1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540639 inlägg · 4140 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: äntligen fler som tänker rätt! Snyggt! ????

{10015}:
Släpper man in så mkt mål som de gjort är det i grunden ett för svagt lag. Så tänker att det kan finnas några guldkorn där exv Lodin/Jasek även Oksanen. Deras 3/4 linor håller knappt allsvensk klass. Även back 4-7 är allsvensk nivå.

Tarasov: Defensiven är väl samma problem som vi hade också när vi gick som sämst. Ändå sa folk här inne att det var forwards det var fel på, vi gjorde för lite mål. Säger inte det något?

Oavsett vill jag inte ha deras spelare. Fel hylla att handla från när vi vill högre.

Tarasov:
Så kan de vara, men svågern som bor i Oskarshamn och ser dom, tycker inte att dessa stjärnor har visat någon kämparglöd. Jag citera honom: ”så fort de går tungt så spelar dom bara av lönen”
I
Och i Modo ska vi ha kämparglöd anser jag

Oeek har 87% på hans 2 matcher i ssk i slutspelet. Kan omöjligen få vara 2aspade i shl med den statistiken.

Tarasov: nej nej vi ser nu i kvalet hur lite lodin, jasek, wagner mfl bryr sig

{10522}: Instämmer tycker säsongen har visat att han inte är tillräckligt bra för att ha andraspaden i SHL måste finnas nån klubb i Ha eller utomlands som kan tänka sig att ta över hans kontrakt.

DrCox: vilket fiasko av södertälje. herregud!

DrCox: Ryker Oskarshamn kanske Langhamer kan gå som tvåa iMoDo och OEE ta förstaspaden i Oskars eller "hem" till Värmland och Bofors?

M Horava: Langhamer har nog gjort sitt i Sverige baserat på vad man läst i tidningarna.

M Horava: Att du tror Langhamer som kommer från mycket bra säsonger i KHL och finska ligan vill till oss för att spela som en tvåa är ganska sjukt... Har vi HV71 pengar helt plötsligt eller hur hade du tänkt dig att vi ska sätta 200k i månaden för en andramålvakt som max kommer spela 20 matcher på en säsong? 😂

M Horava: Ser det som givet att någon av Eltonius eller Eriksson Ek kommer axla andraspaden nästa år. Lassi är fantastisk och solklart först så känns onödigt att slänga pengar på den posten. Jag gillar Eltonius efter att ha sett honom i Västervik nu.

KB: Exakt. Så länge Lassi inte blir skadad så är jag helt bekväm med nuvarande målvakter. Sedan tycker jag att vi kanske ska prova på Eltonius någon match nästa säsong.

bollan123: Instämmer. Men hemska tanke att Lassi blir skadad med de andra målvakterna vi har

Osar ju inte direkt nystart över HV

modomille: Att Nubben verkar bli kvar är ju smått sanslöst. Gjort klart med Hanzl nästa säsong också, känns som han aldrig lär sig

Har inte hängt med i silly-vägar senaste dagarna. Ser att det pratas en hel del om Lukas Jasek. Är det något konkret som jag missat, eller är det bara en klassisk bubblare?

wesslan: Det finns inget konkret. Bara en önskan från vissa här inne. Tror (och hoppas) det inte sker.

Ser att Ros på Sportbladet drar fram Kopitar och Pastrnak som SSK:s drömvärvningar till nästa säsong. 😂

{10015}: Haha!

Vad tror ni om våra ”drömvärvningar”: Hedman, Victor Olofsson, Ullmark, Nylander, Zuccarello? Sakic som assisterande sportchef hade varit fränt. 😎

{10015}: Så länge Nubben blir kvar i HV så ökar chansen att de inte återigen blir en toppklubb. Skönt att ha en räddningsplank återigen om Oskarshamn ryker
😅

KB: Haha, kul ändå också att Ros inte ens nämner att Södertälje är en HA klubb i artikeln. Eller att Pastrnak har ett kontrakt värt 900 mille.

{10015}: ”Det blir exempelvis svårt för Emil Georgsson att lösa ut David Pastrnak från sitt åttaårskontrakt med Boston, värt totalt 90 miljoner dollar till 2031...”

Eller läser vi inte samma artikel?

Padrone78: Så urbota uselt av artikelförfattaren. Det som man vill läsa är ju drömvärvningar som är åtminstone lite realistiska. Att Södertälje skulle ta tillbaka palsternackan nu är lika troligt som att Modo kommer få in peak-Foppa som förstacenter till nästa säsong.

Padrone78: Måste vara nyligen tillagt i artikeln? Såg inte det någonstans första gången jag läste den

Padrone78: det måste ju vara ett skämt ?

Padrone78: Det blev en grej på sociala medier, så det lades förmodligen in i artikeln efter ett tag. Stod inte så inledningsvis.

Fredrik Forsberg till Löven nästa år...

Då åker vi igen då!...

Greg P: får han Lilliz bredvid sig kan han nog slänga in bra många puckar

Greg P: Kenttä verkar ha ledsnat på nordamerikaner

Greg P: Kenttä borde rikta in sig på Hedberg som tränare om han inte får något hos Rögle. Men han är nog för sympatisk för Kenttäs smak?

Greg P: älskar att du samtidigt som du hetsar upp dig över att löven diskuteras här ibland själv tar initiativ till att posta info om er trupp. Hur ska du ha det?

{10522}: Risken är bara att det blir en väldigt "skön" kedja. Daggen hade vissa farhågor gällande Lilliz om han verkligen kommer ha motivationen att glida runt i HA. Fredrik Forsberg är också en spelare som inte jobbar arslet av sig.
Får man dem att jobba hårt kan det bli en riktigt vass duo i HA, men risken finns såklart att de producerar massor mot sämre lag samtidigt som de är en no-show mot topplagen.

{5647}: Tur att de har Stråhle på kontrakt som kan få alla att dra åt samma håll.

grimiss: Skrev ju att jag var oskön 50% av tiden med när jag var packad också iofs..

BlackPearl: Rent egoistiskt, tror jag att det skulle vara bättre för MoDo om IKO höll sig kvar.

Även om varenda por i min kropp vill ha ut fanskapen. Så säger mina hjärna att det är större chans att Oink blir ett bottenlag i SHL nästa säsong än HV.

Så ut med Åsa-Nisse!

Nucky: Bra att Känttä ledsnat på nordamerikaner. Jag kan tänka mig Schilkey och Pooley i MoDo. Bådas kontrakt går ut i år. Två rightare till andra och tredjekedjan. Tror de hade gjort det riktigt bra.

M Horava: Vill inte ha någon av dem. Schilkey har en viss faktor, men nja.

{10015}: Tror inte chansen är så stor att vi värvar "humörspelare" så länge Hinken och Karlin är kvar.

Och gör vi det, så har dom nog lärt sig nu att då värvar vi även vettiga lekkamrater till vederbörande.

Lex Ruohomaa.

M Horava: Blir en jävligt dyr andraspade det!

Confusius: Jag hoppas på att Oskars hänger kvar. Rent krasst blir det nog lättare för deras politiker att ta beslut om och för näringslivet slanta upp till en ny arena om hockeylaget hänger kvar i SHL. Hockeysverige behöver fler bra arenor och deras planer på den nya verkar verkligen lovande. Sen får gärna HV gå upp igen. HV eller Oskars spelar egentligen inge roll för mig annars.

KB: håller med, inga så kallade chansningar från allsvenskan till ledande positioner

KB: Du är kräsen du.. ;-)

{10015}: Är väl inga problem för den organiserade brottsligheten i Slöddertälje att skaka fram stålarna för dom killarna?!

Apropå ingenting: Svenningsson har gått och blivit framspelare på gamla dar. Gillar Svenningsson i slutspel. Då vaknar pajken och han blir en poängmaskin!

M Horava: det jobbiga är att vi behöver få in en förste och en andrecenter. Inte helt lätt. Men tid finns.

dempa: Nu är Walli presenterad av Timrå !

Smurfen: ja han får ju tyvärr inte direkt ett glatt välkomnande från deras supportrar.

JoJo2613: Inte så konstigt heller. Jag förstår faktiskt inte varför de tar tillbaka honom. Möjligen om han till slut köpt in sig på att han är en spelare för fjärdekedjan och är beredd att jobba hårt för det.

Jag gillar MoDos inställning om man jämför med plastsjö:
Det här med PWHL, är det något som stör er?

– Nej, inte just nu. Lina är den enda som är högaktuell just nu. Däremot tappar vi Lisa Jönsson, Emma Goding och Julia Perjus till collegehockeyn och det tycker jag är en positiv exit.

– Det är ett tecken på att vi är en jävligt bra plantskola och det är många college som hör av sig och är intresserade av våra spelare, säger Björn Edlund avslutningsvis.
---------------------------
Det är klart att det svider att tappa spelare, men som Hinken är inne på så ska man gå till MoDo om man vill utvecklas och bli en bättre spelare som kan spela i en bättre liga (NHL). Vi vill ha spelare med driv och en dröm.

JoJo2613: På tal om ingenting så verkar foppaBoxarna sälja bra. När alla sålts har vi fått in 625 000, bra boost till spelarbudgeten för att sälja lite tröjor

« · 2679406 · »