1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540705 inlägg · 4140 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Exakt! Nej, det blev blev ingen avstängning.

grimiss:

Lika fjantigt båda två.

Men gillar att du erkänner att jag påverkar dig vilket lag du håller på i semifinalserien. Det inflytandet tackar jag för.

{5647}:

Sanny har ingen aning. 100% spekulationer från hans sida. Han har såklart noll koll på persoerna i Timrås styrelse och försäljningsida.

Greg P: “Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna någon slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill ha kontakt till varje pris.” är det därför du hänger här och njuter av att göra löven ännu mindre omtyckt?Låter som du lever i sann trollanda. Blir mer och mer fundersam över din ålder.

Wiklund får en match för slashingen. Vilket skämt.

Greg P: Sanny spelade där i flera år och var lagkapten, så jag tror att han har en hel del inside faktiskt.

{5647}:

Han lämnade klubben för 16 år sen.

Har nog bytts ut och passerat en hel del folk på kansliet inom sälj, marknad, styrelse, VD osv.

Vad är ens facit på hans spekulationer. Hur mäter och vet man om man har "bästa" säljarna i stan i föreningen eller bäst ihopsatta styrelse ?

Greg P: Facit finns inte och du har ju uppenbarligen själv förstått att det spekulation, även om vi tydligen är oense gällande hans inside.

Själv vet jag att MoDo hade riktigt dåliga säljare för en massa år sedan. Detta för att många företagsägare jag pratade med sade att MoDos dåvarande säljare ofta ringde och sade "Vi kör väl samma som förra året". Ingen fantasi eller försök att utöka försäljningen.
Min gissning är att Sanny hört liknande saker fast om Timrå. Med all säkerhet har han som lagkapten träffat flera av sponsorerna och förmodligen bildat sig en uppfattning om Timrås säljorganisation när han snackat med dem.

{10015}:
Jag tycker det var en match för mycket, det går inflation i avstängningar. F ö tror jag Löven vinner nästa match.

Greg P: Slutprodukten för en säljorganisation är ju hur de lyckas att sälja ut arenan. Så han är ju inte helt ute och cyklar va?

Greg P: Hela hans tes grundades väl mycket i att han stöter på exakt samma folk på kansliet när han är där och gör tv.

KB: finns ingen anledning att tro att sanny inte har bra insyn i de flesta klubbarna i shl skulle jag säga. dels för att han spelat länge i serien, åkt runt och kommenterat i många år, och han jobbar tätt med tv4 gänget och mrmadhawk. han lär ha bra relationer och får höra både det ena och det andra kan jag tro, inte bara från timrå

Padrone78: Har faktiskt ingen koll vilket publiksnitt Timrå har. Sedan säger ju delvis lite beroende på om man kör fribiljetter och billiga kampanjer typ som Löven gör ibland.

Greg P: men varför ger du dig in i diskussionen med så lite kött på benen?

Padrone78: dog nyss en aik spelare efter en crosschecking i magen så faller han rak som en spik framåt.
Absolut crosscheck men det var rejält överdrivet.

MorganaLefaey: haha såg den nyss med. Vilken sjukt töntig utvisning^^ var dåligt skådespel på aikspelaren med^^ där höll de inte för ”publiktrycket ” var lika kålsupare båda ju

MorganaLefaey: Tänk att Modo överlevde hovet i både kvarten och finalen.

MorganaLefaey: fast dom där är svåra , man vet ju inte hur dom tar. Kommmer du åt njure eller lever eller solar.....

J20 spelar SM-åttondel mot Luleå i veckan. Höga odds på MoDo men hoppas att de kan ta sig vidare så att LP hae större chans att få spela U18-VM. Inte optimalt att vara utan matcher på sån lång tid annars.

Costanza: Det var bättre förr, när spelare förkortade sina liv för 100k i månaden

DrCox: När USA tar över Ryssland och skapar en internationell NHL, nä skämt o sido så tror jag väl att KHL kommer bli accepterat när folk glömmer vad Ryssland har gjort

JoakimE: Vem vill bo och spela i diktaturen och terrorstaten Ryssland?Som dessutom mer börjar likna Nordkorea och Ryssland kommer att starta fler krig om dom når några som helst framgångar i Ukraina.

DrCox: Väldigt sant i det du säger men tänker att man lär satsa mycket pengar på detta och om halvdåliga hockeyspelare får toppschweiz löner så tror jag att de lär riskera sin status för pengar.. Men skulle inte vilja ha hit någon som har spelat i KHL, så de lär ju vara ett "last resort" för en spelare som inte har möjlighet att slå in sig i SHL och NHL..

JoakimE: apropå det dog chris simon idag

{9315}: Usch vad sorgligt. Hur många är vi uppe i nu? Känns bra att fighterna är mer eller mindre borta från sporten.

Sjukt vad mora är ineffektiva. 2 mål på 80+skott mot ajk

{10015}: Har eller är LP skadad? Han har inte varit med de senaste matcherna.

grimiss: Lägger ingen värdering i din diskussion med Greg P, men har med ålderns rätt insett en sak.

Förr trodde jag att jag ogillade klubbar(vilket jag gör lite grann fortfarande)men egentligen är det imbecilla supportrar som är problemet, inte klubben.

Med det sagt, MoDoiter är inte Guds bästa barn heller, men våran klubb är störst ändå

Padrone78: 10% innebär nånstans i storleken 5 miljoner mer i spelarbudget. alla nya tv-pengar läggs inte på spelare utan kommer läggas på annat, bland annat men inte uteslutande större sportsliga organisationer för herr och dam.

räknar med 6 miljoner mindre i intäkter där 3 är från kommun och 3 är från nhl-pengar som modo räknar med 0 detta år. resorna blir 1,5 miljon dyrare. utöver det investeringar i arenan som ljus och ljud (äntligen)

text länkat för den intresserade

{9315}: Vi och Malmö låg i botten ifjol gällande budgeten. De skulle öka sin marginellt så vi bör dra ifrån i den aspekten iaf och placera oss något närmare mitten jämfört med resten av ligan. Spelarbudgeten lär inte belastas på samma sätt av utköp som ifjol heller, så på förhand tror jag vi har det relativt gott ställt.

Gillar att vi går in med ett sånt här tankesätt också:
”De som vinner SM-guld är inte de som lägger mest pengar på spelarbudget, det är konstaterat. Man måste bygga en stark och stabil verksamhet, säger Johan Widebro.”

KB: Kloka, kloka Widebro.
Det är så jävla enkelt och att hålla på MoDo nuförtiden.

KB: så är det. hoppas modo hittar ett spännande namn som komplement till hinken, någon som kan komplettera hans styrkor

{9315}: i andra nyheter missar högberg hela kvarten för linköping. tack och hej kan vi säga till dom, max 5 matcher?

{9315}: är det någon som ska avlasta massa admin från hinken så är väl Emil en kandidat för den rollen kan jag tänka mig?

Nucky: Man blir bara glad när man hör Widebro berätta om framtidens tankar å det jobb som kommer att läggas ner för att vår älskade klubb skall ta ytterligare steg framåt !!!

Blev prat om gamla stubben och intro också , där Välkomnar han idéer om hur det bli bättre !!
Så ni som sitter på bra idéer om hur introt kan bli bättre så lyft dom till MoDo !!!

Marek Langhamer har storspelat mot HV71.

Men i kväll får Oskarshamn klara sig utan sin målvakt.

Hockeynews avslöjar att tjecken lämnat landet av privata skäl.

Smurfen:

Härlig inställning av en 2.a keeper?

Coreau om reservrollen i Brynäs: ”Bryr mig inte”

ante08: galne Kruse lär ta ett matchstraff under serien

SPOODI: Det blir troligtvis Rydén som står då. Dom har gett upp på Kruse

Sigge: tror jag inte. Kruse har varit reserv i de två första matcherna

ante08: då gratulerar vi hv till shl 24-25 och hoppas hinken köper jasek

{9315}:

Jasek skall till Leksand ;)

Han älskade Dalarna sa han ;)

mattias - 74: lägg ner ingen älskar Dalarna

Smurfen: Björn Edlund var ju med på dagens lunch snack i MoDo channel , har Gradin varit med på något sånt snack efter att herrarnas säsong tog slut ???

Silly: läser man hela artikeln så verkar det vara en mycket reko kille, rubriken kan lätt missförstås, han peppar alla både på träning och match samt är helt och fullt medveten om varför han är här.

Smurfen: Ingen Lucas Pettersson för J20 nu när man möter Luleå i åttondelen. Rätt jobbigt. Undrar var han är någonstans?

{10015}: Jämför man laguppställningarna ikväll snarare hyfsat omöjligt ut än jobbigt.

{10015}: Walli klar för återkomst till Tiken😂

bengt88: Vad fan händer? En solklar utvisning på en Lövenspelare, men båda domarna får hjärnblödning. Istället gör Pooley mål då backen som skulle försvara tappat klubban som exceptionellt tydligt slogs ur hans händer.

Å Löven ser ut å ta matchen ikväll !!

« · 2675687 · »