1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530741 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Korrekt. Oavsett är det en superbudget Modo kommer landa. I sämsta fall var jag rädd för knappt 20 miljoner

Vikingmodo : Det är bra stålares till MoDo i HA. Jag ser ju en grym HA-trupp framför mig. Som jag sagt att vi inte kommer att hålla till i egen zon utan istället mata stenhårda puckar in i Motståndar-Kryllan! Länge leve Bernie!

Vikingmodo : Han säger ju inte att just 23-25 miljoner är golvet utan bara att han nu vet vad den lägst blir

Icetheman: 23-25 miljoner är golvet enligt Hinken. Kan det vara så att mer pengar än så står redo om det skulle behövas?

hanzon: Gillar dig. Det är väl jävligt klart att Ö-vik får ett slagkraftigt lag som kommer att kötta sönder alla motståndare.

Saltmasen: Läs vad du länkade och inte sidhuvudet. Clown har inte ens koll på ditt lag.

Saltmasen: Släpp sargen Gidlöf är i Leksand, har du inte ens koll på ditt lag?

SPOODI: Om Gidlöf står så måste jag hålla på DIF, tyvärr. Bröder före sexarbetare

Costanza: Om vi får ett slagkrafigt lag, men det vet vi inget om idag

Icetheman: MoDo kommer att slakta och mörda alla lag i HA.

Icetheman: modomille skrev tidigare att det var 25 millar.

Någon med hockeynews som såg vad Modo har satt upp för budget inför nästa år? + gärna om någon har koll på ett ungefär vad topplag som Djurgården, Björklöven o SSK har i sin

M0D00000: Vi ska galja hela jävla djurgåååårdeeeen

Tror vi får lättare att hitta en riktig toppback om Rundblad och Woods skulle presenteras. Då kan Hinken sälja in PP-platsen mellan dom två och att bli "näste Bernhardt".

TickledDonkey:
Funderar själv på om Ludvig Larsson kanske kan vara intresserad.

Tarasov: Haha nej nej, inte hört något om det iaf!

TickledDonkey:
Klart Mao

Bring back Björka!😉

Kunde inte låta bli

Örebro om Sampo

Vi ser stor potential i honom och han besitter en offensiv uppsida som vi känner att vi har saknat, säger sportchef Henrik Löwdahl.

JonathanF: Tycker SHL i grundserien är trist. i slutspelet sinnessjukt tråkigt.
Tar HA alla dagar i veckan.

Kloaik :

Ni kan få Lilliz av oss med Forsberg på köpet.

I grundserien så är SHL tveklöst mycket roligare, men är det någon på forumet som tycker att Frölunda-Luleå och Skellefteå-Brynäs är roligare än Karlskoga-AIK och Djurgården-Södertälje? Synd bara att grundserien är en så pass lång transportsträcka fram tills slutspelet. Vi kommer säkert vara rasande någon novemberkväll efter förlust mot Almtuna borta (Självklart Hinkens fel ;) ), men kommande säsong ska nog bli bra ändå.

Majbrasan: Jag tror att Hinken är beredd att lasta en hel del pengar på honom. Sen är det upp till Riley om han vill ha ett nytt äventyr eller hjälpa MoDo

Tror ni Woods stannar? Jag håller det osannolikt, men har gärna fel.

TickledDonkey: Hoppas Karlskoga tar detta i sudden nudå. Håller med gamla skribenter, allsvenskan är underhållning. Ibland får man pling, tydligen spelar SHL fortfarande nån typ av serie, vem bryr sej

Vikingmodo : brynäs fick med sig äldre spelare som gjort sina miljoner och haft en karriär redan, Niderback, Bernhardt, Aagaard har karriärer som knappt börjar på den här nivån och har definitivt inte gjort pengar som dom kan leva på efter karriären. Det hade inte spelat någon roll om man gett dom samma lön som dom får nu eftersom dom måste spela i SHL om dom vill till tex Schweiz och casha in.

Vikingmodo : Men, du vet ju ingenting om truppen, målvakt med mera? Eller vet du att målvakten från Almtuna ska vara förstemålvakt? Märkligt att såga innan man vet vad som sågas skall. Jämför inte med Brynäs, det blir inte rättvist

Smurfen: Han har väl ryktats ha SHL intresse och jag tror han tar ett anbud om det finns något nästan oavsett lön.
Södergran att härjat i Ha några säsonger och gjorde en hel ok SHL sejour, han vill nog pröva utvecklas mer på annat håll.

Vad tror vi om chansen att vi värvar Muzito Bagenda om AIK inte går upp? Har för mig att han var på Hinkens radar innan vi gick upp

Vikingmodo : Nu hade väl iofs Brynäs SHL-fallskärmen som nu är borttagen om jag inte är helt ute och cyklar.

Gavelo: Södergrans tjej spelar inte med Domsjös Damlag längre enligt deras materialare nu ikväll , nu kan man ju tolka det hur som helst !

puffe2: Krav och krav, hade Modo vart en hårt satsande klubb med tydliga målbilder så tror jag fler hade valt att stanna. Huruvida Hinken gör sitt jobb eller inte kan vi bara spekulera om.

Vad förväntar du dig då? Med en spelarbudget på nästan 25 miljoner så borde mer kunna göras. Målvakten från Almtuna känns som en budgetvärvning. Målvakten som är en så viktig position borde vi lastat in pengar på så vi står med en riktigt jäkla bra målvakt när serien startar. Marknaden finns dessutom för målisar.

En skickligare sportchef hade nog också fixat ett par toppspelare från nuvarande trupp.

Ja, jag jämför med Brynäs. Modo borde ta efter hur dom gjorde.

SpecterV2: Trodde han menade nån Hedberg från årets trupp , därför jag blev så frågandes

dempa: Norris?

Det skulle kännas som en stöld från SHL 😂

Gavelo: ganska säker på att han stannar med.

dempa: Precis Berglund 👍🏿

Gavelo: antar du menar Berglund och inte Hedberg som ju spelar i AIK

Vikingmodo : Ja Sam hade man kanske haft förhoppningar på men han ville nog inte ner i HA igen och helt ärligt tror jag han gjorde klart med annan klubb långt innan vi åkte ur, hans kontrakt gick ut och jag tror inte Modo vågat skriva nytt med tanke på hans skadehistorik och lön.

Men Nider och Norris, nej nej dom är för bra för att kliva ner i HA, Aagaard och Berna är toppspelare i SHL.

Vi får ställa vårat hopp till att Rundblad, Hedberg, Woods , Olofsson och Södergran stannar, skulle Norris stanna så börjar det bli statyvarning av Hinken på torget för då har han gjort något som nära på nog får anses som omöjligt.

Vikingmodo : Menar du på fullt allvar att det är Hinkens fel att dom väljer att gå vidare i sina karriärer? Inga små krav du har

Gavelo: Jag hoppades ändå att typ Vigneualt skulle stanna. Aagaard var en missräkning. Jag hade förhoppningar på Övikskillarna Niederbach, Norlinder skulle välja vara kvar ett år för en storsatsning, skulle Modo misslyckas att gå upp så lämnar dom efter ett år. Typ så tycker jag ändå hade vart en rätt realistisk förhoppning.

Hinken kan fortfarande få godkänt men då måste mycket gå rätt nu

Gavelo: Är jag fullt eller ? Hedberg ??

Vikingmodo : Landar vi Olofsson, Woods och Rundblad så har vi behållt lika många spelare som Brynäs gjorde sin HA säsong och då får man nog vara riktigt nöjd.
Sen har vi Hedberg och Södergran som kanske kan tänkas stanna även om det är långsökt.
Jag vet inte vilka spelare du trodde Hinken skulle kunna locka kvar för att han skulle få godkänt?

Gavelo: Nej såklart vi inte kan veta det. Min oro grundar sig i att inte en enda riktigt tongivande spelare än så länge aviserat att dom stannar. Rundblad och Olofsson räknar jag med. Kanske Woods. Men fler än så blir det inte och det skulle jag ändå säga är ett misslyckande från Hinkens sida

Framnäs: Osäker på det första du skriver, om det här så stor påverkan egentligen, men vi får ju tycka olika😊

Gällande det andra så ja, förmodligen för att BIK är ett bättre lag än Almtuna också.

TickledDonkey: Beror på vem man är som person. Finns spelare som bryr sig mer om att det finns ett stort intresse för hockey än antal finkrogar man kan hoppa runt mellan.

Tror ändå de flesta skulle välja typ Karlskoga över att behöva spela i Almtuna nere i HA t.ex.

SpecterV2: Precis, och bara där sållas ett stort gäng tillgängliga spelare bort.

Om man säger såhär, jag tror Gradin både har utmaningar i det sportsliga, ekonomiska och det sociala att få spelare till Ö-vik. Därför tycker jag det är svårt att ta fram stora motorsågen då man själv inte har en aning om vad som sägs och händer på Hinkens kontor.

Vad jag fått höra var Horky som gick till Rögle aktuell för MoDo. Gick till Rögle med stor sannolikhet för att de befann sig i en lite trevligare situation i tabellen.

sladdikurvinen:
Hade kunnat vara skadeglad men är mest ledsen. Så sent i oktober så ansågs han knappt hålla allsvensk klass och skulle sparkas nu sörjer vi att han lämnar.

Blir det Ludvig Levinsson in då?

TickledDonkey: många spelare verkar ju trivas i Leksand som är en riktigt liten håla. Är långt till närmsta "storstad" (Falun/Borlänge). Gäller bara att man hittar "rätt" person som gillar småstäder. Känns som att Woods trivs bra i Örnsköldsvik iallafall.

« · 2863386 · »