1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546036 inlägg · 4162 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Frisco:

Tycker du att den nye ser manlig ut?

knaskamilla: Menar du att den nye ser manlig ut?

Medan jag kommer ihåg det... Vår nya målvakt är inte direkt ngn Peter Hirsch, om man säger så. Synd.

Nalle Sjuh: Att den finns där är nog för att han som fixat det hela inte riktigt begriper.

"Hej Kamilla!

Nu har jag äntligen fått presentkorten!

Slå en signal när du har tid att komma förbi!"

Äääääntligen...

Frisco:

Men var fanns de våta någonstans? Blufflänk. För övrigt är det fint att det letat sig in ett foto från Avenell Road i bannern på Sportforum.se. Mysbyxigt, till och med.

Frisco: haha det där var bra hehe

porr-Frisco: då vet vi ett av dina dolda intressen

Modoante: Har du tryckt länkarna? Hmmmm...

Paddan: var det nån du kände på bilderna eller :)

Frisco: Det där vägrar jag att kommentera.

...så har ni lite fina bilde att titta på här:

www.wetchicks.de/en/hotpics/index.html

Frisco:

Jodå, jobbet trivs man med. Det är väl bara den abnorma arbetsbelastningen för tillfället som man kunnat vara utan. Dessutom möttes man av ett mycket tråkigt meddelande, en av elkonstruktörerna har fått jobb på Land System Hägglunds och kommer sluta.

Trist då han är en otroligt duktig konstruktör och dessutom en av dem som man verkligen fått kanonkontakt med.

...så verkar folk inte trivas med sina arbeten.

Mot mitt roliga jobb nu. HEJA!

knaskamilla: Men det är bra att inte åldern spelar nån roll. Erfrenhet är alltid bra.

Oj fel tråd.

Frisco:

Fler än jag som tycker att den nya påven är för gammal. Ha!

Frisco: Fredag vet jag ingenting om men... Lördag blir en salig blandning på amatörer och proffs men förhoppningsvis så blir det jävligt kul för oss alla (som är där vill säga).

Salle: Fredag och lördag är väl amatörernas aftnar.

Frisco: Vad var det där ikväll? Och när du har vanan inne skall du väl med dit på Lördag eller?

...så är jag hemma igen efter en kväll på Parken.

Frisco: Själv är jag nästintill allergisk mot just Dell :) Plastig skit med många gånger kass support. Bygga själv e alltid bäst.

Poffa: Med tanke på allt suck och stön över arbetsbördan i kombination med hög närvaro på Hockeysnack så finns det nog ingen tid över för överdrivet spelande i alla fall.

Ja, och med schysst grafikkort menade jag då inte det värsta superduperblufokortet med alla finesser och lite till utan ett medlebra grafikkort som man kommer långt på om man inte är fullständig spelnörd.

Salle:

Vad snackar du om? Lämna det här med datorer till någon som kan...:-)

Dell har bra saker, de har dessutom slutat med det de och Compaq/HP varit ensam om på senare tid, dvs endast använda sina egentillverkade saker. Dell är numer fullt möjliga att bygga ut/byta grejor i.

Du hade dock rätt i en sak, skall man komma undan billigast så skall man bygga själv. Dessutom får man då en bättre koll på grejorna. Paddan har väl iofs inget problem med att få hjälp, hans bror lär nog också kunna bygga en dator. (På tal om honom, så träffade jag honom idag.)

Paddan: 

Mitt bästa förslag är följande:

Köp låda från Microshop, de har bra priser och bra grejor. Frakten kan skjuta iväg om man köper skrymmande från någon datorfirma. Köp ett uppgraderingskit från Komplett (se länk). Det paketet innehåller ett moderkort med ljudkort och grafikkort integrerat. Fyll sedan på med en hårddisk och en DVD-brännare från samma ställe. Slutligen kan du välja att köpa ett fristående grafikkort för att kunna spela spel osv.

Prisbild? Tja, paketet kostar 2500:-. DVD-brännare för en femhundring, hårddisk får du 200 GiB för 900:-. Lådan kostar väl runt 500-700. Så minimipris på det hela blir väl 4500:- men vill du ha ett schysst grafikkort till så landar du på 6000:-.

Sedan vet jag inte om du behöver skärm eller om den du har duger. Men en LG 19" CRT-skärm får du för under 1500:- i dagsläget.

Salle: Annars är Dells HemPC bra, den gamla har dom glömt att tagit tillbaka och tiden gick ut för ca 6 månader sedan. Så den står och samlar damm medans den nya står och puttrar tillsammans med Creatives GigaWorks S750 7.1 :-)

Annars så är lösa delar bäst eftersom man kan skrädda sy en maskin efter sin eget tycke och plånbok.

Paddan- Utnyttja Poffa att bygga samt ombesörja supporten för lite läskeblask i månaden.

Frisco: DELL är väl hyffsat skit... Lite dyra kanske. Ta med reklamen till microshop och jämför vetja. Dell kan dessutom vara lite problematiska om man vill byta/uppgradera komponenter.

Salle: Klart jag har en bra skärm. En DELL med lutande E.
På tal om DELL. Därifrån får jag mail allt som oftast med en massa reklam om datorpaket, skärmar och olika ting. Är det nåt?

Frisco: Bygg själv från lösa delar (låt poffa bygga ihop vill säga) eller köp ett färdigt paket från Komplett.se eller Microshop. Har du bra skärm (fast det har du ju inte), låda mm så är ju lösa delar oftast bra.

Salle: Seriöst. Har du nåt bra tips på ny dator?

Albert Hall:

Tja. Jag har inget otalt med någon muslim, i alla fall. Fast helst vill jag ju att den person jag gifter mig med ska bekänna sig till MoDoismen.

knaskamilla:

Tacka vet du muslimer?

Frisco:

Never. Jag skulle inte palla att vara ihop med en kristen människa. Du behöver inte oroa dig... ;)

NuMo: Svart rök blev det

knaskamilla: [Den där nya såg ju inte vidare ung och fräsch ut]

78 år är den Tyske nye Pope. Snälla, stöt inte på honom.

En Färjestadspelare gjorde mål igår,,Nordström...kul för han..det var ju ett tag sen en färjestadare gjorde mål...

knaskamilla: Ständigt denna åldersdiskriminering.....

Nalle Sjuh: Själv tycker jag att Modo skall låte det gå svart rök ur skorstenen om Foppa inte spelar med Modo nästa år, resp. vit om han spelar. Skorstenen bör stå på ett högt berg så att alla kan se det.

knaskamilla:

Du är inte så hugad du inte, vilken religion kan ställa till med flermiljonersmänniskors-partaj så fort dess andlige ledare trillar av pinn? Tänkte väl det va - ponera all merchandise och TV-exponering det här livsstils-kitet katolicism fått de senaste dagarna.

Själv tippar jag på en avskrivningstid på fem år för Benedictus 16, men mycket högt restvärde.

Frisco:

Hmm. En sak till: vore det inte smartare att utse någon som inte redan är en gammal gubbe till påve? Den där nya såg ju inte vidare ung och fräsch ut han heller.

Frisco:

Det där fick jag också häromdagen. Verkade inte gälla mitt abonnemang, dock, så jag tyckte det var rätt ointressant.

...så verkar Benedict XVI i alla fall hålla händerna stilla.

Frisco: Ojdå, är det en cykel tillverkad av familjen Teutel?

Salle: Söderberg då? Vad har han för fordon?

En sån här?
dajo-toys.de/shop/images/medium/laufrad_bambinobike.jpg

Lite snack om SAIK-pojkar nåt inlägg sen får mig otänkt att...

Såg en SAIK-märkt bil idag. I den satt Magnus Wernblom. Då insåg jag problemet till Wernas och SAIKs misslyckade säsong. Stora, tuffa hockeytanksen Wernblom i en VW Polo.

knaskamilla: [Hmm. Jag var så glad över att bbb]

Idag fick jag brev från Örnsat. 35:- billigare i månaden ska det bli och dubbelt så snabbt. Man tackar.

Frisco: Girot har helt tappat i status och kan väl i det närmaste jämföras med ett DM i hockey Dalsland. Touren är OS och World Cup sammantaget.

Poffa: För mig är nog Armstrong med på en 1000 i topplista om jag nån gång skulle orka göra en sådan. Kanske.

Nu blir det trådbyte.

Frisco:

Den bäste när jag sa det syftade inte enbart på cykling. Det baserades på en mängd faktorer som gör att jag anser så.

Dessutom är cykling vad det gäller både Touren och Girot minst lika mycket en lagsport som det är en individuell sport. Ingen åkare i modern tid hade kunnat vinna någon av de två stora titlarna inom sporten utan sitt lag och en enastående lagmaskin.

Poffa: [man behöver inte ens ha vunnit något för att få den titeln i mina ögon]

Missade det sista.

Har svårt att hålla med, i alla fall i en såpass individuell som cykel.

« · 540548 · »