1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545942 inlägg · 4162 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Portello: Knas tänker inte. Hon gör som det står i läroböcker.

Poffa: Men knas är väl inte känd för att tänka.Eller?

Portello:

Jag tror inte ens hon tänkte då hon skrev det där.

Portello:

Det där är ju en samvetsfråga, eller nå't... ;)

Det är ju nästan så att man blir rörd.

Saxat från Knas presentation:

Lulingar: det finns vettiga sådana också

Det var snällt sagt, men jag tvivlar hon hade mig i åtanke när hon skrev det :)

ria-ra:

Ett problem jag har med de flesta souvenirerna är (svär jag i kyrkan?) klubbmärket - om man lämnar åt sidan de rent estetiska kvalitéerna i det så är det ganska svårhanterligt så fort man försöker använda det i en något mindre version.

Det är alldeles för plottrigt och har för många detaljer, rundar man av några flikar och plockar bort stjärnorna hamnar man väldigt nära den gamla MoDo AIK-loggan (och där ligger också mitt estetiska ideal). Då har man en logga som skulle göra sig så mycket bättre i alla sammanhang där den måste vara lite mindre - bl.a. den nu så reklamtyngda matchtröjan.

Poffa: jag gillar badlakanet.
jag skulle gärna köpe en fleecepläd men varför gör dom den ill röd för? det svider ju i ögonen när man tittar på den. jag gillar rött men inte den rödfärgen som dom nu envisas med att ha på allt. dom kan väl ta rödfärgen som dom har på tröjorna. en del produkter är det ju tönt varning på t.ex vantarna. vem vill ha dom?
kan dom inte vara lite trendig?

ria-ra:

Två stycken på mitt jobb har helröda sådana. De anser att de är fräcka och det får de väl tycka. Men det tycker inte jag.

Tyvärr har MODO svårt för att ta fram riktigt snygga souvenirer. Enda som jag tyckt varit snyggt är den förra slipsen som var stilren med ett litet märke och den röda jackan som de sålt slut på.

knaskamilla:
nej inte ens dom.
eller är det bara dom som försäljningen riktar sig mot?
då kan dom ju skicka dom ett reklamblad åsså låta oss andra slippa se dom.

ria-ra:

Dockstabor?

nu tror jag det är dax att sparka inköparen av souvenirer!
i nyheter hittar man ett par DÖ FULA TOFFLOR FÖR 475 KR! VEM FAN VILL KÖPA DOM??!!

knaskamilla:

Vilken tur att du rättade, jag tänkte nämligen på ett helt annat ställe än vad det nu handlade om.

Rättelse: nästanfamiljelunch.

Poffa:

Försök inte. Det äter jag oftare till middag än till lunch. Vi har ju haft nästanfamiljemiddag på mitt vanliga ställe, till och med...

knaskamilla:

Låter fint! Håller tummarna för att det ska funka. :)

knaskamilla:

"Idag gick jag faktiskt till mitt vanliga lunchställe"

Jasså, det blev en ICA Rismål till lunch idag?

Sådärja. Nu har de fixat min telefon så att den ska fungera igen, och paketet från BBB är uthämtat. Kan bli intressant att komma hem idag...

(PS. Nu är det bevisat att det är spelarna som stalkar mig och inte tvärtom. Idag gick jag faktiskt till mitt vanliga lunchställe, men inte ens där får man vara ifred.)

knaskamilla:

Vänta med att ringa. Men förbered dig på att det inte kommer fungera då du får modemet.

Poffa och Bengt:

Menar ni att jag borde ringa igen och gnälla? Innan jag fått modemet? 

Jag blev för övrigt väldigt paff när jag ringde och han som svarade hette Subir. Kände mig småtrög när jag började fundera på varför Subir lät så annorlunda, tills jag insåg att det kanske finns fler än en person som heter så. Dock är det här endast andra gången i mitt liv jag råkat på namnet. Coolt.  

Bengt:

Nä, det låter som att inkommande och utgående samtal hamnar på datalinan och därmed skickas det en massa slasksignaler och felmeddelanden fram och tillbaka.

Min gissning är därför precis som din, Flextronics får snart ett samtal om att kolla lite i skåpet och felsöka.

Poffa:

Jo, genomströmningen av data börjar ju liksom inte innan Kamilla kopplat in modemet. Som det är nu så finns det inget hemma hos henne som begär denna trafik från BBB. Såååå, det är säkerligen en Flextronics-tomte som gjort en taikon-koppling och BBB kommer att få göra en felanmälan för att fixa det.

Poffa:

Ja, inte vet jag. Vi får väl se när modemet kommer. Har de gjort fel kommer de ju att få kompensera mig. Gratis bredband i en månad, kanske? Ja, det låter bra.

knaskamilla:

Utan att jobba på supporten, och utan att ha full kunskap över hur BBB skickar sina paket så låter det där som en något märklig förklaring. Jag med mina, låt säga hyfsade, datakunskaper får det mer att låta som att de gjort någon felkoppling i skåpet då de la in de två extra kablarna.

knaskamilla:

Öh, jag jobbar på Telias bb-support och den förklaringen lät nååååågot märklig må jag säga, men man ska aldrig säga aldrig.

Hmm. Jag var så glad över att BBB var ganska snabba med att leverera bredband och skicka modemet (vilket de skickade igår), men nu börjar jag bli skeptisk.

De senaste dagarna har min telefon betett sig jätteunderligt. Det ringer folk jag inte alls känner, från alla möjliga ställen, med namn som Mildred och Bengt. Jag kan dock inte svara, för då låter det bara konstigt i telefonen. Jag kan heller inte ringa någonstans, för vad som händer då är att en signal går fram, och sen börjar det tuta upptaget. Detta trots att den jag ringer till lyfter på luren för att svara (men möts av tystnad). Dessutom ringer det ibland utan att det ringer. Jag ser på nummerpresentatören att någon ringt, men jag hör inga signaler gå fram.

Smart som jag är (MVG i Matte A, liksom) lade jag till slut ihop detta med leveransen av 24 Mbit-bredbandet från BBB. Ringde deras tekniska support och fick förklaringen "det kan vara att det är så mycket data som strömmar igenom, eftersom de kopplat in 24 Mbit bredband hos dig nu, så att det är därför det inte fungerar. Det borde dock bli bra när du får modemet". Men hurra! Hoppas inte Posten sölar, som Poffa tror...

Stackars mig.
(PS. Vill ni något får ni ringa på min mobil... ;))

Dream Team:

Ska man klara av sin långsiktiga målsättning om att "etablera oss som ett stabilt elitlag", borde det väl innebära att de försöker hålla sig bland de fyra första som får garanterad plats i nya norrettan. Men det är bara ett försök till semantikgranskning från min sida och inget uttalat mål för säsongen som går att hitta belägg för. :-)

Ansträngningen med separat sponsorstöd för att behålla Tom Juma och Maurice Sunguti borde väl dock ligga i linje med det.

Dream Team: Unibets oddslista för div 2 Norrland:

Umeå FC 2.10
IFK Timrå 4.10
IFK Luleå 4.25
Östersunds FK 7.00
Friska Viljor FC 11.00
Robertsfors IK 22.00
Sandvikens IF 22.00
Piteå IF 35.00
Kiruna FF 75.00
Anundsjö IF 125.00
Hemmingsmarks IF 125.00
Gimonäs CK 125.00

Anundsjö vann mot Timrå med 4-1 i lördags. Kanske värt att lägga ett par dinarer på Anundsjö?

Här spelar de förresten: www.schweden-tielemann.de/bred.html

Dream Team:

FV satsar väl inte tokhårt för att ta tillbaka platsen i superettan. Snarare så kommer man i år att bli ett stabilt mittenlag i tvåan.

Poffa: Hur ser satsningen för Friska Viljor ut inför kommande säsong? Är det hårdkörning för att gå upp i superettan direkt, eller är det lugnare? Man har väl tappat någon av spetsarna i laget, visst?

För egen del är det IFK Timrå som gäller i norrtvåan, och man var ju riktigt nära en kvalplats i förrfjol, sämre förra året, dock. Därav mitt intresse! Som vanligt har man tillgång till en samling f.d GIF-spelare. Eller ja, en tillgång samtidigt som det är en liten brist, då deras syfte med spelet i Timrå ju i mångt och mycket är att varva ned...

Och Friska Viljor får åka ner till Gotland och möta Visby IF Gute.

...så får Anundsjö IF besök av IFK Norrköping i svenska cupens andra omgång. Skaplig möjligthet till mjölkko, känns det som.

...bor man i Övik (eller trakterna däromkring) tycker jag att man imorgon kväll ska gå och titta på en teaterföreställning med Benny Haag som heter "Inte mer än fullt, tack". Den spelas på Alneskolan och inträdet är nära gratis.

65selander:

Jag har inte skrivit det, det taggas automatiskt.

...så är bannern i Frölundas bok lite underlig. Som jag ser det så ska inte 2004 vara med alls.

Poffa: Det förstod jag allt.

Poffa: Har du skrivit dit wap... eller taggas alla inlägg via mobilen?
Nice att man kan surfa via mobilen nu iaf.

Frisco:

Där har vi alltså en sak som Marcus kan förbättra. Svaret var riktat till dig.

Poffa: Nog svarar du allt, men man ser inte vem du svarar.

65selander: 50% gräs, 40% konfetti, 10% grus.

wap.hockeysnack.com
Ja, verkligen. Snygga mål också. Synd att domaren inte klarar av den har nivån. Detta är för övrigt ett test för att se om jag kan svara via mobilen.

Frisco: Nja men det var en riktig rökare han sopade på iaf.

Tycker mest synd om Råsunds grushög som skulle försöka se ut som en gräsmatta.

Poffa: Härligt med 3 pinnar i premiären.

Poffa:Ang MFF så var det trög start i fjol också och du vet ju hur det slutade.
MFF det enda laget som kunde axla "Real" ;-)

65selander:

Malmö FF - IFK Göteborg    1 - 2 ;-)

Poffa: F-n om dessa derbygrupper kunde försvinna. Tänker på knas eftersom hon har önskat att Brynäs nu skulle ramla ur.

Men det dröjer nog tills nästa säsongsavslut innan det blir någon förändring så ni får dras med oss varannan match i en säsong till.

ps/Heja Zelge

Frisco:

Derbygrupperna är döda, länge leve massamatchergrupperna. Dumt och oänskat av de allra flesta.

Nu fotboll på C+. Hhhh de e Hammarby....

...så blir man inte förvånad när det gäller Tommy Töpel.
---
Leksand, Mora och Brynäs i samma derbygrupp i elitserien?
- Självklart, säger Jan Simons, Mora IK:s klubbdirektör.
- Något annat vore horribelt, säger Anders "Masken" Carlsson, Leksands sportchef.
- Det känns givet, säger Michael Sundlöv, Brynäs sportchef.
- Glöm det! säger däremot Tommy Töpel, Svenska Hockeyligans sportchef.
---
www.nyalt.se/sport/artikel.asp?id=1260143

onödigt vetande..stefan Öhman beställde en bröllopstårta idag..han kommer att gifta sig i vår/sommar..han kunde inte skriva på för MODO då han har två år kvar i finland...

Frisco:

Det beror ju på hur man tänker, det.

Frisco:

Det beror ju på hur man tänker, det.

« · 537540 · »