1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ollsod: Hinken ska ut ur vår förening tillsammans med en stor del av styrelsen som bara vill få pengar till kassakistan utsugna från oss supportrar. Vi är lättlurade som inte får underhållning på högsta nivå. Känns som Modo behöver tillbaka till rötterna där hockey är varumärket. Tänker på Hedin han satte ett lag i div 1 som var vida bättre ä. De lag som ramlade ur Elitserien på den tiden. Den som verkligen tror hinken har förmåga att göra samma sak grattis dåre.
Styrelsen skull gå På Skellefteå Johansson som nu blir AIK are .
Modo hockey från tränare till VD suger .

Chamez: Hinkenska ut ur vår förening för alltid.
Han har noll koll

jonsson: Alla kan få dra till andra klubbar såklart. Det handlar inte om det utan nu tycker jag verkligen Norlinder gör fel. Både ur modosynpunkt och hans egna karriär. Tror inte det hjälper honom om han spelar vidare i SHL. Men jag kan ha fel.
Jag tror vi får ett bra lag i slutändan och Hinken gör sitt jobb.

jonsson: tycker att madhawk ska avslöja vilka det är. Han vet ett par som är klara som fortfarande spelar.

Greenwolper: Norén verkar kunna bli en framtida nyckelspelare i Modo. Han kanske inte är tillräckligt bra för att ta steget över till toppklubbar eller Schweiz utan kommer vara en viktig kugge i Modo

Hampie:

Japp, snyggt jobbat, en och annan som blev besviken antar jag.
Vilka positiva samtal har Hinken haft egentligen?
Drar Woods också då stämplar jag ut direkt för säsongen som kommer.

Chamez: Det är tråkigt det som pågår med alla spelartapp och jag hade gärna sett Norlinder kvar.

Men någonstans måste Modo börja om, bygga ett nytt mer fysiskt och elakt lag så jag försöker ändå se någorlunda positivt på framtiden även om det känns skit just nu.

Nicklas Lundstrom:

Endast 2 av dom så blir Hinken besviken har han sagt.

Gavelo: Det är smutsigt, inget hade blivit sämre av en säsong i HA för någon av dessa herrar. Grabbar som gör kanonsäsong er i HA och faktiskt lär sig dominera över hela planen kommer vara än mer eftertraktade än vad de varit nu. Men som du säger, Måns Carlsson har visat mer hjärta än öviks-pojkarna. Tragiskt

Gavelo: Norlinder kändes rätt given då han var tveksam till att ens komma hit från första början. Han såg nog bara MoDo som ett ställe han skulle studsa vidare från om det gick bra. Det vill säga rent karriärmässiga skäl

Gavelo: Ja det där grannens grabb mentaliteten måste jobbas bort. Modo är ingen välgörenhetsorganisation!

Smurfen:
Hur fan tänker dom pressansvariga när man går ut med nyheten om Norlinder / Södergran samma dag som man släpper säsongskort, hål i huvudet...

Chamez:

Nu börjar verkligen mitt tålamod tryta, det är nästan bara avhopp, har vi nå lag kvar snart??
Hinken verka inte kunna övertyga nån.
Hioppas vår sportchef har en jävligt bra plan för det här.

Chamez: Det känns ju kuk rent ut sagt, men jag förstår han på sätt och vis.

Viktigt här är att MoDo lär sig av detta, dvs ”Grannens” grabb” spelar hellre 3:e kedjan i Malmö i SHL än i första kedjan i MoDo i HA.

Chamez: Hockey spelare , nä fy faaaaaan vilka bortskämda divor !! Finns några undantagna

Silly: Jag vill verkligen inte vara bitter men vad håller Norlinder på med? Här har modoiter swishat för att han ska komma tillbaka och och så betalar han tillbaka med en skitsäsong och att han lämnar… bad form..
Men men jag önskar honom lycka till i sin nya klubb.

Gavelo: japp

Smurfen: Cronholm

Smurfen: Löven har ytterligare en till som stannar !

Nä , där for det lilla hockey sug man hade å trodde på !!!!

Smurfen: Hans problem är att han lever kvar i "talang"-tiden då han spåddes bli en bra PP-back. Han gjorde ändå 5 mål i SHL på 37 matcher som 20-åring + tre till i slutspelet sen samma säsong.

MEN sedan dess har han inte varit i närheten av den produktionen. Löjligt hur han tror sig kunna leva på så gamla meriter. Han borde förstå att han måste ner ett hack för att kicka igång det spelet igen. Men för honom sved det att ens behöva komma hem från Quebec, så det vill han absolut inte.

Gusse: Woods har väl varit aktuell för Saik och de spelar fortfarande så känner mig inte alls lugn där. Nästan hela laget har snart lämnat.

Gusse: Tyvärr verkar inte Rundblad ha varit optimal som kapten. Freddan och andra fick indikationer på ett brist av driv i spelargruppen. Rundblad verkar vara en rätt tyst och tillbakadragen karaktär. Så det krävs att vi får in nya spelare som kan ryta till och ställa krav när man gör en usel match eller träning.

Smurfen: Man skulle vilja höra dom där positiva samtalen som Gradin hade med spelarna. Ska vara helt ärlig så tror jag ingen av dom hade några som helst planer på att stanna. Ska bara låta bra utåt. Nu ökar chanserna att Woods också lämnar laget.
Får hoppas Sebbe kan övertala honom att stanna. Ge Rundblad det han vill ha så har vi en stabil back och en trolig bra lagkapten som kan leda detta

Padrone78:
Joahan Södergren kommer jag inte sakna.
Fan vad jag har svyrit över honom.
En speldum måösumpare sett till hur många A - Chanser han har haft i massor av matcher där vi hade behövt mål!

Norris kommer jag sakna!

Greenwolper: på med skrillorna på Wahlberg!😁😁

Norlinder , jag vill ha tillbaka mina pengar !!!

dempa: som väntat då. Lite fult av många spelare som redan bestämt sig direkt att de inte kan ge beslutet direkt istället för att använda Modo till att förhandla upp lön med andra klubbar. Men men så det är ett gäng legoknektar. Man får hylla de fåtalet som blir kvar! Nästa säsong bygger vi en vinnargrupp som krigar på plan och inte ger upp för minsta motgång!💪 och förhoppningsvis lite griseri å som sagts!💪 tur vi har riktiga karaktärer som op, Sebbe, carlsson och Norén!👍 och förhoppningsvis lp. Hoppas på någon krigare till.

De är uinga så de Vill gå vidare .i karriären. Kan vi få dessa 4 herrar Woods, Rundblad, Jesper och Berglund äfår vi vara nöjd. Personligen tar jag hellre woods. Hittar vi en passningskung så kommer motståndare målvakten vara på läktaren då mål laman kommer att lysa. konstant.

Padrone78: Norlinder vilken jävla sopa, hit swishad och nu drar han snabbt som fan efter att ha varit helt jävla värdelös.

Padrone78: mm hade inte förväntat mig annat.

Woods, Rundblad, Jesper och Berglund är de 4 essen vi kan hoppas på.

Norlinder och Södergran out. As we expected.

grimiss: När tycker du att den ska vara klar då?
Jag tycker att den analysen bör vara klar rätt fort så man vet vilken typ av spelare, spelsystem och coacher man tror sig behöva samt vilken värvnings strategi man vill ha, för det var ju på det sportsliga Modo misslyckades, publik, ekonomi mm blev ju succé.

Gavelo: det är ju inte i närheten av att vara dags för det

KRB:
Modano tar en extra räksallad

grimiss: Jag tycker inte den varit bra.
Jag saknar tex vad utredningen har lett till, utredningen som styrelsen skulle göra för att analysera säsongen, vad har man kommit fram till, vad har man misslyckats med och vad behöver man göra annorlunda eller bättre för att man inte ska harva 7 år i Ha igen och så man inte ramlar ur SHL direkt om man väl tar sig upp.

Vad vill man med Freddan i båset och är det klart med honom?
Vilken roll har en i båset och vad ska Sundell tillföra?

Sådana frågor skulle jag vilja ha svar på från styrelsen eller Hinken, då lär det falla på styrelsen eftersom Hinken förhoppningsvis har fullt upp.

Frågor om spelartyper i nuläget är oväsentligt eftersom vi saknar ett helt lag.

Gavelo: tycker kommunikationen varit jättebra ?

Trilske: Men kära kompis, jag skrev aldrig något om spelarförvärv!
Ska du svara mig så kan du väl iaf läsa det jag skrev och kommentera de frågor jag ställer, ok!?

Gavelo:

"En värdelös bild på MC"?

Haha, avd. framkrystad kritik med tanke på att den nyheten presenterades först via MoDos kanaler (med en ordentlig presentationsbild strax efteråt).

"Inte gått ut med något i sina egna kanaler"?

Va? Även andrekeepern presenterades helt utan förvarning via MoDos kanaler...

Så vad kan man dra för slutsatser av det? MoDo levererar nyheter när dom har något att presentera...

Det är väl snarare en bedrift att inget har läckt ut trots att hinken, under en veckas tid, har hintat om att spelare är klara...

KRB: Skulle kunna backa upp Jon. Bara han kör bilen. Tycker ändå att han har kört samma humor som mig, så vi skulle kunna bli som Batman och Robin. Poffa får redigera våra tokiga inlägg.

Gavelo:

Håller med,
Jon är lika osynlig radiovågor i etern
Jag undrar om det går att jaga fatt på honom nere på Sibyllan tillsammans med Karlin och Hinken under luncherna…,

Gavelo: Håller med här också!

Kommunikationen från klubben är obefintlig.

Har man så engagerade supportrar som vi har, så skulle man tjäna oerhört mycket på att vara transparanta.

Jag skulle mer än gärna vilja veta:

-Hur ser målbilden ut på juniorsidan
-Hur ser målbilden ut på herr- och damsidan?
-Hur ser målbilden ut för hela föreningen?
-Hur ser ekonomin ut?
-Har man långsiktiga visioner?
-Hur jobbar man för att öka sponsorintäkter?

Ja det är bara några funderingar jag har.

Heyerdal: Ja jo, så är det ju alltid. Men du fick det att låta som att klubben väljer och vrakar först, men så är det ju inte.

Gavelo: Ja håller med. Är Olofsson tänkt som förstaspade, så kommer åtminstone jag att bli orolig direkt.

Smurfen: Är det bara jag eller tycker fler att kommunikationen från MoDo mot fans och sponsorer är svag i detta läge?

I princip all insikt vi fått är via MP, Gullil eller Pelle när dom gjort reportage/intervjuer, tror inte Modo gått ut med något alls i sina egna kanaler förutom en helt värdelös bild på MC när han förlängde.

Vad händer med Ass tränarrollen, blir Sundell kvar, blir det förändringar i organisationen, vad har man kommit fram efter att ha analyserat degraderingen och säsongen, vad har man lärt sig, vilken approach kommer man ha framåt osv osv.

Hade jag varit en mellan eller mindre frekvent sponsor så hade jag nog avvaktat med att göra någonting, jag vill ju veta vad jag sponsrar innan jag går in med medel.

Jon måste bli bättre på sitt arbete, eller kanske inte bättre men mer aktiv i kommunikationen från Klubben!

SpecterV2: 👏👍

Smurfen: helt klart. Man hejar på laget, inte serien. Visst är det kul när MoDo spelar i shl, men visst är det klubben som betyder något och inte vilken liga man huserar i.

MoDo för alltid!

Kul å se en hel del folk som stod i kön för å lösa Säsongskort !!

MoDo berör , spelar ingen roll serie !!!

Man blir glad !

KulltorpsOlli: ang att välja ut spelare så är det tillåtet att scouta spelare redan i januari inför höstens ansökan, det gäller från U15, så påverkan av spelarna är tillåtet.

KulltorpsOlli: nej precis jag menar att det är fler än vad som antagits som sökt till MoDos hockeygymnasium , av dem har 14 tror jag kommit in medan de övriga får fortsätta söka hos andra klubbar. Vilka kriterier som de två som sökte till Timrå hade kan jag inte svara på. Det är säkert samma sak med Timrås hockeygymnasium vad gäller maxgränsen.

« · 2864541 · »