{10595}: Har ju inte spelat mindre än någon annan. Varit center i toppkedjan med Zetterberg och Fernström hela turneringen. Var tillsammans med resten av Sverige mot Kanada rätt osynlig men de två senaste matcherna kommit fram mer.
Koff: Lucas Pettersson verkar inte ha högt förtroende i landslaget. Såg ut som han var en bit ner i hierarkin vilket är konstigt då han förväntas gå först eller tvåa av alla där.
{10595}: Ett misslyckat passningsförsök i overtime leder till att Dusan måste kläcka ur sig: ”Det där var ju inte så intelligent gjort. Inte av den högre skolan helt enkelt”
{10015}: ”Sahlin Wallenius åker till utvisningbåset. Tripping. Sveriges bästa back. Ni kan ju fortstå vad det innebär. Dåligt av SW att åka på den istället för att vara på isen och hjälpa laget” Var vill Dusan komma med att säga så?
Från Hörnefors: Märkte inte ens att det var han som kommenterade. Men ja riktigt dålig är han. Tycker det är rätt oproffsigt att han blir så frustrerad på de svenska spelarna
{10015}: Fin bild och speglar i mycket min känsla för våra respektive lag, sen är ju Anton en Brynäsare i själ och hjärta, men kärlek kan man gärna ge till lillebror ❤️🤘😅
Smurfen: Missade förra matchen men han hade assist på deras 3-1 mål i öppen kasse så han var inne o kriga i slutet av matchen. Och jag har för mig att jag läste att han var inne och höll rent i 3 mot 5 också. Tror han kommer bli en viktigt pjäs i vårat lag nästa säsong.
M Horava: Hellkvist är bra, han lyckades med oss och han stabilserade Leksand. Nu står det dessutom i dagens VK om en ny storsponosor som skrivit det tyngsta kontraktet i klubbens historia - Visonite - en av Umeås största arbetsgivare med en VD med sportbakgrund och kommer från staden som ger ett offensivt intryck (Mattias Matson). Så ny bra tränare och mer pengar än förre säsongen.
jonsson: Nästa år är det rätt öppet om vilket lag som går upp då Oskarshamn inte toksatsar som Brynäs, Djurgården, HV gjorde när dom åkte ner. Så är det något år som Löven ska lyckas göra något och slåss om dem platsen så är det väl då. Hellqvist kan nog kanske få till det.
jonsson: Tror det kan bli kvar, Men som Horava skrev så kan de bli strul om Björn blir sjuk. Men där tror att fagerwall går in o stöttar, om han kommer, känns lite konstigt om Fagerwall vill bli assisterande.
jonsson: Om Hellkvist är frisk är det en uppgift som passar honom bra. Löven måste göra lite av en omstart. Sjuknar hellkvist in igen då blir det nog svårt för Rahimi att hålla uppe bra träningar
{5647}: Hur kan du bry dig så mycket om pudas, drygare spelare är går nog inte att hitta. Dessutom delar han ut väldigt många fulsmällar efter avblåsning.
Silly: Ert av de mest korkade argumenten jag vet. Får man inte peta med klubban som McSorley mot Brasher så kan man lika gärna spela innebandy.
Ser man inte att Rindell har oceaner av tid jämfört med Pudas att reagera på situationen och att Pudas tacklas långt efter att han släppt pucken behöver man inte diskutera. Situationerna är inte ens i närheten av liknande.
Jag säger som Kronwall.. Får man inte tacklas där så kan vi ta bort tacklingarna helt och hållet i hockeyn!
Jag försvarde Niederbach tackling och tyckte det var fel. Och då försvarar jag den här också och säger FRIA på det... Rindell satte sig i dålig situation och det gjorde Pudas här också!
{5647}: Ingen av skribenterna här som har försvarat tacklingen har kunnat ge mig en rimlig förklaring till varför Niederbacher fick fyra matcher för krocken med Rindell.