Medan jag kommer ihåg det... Vår nya målvakt är inte direkt ngn Peter Hirsch, om man säger så. Synd.
"Hej Kamilla!
Nu har jag äntligen fått presentkorten!
Slå en signal när du har tid att komma förbi!"
Äääääntligen...
Frisco:
Jodå, jobbet trivs man med. Det är väl bara den abnorma arbetsbelastningen för tillfället som man kunnat vara utan. Dessutom möttes man av ett mycket tråkigt meddelande, en av elkonstruktörerna har fått jobb på Land System Hägglunds och kommer sluta.
Trist då han är en otroligt duktig konstruktör och dessutom en av dem som man verkligen fått kanonkontakt med.
Frisco:
Fler än jag som tycker att den nya påven är för gammal. Ha!
Poffa: Med tanke på allt suck och stön över arbetsbördan i kombination med hög närvaro på Hockeysnack så finns det nog ingen tid över för överdrivet spelande i alla fall.
Salle:
Vad snackar du om? Lämna det här med datorer till någon som kan...:-)
Dell har bra saker, de har dessutom slutat med det de och Compaq/HP varit ensam om på senare tid, dvs endast använda sina egentillverkade saker. Dell är numer fullt möjliga att bygga ut/byta grejor i.
Du hade dock rätt i en sak, skall man komma undan billigast så skall man bygga själv. Dessutom får man då en bättre koll på grejorna. Paddan har väl iofs inget problem med att få hjälp, hans bror lär nog också kunna bygga en dator. (På tal om honom, så träffade jag honom idag.)
Paddan:
Mitt bästa förslag är följande:
Köp låda från Microshop, de har bra priser och bra grejor. Frakten kan skjuta iväg om man köper skrymmande från någon datorfirma. Köp ett uppgraderingskit från Komplett (se länk). Det paketet innehåller ett moderkort med ljudkort och grafikkort integrerat. Fyll sedan på med en hårddisk och en DVD-brännare från samma ställe. Slutligen kan du välja att köpa ett fristående grafikkort för att kunna spela spel osv.
Prisbild? Tja, paketet kostar 2500:-. DVD-brännare för en femhundring, hårddisk får du 200 GiB för 900:-. Lådan kostar väl runt 500-700. Så minimipris på det hela blir väl 4500:- men vill du ha ett schysst grafikkort till så landar du på 6000:-.
Sedan vet jag inte om du behöver skärm eller om den du har duger. Men en LG 19" CRT-skärm får du för under 1500:- i dagsläget.
Salle: Annars är Dells HemPC bra, den gamla har dom glömt att tagit tillbaka och tiden gick ut för ca 6 månader sedan. Så den står och samlar damm medans den nya står och puttrar tillsammans med Creatives GigaWorks S750 7.1 :-)
Annars så är lösa delar bäst eftersom man kan skrädda sy en maskin efter sin eget tycke och plånbok.
Paddan- Utnyttja Poffa att bygga samt ombesörja supporten för lite läskeblask i månaden.
Albert Hall:
Tja. Jag har inget otalt med någon muslim, i alla fall. Fast helst vill jag ju att den person jag gifter mig med ska bekänna sig till MoDoismen.
Frisco:
Never. Jag skulle inte palla att vara ihop med en kristen människa. Du behöver inte oroa dig... ;)
Frisco:
Hmm. En sak till: vore det inte smartare att utse någon som inte redan är en gammal gubbe till påve? Den där nya såg ju inte vidare ung och fräsch ut han heller.
Frisco:
Det där fick jag också häromdagen. Verkade inte gälla mitt abonnemang, dock, så jag tyckte det var rätt ointressant.
Lite snack om SAIK-pojkar nåt inlägg sen får mig otänkt att...
Såg en SAIK-märkt bil idag. I den satt Magnus Wernblom. Då insåg jag problemet till Wernas och SAIKs misslyckade säsong. Stora, tuffa hockeytanksen Wernblom i en VW Polo.
Frisco:
Den bäste när jag sa det syftade inte enbart på cykling. Det baserades på en mängd faktorer som gör att jag anser så.
Dessutom är cykling vad det gäller både Touren och Girot minst lika mycket en lagsport som det är en individuell sport. Ingen åkare i modern tid hade kunnat vinna någon av de två stora titlarna inom sporten utan sitt lag och en enastående lagmaskin.
Frisco:
Tycker du att den nye ser manlig ut?