El Maco: kan ju lika gärna bli något av lagen han tippade på slutspelsplats, eller om än osannolikt, laget han inte ens ville ta med i sin tippning trots deras dåliga trend 😛 känns ju som ännu större wennerholmsförbannelse!
Costanza: För många år sen var söndag MoDo-kväll(var väl torsdag och söndag som var speldagar?), sedan hade vårt fotbollslag inomhustider på vintern 19-21.
2 timmar 5-lagsspel, underbart. Men sista 20 åren håller jag med Dej, söndagar ärna var förr lika kul som Långfredagar.
Fast kom på en sak till. Tror Mupparna gick på stats-tv söndagkvällar innan utbudet exploderade med paraboler, Horizont mm
grimiss: Ja lite så, men han skulle ju kunna platsa i en del NHL-klubbar om han fick rätt roll, så han hoppades säkert på att få den rollen. Men Vegas såg honom väl mer som en backup och lät honom spela i AHL.
Det känns ju ganska troligt med Robert hägg till MoDo nästa säsong eller i alla fall någon annan SHL klubb. Det kan inte vara jätteroligt för honom att inte få chansen i NHL och dessutom behöva spela i det sämsta laget i AHL.
Timrå är spelmässigt överlägsna, men ändå så står det 1-1. mot Linköping Riktigt surt om Timrå tappar poäng idag när vi har en bra möjlighet att ta igen några poäng.
Från det ena till det andra, Sitter och ser Luleå mot Växjö och jag kan inte begripa hur tråkig hockey faktiskt kan vara. 1-0 och 9-14 i skott efter halva matchen, det är nästan så att det är mer underhållande att se på målarfärg när den torkar.
Rht: Hoppas inte du tillhörde dräggen som kastade stenar, burkar mm. Hela konserten var ju på väg att dö, när Iggy lämnade scenen. Men du är ju MoDoit, så ingen skugga. Var också där, fick se Kal P Dal också
Jo, det är lite oroväckande när det råder sådan samstämmighet bland experterna, dvs åsikten att Örebro är veckans krislag och att man t.o.m. snackar om kval med nuvarande poängsnitt/form.
Känns som vi kommer in lite olägligt, hade gärna stökat av den matchen för ett par omgångar sedan.
Men jag ser gärna att experterna får vatten på sin kvarn, absolut inte mig emot.
KB: det är ju helt ointressant egentligen att ta med vad som hände i september och bedömma laget utifrån det. Så mer rättvist som du gör och delar upp det, ta tex pp statistiken senast 5 mot hela säsongen är ju som 2 olika lag. Jag är inget fan av att spå framtiden genom att se vad som hänt tidigare, det finns ingen sådan sanning.
Trilske: Bara vi slipper Karla i högform är hälften vunnet. Ett farligt tecken är dock att poddar och artiklar sågar Öret rejält efter senaste omgången. Sånt brukar nästan alltid betyda nytändning från vederbörande..
Längtar dock till man får se Nieder & c.o på spelhumör. Den kedjan är just nu värd hela entrepengen på egen hand.
Shangattay: Jag gillar att räkna från efter novemberuppehållet då det är en tydlig skillnad före och efter. Vi har tagit 27 poäng på 18 omgångar i och med gårdagens vinst. Prick 1,5 i snitt.
Nu när vi har spelat 34 matcher så går det ju att dela in säsongen i tredjedelar (17/17/18) dessutom: 1-17: 12 poäng 18-34: 26 poäng 35-52: ?
wesslan: Aha, den är nog rätt gammal vad jag kan minnas. Har väl bytts från olika personer till och från. :) Men ja, den är grym. Lite svår att höra om inte det är många som sjunger med.
Mer nörderi: Baserat på snittet de senaste 25 omgångarna (1,32) slutar vi på 62 poäng. Baserat på snittet senaste 15 omgångarna (1,53), slutar vi på 66 poäng. Baserat på snittet de senaste 10 omgångarna (1,5) slutar vi på 65 poäng. Baserat på snittet de senaste 5 omgångarna (1,6) slutar vi på 67 poäng.
Post-oktober-Modo är rent statistiskt ett hyfsat stabilt mittenlag.
Lite nördfakta: De senaste 20 omgångarna har Modo snittat 1,4 poäng per match. Om vi fortsätter att spela ungefär lika dåligt i 18 omgångar, och på så vis håller snittet, landar vi på 63 poäng. Det har räckt till att säkra kontraktet varje säsong sedan 2011/2012, när det spelades 3 omgångar mer och bara fanns 12 lag i serien.
wesslan: Denna? Rantakari, I gave you my heart, but the very next day, you gave it away. This year, to save me from tears I’ll give it to Mikkel Aagaard!