1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532821 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dagens match mellan Eurocity och Sandvikarna slutade 20-1. Heja Sandvikarna!

Poffa: Det ryktas om att Antos letar hus i Öviksområdet, undrar om sejouren i Skellefteå bara blir ettårig för honom. Eller är kanske Skellefteå för obarnvänligt?

Deas: då är det inte lätt att spela.

Myggan: jag är full =)

Frisco: Högmod går före fall säger man. Men nästa gång har han nog ingen chans mot dig.

Frisco:

Spelmässigt var du väl allt annat än överlägsen. Du hade enbart åttankvar, jag hade fyra bollar. Jag vann med fem fina stötar på rad. Dustod och suckade och skakade lite lätt på ditt nerböjda huvud.

Frisco: Du verkar inte ha så bra motstånd om du är överlägsen.

Alla: Spelmässigt är jag helt överlägsen. Däremot förstår jag inte hur åttan kan åka i hela tiden.

Eurocity-Sandvikarna: 14-0. Sandvikarnas enda mål blev bortdömt. Förmodligen lika bra det, då det var ett självmål.

Poffa: Ojjj det kanske var att överdriva lite, dra pistol, hehehe

Tommy Salo gick som en vanlig man på Sollefteås gågator i förmiddags. Han kanske skall skriva på för IK Polar?

knaskamilla: Ett hyllningstifo för Roland vore kul. Men det får vänta till slutspelet i så fall för det ryktas om nån veckas semesterresa.

Poffa:

Jag håller med dig, ett rejält avtack borde han få. Tro om supporterklubben fixar ett, eller om H Höger ska måsta styra upp?

Stigsson:

Varor, Stigsson, varor. Tjänsterna brukar Kamilla stå för. Kvinnligt sällskap på Malmskillnadsgatan, det kostar inte mer än en lunch.

Poffa: Erbjuder du dina tjänster så här öppet?

knaskamilla:

Ett rejält avtack borde han få i alla fall. Roland har varit en helt suverän supporterpolis och han har alltid tagit sig tid för att disskutera, skämta och visa engagemang när han är på hockeyn.

Inte nog med det, han har också alltid ställt upp för att hjälpa till och lösa problem då man varit på bortamatcher. Minns speciellt då en vakthavande polis fick lite bryt nere i Gävle under SM-finalerna -99. Polisen ifråga vill att vi skulle flytta över hundra supportrar till en plats bakom ett apstaket (vilket skulle resultera i att ingen skulle se något).

När vi sa att det inte skulle lyckas och att han inte heller skulle klara av det så trevade den tokige faan efter pistolen och sa helt allvarligt "Jodå, du skall nog få se att jag kan." Då steg Roland in och ifrågasatte polisen uppträdande, han körde verkligen över den vakthavande ungtuppen och det hela slutade med att klacken stod kvar där den stod.

Tack för en väl utförd uppgift Roland, och du är alltid välkommen till H Höger för en pratstund och kanske mer, nu då du inte längre är i tjänst. ;-)

Jaha, så har Roland gjort sin sista match som polis då. Någon borde göra ett hyllningstifo...

... så ser jag att de gamla Kanal 5 profilerna Nalle Knutsson och Jugge Nohall tillbaka i rutan, denna gång i TV 3. Inte en dag försent, det är aldrig fel med klassunderhållning :-))

Salle: Det blir att dra till Stig Center då, en riktig öststatskoloni utanför Göteborg där turkar, polacker och andra inväntar returfrakt.

NuMo: Anja MoDoit... Lysande. Då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag skrev i fel gb.

Dragan 2k:

Rackarns för er, men lovat är lovat!

Salle: Jaa! En Modoit tog VM-guld. Snyggt Anja.

knaskamilla: Har vi lovat det? Vad tusan oxå. Vi behöver poängen ju.

Dragan 2k:

Och dessutom underhållning som slutar i en MoDoseger. Det har ni lovat!

knaskamilla: Fasen vad kul med seger för vår Anja stjärna. Och nu är det ju bara 3 timmar kvar till underhållningen av världsklass. Kul

Salle:

Hurra för Anja! Själv var jag för lat för att försöka få igång projektorn här, så jag missade att kolla på henne idag. Men det kommer väl kanske fler chanser...

Förresten så bor det rätt många MoDoiter i Gbg. Det är nog inte helt omöjligt att kränga deras tröjor här.

I ANJA TOG GULD!!!!!!!!!! yran glömde skriva att: Lättare då att prata direkt med tradarchaffisarna, speciellt de öst-utländska.

Paddan: Så var det ja. Sen är det nog svårt att få tag på Öl (av starkare sort) på söndag även i Gbg och inne på tradarhak.

Anja medalj!!!

Salle: Men hörrödu Salle, det stod ju faktiskt att man hoppades få in LITE pengar till öl. Då hade man med andra ord kunnat sälja tröjorna lite varstans. Kanske avyttra dessa på diverse tradarhak efter vägen upp.

knaskamilla: Japp, skandaler mest hela tiden.

Salle: Nä, det var nog det som det sprack på också. Men det är ju populärt med kidnappningar i Göteborg så dom kanske skulle ha krävt MoDo på pengar för att lämna tillbaka dom.

AM:

Nä, annat var det när den där Moström var ordförande. Eller, hur var det?

knaskamilla: Äh, vem bryr sig väl om såna medelmåttor som Macke, Viklund och Hinote... var sjutton är Muirs tröja?

knaskamilla: Det vore kul, nu för tiden finns det ju inget smaskigt alls att skvallra om vad gäller den föreningen.

AM: Fel ställe att sälja dom bara. För jag tror inte man får så mycket pengar till öl från försäljningen av MoDo-tröjorna nere i Gbg.

HEJA ANJA!!!

AM:

Haha! Precis vad som skulle behövas - en skandal i MODO Support OCKSÅ.

Paddan: Hörde rykten om att vissa tänkte sälja tröjorna för att få in lite pengar till öl.
Tänk reaktionen när Lonken ska hämta tröjorna och Matilda bara rycker på axlarna o säger.."Näeee, vadå tröjor. Hade vi dom på bussen."

Paddan:

Det ryktas om att de hade planer på att "råka" prova tröjorna och ta en gruppbild, för att sedan skriva sina egna autografer på dem. Anledningen till att de lät (låter?) bli var visst att de var rädda för slagsmål om Mackes tröja. Haha. Det fattar väl alla att det skulle bli catfights om Hedmans, Snyggjannes, Viklunds och Hinotes tröja om de skulle ge sig in i det projektet...

Jag tycker inte om katter.

PS. Nu har Syd medlemsmöte. Jag spricker nästan av nyfikenhet.

knaskamilla: Märkligt då att de inte passade på att "råka" prova spelarnas matchtröjor. Eller det kanske de inte tänkte på.

Förresten, möss med tangentbord...vad blir då nästa steg? Katter med superdatorer?

Dragan 2k:

Äh, fräckt? Huvudsaken det är juicesäkert...

Tur du påminde mig. Hade ju varit pinsamt att glömma MoDotröjan hemma. På tal om tröjor kan jag förresten rapportera att MoDos supporterklubb fick ta spelarnas tröjor med sig på bussen ner igår, tydligen ett bra sätt från MoDos sida att spara in pengar när de åker på bortamatch.

knaskamilla: Computer City på Backaplan eller i Sisjön är riktigt stora bra datoraffärer. Där kanske ett fräckt tangentbord kan inhandlas.

Aaah. Nu fick man den där stolta känslan igen när man drar på sig den vackra Frölundatröjan.

Dragan 2k:

Nja. Jag dricker ju inte kaffe, så jag klarar mig nog utan en sådan knapp. Jag tyckte mest att det där om att små olyckor inte var så farliga lät bra. Har du förresten något klockrent tips på var i Gbg man bäst shoppar tangentbord?

Lite kallt också, alltså. Borde man ha förstått.

knaskamilla: Det där kraftfulla funktioner för dagligt bruk intresserar mig väldigt. Står det närmare vad det är för något? Har de en laga kaffe knapp ska du definitivt slå till.

Rapport från Göteborg: Lite kallt, grått, dimmigt och alldeles underbart

Vad gör alla? Jag har tråkigt!

Vad tror ni om detta?
"Logitech Cordless Desktop® EX 100 är synonymt med kvalitet, tillförlitlighet och trådlös frihet. Musen och det spillsäkra tangentbordet - mindre olyckor inget problem således! - är utrustade med ett antal kraftfulla, välbekanta funktioner för dagligt bruk."

Poffa: Själv ska jag och putta.

Nu mot Sporthallen och DJ18-SM kvartsfinal mellan Ersboda (Umeå) och Håsta (Hudiksvall).

"och kanske gett Gerber en och annan tjyvsmäll."

Ja det låter som en realistisk spekulation då det gäller Sedin. Han spelar alltid så jävla fult. :P

Poffa: lol  

Synd att du inte hittade den tidigare idag. :-)

NuMo:

Enligt en gammal tes som jag hittade i en fickkalender så är det så här:

"Att ignorera barn och idioter ger oftast önskad effekt, de tröttnar..."

Dawidovski: Jag har ju hicka, man ändå.

Bertucci gjorde något som är helt regelvidrigt enlig mig,. Hoppas att han får ett straff som är åtminståne lika långt som förselsens art.-

« · 502957 · »