1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532510 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: tror det är Linus Eklund som kommenterar.

Framnäs: Modo saknar ju allt, inte en passning går rätt, förlorar nästan alla man man, varenda dragning ser ut som att man behandlar en boll med skaftet på en klubba och skridskoåkningen är extremt svag.

Jag köper att man inte är samspelt men jag hade förväntat MYCKET mer av samtliga.

Våra toppspelare har inte skapat en enda målchans på 7 perioder förutom Kelleher

Måste säga Berglund har det jobbigt. Han blir nog nyttig mot Almtuna och Östersund osv men mot så här bra motstånd hänger han inte med.

Gavelo: Vad står det?

Gavelo: Det är intressant att Brynässpelarna har det i sig att träffa passningar på bladet, efter att ha hållit på med hockey hela sitt liv så är det liksom default-mode. Men vi har det inte i oss tyvärr, väldigt slarviga försök till passningar.

Willow: Har alla andra lag tränat på is i 2 månader och MoDo har fikat?
Vi är ju inte ens nära i kvalitet i något vi gör och har väl inte varit i någon match heller.

Gavelo:

Funderade på att göra en liten matchtråd, men det känns som att kommentarerna om matchen kommer att bli sporadiska.

Castar matchen till teven och är förvånad över kvaliteten på bilden, klart bättre än i min lilla utdaterade chrome skollaptop. Hur långt efter jag ligger realtid har jag ingen aning om.

Så här tidigt på säsongen där laget knappt har hunnit prova på spelsystem lagkamrater osv har jag inga större förväntningar.

Tycker att man i de första två matcherna, såklart främst i andra matchen mot Luleå, hade svårt att spela ut sig ur zonen. Även när man ägde pucken och hade tid på sig så fastnade man bakom egen förlängda mållinje, så det är vad jag hoppas att man kan se tendenser på bättre strategier att spela sig ur zonen.

Lena Drake: Vem kommenterar?
En leftare kommer åkandes och då säger han först Scott och ändrar sig sedan till Pettersson. Båda rightare:)

Hyggligt pp och vi har väl börjat ok.

Framnäs: Herfegud, Werner fortsätter att släppa Reuter rakt ut….

bollan123: Tack! Det funkar fint. Puh! Fast det går väl inte att casta till tv:n, det är ju synd.

bollan123: WTF? Då byter jag också, tur då det ej går att se på Expressen

Lena Drake: Märkte nu att om man kollar igenom ÖA så funkar det felfritt så det är fel bara på expressens hemsida. Det är bonnier så ditt expressen login funkar där också 👍

dempa: alltid på plats. Rätt bra med folk på sittplats. Men rätt så tomt på stå. Så får hoppas aktiv sittplats tar ton ikväll.

bollan123: Kolla via ÖA så löser det sig!

bollan123: Laggar så mycket att det i princip är otittbart. Så var det inte i de tidigare matcherna. Trist!

Gavelo: Vilken hemsida kollar du igenom? Tittar från livesport.expressen.se och bilden fryser sig fast var 5:e sekund hela tiden...

bollan123: Här laggar det ingenting

bollan123: Det här var en riktig flashback till tiden man körde Sopcast (00-talet) där bilden flöt på i tre sekunder för att sedan fastna i 10... Hur kan man ta betalt för det här?

dempa: Bra att Expressens stream laggar sönder 👍 Helt sjukt att jag betalade 135kr för detta skit

Nån på plats?

SPOODI: Jo, det är kanske lite märkligt att jag hänger här. Jag förklarar varför i min introduktion på min profilsida just av den anledningen.

Synd att TK inte ska spela mot Brynäs, det hade varit kul att se honom spela mot sina forna lagkamrater.

Silly: Georgsson sade i en podd att både Tuohimaa och Vainio var för dyra för att behålla. Att man pga av lägre budget tvingades släppa dem.
Du skriver inte för dyr, men SSK sparade runt en miljon på att släppa Tuohimaa...Vainio var billig första året, men sedan gick priset upp.

De kan såklart ha hamnat i Löven i alla fall, men det vet vi inte. Det enda vi vet är att båda var för dyra för SSKs inledande spelarbudget

Willow:
Släppte och släppte... ?
Kontrakt gick väl ut... Och han var inte så dyr för dem..
Det var mer för att hans polare Vaino spelade där..!
Och var spela Vaino i dag?

Silly: Därav att de sänkte budgeten med tre miljoner tror jag att det var. Och det är anledningen till att man exempelvis släppte Tuohimaa.

Jag är rätt övertygad om att de klarar kraven oavsett.

Willow:
Dom lever redan på lån .. Dom har dispans nu!
Misslyckas dom att gå upp så kommer det en bitter eftersmak...

Silly: Det lär inte komma från SSK.
De hade lagt en mycket lägre spelarbudget.

Att de nu spenderar på Zachrisson och Ahnelöv osv är pengar från en extern sponsor (den så kallade miljardären). Skulle de få Omark så lär det inte heller belasta SSK utan endast externt kapital.

Jan-Erik :

Någon som är förvånad..?

Snart kommer det ett larm från SSK också....

SPOODI: Vad är det här för tråkig kommentar? Alla skribenter som är trevliga oavsett lagtillhörighet berikar vårt forum. Lena har ju dessutom dragit igång tävlingar på ett bra sätt. Jag är själv inne i flera andra forum. Trist om man var begränsad till att kommentera i bara ett lags forum.

Lena Drake: Tycker det är märkligt att du hänger här och inte på Djurgårdens forum.

Vad sägs om min t-shirt hehe? Otålig

Framnäs: Damlaget samt juniorlagen*

Willow: MoDo satsar på psykologisk rådgivning för damer och flickor: x.com/MoDo_Hockey/status/1957360140744888383

Tittar#2: Jag tror det är utrett.

Willow: Tror inte du riktigt hängt med. För att sammanfatta kort så har Gavelo kommit med olika påståenden utan att komma med relevanta källor.

Jag gillar varken den här Andreas eller Mauri men här tillsammans med AJ och Georgsson så blir det rätt underhållande. Intressant att lyssna på även för andra lags supportrar då AJ och Georgsson är väldigt öppna så man får lite inside på ligan, marknaden och hur saker och ting fungerar. Rekommenderar faktiskt.

Tittar#2: Tror hockeyförbundet har väldigt lite med uttagningarna i landslaget att göra. Det kan vara rådgivare, agenter, ledare eller vad som helst som plockat upp sådan.

Särskilt förvånande är det inte då LP var förstecenter i flera samlingar och förväntas spela mycket. I Brynäs är sannolikheten väldigt låg att han får så mycket istid överhuvudtaget. Kanske minst i pp och LP var nog tänkt att leda ett pp i JVM.

Gavelo: Bättre än så? Jaha så du har hela vägen till Larsson...

Smurfen: Har läst att att Mange tävlar i Hyrox nuförtiden.

Willow: Blir en toppen start på hockeyn imorgon! Buffé på O'learys med Quiz som hålls av Lars Lindberg som uppvärmning till matchen!

Supertrött: Det är Bonnier, så Allehanda, Expressen, DN osv.
Fan vad man är sugen, även om man kommer bli besviken.

Zource: Expressen sänder.

Kommer Aftonbladet/Expressen sända Modos träningsmatch imorgon?

Smurfen:
En som är i samma ålder som Mange.
Presenterade sig i kväll med en grym fliipp-Macka till J.S,
Han har NB i sitt namn.

JoJo2613: Håller Mange Häggström träna inför en comeback tro , matar just nu varv efter varv på löparbanan uppe på Skyttis 🤔

Jäklar vad tränad han ser ut å vara !

hanzon: Och förhoppningsvis inte sista! Skulle verkligen vilja se dom göra om ismaskinen så den liknar en något likt en bandvagn eller en cv90. Fatta vad coolt ändå.

Inte första gången MoDo stoltserar framför militära fordon

Vikingmodo : "miljömuppar" skrev du och spood återställ våtmarker, trots att det inte verkar finnas stöd för någon generell uppfattning om att vara emot upprustningen bland de som oroar sig för klimatet. MP om du raljant syftade på dem ställde sig exempelvis bakom kraftig upprustning av försvaret.

Jag tycker det bara är så onödigt. Ingen har uttalat sig emot lagfotot enligt artikeln i ÖA, så varför?

Willow: Jag nämnde dock inte Återställ våtmarker. Jag pekade inte någon person eller organisation. Bara att folk som tror att tillverkning av försvarsmateriell är något dåligt har fel i sak enligt mig

Silly: Karlin om att gå in i försäsongen efter en veckas isträning:

"Det känns bra. Det kanske är lite väl tidigt men samtidigt är det lika bra att komma in i det nu, så vi får se vad vi måste nöta på"

Till skillnad från förra säsongen har Modo i årets lag en mängd centrar. Ett medvetet val enligt Karlin.

"Vi har väl sju forwards som kan spela center i år och vi har prioriterat det. Centrar är lite lättare att flytta ut på kanten än tvärtom."

Vilka svar förväntar man sig få efter första matchen?

"I början är det lite trevande. Som i vårt fall nu, där vi har gått igenom lite försvarsspel. Så det är väl där vi har kraven någonstans, att vi får se att det vi lagt lite tid på här i början - ja men, det ska liksom synas i alla fall. Sen kommer vi göra fel även där naturligtvis."

Kanadensaren Gerry Fitzgerald som representerade AIK förra säsongen ansluter pga skattetekniska skäl efter 15 spelade omgångar och sätter samtidigt press på övriga forwards att konkurrera om speltid.

"Alla är fullt medvetna om att han kommer och att han ska in någonstans. Så nu har alla andra 15 matcher på sig att visa att de ska ha speltid även efter det."

« · 2895643 · »