1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530829 inlägg · 4122 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe2: Du är klok. Jag kramar alla i Umeå.

Smurfen: Hoppas du har rätt av 2 anledningar, käre kompis.

Nån gång har man rätt och Rundblad vore Guld värd att ha med som kapten när vi ska tillbaka

puffe2: Skönt med lirare som lirar med oss. Giller egentligen alla personer bara MoDo vinner.

puffe2: Fick nyss av en om att Rundblad skall tydligen vara helt klar för MoDo , men den jag fick av har typ aldrig haft rätt förut så ta allt som ett långskott

Silly: Tror, som de flesta, att Rundblad inte är ute efter pengar i första hand. Finns färdigt kontrakt om han inte får spela i SAIK. En hedersman som jag hoppas är med och spelar upp oss. Har inget med tidigare bud att göra!

Silly: Vi kommer att slakta i höst! Nu har MoDo fattat att det måste finnas kilon, galenskap och hetta. Lyft in lirare och VINN!

SPOODI:
Skulle inte den här killen vara en bra 3; e lina forwards, Inte så dyr, Bra ålder...
Kan växa och leverera?

Passar profilen dom söker.
Center som kan spela ytter
Eller tvärt om...
Kan växa med förtroende?

Silly: Rundblad kommer vara billig oavsett. 40-50k typ

Tarasov:
Jag tror att det kommer ett besked inom 1 vecka från Rundblad,
Sedan kommer Gradin gå vidare.
Jag misstänker att Gradin har några backar på bordet som redan fått frågan..

Jag hoppas Hinken är så kall art han inte har ett så högt kontrakt för Rundblad,
Att han spela högt i spelet,

Okej ...SAIK sa Nej,
Du vill stanna hos oss?
Okej då får du det här kontraktet..
Take it , Or leave it

Det kostar att dra ut på svaret!
Du skulle ha tagit det tidigare budet!
😉

Peja:
Håller med angående Lundin tror det kostar mer än det smakar, bra allsvensk spelare men lär inte överprestera.

Peja: MoDo gör mycket rätt nu och det gjorde BIF också.

Tarasov: Sellgren är bäst av de backarna. Allard lär visa sig vara en dagslända.

Kul med Topping. Och ECHL-killen är ju exakt den typen av värvning där er sportchef är sylvass. Skit i Lundin, kommer antagligen vara sämre än bägge ovannämnda.

JoakimE: Jättebra format istället för sega standardfrågor. Bra MoDo! Favoritchips?

dempa:
😁👍

Silly: tror jag fått för mig att han är back bara för han har siffra nr 6 😅 my bad 🙏

För övrigt; imponerande värvningar av the Bucket sista veckan, Topping, Swettly och Kelleheheheher är fina namn på HA nivå och Hinken säger han ska in med mer. Det här kan bli bra ändå, får komma ihåg det inte finns något dopat lag nästa säsong, BIK blir en bjässe men vi har bra chans att gå upp igen, inshallah.

Tänkte att detta skulle vara otroligt cringe men om hon har skrivit sina egna frågor så är jag grymt imponerad! Mer av henne

dempa:
Isac är forward eller vad tänkte du på?

Silly:
Jesper är sannolikt inte 6 back i det gänget, skulle definitivt säga topp-3 om inte topp -2

Silly: glöm Inte Isak Hedqvist där med

DIFFEN:
Luleå fyller på Backsidan

Först: Oskar Engsund från HV71.
Sedan: Otto Keskinen från Tappara.
Och nu även: Kasper Kotkansalo från Espoo

Och så fick dom behålla:
Frédéric Allard & Erik Gustavsson
Sedan vet vi inte om dom är klar där?
Jesper är förmodligen bara en 6: e back.i dag
Vad har du gjort Jesper?

Silly:
Det är väl i princip garanti på att vi tar in två nya spetsbackar där Gustav Lindström lär vara den ena.
Sen var väl Colby Sissons den spelare som hade mest speltid i hela HA förra året och han bör vara bra nog för att spela i andra backpar. Efter det är det som du skriver tunt och såtillvida vi inte värvar ytterligare en back kommer nog Berg hamna där som fjärdeback.

Silly:
HV frlgör en Defensiv back!
En som har hopoat runt i SHL klubbar.
Frölunda , Brynäs, Linköping och HV

Nucky:
Agust Berg uppsatt som 4: e back i DIF..
Känns lite tunt kan jag tycka..?

Shangattay: Håller med till viss del, men vår absolut största svaghet tycker jag var en mentalt svagare trupp än året innan.
Brist på vinnarskallar och oömma spelare som gladeligen tar 3 smällar för att dela ut 1.

Det var ingen slump att vår formtopp startade när vi i princip redan var avsågad från resterande lag och tog slut när man hade lyckats äta sig ikapp.
Hade också en förmåga att förlora viktiga 6p-matcher ibland på de mest märkliga sätt.
Att våra topp2-centrar som var tänkt att leda laget slutade i 3/4 gjorde inte saken lättare.
Sist men inte minst förlorade vi 4 raka mot SHL’s sämsta lag. Då förtjänar man fan inte att hänga kvar.

Tycker det var en viktig påminnelse om hur viktig karaktären på laget är. Oändligt mycket viktigare än enstaka stjärnspelare som snittar en massa poäng per match.

Shangattay: Jättebra när du skriver "Potentialen fanns bevisligen i den befintliga truppen". Det är ju bara att se hur många som värvats till andra SHL-lag, t o m OP hade SHL-erbjdande (men han valde tack och lov att stanna). Truppen var bra men saknade bara några viktiga pjäser.

Det som vi hade "tur med" var ju att vi hade i stort sett samma trupp med ledande spelare (utom Vigge) under två år i allsvenskan och kunde på så sätt svetsa ihop och utveckla befintlig trupp och komplettera med smarta nyförvärv sommaren 2022 så att den var SHL-mässiga när vi gick upp 2023 på ett helt annat sätt än om vi gått upp året före (när HV gick upp). Det var nog en av nycklarna till att det gick så bra. Turen den gången var ju att ryska ligan inte längre var något alternativ för de flesta spelare med vett i huvudet och att flera valde SHL och på så sätt skonades våra spelare från att värvas sönder sommaren 2022.

Shangattay: Kloka ord!
Vi hade även 2-0 i matcher mot HV.

Sedan kan man skylla på värvningarna, spelare som inte presterar eller tränarna som inte fick ihop laget.
Så klart Hinken vill värva så bra spelare som möjligt, men dom vill inte komma till oss.
Tyngsta namnet Ruohomaa drog mitt i säsongen till och med förra säsongen.
Sitter det i pengarna att vi inte vill/kan lägga på dom bästa spelarna.
Eller vill dom inte spela i ett bottenlag.
Karlin & övriga tränare borde fått ihop laget bättre i tid så hade vi inte förlorat säsongen så pass tidigt.

Shangattay: Klokt resumé av dig .
Tycker det är alldeles för låg nivå på många inlägg

grimiss: Modo misslyckades, inget snack om det, men det är lätt hänt att förväxla ett fiaskoresultat med en fiaskoprestation. Vi bör inte glömma:

- Att Modo samlade poäng som ett topp 3-lag från november till februari. Potentialen fanns bevisligen i den befintliga truppen, men omsattes bara till segrar på isen under 4 månader av 6.
- Att det antal poäng vi spelade in, 63, skulle ha räckt för att undvika kval alla andra säsonger sedan upplägget med 52 omgångar infördes.
- Att vi i kvalet ställdes mot SHL:s dyraste lagbygge.

Kort sagt: Modo hade verkligen inte hockeygudarna på sin sida under säsongen som gick.

Smurfen: nån som har tillgång till plus?

Silly: Apropå ingenting alls, men skumt att ÖSK som ju har allsvenskt spel som merit la ner A-laget för en fusion med KB. För nu är KB tillbaka i ettan med sitt A-lag och ska spela mot ÖHF? Men klassiska ÖSK som man växte upp med har dukat under för ÖHFs skull.

SPOODI:
Snyggt att starta en svishinsamling och sedan gå ut och berätta att man fått in en massa Sponsorpengar... på 2,5 mille.
🤔
Mycket vill ha mer 😜🙏🤲

Smurfen: Topping Står tydligen högst upp på deras ”önskelista”

Robin Moberg: Topping ryktas till Villacher SV enligt elitprospect tydligen

*1921*: haha tänk sweat lick off och big dick i samma lag 😂

jonsson: samtidigt kör SSK swishinsamling för Lindbäck. Rimmar sådär… är pengarna för spelarbudgeten redan slut?

Mauri och nån miljardär har sponsrat Ssk.

SSK:s sportchef Emil Georgsson säger till LT att spelarbudgeten från början var 15 miljoner kronor men att den nu ligger närmare 17,5 miljoner kronor som var förra säsongens budget.

– Vi alla vill ju vara med och kriga om SHL-platsen och det här ger oss en bättre chans, säger Georgsson.

*1921*:
Hon är bara besviken!
Hon saknar "Big Dick" & Big Sam!

När jag glatt berättade om Modos senaste värvning för min fru började hon att frusta och skratta eftersom hon hörde ”Sweat: Lick off!”. Nu kan jag inte heller höra nåt annat. Så nu behöver jag råd: Hur ska jag hämnas?

Ska Bäckström förstärka Brynäs?
För mig läst nånstans han sagt blankt nej till de.

Costanza: Kalles kaviar är en äkta svensk klassiker och borde inte beblandas med svikare 😉 men ja jag tar gärna hårdare lirare med. Var på tok för vekt och looseraktigt denna säsong

Hypocrisy: Vi är snart tillbaka ändå så. Vad Timrå gör i SHL dock de vette tusan.

Hypocrisy: Jag har full förståelse hur Hockeysnack tänker. När ett lag har spelat i SHL 2025 och kommer vara ett SHL-lag igen 2026, då ids man ju knappt slösa tid på att möblera om i forumets menyer.

Hypocrisy: Vi är bäst i Sverige och därför står vi med i SHL eftersom det inte finns någon högre liga inrikes

Costanza: Är det någon som kan det så är det du!
Almighty Costanza!

Du kan hockey

Costanza: Jag hänger på!!!

Domsjö: Fan, du är ju smart och nu kör jag tvåfrontskrig mot TIK ;-)

Costanza: Exakt! Förenkla och grisa, duger gott som spelsystem 🐷

Silly:Har Ep scoutat och hittat den här killen som spelat med Jesper O en säsong

Silly: MoDo kommer alltså bli det tunga grissällskapet jag och Domsjö efterfrågat länge! Jag och Domsjö kan hockey!

« · 2883080 · »