1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: inte om ditt EK riskerar att inte uppnå elitlicensen. Idrottsföreningen sköts lite annorlunda än företag

Tarasov: yes! Djurgården lånade pengar av fotbollen under förra sommaren. Vet att AIK har lånat mellan fotbollen/hockeyn. Minns det som igår när de stämde varandra ?

Tarasov: Fast handlar det inte huvudsakligen om hur stor del som går till aktieutdelningar, bonusar etc.? Har du ekonomiska problem försöker du i regel skicka hela vinsten direkt till kassan för att förbättra likviditeten. Nog är det hela lite märkligt...

Flytgubben:
Nej det behöver inte ha ett faktiskt samband, å andra sidan skiljer det sannolikt inte så mkt. Utöver det så är det vinsten förra året, de flesta klubbar får in större delen av sina intäkter från september och framåt så man kan ha det kärvt under sommaren.

Tarasov: absolut men men det har ju samband det som är frågan. Var vinsten att de fått in riktiga pengar eller var det att de bokfört att något blivit mer värt som de äger...

Flytgubben:
Det är skillnad på vinst i redovisningen och likviditet, du kan visa bra resultat men ha en usel kassa.

modomille: att de är så olikvida. Inte bra för dem! Var vinsten bara i bokföringen? Någon som har koll på det?

{10015}: Precis när dom värvade en kille som knappt färgade i HA då visste man att det var knapert..

Kompis med True

modomille: Det kändes ju inte som helt vattentäta svar i den där intervjun direkt… Enligt Innala som tog över som klubbchef i april eller vad det var ”påverkar det inte värvningarna”. För att det har man ju absolut inte märkt av att spelarna som kommit in varit från en lägre hylla…

Intervju med LaDue.

Padrone78: han får alla att se små ut, haha!

{10015}: såg klippet på insta precis…vad liten Ladue såg i jmf med Hedman! 😂 Gigant!

{5647}: Tror det är klokt att låta Aagaard och True lira ihop. Dom har spelat ihop i landslaget och har säkert en fin relation utanför isen. Men som sagt, bara killgissar på här.

Byss: Varför måste man sära på Aagaard och Woods för det?

Chamez: OM True bli en flopp vet vi att Big Sam och Woods har fin kemi! Man kan då sära på Aagaard och Woods och köra nått likande.

Woods - Vigneault - Niederbach
Aagaard - True - Carlson

Killgissar hejvilt här men tror att dom kedjorna också kan funka om Woods och True inte får kemin att funka.

{10015}:
Har post-OS depression! Skönt att hockeyn skall komma igång snart

{5647}: LaDue verkar ska ha nummer 6, vilket nummer är det då tänkt att Norris får om han kommer hem?

Jag är lite seg här nu men jag tänkte precis hur dysfunktionellt lag vi hade förra säsongen men ändå klarade av att hålla oss kvar och framför allt inte kvala neråt. Vi hade en andra kedja som fick fungera som första. En ”stjärnkedja” med höga förväntningar där ingen fungerade direkt förutom Sampo när han kom igång. Oreagan va som en överbetald gamling och panikvärvningen Hutsko med noll poäng.. Topping i slutet var okej. Jag är tamigfan sjukt imponerad att vi hamna där vi hamnade faktiskt med tanke på allt..

Det är därför jag tror så mycket mer på årets lag. Allt kanske inte klaffar men det kan inte bli sämre än förra säsongen. Det är fan omöjligt. Jag ser andra lag som har det tuffare än Modo.
Fungerar Sampo- Jasek- Olofsson så är mycket vunnet! Jag har förhoppningar på True faktiskt så jag hoppas inte han floppar. Då har vi två giftiga kedjor. Resten vet vi vad dom kan!

Backarna säger jag inte så mycket om då jag redan tycker att det är bättre än sist.

malkin: håller verkligen med, kul initiativ men blir svårt att hänga med vad som sägs om modo:)

Bad_Brett: Det är absolut planen. Även uppdelat per lag.

Rip Kirby: Vore kul om J F K kunde redovisa genomsnittet av alla tippningar inför säsongen, både bland fans och journalister/hockeyprofiler.

Bad_Brett: Luleå Hockeyförening. LHF.

Bad_Brett:

Luleå själva kallar sig för Luleå HF iaf. Det var det jag försökte skriva innan autokorrigeringen klev in och ändrade till HV
Uppladdat:

500x0-c6e375dd-1a0f-42e7-99aa-1a6e3856175b.png

Rip Kirby: Luleå HoCkey.

J F K har rätt.

{5647}:
Uppladdat:

500x0-bild1.png

Rip Kirby: Hmm, kanske det. Luleå HV får scriptet att tro att det är HV 71 i alla fall.
Det hade fungerat med bara Luleå:)

{5647}: Luleå HF är väl rätt namn?

malkin: Jag håller med. Det skulle rent av kunna vara en forumdel där jag är admin, för då kan jag korrigera saker.
Exempelvis Skrev Johaness Hedberg "Luleå HV" istället för HC.

Flytgubben: Har lite svårt att förstå varför dom inte fixar problemet med alla dessa "n" som dyker upp i tid och otid.

Vän av ordning undrar om det inte är möjligt att flytta tippningstrådarna till ett annat HS-forum och inte under "MoDo"? Exempelvis som undertrådar till kategorin "Matchtips". Jag läser gärna allt om MoDo och klickar därför alltid in mig på lag-loggan för att läsa (oavsett tråd) men nu blir det en period med mycket andra inlägg istället.

Flytgubben: ber om ursäkt men jag är tydligen för oteknisk för att göra det läsbart!

Flytgubben: nRinkside.nSarg ut.nHockeymorgon.nSanna och Lindström. nHockeypuls.nNedsläppmodo.nHockeylabbet.nFemtefemmann.nKempis corner.

Har abstinens då inga poddar släpps. Ibland har man missat någon. Finns det någon mer att tipsa om utifrån de jag följer nedan?nRinksidenSarg utnHockeymorgonnSanna och Lindström nHockeypulsnNedsläpp modonHockeylabbetnFemtefemmannKempis corner.

Smurfen: Äntligen biljettsläpp på onsdag.

Hade inte varit dumt med dessa tre kvar i truppen !
Uppladdat:

500x0-20240812115014.jpg

Saleva: Måns är en billig slitvarg som är smart i sitt sätt att spela, kanske speciellt utan puck och kommer vara en tillgång i sarghörn och framför kassen med sin storlek och tjurighet.
Måns i Shl tempo timmar rätt illa såhär på förhand men jag skulle inte bli jätteförvånad om han ändå klara av Shl rätt hyfsat med sitt sätt att läsa och förstå spelet.

Känner mig försiktigt optimistisk kring Måns.
www.allehanda.se/2024-08-12/alltid-ett-helvete-i-borjan/

Tarasov: Fast han har lite samma problem som Sveningsson, dvs att han spelar som om han vore McDavid. Det kan potentiellt fungera ännu sämre i en kedja där ingen är beredd på en stenhård backhand-flip-passning på defensiva blå.

Gäller att hitta en balans så att han börjar spela mer ansvarsfullt utan att döda självförtroendet och spelglädjen.

wesslan:
Tror också att det blir lite bättre miljö för Niederbach, fick spela en del förstakedja förra säsongen vilket han inte var riktigt redo för.

Framnäs: Nu var det ju den första gemensamma träningen också. Kedjor kommer ändras fram och tillbaka. Svårt att veta hur det kommer se ut när serien drar igång.

{10015}: Tror Niederbachs problem var att han blev intvingad att få en ledande roll i SHL i fjol. Han var verkligen inte redo för att axla en sådan stor roll. vilket ledde till att han försökte "övergöra" sina aktioner, vilket skakade om hans självförtroende.

Tror att en sådan som han hade mått riktigt bra om våra "leading lines" producerar som de ska. För då behöver han inte känna riktigt pressen att leverera och istället fokusera på hans egna utveckling. Tror Han kan bli bra med 2 Powerforwards i Big Sam och MC. Kanske får spela PP nån match o växa in i rollen snarare än att tvingas in i den.

Hoppas att han får en bra arbetsmiljö till att utvecklas till sin potential.

Framnäs: Inte läst någon hittills som haft en förkärlek till Niederbach inför den här säsongen, däremot tror jag alla hoppas att han för en gångs skull kan nå sitt tak för där har han en jävla nivå inom sig. Får vi alla att prestera sin fulla potential har vi ett väldigt lovande lag.

dempa: Stämmer kedjorna som JFK skrev om? Märklig förkärlek för Niederbach, tycker väl att Jacobsson såg mer kreativ ut i sina ca 10 matcher eller vad det blev. Som ett år yngre ligger han nog före i ren potential, men Karlin är den som bevittnar samtliga träningar så han ser ju mer.

Monno: Känslan är att OP alltid har haft talangen och skillsen för att bli en okej shl spelare. Men har varit lite för bekväm tidigare. Förhoppningsvis har polletten ramlat ner och han förstår att en plats i laget måste man förtjäna. Kan bli hård kamp om platserna i år

Monno: fantastiskt fina resultat från den gode OP ju. Hoppas han får det att funka, även Måns hade gjort ett fint jobb i sommar.

hompa90: har bara sett en så svårt att döma ännu 😅

Heyerdal: Spännande att OP verkar förbättrat sig avsevärt, känslan har ju varit att han inte orkat spela den spelstil som han gör bäst.
Lite därför han kunde komma in på slutet ifjol och köra som fan och verkligen göra avtryck.
Bättre tränad och lite lättare så kanske han orkar spela det där intensiva spelet som gör att han förtjänar en plats i laget. För när han spelar lite mellanmjölk platsar han inte tyvärr.

SPOODI: Tror på förhand att Winberg-Näsen kommer sluta upp som våran ledande backfirma.

Har en relativt ny finlandssvensk arbetskollega på jobbet som följer Liiga slaviskt framförallt JYP, då han själv kommer från Jyväskylä. Och har surrat en del hockey med honom på senaste. Frågade om Winberg. Enligt honom är Winberg en komplett defensiv back på Europerisk nivå. Snabb, fysisk, extremt bra i positiopnspelet. Är kanske inte den elakaste backen än.

Och det är ju preeeeeeeeecis det Näsén behöver bredvid sig för att spela sin bästa hockey.

Får hoppas han håller samma hög nivå nu i år!

« · 2720052 · »