1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532361 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Var inte så jag menade men okej

Paninaro: Det var en match. Alla lag har sådana matcher ibland när man är en bra bit ifrån att vara på topp.

hockey_21: Exakt. Vi kan lika gärna ha våra januari period från förra säsongen nu. Och i januari fjolårets september period. Vem vet?

Tarasov: Brukar sitta på cykeln under matcherna. När vi gick upp cyklade jag hela matchen, över två timmar.

Bad_Brett: Har bestämt mig för att inte tänka allt för negativt innan 5-6 omgångar avklarade.

Bad_Brett:
Pröva konditionsträning 20 min, om du inte gjort det men vill helst hinna det innan matchen så brukar bli svårt med tid.

{5647}: Tror du är rätt ute om Björklövens lagbygge, men tycker det ska bli intressant att se om Cronholm kan ta nästa kliv nu när Rahimi har slutat. Cronholm kommer att behöva dra ett tungt defensivt lass i den här backuppsättningen, men min känsla var att Rahimi tog mycket plats och att han liksom hade oerhört hög status även när han egentligen hade tappat mycket av sitt spel på äldre dar.

Det skulle kunna bli så att Cronholm steppar upp i tomrummet som har uppstått, men skulle ju också kunna bli så att han inte gör det. Om Cronholm steppar upp blir det nog SHL-spel för honom nästa säsong. Men även om han steppar upp lär det rent kollektivt inte balansera upp för deras defensiva brister. Theocharidis och Maione är inte bara offensivt lagda, de chansspelar extremt mycket och särskilt grekamrisen är ju urusel i egen zon, av det jag såg mot Brynäs ifjol.

{7639}: Har faktiskt satt det i system. Men min sambo tycker jag blir ilsken efter träning och blir ännu argare vid ett dåligt resultat... :-)

Smurfen: Jo, autokorrekt ställde till det.
Centersidan är lite svag. Ottosson verkar inte ha fungerat, så man har Olofsson som förstecenter och då Ottosson som andra.

Sedan var man verkligen inte bra mot VIK. Man ska inte förlora skotten hemma med 21-38 och vara klart sämre i expected goals.

Och jag tycker backsidan är exceptionellt offensiv. Frej, Lindgren, Theocharidis och Maione är alla primärt offensiva. Det där långsamma fyrtornet togs in från ettan och han är också offensiv. Det är väl bara Cronholm och Nörstebö som har en defensiv ådra.

Erik Andersson i fjärde. Han är väl inte bättre. Vi tog väl in Sylwander från SHL och satte honom i fjärde. Tycker knappast att det där och då var ett styrkebesked.

Dessutom väldigt lite fysik. Det är mest lirare och inga särskilt fysiska killar. Det blir en helt annan grej i slutspelet.

Bad_Brett: Min rekommendation är att tajma in hockey med träning.
Vikter under första perioden, ser det ok ut så ta en snabb dusch och njut av resten. Ser det dåligt ut lägger man till ett extra konditionspass och en väldigt lång dusch.

Är kvällen redan förstörd kan man lika gärna röra på sig.

KB: Jag medger att jag jinxar fullt ut. Hoppas på att bli idiotförklarad inom 2-3 veckor. Men jag mår fan riktigt dåligt redan nu. Känns inte alls bra... Helt neurotisk och nojig.

Bad_Brett: Skönt att veta vad som väntar iaf. Undra om de har lyckats betala av hela Stråhles lön till 2029 eller om det uppdagas fler gömda kontraktsdetaljer och bonusar i garderoben?

Smurfen: Ja precis, Olofsson är det som haft det tufft i Skellefteå och Timrå.

Löven har väl som vanligt både spelare och ledare med dålig karaktär. Djurgården har Thoresen och Krüger. Vad har Löven?

{5647}: Ottosson har väl aldrig spelat i Timrå heller SAIK , det är väl Olofsson !!

{5647}: men sluta, du kan inte säga att löven har tunn trupp när de kör Erik Andersson i en fjärdekedja😂 leder man med 3 mål är det lätt att man slår av på takten… första perioden dominerade dem totalt.

Bad_Brett: Jaja

Bad_Brett: Du ställer ganska stora krav nu känner jag. Vi ska alltså komma ihåg detta 5år framåt. Jag har svårt att komma ihåg vad jag åt till lunch för 3dagar sedan. Jag vill dock minnas att de flesta hockeysnack inlägg kan ändras radikalt från paus i 1:a perioden till 2 minuter in i 2:a perioden

Fellan: Du menar Ottosson som skickats från både Skellefteå och Timrå.?
Han som var trejecenter i Timrå spelar och i förstakedjan nu.
Mustonen är en tredjecenter i ett lag som bäst. Som Possler.

Statistiskt sett var mam utspelade mot Västerås

Fellan: Erik Anderssom som center i fjärde !!!
Finns inte ett lag som är i närheten av denna trupp

Tarasov: Förmodligen. Karlkvist och Tambellini återförenas och avgör sjunde avgörande, efter att Dickinson kvitterat med 0,5 sekunder kvar.

Det är förväntat resultat som MoDoit. 2007 var undantaget som bekräftade regeln.

Bad_Brett:
Med Hellkvist som tränare!

Fellan: Tror Löven går upp och MoDo åker ur. Löven tar SM-guld senast 2029. Kom ihåg var ni läste det först.

{5647}: löven har aldrig haft bättre lag + tränare än denna säsong i HA. Hur kan du säga att truppen är tunn med Ottosson, fortier, possler, mustonen mfl i 2a och tredje? I övrigt så är de framtunga på backsidan men har man gjort 4 pk-mål på två matcher går det som inte att klaga på den heller

{10015}: Det där är svårt att verkligen veta hur det ligger till, självklart vill ju inte Hinken säga att så är det, han gör ju det han kan för att skydda Rundblad. Förstås har jag ingen aning, tiden får visa hur det blir med honom.

{10015}: Dementerade han inte att Marenis och Rååma var på väg bort också? Betyder absolut ingenting.

KulltorpsOlli: Sett det där, Hinken störtdementerade och var inte så glad på Kronwall över det uttalandet heller.

{5647}: Alfons Freij må inte vara den bästa defensiva backen kanske men han är fantastiskt skicklig offensivt.

Smurfen:Jag hoppas på djurgården. Vill inte ha upp fler könlösa föreningar typ Linköping, Örebro & Växjö.

{5647}: Fan vad snabb du va din jäkel.

{7639}: Löven är helt klart bra och Hellkvist kommer få dem prestera, men de är väldigt framtunga och saknar fysiska spelare i slutspelet. Mest primadonnor faktiskt

Smurfen: BIK, DIF, IKO
Tror löven faller i semi igen, Theocharidis verkar ha en jäkla förmåga att få igenom puckarna.

{5647}: Får jag också gissa, då tror jag att det lag som kan hålla jämna steg med Löven är SSK. Sen, Nä.

Smurfen: Det tror jag. De förlorade skotten med 21-38 i första matchen hemma mot Västerås. Dessutom var de klart sämre gällande de underliggande siffrorna på hockeysiffror.
De har en galet bra spets, men andra, tredje och fjärdekedjan är lite tunna. Dessutom är backsidan exceptionellt offensiv.

Finns det nått lag som kan konkurrera med Löven I år ?

hompa90: Viktigt att tänka på; vi hade kunnat vara HV - två raka torsk och fyra olika skador på de två första matcherna.

Hallquisth borta 2 v, Kaski borta 4 v, Fisker Mölgaard borta 8 v, Hansson borta 12 v.

Sedan tidigare Ignberg-Nilsson långtidsskadad. Jisses vilken start på säsongen...

För er som inte lyssnat rekommenderar jag verkligen denna öppenhjärtiga intervju i Nedsläpp MoDo med vår snart avgående VD Johan W.

Där han ger sin syn på klubben från start tills nu, sedan avslutet bekräftades.

open.spotify.com/episode/5NZQ6v837FmMx5oyt1uet2?si=8acee14adf7a4dae

vet inte om han är skadad, men ville jonsson är inte med i truppen för oskarshamn idag heller.

eltonius spelar mot oskarshamn just nu, släppt in ett mål efter första

kilpinen extraforward i östersund

Sigge: Aagaard känns för hatad av alla domare för att ge oss sköna kaptenen fördelen i domslut.

Vilket naturligtvis är helt orimligt då Mikkel aldrig gjort något fel, någonsin.

Nucky:

Jag hoppas på full fart, snabba vändningar till anfallen och noll misstag i egen zon,
Ungefär som när vi spelade som bäst förra året!
Jag hoppas laget är riktigt revanschsuget!!

dempa: som jag ser det så finns det bara två alternativ, sitta lugnt i båten och hoppas att det löser sig alt utse Jeppe, jag ser honom som det naturliga valet, erfaren och blir kvar tills han går i pension. Tror aven att det skulle kunna ha positiv effekt med ökat förtroende.

Nucky:
Håller med om Vigneult, han känns klockren. Mikkel är inget kaptensämne enligt mig, lite för hetlevrad och yvig (vilket är bra).

Sigge: tkr också Aagaard vore den bästa av de vi har. Inte perfekt, men av det vi har, ja.

Sigge: Sant, men det gäller även Rundblad.

Vad förväntar ni er se i morgondagens match?
Jag tror och hoppas på:
-Vinna närkamper, gå in i situationer ordenligt. Inte stå en meter ifrån och dutta med klubban
-Vill se linjer i spelet med bättre passningsspel. Rakare och snabbare uppspel från egen zon.
-Rör på fötterna!
Passningsspelet såg bedrövlig ut senast men inte heller konstigt om man försöker spela hockey stillastående.
Gör er spelbar så kommer det vips se bättre ut.

Nucky: Ser dock en risk att Vigneault inte kommer vara kvar nästa säsong. I min mening är Mikkel det självklara valet. Han är omtyckt av både fans och lagkamrater och ställer alltid upp utanför isen.

{9315}: Sagt det förut, men finns ett alternativ i laget som känns som gjuten till lagkapten, och det är Vigneault.

Han har pondus, är verbal och har en självklar plats på 3 kedjor.
Tror inte heller han har problem att ställa krav på sina lagkamrater ifall det börjar fuskas.
Det är dock vad man ser utifrån.

bengt88: Jag tycker C är lite förlegat i svensk hockey, mer än att vara ansiktet utåt för truppen. Det är ju inte USA som alltid måste ha en tydlig förbestämd hierarki. Hierarkin mår bäst om den får sätta sig själv under säsong.

bengt88: på samma grunder som rundblad är ett dåligt val är sebbe det också i och med hur långt ner i laget han är, krävs inte mycket för att han ska stå åt sidan. jeppe ska inte ha mer tyngd på sina axlar. det är nog bara mikkel som är ett bra val, han är nog tillräckligt galen att han inte bryr sig om det extra ansvar som kommer med bokstaven.

kanske ska göra som vancouver gjorde två säsonger och sätta målvakten som kapten:)

med det sagt så hade inte rundblad varit kapten i år om inte spelarna hade velat det.

Greenwolper: Jag själv känner att det är bra att Rundblad är utanför, han är helt enkelt inte bättre. Det jag blir konfunderad och förbannad över är varför han blev vald till kapten iår igen när det är helt uppenbart för alla som sett en hockeymatch att han knappt platsar i laget. Då skiter jag faktiskt fullständigt i hur bra ledare utanför isen han är, ge han ett A isåfall och släng C't på antingen Jeppe,Sam,Mikkel eller Sebbe. Det hade helt ärligt varit mer logiskt att ge Theo Jacobsson kaptensbindeln än att Rundblad ska ha den igen.

« · 2735116 · »