1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540666 inlägg · 4140 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Har aldrig förstått folk som vill Djurgården väl

Klockan slår, klockan slår
Röven åker ur!

{8225}: Framförallt vill jag Löven illa. Handlar inte om att jag vill Djurgården väl.

Lerby återigen svag i egen zon.

{8225}: Nej, men du har nog aldrig växt upp i Övik med drygheten och arrogansen hos umeåfolk heller.

Biel utslagna ur slutspelet i Schweiz. Nu lär väl Sniper-Jeppe bli presenterad snart? :)

wesslan: två-tre veckor kanske. exitsamtal osv

Zource: Klockan slår, klockan slår, ja jävlar, nu är de vår(?)

{5647}: Återigen vet Stråhle inte vad problemet är. "Hade jag vetat det, så hade det inte sett ut som det gjorde."

Gavelo: man kan försöka undvika målis… och Oskarshamn vann

{5647}: Nä, den dryghet och framförallt dumhet som finns i Umeå har jag varnat om i 25 år och säkert JFK också, De är helt dumma i huvudet här när det kommer till hockey.

{5647}: haha å man la en bet på djurgården för man fick en känsla av att löven inte skulle hålla. Ja Umeå kan man inte unna något😉 inte för att man gillar djurgården heller..

Greenwolper: å där satt man andra betet på bik. Synd för ek dock

{5647}: Löven är ingenting att bry sej om , men Djurgården , suck, där finns det en historia

{8225}: Full fart som vanligt om Löven som berör på detta forum. Gulligt av er att orka bry er om hockeyallsvenskan fortfarande.

Greg P: Du glömmer bort att vi är störst och att du är här.

Greg P: Gregget måste komma in på hockeysnack och se vad MoDorövarna skriver. MoDorövarna åsikter är viktigast. MoDo är störst!

Kalle Jellvert avgör för BIK framspelad av Sveningsson. Spelare man minns.

{10015}: MoDoiter...

{10015}: Jellvert är en jävla fin gubbe. Stabil och trygg rakt igenom.

S-vikaren: han kanske är smygmodoit😉

KB: Verkligen. Ger mig glada hockeyminnen. Han kommer jag alltid minnas i MoDotröjan.

Greg P: Lycka till nästa 20 åren i allsvenskan. Blir Kenttä kvar till nästa säsong tro? Eller lämnar han det sjunkande skeppet?

{10015}: Håller dock med Bogren. Växlade över till den matchen och den utvisningen domarna släppte i SSKs pp var helt sinnessjuk. Behöver man ens domare när de inte törs utföra sin uppgift.

"Efter förlängningen var SSK-tränaren Magnus Bogren rejält irriterad på domarinsatsen.

– Nu låter jag som en dålig förlorare. Men de skiter i att ta en solklar utvisning när vi spelar i powerplay, det är så dåligt av dem. Jag är sjukt besviken, säger Bogren till TV4."

{10015}: Ärligt! Modo är rätt intetsägande för mig men jag hatar jag mer människorna och staden i Örnsköldsvik.

{10015}: BIK går upp! Svenne vet hur man går upp.

Greg P: Nu kliar Löven mer än det berör. Ni är lite mer som ett Konstprojekt.

Greg P: Jo, det är en av era mindre klädsamma grejor. Ni är så sjukt avundsjuka på vacker natur och bra hockey.
Ett dyngdike och opera, vad är det liksom?

Sigge: Kenttä blir kvar. Vi ses i Allsvenskan igen om 2 år. Då har äntligen hybrisen går ut år Karlin & Gradin.

Costanza: Det är väl det Kenttä alltid säger "Löven är ett levande konstprojekt"

Greg P: Right back to you säger jag då. Vet inte vad det är men så fort jag är i Umeå blir jag deprimerad. Många säger att det är ”mysigt” men det är något med skiten som får det att kännas instängt. Tror det är ån kontra viken.

{10015}: En jävla massa veganer i den stan.

S-vikaren: Har ju länge varnat Tarasov och andra för dessa Lövare. Ingen har trott på mig men de är rätt skruvade i skallen...

Greg P: Å ändå är du här inne å hänger med oss Ö-viks bor

{5647}: Jag är sjukt ointresserad av natur i allmänhet och er i synnerhet. Ingen fjällstation direkt. Det är mer staden och folket. Inavel och enögt i nedstigande led på varje person.

Greg P: HA är kul. MoDo kan värva fler ölliga-spelare och göra SHL-stjärnor av dom. MoDo är bra för hockeyn. Förstår att det kan reta Lövare.

modomille: Haha, lite roligt, har EN släkting som kommer från Umeå och hon är…. Vegan.

Greg P: Kan du inte bara inse att Övik är bättre på hockey?

Smurfen: Han försöker värva oss som Samuel försökte locka över Foppa till Löven. Men det blir alltid ett jävla liv när lövarna inte får som dom vill. "MODORÖV"

Greg P: Det finns inget mer intetsägande och töntigt än när folk snackar om inavel. För det är ju bara ett påhittat skämt egentligen som folk nu tydligen börjat tro på.

Greg P: Inavel är snarast ett västerbottniskt fenomen med Ume- och skelleftesjukan.

{5647}: Lövare har inte så mycket mer att komma med längre. Jag tror att Ö-vik vann mot Umeå i hockey.

{5647}: har du läst nåt om skell sjukan ? Faktiskt sjukt intressant !!! Kommer från en portugis från början

Costanza: Nu tror jag Brynäs går upp och IKO åker ner. Men jäklar vad hockeypamparna skulle få panik ifall BIK går upp och HV 71 åker ur...

Greg P: Modo är rätt intetsägande och du hatar människorna, men ändå hänger du här stup i kvarten?

Bad_Brett: Ja. Panik. Du och jag gillar ju lite kaos! Pamparna är dumma som får som JFK klokt hänvisade till. Det är väl vi tre som måste klara upp detta.

Greenwolper: Jo det kan man, men varför skulle man om man mer eller mindre blir fälld av motståndarna in i deras egen målvakt.

{9315}: verkligen. Desto mer kvalångesten sprider sig i Jönköping , desto mer njuter jag a v att slippa uppleva den. Fatta om det varit Modo nu..,brrr

grimiss: Det är jobbigt för Umeå och Teg att inse att Ö-vik alltid är bättre på hockey. Arena vid vattnet. SHL. Damlag som inte behöver byta om i ett utedass. Trodde att de bara hade en rival..

Costanza: haha Tänk om saik bjuder in till försoningsmöte? Typ nåt år när det är nåt speciellt jubileumsår för när dom möttes senast? Dom har dom inget kvar

« · 2678167 · »