1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530933 inlägg · 4122 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nicklas Lundstrom: Jag hör att precis som Skellefteå och Brynäs gjort tidigare (och då ersatts av Björklöven) så väljer nu även löven att skippa SCA-cupen.

Helt rätt tänk för ett lag med ambitioner. Jag ser inte vitsen med att slösa bort en träningsmatch på lag som Sundsvall eller Hudik där reserverna får logga mest istid.

Nicklas Lundstrom:Nej, en korrekt jämförelse skulle vara om en ekonom som nyss råkat raderat hela årsredovisningen och satt företaget i rejäla problem sticker för att ett annat företag erbjuder högre lön. Då är man inte välkommen tillbaka.

Frontschwein: Nu ska vi inte vara arga och besvikna på de som inte stannar kvar. Klart att de vill utvecklas och bli bättre i högre liga. När de utvecklas och Modo goptt upp igen så är de bättre . Jag tycker vi ska tacka alla som spelat för oss och välkommen tillbaka . Om du fått 5000 kr mer i månade i lön av arbetsgivare så hade även du bytt jobb.

Frontschwein: Om man följt Modo det senaste 4/5 åren så kan man inte annat än tacka Mikkel, han kom när det var som sämst och tog oss till högsta serien igen, synd när vi spelade SHL faller mycket på lagbygget, = Hinkens fel för att han inte vågade satsa väl där...

Tror faktiskt på de flesta uttalande från han, han hittade sin nya familj här, så fort vi är tillbaka kommer han med på tåget igen, då med mera SHL-erfarenhet.
För han är i sin bästa ålder för SHL (29år). Hade han varit 32/33 hade han 100% stannat. För Hinken är en bra HA-sportchef för han har historiskt hittat de oslipade diamanterna för denna serie.
Mot 25/26!

Heyerdal: Byggelement och Lättelement är två olika företag !

MoDos ordförande är på Lättelement och är nog en stor sponsor åt MoDo

Heyerdal:
Tror du tänker på Lättelement.

Frontschwein: Löser om Byggelements problem och risk för konkurs, visst är det en sponsor till MoDo?

Silly: Väldigt stort av Linus Pettersson om han löst årskort.
Så mycket cash lär han inte fått i Norge.

Undrar hur han och Åhström i samma lag skulle stå sig i HA. Tveksam att dom skulle vara på den nivå av spets vi behöver nu dock.
Då kanske KJ vore intressantare som varvat norska ligan tidigare säsonger, men han verkar bosatt sig i Norge han?

Silly: jag tror att norlinder löst minst två årskort. Drabbar ingen fattig. Har dansken löst ett årskort. So what? Det har även gubben på jakthornet i gula villan gjort också. Kanske även Janssons. Vad gör dom slantarna för modo då han valde bort oss och dessutom slösade onödig energi på sportchef och fans. Han trodde jag verkligen kunde bli en nu skröder , men han visade verkligen färgen. Nu ska han smila in sig hos nya klubben. Ät rødgrøt med flø och håll din keft danskjævel.
Ögontjänare.
Hoppas utvecklingen stannar och att du skämmer ut dig med patenterade idiotutvisningar .

So what. Dom har kanske köpt årskort. Finns jänkare med hockeyintresse som flugit hit för alla pengar dom har för att visa vilka supportrar dom är. Inga flyende fadäser som är ryggraden i nederlaget tar ansvar och vill visa hjärtaoch göra rätt för sig förtjänar respekt.

Min respekt går till besättningen som stannar och vill ta revansch. Måns, jeppe, Op, Karlin , berglund , Hinken (nej jag hatar inte honom, jag kritiserar men han jobbar kvar och försöker ❤️), zacke , jocke Bäckström . Säkert glömt ett gäng.

Ni som drog .. lycka till . Kom inte tillbaka.

Ja. Jag har köpt årskort.

Silly: Av dem kan Nieder och LP välkomnas tillbaka eftersom båda är uttalade legoknektar som alltid väljer pengar. Men är man two-faced så blir man persona non grata i de flestas bok.

Trärumpa:
Jag tror att:
Aagaard
Norlinder
Niederbach
Linus Pettersson
Redab har löst ett årskort som dom äkta trogna Modoiter som dom är...
Sedan tror jag att några belackare här inne inte ens har löst ett medkemskort !

Fick precis hem mitt säsongskort. "Tack för att du har tecknat ett säsongskort hos MoDo Hockey för SHL säsongen 2025/2026"

Aj.

Silly: fast det är ju egentligen bara lika häftigt som att ha en poster av dom från modotiden av nostalgiskäl, för inte en enda av dessa nhlstjärnor kommer komma tillbaka och spela i övik annat än för möjligen nåt jippo runt jul.

Jag skiter fullständigt I om nylander gör 709 poäng eller noll. Lika aktuellt och intressant som familjen Wahlgrens nya inköp

Costanza: Berätta om Hinkens värvningsstrategier!

steveroper: Berätta om era framgångar!

Om man verkligen, verkligen får drömma lite:

Wernblom - Fitzgerald - Olofsson
Woods - Topping - Kelleher
Carlsson - Gästrin - Andersson
Ohlsson - Bjerselius - OP
Falkenhäll

Lerby - Rundblad
Rönningen - Berglund
Norén - Persson
Hallin

Gavelo:
Svaret till varför inte vi få några återvändare.
MoDoiterna går för bra i NHL!
Dom blir för stora stjärnor.

1. William Nylander, Toronto – 12 (5+7)
2. Adrian Kempe, LA – 10 poäng (4+6)
3. Gabriel Landeskog, Colorado – 4 (1+3)
4. Mattias Janmark, Edmonton – 3 (2+1)
Oliver Ekman-Larsson, Toronto – 3 (2+1)
6. Jesper Bratt, New Jersey – 3 (1+2)
7. Victor Hedman, Tampa – 3 (0+3)

3 st. Bland top 7 i svenskligan

Och sedan ver vi ju alla Ullmarks och Sockans status i NHL...

steveroper: Jag har gått härifrån..

Costanza: Nu är jag här...

Frontschwein: Klart vi kan plocka in finnar men jag vill inte höra av ordet "skills" igen. Fyfan vad jag blir spyfärdig när jag hör det ordet

Costanza:
Det är ett jobb som skall göras!

M0D00000: Jag tror att vi går upp!

Kollat en massa highlights från senaste säsongen nu och kan konstatera att jag är jävligt glad över att Jesper Olofsson spelar för MoDo Hockey i Hockeyallsvenskan kommande säsong. Helvete vad han kommer att kunna göra bra saker i den här ligan alltså.

Chamez: en förlängning med rundblad skulle göra en enorm skillnad på den här nivån.
Off topic vill jag inte ha in en enda finnjävel igen någonsin i laget.
Oavsett skills. Det är ett statement.

Chamez: Jag är fan rätt glad över att vi har en GM som redan tagit oss till SHL en gång. Med Hinken som sportchef i HA så har vi slutat 2:a och 1:a i ligan. 106 poäng första säsongen och 109 andra. Köper absolut att folk är tveksamma till honom som GM i SHL, men i HA har han inte mycket kvar att bevisa.

KRB:

Kommer han ge sin högra hand sparken nu som har uppdaterat honom på vad han skall säga...

DIFFEN:

Så kanske det kan vara hos Leksand, det var inte enkel lösning allt i tidningen
Men ett underskott på 20 miljoner i årets budget har de iallafall att börja ta i tu med,
Dalmasarna har varit givmilda tidigare med sina Swish, det måste bli tuffare i år?!

KRB: Jag hade betalat dyra pengar för att få Thomas Fröberg som GM. Han hittar ju guldkorn under varje sten verkar det som. Det är så himla märkligt hur en jäkla bonde som Fröberg lyckas hitta alla dessa talanger. Han måste vara miljardär i smyg och mutar allihop

Frontschwein: Hittils så håller jag med dig till viss del. Jeppe O är väl den vassaste av fw i nuläget. Vill ju såklart att Måns och Falken ska producera väl. Av backarna är det väl Berglund i nuläget som är toppbacken. I min värld så vill jag ha in 3 riktigt bra backar. Två om Rundis bestämmer sig. 5-6 fw av riktigt bra kvalitet. Då kan det se bra ut. Hoppet är det sista som sviker mig.

Frontschwein:

Hinken har säkert ett digert sk superkontaktnät,
Problemet är att få valda spelare att flytta till Övik och MoDo Hockey?!

Sigge: Oron lindras snabbt av att alla lag i HA ville ha honom. Såvida inte samtliga lag i HA har pissdåliga scouter.

M Horava: fortsätter hinken värva breddspelare för merparten av budgeten innan marknaden helt fryser så tror jag att vi får vara skitnöjda om vi ena blir trea.
Olofsson är en kalasförlängning på den här nivån. Werner på papperet en riktigt bra målvakt och Bella har ju visat att han har ett vasst skott iaf.

I övrigt är jag inte särskilt imponerad av nyförvärven och skulle nästan säga att stommen känns i dagsläget skitdålig och ser ingen direkt röd tråd heller.

Med tanke på hinkens tidigare sk superkontaktnät så tror jag det krävs ett par tre mirakel för att gå upp igen. Löven kan lätt matcha oss med liknande om inte högre budget och mycket mer attraktiv stad för yngre spelare.
Mitt tips i dagsläget är att löven går upp efter final mot AIK.
Jag tror vi sitter med svarte Petter. Och svarte Petter är en snål styrelse och en sportchef utan rätta kontaktnätet.
Foppas agentur verkar för övrigt lika usel som älgarnas plantskola

HejaKuusela : Deras ledning tyckte att Sverre var ett kylskåp. Det bådar inte så gott inför säsongen.

M Horava: Skriver sparsamt angående lagbygget.
Men håller med tycker vissa journalister skriver upp Modo lite väl samtidigt som vissa lag typ Bik och för den delen Löven ignoreras.
Det här med att "studsa" tillbaka tar jag med ro.
Krävs en del för det, och än så länge finns det en del att bevisa när det kommer till lagbygget.
Negativ? Nej jag är positiv, Modo tillhör SHL, och den inställningen anser jag vara positiv.
Men då återstår ett rejält jobb för att vi ska befinna oss där vi hör hemma.

JonathanF: Jag väljer att vara det till tio matcher in på säsongen. Sen kan jag ändra mig. Hade exv. Lukas Pettersson, Norlinder, Rundblad och Woods varit klara nu då hade jag varit optimistisk. Då hade vi haft en rejäl massa spelare som har spelat ihop ett tag gjort att det blir lättare för de nya att komma in i det (gruppen/spelet)

modomille: Haha! Alla vet att MoDo kommer gå upp också, eller? ;-) Kan ju bara sluta på ett sätt.. Jag tänker att vi som bäst får tänka att MoDo klarar serien som första året med Karlin/Hinken i HA och sen får vi hoppas på ett mirakel och att Bjersa och OP stänger ner Mackan Nilsson, Forsberg, Ottosson, Björka mfl. Det är ju hyfsat bevisat att det lag som vinner serien går upp . Djurgården kunde ju undvika AIK i ett tidigare skede när AIKs tunna trupp fortfarande stod på benen. Så även poäng på hösten är minst lika värda. Att låta Löven och BIK äta upp varandra i en semi och själva slå ut typ tunt Mora är ju patenterat.

M Horava: Nu är du alldeles för pessimistisk. Olofsson är en av ligans bästa spelare och om Rundblad stannar så har vi en riktigt bra backsida på HA-nivå. Visserligen så kommer vi inte vara lika bra som Brynäs, men att jämföra oss med Oskarshamn är felaktigt,

M Horava: Ja BIK kommer bli riktigt obehaglig

M Horava: Inte ett dugg konstigt. Alla vet att vi kommer få det bästa laget så man rankar oss högt med det i åtanke.

JoakimE: Ja, det är jättekonstigt. Jag tycker att alla övervärderar MoDos lagbygge. Det är lite Oskarshamnsvibbar från förra året över bedömningen av MoDo. Först ska MoDo få ihop ett på pappret slagkraftigt lag, sen ska man få ihop spelet och gruppen. Det låter ju på Karlin och Hinken att man vill och kommer förstärka under säsong. Jag tror att det är en farlig väg att gå. Säsongen de gick upp valde ju exv. Brickley MoDo för att MoDo hade störst chans att vinna och det var ju pga att man spelade helt fenomenalt fram till jul. Nä, Hinken/Karlin underskattar spelarnas vilja att vinna och tror att enbart pengar kan övertala spelarna. Jag har BIK, Löven, AIK, Oskarshamn och ev. Kalmar före MoDo just nu. (I den ordningen också)

Krm2: 16 på Eliteprospects fast då är det ju med juniorerna men är ju samma för dom andra lagen.

modomille: Jag får det till 13 enl hemsidan. Vilka extra tre räknar du in?

modomille: BIK Karlskoga har 21 spelare, dom blir vår svåraste konkurrent tror jag.

JoakimE: Inte ens ett halvt lag ännu? Räknar till 16 spelare på i laget. Det är mer än vad dom flesta andra lagen har.

HejaKuusela : Sverre fick väl chansen att slå sig in i träningsmatcherna, men den svenska staben som bossar över Norges landslag tycker Saxrud Danielsen har bättre skridskoåkning för internationellt motstånd. Märkligt att Johansson x2 går på Nyhus Myhre som inte är lika bra defensivt dock.

Söderström rankar Modo 3a i nya Power rankingen i TV4podden. Är det inte väldigt märkligt när Modo inte ens har ett halvt lag ännu?

Är det inte lite märkligt att Sverre inte får chansen i VM. MVP i slutspelet. Hans 10 år äldre Storhamarkollega med lika många landskamper blev ju uttagen. Så jävla stark backsida har de inte men jag kan för lite om norsk hockey tbh.

KRB: Det är inte 26 miljoner på ett år utan det skulle väl vara återbetalt 2035 eller något sånt. Det kommer säkert att påverka deras truppbygge men snarare med ett par miljoner än 26 miljoner.
Det stora problemet är att de gick 20 miljoner minus förra säsongen. Där lär de behöva skära i kostnader och det rejält förutsatt att de inte får något bidrag från Ejendals eller någon annan bidragsgivare. En stor del av det minuset var sign-off på några kontrakt. Jag vet inte hur många sign-off de har nästa säsong, men med lite tur kanske det är färre så att de har lättare att hamna på rätt köl.

JoJo2613: Aha sorry missade inte, skummade för snabbt.

« · 2880073 · »