1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496518 inlägg · 4178 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza sover och MoDo vinner i morgon, Amen

Costanza: Finns på en sida nära Dej

puffe4: Japp! Försöker tänka på bra låtar som gör att själen vaknar.

Costanza: Du är alltid ett lyckopiller härinne, men gå in på musiksidan då, så får vi avsluta kvällen, kamrat!

Tarasov: Blir alltid kaos då jag går in på forumet, så jag drar mig tillbaka.

Rip Kirby:
Kon är i kassan 😀

Zource: Fast, det är väl en bedrift att han reser sej igen, liksom MoDo gör i morgon.

Med lite bättre text kan detta vara en kamplåt för oss framledes.

Zource: Luleå gjorde en Modo och slog undan benen på sig själv genom att ta 2 matchstraff och en hel hög med helt meningslösa utvisningar för att man inte kunde kontrollera sina känslor.
Hoppas Modo lärt sig läxan.

Rip Kirby: Thorsten Flinck gick också plus det senaste året. Det är ingen större bedrift!

Costanza: Timrå IK gick ju plus den här säsongen, så här och nu är det ingen ko på isen ;)

puffe4: Inget jävla daltande nu. Disciplin är nyckelordet. Spela smart och vinn imorgon!

Zource: George har redan aktiverat Kronofogden mot TIK. De ska monteras ner och betala för fusket.

Zource: Tycker vi ska återföra forumet till vad det handlar om.

I morgon stänger vi kvarten

Costanza: De är oroliga för att de har George, kronofogden och HA flåsandes i nacken.

BurkLeffe: Jag är trevlig. Viker de ner sig för att jag hånar TIK på 12:e plats med sin husgud Nubben, så får det väl vara så. MoDo är störst.

Costanza: Det verkar bara vara fina saker han har att säga om dig. Ni verkar stå varandra nära 🙂.

Zource: Härligt! Berätta, eller kan jag kanske kika själv trots att jag är livstidsavstängd där. Ah, nu fattar jag. Lilla TIK börjar få lite panik. Synd dock att JonteD och Tom Topp saknar ryggrad och blir idioter.

Zource: Jag och Jonte skulle behöva talas vid, det är viktiga grejer det handlar om.

Costanza: Ser att han skriver om dig i Timrås forum, så du har sannerligen lämnat ett starkt intryck!

Zource: Kunde JonteD träffa en galen George så är allt möjligt.

BurkLeffe: Vem vet. Du verkar iaf vilja träffa honom?

Zource: Var det JonteD du träffade?

Gavelo: Idag träffade jag på en välintegrerad Somalier. Det finns hopp!

Zource: Glöm ej att Kristian Forsberg gjorde hat-trick mot Ssk 2010, kanske större än Sveriges 4-4

Gavelo: Hedberg verkar genuint trevlig, men 'en oerhört kompetent tränare' vet jag inte, tycker tjurläppen Karlin är mer kompetent

puffe4: Tänkte skriva att det inte finns nån chans att SSK slår ut Löven. Men sen kom jag på att Sverige vände 0-4 till 4-4 mot Tyskland…

mattias - 74: En fördel är att nu kan ni börja om med blankt papper, bygga upp en ekonomi och en stomme av unga talanger som blir ryggraden i föreningen, får ni behålla Hedberg så har ni mycket vunnit där, en oerhört kompetent tränare.

Gött med SSK-vinst. Vinner dom en match till har vi fortfarande chans till hemmaplansfördel i eventuell final

jonsson:

Dom får skylla sig själva

Så här går det när man låter idioter sköta ekonomin i en elitförening i SHL

Min bästa kompis dotter som tar studenten från ekonomiprogrammet på gymnasiet skulle göra ett bättre jobb

Man skäms

jonsson:

Hedman tar en paus från hockeyn

Säger all olycka till Leksand som måste betala bonusar m.m på 30 mille efter säsongen.

Kalmartränaren kör med hitlermustache, det är lite ovanligt.

Jan-Erik :
Det var väl inte så konstigt beslut egentligen. Leksand hade dåligt med pengar och fick på det viset in en del (oklart hur mycket). Det finns dessutom inget som säger att AIK skulle lyckats sämre än oss om de hade gått upp.

DIF hade med största sannolikhet vunnit mot AIK oavsett. Vi ledde redan med 2-1 i matcher och i den första matchen Gidlöf stod vann vi med 5-0. (AIK sköt 17 skott)
Det är möjligt att Hävelid kanske hade släppt ett eller två av dem men vi hade vunnit iaf. Jag tvivlar starkt på att AIK tagit tre raka efter det.

Matti Pauna: Ja drar du bort 15mille från valfritt lags bokslut så kommer det såklart påverka deras ekonomi?

Matti Pauna: Ja Modo har en riktigt bra ekonomi, det är tur det.

Gavelo: Bra att skattepengar inte går till högavlönade hockeyspelare i Umeå.
Obegripligt att kommunerna runt om i landet pumpar in miljoner i misskötta hockeyklubbar.
Dra bort 15 miljoner från Modos bokslut så ser du hur bra ekonomi Modo faktiskt har.

puffe4: Leksand bäddade ju för sitt eget återtåg när de lät ex Djurgårdaren "Tjomme" låna ut Leksands förstemålvakt till Djurgården i finalen om AIK. Utan det skiftet hade sannolikheten för en AIK vinst varit större och då hade det varit AIK och inte HV som Leksand mött i det negativa kvalet och då hade Leksand kvalat sig kvar.

Gavelo: Nej , Leksand är och har varit kk mässiga i åratal, nu finns ingen Ejedahl som pumpar in pengar samt mångmiljonbelopp som skall betalas i signoutkontrakt.
Dessutom kommer 70 miljoner från TV- avtalet försvinna.
Du kan nog räkna ut vilken satsning LIF kommer ha råd med.
Dom är närmre konkurs än avancemang tii SHL

ForzaMoDo1921: Nej nej.
Leksand har ungefär lika bra /dålig ekonomi som Löven.

Löven bygger stora delar av sina satsningar på sponsorer för man är nära på 0 i likvida medel, Leksand kommer nog behöva ha samma spons om dom ska kunna satsa, vilket dom inte har nu när barnen Ejendahl inte är hockeyintresserad och sponsrar ingenting.

Dock kommer nog Leksand ha en del bra juniorer som kommer stanna, tror Leksand kommer ha ett topp6 HA lag oavsett.

ForzaMoDo1921: Jag har hört sådana rykten. Men ja, går vi inte upp nästa säsong kan vi lika gärna lägga ner.

Vikingmodo : Gnaget kommer satsa också. Vet inte hur det ser ut för Kalmar.

Positivt med att det blir en eller två matcher till är att Larsson inte kommer missa lika många matcher mot löven.

Smurfen: Blir många år mellan Modo-Leksand i HA!

Fast det är läge att storsatsa till nästa säsong. Finns inte många topplag kvar i HA då.

Finns inte det en viss chans att de konkar nu? Eller kommer de bli räddade av nån rik jävel som alltid

Kvällens lilla glädje , Leksands karma !!!!!

puffe4: Leksand ska vi ju kunna ta nästa år. Oavsett hur inkompetent Hinken är. Men då lär väl typ Karlskoga gå upp

Välkomna hem Leksand!

grimiss: Ja visst kan vi chocka dom och ta en match i Umeå sen ha lite hemmaflyt inför två utsålda arenor så kan jag hålla med. Blir mer öppet spel mot Löven, kontringar som LePaus, Träff m.fl. inte kunde förvalta kommer Kelleher och Topping ta hand om. BIK är mer grisiga, svårspelade med Stakkestad, Björka och Plato.

Svårt blir det oavsett.

Keriksson: ambivalent. Ett löven som svept Oskars, har total hybris, inte spelat match på rätt länge osv osv har sina fördelar. Kan man gå in och mosa dom match ett så kan dom haverers totalt mentalt. Gör dom inte det blir det jäääävligt svårt. Chanserna att ta ett fräscht löven (som inte havererat mentalt )om vi inte har en målis i absolut toppform är sjukt små.

Å andra sidan så är det förstås så att en hyfsad lång serie mot ett kaosigt och tungt ssk kommer kosta löven. Framförallt med deras tränare som är allmänt galen.

dempa: Väldigt jämn serie så hoppas SSK tar match 6, inte för att jag är överdrivet rädd för Löven men vill ha dom i final, inte semi. (om vi når dit) Tror de blir för svåra iallafall.

« · 3009589 · »