1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527873 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Padrone78: mm hade inte förväntat mig annat.

Woods, Rundblad, Jesper och Berglund är de 4 essen vi kan hoppas på.

Norlinder och Södergran out. As we expected.

grimiss: När tycker du att den ska vara klar då?
Jag tycker att den analysen bör vara klar rätt fort så man vet vilken typ av spelare, spelsystem och coacher man tror sig behöva samt vilken värvnings strategi man vill ha, för det var ju på det sportsliga Modo misslyckades, publik, ekonomi mm blev ju succé.

Gavelo: det är ju inte i närheten av att vara dags för det

KRB:
Modano tar en extra räksallad

grimiss: Jag tycker inte den varit bra.
Jag saknar tex vad utredningen har lett till, utredningen som styrelsen skulle göra för att analysera säsongen, vad har man kommit fram till, vad har man misslyckats med och vad behöver man göra annorlunda eller bättre för att man inte ska harva 7 år i Ha igen och så man inte ramlar ur SHL direkt om man väl tar sig upp.

Vad vill man med Freddan i båset och är det klart med honom?
Vilken roll har en i båset och vad ska Sundell tillföra?

Sådana frågor skulle jag vilja ha svar på från styrelsen eller Hinken, då lär det falla på styrelsen eftersom Hinken förhoppningsvis har fullt upp.

Frågor om spelartyper i nuläget är oväsentligt eftersom vi saknar ett helt lag.

Gavelo: tycker kommunikationen varit jättebra ?

Trilske: Men kära kompis, jag skrev aldrig något om spelarförvärv!
Ska du svara mig så kan du väl iaf läsa det jag skrev och kommentera de frågor jag ställer, ok!?

Gavelo:

"En värdelös bild på MC"?

Haha, avd. framkrystad kritik med tanke på att den nyheten presenterades först via MoDos kanaler (med en ordentlig presentationsbild strax efteråt).

"Inte gått ut med något i sina egna kanaler"?

Va? Även andrekeepern presenterades helt utan förvarning via MoDos kanaler...

Så vad kan man dra för slutsatser av det? MoDo levererar nyheter när dom har något att presentera...

Det är väl snarare en bedrift att inget har läckt ut trots att hinken, under en veckas tid, har hintat om att spelare är klara...

KRB: Skulle kunna backa upp Jon. Bara han kör bilen. Tycker ändå att han har kört samma humor som mig, så vi skulle kunna bli som Batman och Robin. Poffa får redigera våra tokiga inlägg.

Gavelo:

Håller med,
Jon är lika osynlig radiovågor i etern
Jag undrar om det går att jaga fatt på honom nere på Sibyllan tillsammans med Karlin och Hinken under luncherna…,

Gavelo: Håller med här också!

Kommunikationen från klubben är obefintlig.

Har man så engagerade supportrar som vi har, så skulle man tjäna oerhört mycket på att vara transparanta.

Jag skulle mer än gärna vilja veta:

-Hur ser målbilden ut på juniorsidan
-Hur ser målbilden ut på herr- och damsidan?
-Hur ser målbilden ut för hela föreningen?
-Hur ser ekonomin ut?
-Har man långsiktiga visioner?
-Hur jobbar man för att öka sponsorintäkter?

Ja det är bara några funderingar jag har.

Heyerdal: Ja jo, så är det ju alltid. Men du fick det att låta som att klubben väljer och vrakar först, men så är det ju inte.

Gavelo: Ja håller med. Är Olofsson tänkt som förstaspade, så kommer åtminstone jag att bli orolig direkt.

Smurfen: Är det bara jag eller tycker fler att kommunikationen från MoDo mot fans och sponsorer är svag i detta läge?

I princip all insikt vi fått är via MP, Gullil eller Pelle när dom gjort reportage/intervjuer, tror inte Modo gått ut med något alls i sina egna kanaler förutom en helt värdelös bild på MC när han förlängde.

Vad händer med Ass tränarrollen, blir Sundell kvar, blir det förändringar i organisationen, vad har man kommit fram efter att ha analyserat degraderingen och säsongen, vad har man lärt sig, vilken approach kommer man ha framåt osv osv.

Hade jag varit en mellan eller mindre frekvent sponsor så hade jag nog avvaktat med att göra någonting, jag vill ju veta vad jag sponsrar innan jag går in med medel.

Jon måste bli bättre på sitt arbete, eller kanske inte bättre men mer aktiv i kommunikationen från Klubben!

SpecterV2: 👏👍

Smurfen: helt klart. Man hejar på laget, inte serien. Visst är det kul när MoDo spelar i shl, men visst är det klubben som betyder något och inte vilken liga man huserar i.

MoDo för alltid!

Kul å se en hel del folk som stod i kön för å lösa Säsongskort !!

MoDo berör , spelar ingen roll serie !!!

Man blir glad !

KulltorpsOlli: ang att välja ut spelare så är det tillåtet att scouta spelare redan i januari inför höstens ansökan, det gäller från U15, så påverkan av spelarna är tillåtet.

KulltorpsOlli: nej precis jag menar att det är fler än vad som antagits som sökt till MoDos hockeygymnasium , av dem har 14 tror jag kommit in medan de övriga får fortsätta söka hos andra klubbar. Vilka kriterier som de två som sökte till Timrå hade kan jag inte svara på. Det är säkert samma sak med Timrås hockeygymnasium vad gäller maxgränsen.

KulltorpsOlli: Kan lägga till att båda två har kvalitet nog för att vara intressanta för många NIU i den övre delen av statusligan. Det är helt enkelt bra forwards med förmåga att producera stabilt i olika omgivningar. Enligt mig två bra rekryteringar av Timrås NIU givet att det inte finns saker där bakom som jag inte känner till något om (samarbetsproblem, träningsmotivation osv).

Bebas: Tack för ett bra svar!
Ja orsakerna till varför spelare söker sig till olika hockeygym kan vara många. Nu var det inte det jag ville veta heller utan vad det var för typ av spelare, och jag fick ett bra svar.
Och jag håller med dig ang problematiken på landets HG.

Svar till Heyerdahl: Inga hockeygym kan välja ut spelare bara så där. Spelare söker först, sen görs urvalet.
Om tex Brynäs största talang väljer att söka till modos HG, så kan inte Brynäs göra ngt åt det.

Bebas: ang intaget till hockeygymnasiumet så valde MoDo först de som de ville ha, sen fick resterande söka Sundsvall, Öviks hockey, Timrå samt Östersund om jag minns rätt.

KulltorpsOlli: Utan att känna personerna men sett dem en del så har ligger båda bra till i sin åldersgrupp utan att vara kulltoppar. Inga direkta svagheter som U16 spelare men jag gissar att valet av klubb antingen baserades på att MoDo valde andra före, att de själva inte var helt nöjda med omgivningen, att de blivit lovade spel i högre åldersgrupp, att de har föräldrar med åsikter om allt möjligt, ja du ser ju, varför de hamnar där de gör är inte alltid vare sig självklart eller enkelt att förstå när man inte har info från dem själva. Det är just därför som fokus på att bygga långsiktiga relationer och ha en stark struktur (förutsägbarhet) inom klubbens juniorverksamhet är viktig. Otydlighet, dålig kommunikation, löften hit och dit är riktigt giftigt varför de personer som jobbar med det behöver ha både höjd och en plan som man håller sig till (gigantiskt problem i de flesta klubbar).

Smurfen: Jag skulle se en ”Eltonius” värvning som ett större antiklimax än att det inte blir något öht.

Gavelo: Antiklimax är väl om det inte blir något alls idag !

Eller är det vi supportrar som har för stor önskedröm om att det skall bli något idag

DIFFEN:
Ingen fara! Uppfattade det inte som drygt.

Tarasov: Jag är nog lite av en siffernörd och ville bara hjälpa ditt exempel att bli mer rätt. I DIF:s fall tex har vi 30 personer på lönelistan och det gör ju att snittlönen ändras markant mot om man har 22. Det var alltså inte min mening att vara dryg, sorry.

Smurfen: Antiklimax har ju varit lite av Hinkens specialitet senaste 2 åren så det är trolig att det kommer ett nyförvärv av typen rätt karaktär för utlåning alá Eltonius

Smurfen: Skrev ju i fel tråd !

DIFFEN:
Det är bara ett räkneexempel för att ge något att gå på.

Smurfen: Drömmen är ju att Hinken presenterar förlängningar med Norlinder, Berglund, Rundblad, Woods och Jeppe O.

Smurfen:

Det hade varit spännande med en signatur innan helgen, en extern spelare till som ansluter
Det kanske kan hjälpa de som nu funderar till beslut

Vad tror ni om dagen , törs vi hoppas på några spelar nyheter med tanke på säsongskort försäljningen och dess hapining ??

Eller blir det bara " ja ha så var det med det = lite antiklimax "

DIFFEN:

Vi har en tränarstab komplett, kanske snäppet bättre än den gångna säsongen
Vi behöver en första line sv SHL klass, en line som väl också skulle platsa i SHL, alla vet väl nu hur viktig vår förste center kommer att bli,
Första formationen i laget med en toppspelare på center position är det vi behöver för att vara med nästa år,
Om det inte händer blir vi bara ett ”topplag” som snabbt åker ur i inledningen av kvalspelet upp till SHL….

Den sista formationen i laget får gärna bli ett gäng ”gratisspelare”, krutet måste brännas enligt ovan enligt min mening

Tarasov:
Tror du att ni bara kommer ha 22 spelare? Vi har 16 Forwards, åtta backar och två målisar denna säsong. (Men det är fler forwards än vi haft tidigare)
Dessutom har vi fyra tränare (inkl målvaktstränare) som ska ha lön också, de brukar räknas in i spelarbudgeten fast de inte är spelare.

modomille:

Och vad är den lägsta?

{5647}: Tänk ändå att vi kommer att spöa Löven i höst. Då vet man att det är hockeysäsong då gröngula gubbar knuffar till en i baren då man har en röd halsduk på Olearys. "Tore Ökvist var inte så jävla bra, gubbe lilla!"

hanzon: Eleverna söker, hockeygym väljer vilka som kmr in.

{5647}: Korkade kommentarer undanbedes.

{5647}: Är det inte hockeygymnasiet som väljer eleverna

KulltorpsOlli: Väljer de Timrå är de inte särskilt intressanta för MoDo

Tarasov: Ngn som har en subjektiv/objektiv info om de två modospelare som kommit in på Timrås hockeygym?
Elton Sandman, Manfred Wennerberg,

SpecterV2: Kanske läge då med en "Invasion Ståplats"

Var ju ett tag sen dessa gick av stapeln

Smurfen: en premiär mot aik vore fint. Både vi och Brynäs hade aik i hemmapremiären och gick sedan upp. ;)

Smurfen: HA brukar börja på en fredag om jag inte minns fel, hemma mot något av de tippade topp 6 lagen vore bra.

Hoppas på ett bra spelschema i år och många fredags matcher som inkluderar mycket pengar !

Få en premiär match hemma för en gång skull , gärna en fredag !

Paninaro:
Det är inkluderat i min beräkning

Vikingmodo : Det finns nog några extra miljoner för att lägga på en 60-metare framåt årsskiftet

Tarasov: Sedan kommer arbetsgivaravgifter

« · 2864475 · »