1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545916 inlägg · 4162 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jag får det till ca en vecka. Men jag kanske inte kan räkna.

Frisco:

Haha. Fast tänk vad länge jag hade fått vänta om de inte hade driftsatt telestationen förrän 2005-05-07. Då hade jag fått vara utan internet i nästan ett år.

knaskamilla:
Ungefärlig tidpunkt för installation sker vecka: 17
Planerad driftsättning av telestation: 2004-05-07

Lång installationstid.

Hurra!

Du har beställt:ADSL2+
Din kapacitet blir:

24 Mbit/s download 1 Mbit/s
upload (teoretisk
maxkapacitet).

Avstånd till stationen:1876 meter
Ungefärlig tidpunkt för installation sker vecka:17
Planerad driftsättning av telestation:2004-05-07

Huge:

Det förstås. Egentligen vet de att de borde platsa i ES, men det innebär inte  att de faktiskt är tillräckligt bra. My mistake.

knaskamilla: Ove säger: "som ska vara bättre", inte "är bättre".
Dvs alla förväntar sig och antar att våra spelare och lag skall vara bättre.
Inte alls samma sak som att våra spelare de facto är bättre....

knaskamilla: Ja rent teoretiskt så kan det vara så. Han säger ju inte att de har tjugo spelare som är bättre än t.ex Mora och Hv som kom 9 & 10.
Sen att det är mest bullshit är ju en annan femma :)

På tal om kvalserien, är inte det här ett lite skumt uttalande av Ove Molin?
"- Egentligen vet vi att vi har 20 spelare i laget som ska vara bättre än de 20 spelarna i motståndarlaget men det är mycket psykologi i det här, sade Brynäsforwarden."

Har Brynäs verkligen TJUGO spelare som är bättre än alla andra kvalseriespelare? Hmm. Borde de ha hamnat i kvalserien då?

Frisco: Om det skall vara så här så måste det bli en större ruta att "fråna" i.

... så verkar det som "hustrumisshandlaren" ska spela i FBK nästa år. Får ju tyvärr inte uppge några namn men ni kan ju gissa. :)

Detta är bara vad jag TROR efter att ha läst artiklarna och lagt ihop 2+2.

Frisco:

Jag gav ett seriöst svar, med en liten tvist därefter. Jag klipper in det så slipper du leta.

"Jag bor i Örnsköldsvik. Det är ju en grad av hur exakt man vill ange det. Jag anger staden, vissa anger stadsdelen och du anger gatan."

Poffa: Här får man nästan säga ursäkta för att man för en gång skulle försökte vara lite seriös i Apropåtråden.

Har fått ett svar i bubbla också. Det svaret var identiskt med ditt. Alltså det handlade om postadressen. Den kan man se på olika sätt tycker jag. BONÄSSUND till exempel. Finns ju inte ens ett samhälle som heter så. LUDVIKA (som egentligen borde stå i mitt fönster eftersom jag kommer därifrån) har inte många olika postortsnamn. Man kan tex bo i orterna BJÖRSJÖ och NYFORS och ha LUDVIKA som postadress. De byarna ligger 2-3 mil utanför Ludvika och i Smedjebackens Kommun!!!

Frisco:

Äääh, säg som det är i stället. Du är avundsjuk och skulle hemskt gärna vilja bo i Gullänget. Jag tror inte någon tar illa upp om du trots att du bor på Nygatan skriver Gullänget i frånrutan.

Poffa: Du frågade 2 frågor. Ett dubbelt politikersvar med andra ord.

Jag har inte bott så länge i Örnsköldsvik och undrade en i mitt tycke enkel fråga. Jag har förstått att det i andra städer finns stadsdelar och områden som man likt Knutby inte vill säga högt.

Frisco:

Långt ifrån. Jag har frågat en fråga som jag tycker är snäll.

Poffa: [Varför skriver du inte ute vilket nummer du bor på? Skäms du för det huset?]

Haft en dålig dag?

knaskamilla: Olustig stämning skriver du. Jag har frågat en fråga som jag tycker är snäll.
De som bor i Knutby sa efter de tragiska händelserna där att de bodde utanför Almunge istället för i Knutby.

Frisco:Förr hade man postadress Gullänget men nu är det Örnsköldsvik.

Frisco:

Jag bor i Örnsköldsvik. Det är ju en grad av hur exakt man vill ange det. Jag anger staden, vissa anger stadsdelen och du anger gatan. Varför skriver du inte ute vilket nummer du bor på? Skäms du för det huset?

Frisco & Poffa:

Det känns som att det är lite olustig stämning här just nu, så jag tänkte liva upp den lite genom att berätta om när jag var på MammaMia och åt lunch i fredags. Hockeyspelarna i ett av hörnen gav nämligen dricks till någon av de som jobbade där, varpå hans arbetskamrat gick fram till dem och upplyste dem om att de faktiskt var tre som jobbade i servisen - och att de därför borde få en krona till så att de kunde dela lika.

Poffa: Jo men jag undrade där man bor. Inte till vilket postkontor posten skickas.

Så har jag postadress Örnsköldsvik.

Poffa:

Helvetes satans jävla skit-Skellefteå. Inser de inte att BIF inte förtjänar en plats i ES längre? Suck.

Paddan: Äsch, stallet heter ju bara Quick-Step nuförtiden

Frisco: Så lyckades inte Bäckstedt försvara fjolårets vinst i Paris-Roubaix. Blev en fjärdeplacering till slut efter att ha legat i huvudklungan under större delen av loppet. Quickstep-Davitamone cyklisten Tom Boonen blev årets slutsegrare före George Hincapie och Juan Antonio Flecha efter en väldigt lam körning av topptrion på velodromen i Roubaix.

...så skriver de skribenter som bor i Gullänget att de bor i Örnsköldsvik.
Skäms folk för namnet Gullänget fast man bor på den sidan skylten?

Själv har jag gatunamnet på Från: Varför vet jag inte.

Martin S:

*Du tar ju upp det väsentliga som försvunnit i allt skrävel och senare tandagnisslan från norra Västerbotten, en viktig del av MoDos 90-talshistoria försvann ju från Elitserien idag i.o.m. IFMRs klara degradering.
*Kontraktssituationen obeaktad så finns det onekligen en 3-4 anfallare hos Malmö som man rakt av skulle kunna se prestera bättre i en roligare omgivning. Ungefär som folk resonerade om MoDo i mars/april 1990, skulle jag tro. :-)

*Avtackning av Skellefteås P4-kommentator Lennart Lindström på Radio Västerbotten just nu, efter 20 års tjänst. Han lyckades dock inte vara så glad över Tjelvars försök till hyllningar.

*Och så hade Westerlind hittat starköl innan matchen.

*Det här börjar nästan se ut som något Mats Olsson redigerat, då är det väl bäst att ta en länk också.

Poffa:

Åsså får Bumpis en 90-miljonersrenovering av hallen till ett allsvenskt lag också. Don efter person och division :-)

ja sämst när det gäller nästan lite komiskt

Poffa: Glöm inte Brancalion och Bergqvist heller. Brancalion gjorde förresten sin första match i kvalserien idag(ersättare till bliföraren antar jag).

Undra förresten hur stor massflykten blir från MIF?

Poffa: Sämst när det gäller, som vanligt.

...så verkar Wernblom, Söderberg och Kingen få fortsätta harva i Allsvenskan. Sämst när det gäller.

...så verkar bilden blivit förstörd när den kom till Expressen.

www.expressen.se/index.jsp?a=266621
www.halmstad.mil.se/photo.php?id=52001&aid=10751

Vi hade fått se samma resultat även om finallagens målvakter hade bytt lag. FBK har vid avsluten haft lite oflyt och dessutom haft en hel del dåliga avslut. Frölundas mål har ju suttit stolpe och ribba in eller i taket! De har haft grymma avslut helt enkelt som hade suttit på i stort sett vilken målvakt som helst.

kärran: Jo utan Henke hade det helt klart vart tyngre men glöm inte Sampan för han är bra och med den backbesättningen och forwardsbesättningen som finns kunde vi nog klarat oss bra ändå om än långt ifrån lika bra kanske. Som tur e får vi aldrig reda på det :)

Påhlsson e ruggigt bra måste man säga o Alavaara sliter som ett djur. Högardh är ju gammal Frölundait så han o Sampan unnar man det ev gukdet extra mycket.

mok:
Kan du tänka dig in hur läget skulle ha varit om Henke blivit skadad i 1:a semifinalmatchen och varit borta i resten av säsongen.Tror inte Frölunda ha varit sig lik.
Vi fick hem Foppa denna ES-säsong han började spela, kanske lite halvskadad. Peter hade under hösten stora problem med sina fotknölar bla. Blev skadad i januari, bruten handled.
Kämpade sig tillbaka rekordsnabbt och fick i sin första match mot FBK en kraftig hjärnskakning när han "mötte" Nordström vid sargen.

Nattsvart kändes det. Saken blev inte bättre av att Enström och Svartvadet också åkte på hjärnskakningar i matcherna mot FBK.
Shara nästan höll på att mosa Hinote, han kom undan med livet i behåll.

Hejar på Frölunda, då får Alavaara, Påhlsson och Högardh som en gång spelat för MODO guld.

kärran: Tur att dina OM inte slog in, speciellt inte det sista :)

Frisco:
Tänk OM har funnits och MODO klarat sig till final mot Frölunda. Undrar hur det skulle ha sett ut då.
Kanske MODO skulle ha kunnat spelat jämnt om (nu igen) alla spelare i laget varit hela.

Med helt friska och motiverade spelare som Foppa, Näslund, Kaberle, Aucoin, Salo, Hedin, Enström,Salle, Svarten ( var sig icke lik efter de två hjärnskakningarna ). Det var säkert fler småskavanker som aldrig kom ut. Modo skulle ha fixat det, men som läget blev, så fanns det inte en chans. Fy så utspelade MODO skulle blivit om de trasslat sig till final.
Jag menar att nu försöker FBK, men kommer till korta mot Henke. Hela laget Frölunda är bra och jag hoppas att de spelar ut FBK nu på måndag, det känns som att de som försöker spela hockey borde få vinna.

Man skulle också kunna säga, tänk OM Henke skulle blivit skadad i början på finalserien, då hade läget varit helt annorlunda.

Dawidovski: Bättre då att åka fram till motståndarbåset och skrika "come out and fight!" Om Joel har dålig stil vad ska man då kalla sourays??

Dawidovski: Haha. Klubbor i ansiktet, handskar i ansiktet, slashingar i knävecken och Nordströms uppvisning under hela slutspelet med sin ickehockey och total utspelning av Färjestad och du gråter ut i Modos gästbok över ett finger i tinningen. Haha.

Knas: Jag hoppas på Schtaan och vilket annat lag som helst, undantaget Pölsan. Pölsan har flera gånger om förtjänat det lidande Allsvenskan innebär med tanke på hur mycket ont de har orsakat oss (och till viss del även er).

rullis: Ne, jag vet inte vad jag ska kalla FBK-lirarnas beteende?
Det joel gjorde var inte snyggt, och då skiter jag i om Souray förtjänat det eller ej, man förnedrar inte en motståndarspelare på det viset, det räckte tydligen inte med utspelningen på isen, jag tycker det tycker jag är dålig stil av joel.

Dawidovski: Storhetsvansinne????? Det var väl det FBK´s super-heroes visade idag eller!!!!!!!!!!

Frella: [Och nej Lundqvist borde inte blivit utvisad för hånet av Souray, Souray hade tjänat ihop till att bli hånad.]

Jag hoppas bara att Joel får betala för det hånet, storhetsvansinnet har kommit till vissa lirare innan guldet ens är klart, vart ska det sluta.

I övrigt så fick iaf FBK äntligen visa upp i rikstäckande TV vad man verkligen går för sista minuterna. Det var då man verkligen kände igen FBK med spearingar, cross-checking, slashing.

Och nej Lundqvist borde inte blivit utvisad för hånet av Souray, Souray hade tjänat ihop till att bli hånad.

Frisco: Sant där =), men VF hade ju kunnat spela utan keeper sista 10.

Dawidovski: Helt idiotiskt var det och frustration handlar det nog inte om då det som sagt hänt förut. Hörde nån säga: -Ta bort i*****n från banan för gott. Man är nästan beredd att hålla med.

Frella: Borde vara utvisning på det hånet av Lundkvist, precis som Boorken säger.

Poffa: Det som Nordda gjorde var väldigt fult, och inget försvar ifrån hans sida, det var förmodligen en otroligt stor portion frustration som låg bakom hans attack! (jag säger inte att det är rätt att göra så bara för det)

Frella: Man brukar ta ut målvakten vid avvaktande utvisningar.

« · 535649 · »