blev av, vi är många som ropat efter honom sedan några veckor tillbaka. Hinken hör bön!

JoJo2613: Skönt att MoDo har kvar A-barnet Vigge som kan lira 1-4 center och ändå vara glad och nöjd vid Höga Kusten.

Confusius: Fick för mig att Poffa hade tjuvlyssnat på en konversation mellan Ecke Holmberg och någon annan på Veckefjärden eller liknande, där Kvashas namn hade nämnts. Det var i varje fall ingenting han hade läst på något forum.

Poffa avslöjade först flera år senare att det var Kvasha det rörde sig om.

230 i månaden enligt Mattias P.

LaddaFrånTaket: Vem? Vigge eller Jasek, gissar den siste..Ersätter Big Dick då..

Bad_Brett: Hahaha....ok, ja då kanske han var på gång på RIKTIGT!! 😜

LaddaFrånTaket: "(...) på en bra bit över 230 000 kronor i månaden."

Enligt artikeln.

Vad är en bra bit över 230k tro? Är det 239 999 eller är det 250k?

Majbrasan: Under 240 skulle jag säga men det är bara en vild spekulation

Majbrasan: Spela roll ;-) BigDicken fick 320 lök i annan klubb. MoDo tackade nej för centerplatsen i andrakedjan.

LaddaFrånTaket: Det gick att läsa in lite i det påståendet. I stil med att uppgifterna till Mattias tog slut i samband med att Luleå lämnade racet.

Hur som helst kan man inte vara annat än nöjd med värvningen!

Majbrasan: Det håller jag med om, bra värvning och är billigare än Big Dick så det är positivt.

Costanza: Så är det! Låt pengarna flöda, värva mer - större, bättre!

Majbrasan: Även enligt Mattias P så är det tänk 2C på förhand. Dock så säger Adam 1C...

Costanza: Haha.... eller tragiskt 😜

Till min historia, så har jag för mig att någon snubbe på forumet ville skjuta ryktet i sank.

För att vederbörande på fullaste allvar studerat en massa flygtider mellan New York - Stockholm och Stockholm - Gideå.

Och att det minsann hade varit omöjligt för nämnde Kvasha att vara på Gideå flygplats när jag påstod att jag "sett" honom. För att Islanders hade spelat match den och den dagen, och omöjligt borde ha hunnit med en avstickare till världsmetropolen Övik! 😂

Och man kan säga att internet inte var så vanligt på den tiden, det var liksom inte bara att "googla" lite flygtider.

Så man kan väl säga att mitt "rykte" gav önskad komisk effekt hehe....

JoJo2613: Ja mitt inlägg handlade väl mer om en förhoppning om att nästa centervärvning är snäppet bättre än Jasek, en 1:e center alltså, snarare än vilka som ska spela ihop.

JoJo2613: imorgon vill jag ha 6 nyförvärv presenterade! (Blir 2 då)

Koff: Själv vill jag ha minst 10 nyförvärv imorgon, fullt rimligt tycker jag 😉

Vet inte om det har skrivits än men Victor Goalofsson är klar för VM!

Sigge: Då kanske man orkar bemöda sig med att titta en period eller två.

Majbrasan: Att spendera 230k på Jasek men inte kunna behålla Dicken känns ju inte askul. Med det sagt hoppas jag att Jasek verkligen fyller de rätt stora skorna.

{10015}: Att inte folk förstått än att dick inte gick för att han fick x-antal tusenlappar mer i rögle, utan för att vi var i ett utsatt läge i tabellen och han inte vågade chansa och eventuellt stå utan kontrakt då kvalet var färdigspelat.

Gillar värvningen av Jasek stakt, äntligen någon som kan stå till vänster och panga direkt i PP.

{10015}: Fast, Dicken var betydlig dyrare enligt uppgifterna som finns, Inte så långt ifrån varandra i poängsnitt i år heller. Spelar samma spelformer och Jasek i ett betydligt sämre lag... Så om man tittar på det i från dem aspekterna så är detta en bättre helhet för modo.

Adam är ute i fablernas värld som vanligt

LaddaFrånTaket:
Skönt med nyförvärv så det blir lite hockeyfokus!!! Grym värvning fö.

{10015}: Hade vi vetat att vi suttit där vi sitter idag hade vi troligtvis haft kvar Dicken till samma pengar vi lagt på Jasek nu. Men ingen av oss kan se in i framtiden.

malkin: Nej, såklart inte. Vet att jag måste sluta älta detta nu..

erjo: Det finns inga bekräftade uppgifter alls om varför han lämnade.

{10015}: det beror på vad du menar med "bekräftade uppgifter". Hinken har sagt att det är så det ligger till, men om du sitter och väntar på att Dick ska gå ut och bekräfta det så kommer det såklart inte bekräftas eftersom det skulle reta upp både hans nya klubb och hans nya supportrar.

Vad tror ni om HV71 nästa säsong?

Är John Nyberg, Oscar Engsund, Olle Alsing, Willian Nilsson Ignberg spelarna som kommer att göra laget bättre?

Jag är beredd att spela på HV-Brynäs i kval nästa säsong.

{10595}:
Det beror på hur bra Anton B är. Laget är helt ok. Gissar att målvaktsidan blir bättre.

{10595}: Själv hoppas jag bara mer på Skellefteå efter att ha hört intervjuer med Rögle.
När tappade de sitt hjärta?

{10595}: Det tycker jag du kan göra, min tanke är att följande lag kommer tillhöra botten 6 nästa säsong, alltså plats 9-14, Inbördes ordning avgörs under säsongen. HV71, Uppflyttat lag(Brynäs?), Modo, Malmö, Timrå, Örebro.

Labanlasse: Linköping kommer hamna botten 6, tror Timrå eller Örebro placerar sig högre

Labanlasse: Slutar Strålman, tror du?

{8225}: Beslutet dröjer lite längre än förväntat men är helt upp till Anton själv och hans familj och därför kanske det tar lite längre tid. HV ser gärna ett år ytterligare och det handlar nog inte om pengar.

Labanlasse:
Hur har resonemanget varit hos er supportar angående strålman?
Det lilla man sett av han är att han haft jobbigare i shl än många trodde.

Labanlasse: tror jag inte heller, är nog enbart energin att köra en säsong till som styr. Oerhört sympatisk person, oavsett

Koff: Jösses. Rögle har alltså supportrar som ser ut och låter som the Addams family. Skoj

En sjukt tråkig final.

{5647}: Johnson ser så sjukt mycket kvickare ut än när han var hos oss. Hur gör de där uppe med träningen som ger så snabb effekt?

{5647}: Den är ju iallafall mer spännande än Brynäs-Djurgården.

{10015}: Hur kan det vara bra av Elias Salomonsson när man bara täcker isen?
Med riktiga hockeyspelare så skulle det kommit ett flipp-pass, men så utvecklar man inte svensk hockey. Man vill ha snabba spelare som följer mönster

istället för skickliga spelare med spelsinne.

Sedan är det så mycket interference att man skäms för mänskligheten

{5647}: Snabba spelare som följer mönster är dock något som är lättare att träna fram, snarare än skickliga spelare med spelsinne som oftast bara är födda med det.

{10015}:
Det har blivit en grej att klaga på shl, man ska tycka att det är skittrist. Fö tycker jag Johan Edlund är en bra kommentator.

Koff: Nja, var väldigt bra de första 20-25 omgångarna och då bästa back i HV(säger iofs inte så mycket i ett underpresterande lag), hade sedan ett dipp under kanske 15 omgångar men var bra igen på slutet, han och Nardella tävlade väl om bästa back under säsongen.

LaddaFrånTaket:

Kan det va en ny Dick i Jasek?

{10015}: Han började träna hårt när han kom till oss. Tar några år innan du får bra utväxling

jonsson: det är inte alls en dum ersättare till josh på många sätt

{9315}: Herregud Ryfors vilken förstärkning, borde anmälas.

« · 2696492 · »