Jugge: Det är ganska magstarkt och väldigt naivt att börja prata om att ni inte kommer vara en räddningsplanka i Shl nästa säsong utifrån era resultat i den sämsta allsvenska upplagan på mycket länge.
Sen är det så att man inte får diskutera annat än Brynäs eller skriva annat än positiva saker om Brynäs i erat forum om man inte vill bli blockad eller få X antal personliga påhopp från adrenalinstinna småungar, kanske precis därför ingen vill vara där och håller diskussioner om Brynäs utanför eran bok för att slippa just detta.
Men grattis till avancemanget, jag donerar 500 spänn till eran dam organisation om ni inte kvalar nedåt nästa säsong.
Jugge: Hej Jugge, Vi diskuterar det som är aktuellt i svensk ishockey just nu i brist på nyheter från MoDo. Det är inget mot er hade Mora och Karlskoga mötts i en final hade vi självklart diskuterat om dem istället.
Helt otroligt hur mycket ni diskuterar Brynäs här inne i er bok, verkar vara en besatthet. Ni är ju ett gäng som tittar in i vår bok titt som tätt, inte f-n diskuteras modo därinne… Förstår att ni börjar bli oroliga att vi inte är en räddningsplanka åt er nästa säsong. Vi lekte oss igenom Kalle Anka ligan där ni spenderade 7 år…
{7639}: Skulle jag gissa så gör han väl 30-40p nästa säsong. Men det kan också skita sig, vem vet. 19p på 81 matcher i NHL som han gjorde senast är ju verkligen inte imponerande i alla fall.
Peja: Utmaningen nu blir väl att ni är sist ut på marknaden och har åtminstone 6 miljoner mindre i spelarbudget än när ni åkte ur. Stor skillnad att ha 6 miljoner mer eller 6 miljoner mindre än konkurrenterna.
Saleva: Vi får se hur Brynäs värvar, men jag kan säga att jag tror samtliga spelare inte håller för SHL.
Bertilsson, Blomqvist, Kelleher, Vesel, Ölund, Cukste, Kvist, Lindblom och en del hel del andra juniorer.
Är man beslutsam med att behålla Bertilsson och några andra namn här tror jag att man kan åka på rätt så mycket stryk och få kvala igen. Skulle Greg Scott och Jordie Benn dra tror jag att de spelar kval igen om man inte får in en del riktigt tunga namn.
Silfverberg vet man inte riktigt var man har honom. Kan lika gärna floppa eftersom hans karriär är på nedgång och han kommer till en ny hockey.
modomille: Säkert kommer det vara en hel del veteraner, men hemvändare som Lindblom och Djoos är inte gamla. Inte heller Lucas Carlsson om han vänder hem. Magnus Hellberg verkar också vara aktuell, vore en kanonvärvning trots åldern. Och alla spelarna som rabblades upp här kommer inte bli kvar.
modomille: Brynäs kommer belöna trotjänarna Bertilsson, Kinnvall, Billins, Johannesson, Scott, Rödin, Larsson och Ölund för sina ledaregenskaper under säsongen. Blir kärnan/loket i Alcéns kommande SHL-trupp vilket jag på ett sätt kan köpa, men tror också det blir bra för oss konkurrenter att man inte har mer nytänk.
{5647}: Ponera att Brynäs ligger på kvalplats efter 15 omgångar. Nog fan kommer Gälla och hela ledarstaben ryka då? Säkert avgångskrav på Alcén också. Det finns ingen stabilitet i den föreningen.
modomille: Det finns en stor risk att man gör som HV. Man tycker att nu fungerar allt perfekt så det är bara att gasa. De blev fartblinda och har fortfarande väldigt rörigt. Jag tror Brynäs nu är nöjda och tycker allt är frid och fröjd. Stor risk för att det blir ett väldigt jobbigt uppvaknande kommande säsong.
{10015}: nog kändes det hemskt att förlora match 6 i sudden. Nattsvart. Jag kunde inte sova. Men vad värt det var att få fira på hemmaplan... vilken magi!!!
Vem sa i en intervju att de såg all oöppnad öl på vägen tebacks och va som... för i helvete vi måste vinna detta 😂
{10015}: Även om de bantar ner budgeten så kommer de nog mest troligt landa på kring 20 miljoner ändå, vilket sätter dem i toppen tillsammans med Löven. IKO har snackat om 15-16 i grund med potentiellt 5 miljoner till beroende på en del faktorer. nnEkonomiska toppskiktet blir alltjämt ganska oförändrat med Löven, DIF, AIK, SSK, AIK, VIK och SHL-laget IKO. Mindre klyfta bara.
Saleva: Tycker att Kopacka är för offensiv. Kan nog göra en hel del poäng men han kommer att få det mycket svårt när Rögle och Växjö ställer upp sin köttmur och det blir försvara försvara match.
Saleva: Jag är inte så säker. Han har liksom Kelleher en spelstil och är som klippt och skuren för den mer ostrukturerade ishockeyn i HA. Tror Kopacka kommer göra det helt okej, säg 20-25 poäng, men tvivlar på att han kommer ha lekstuga på samma sätt som nu. Tycker inte han har samma smartness som exempelvis Woods.
Vill brodin, klasen och rensfeldt bli ihågkomna för sina insatser i Djurgården så borde dom nog överväga att ge upp sina kontrakt.
Bör ändå kunna bygga ett ganska slagkraftigt lag om man portionerar ut deras löner till ett antal nyförvärv och omvandlar dom till en normal allsvenska lön.
Tjäna över 100k i allsvenskan är ju helt sinnes.
Minns när Jesper Ollas tjänade 70k/mån och man tyckte det var mycket.