1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537586 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Tycker inte att MoDo ska dra runt med en halt AP. Bara att klippa där nu. Jag kan hockey.

Costanza: Angående Byström så kommer man ihåg honom som duktig skridskoåkare och rätt skicklig med puck, dock lite vek i närkampspelet.
Har såklart växt på sig sen dess.

Om det står mellan honom och Folin/Wahlberg så bör det vara en tydlig uppdatering.
Vi kommer få en backsida som är puckskickligare och bredare vilket jag tycker var vår stora akilleshäl ifjol.

Nucky: Ja. Bra inlägg! Låter som att killen har lite hetta ändå. Sen vill ju ingen MoDoit ha in en stor långsam gris så då är ju Ludde given i vår trupp. Nu kör vi.

Nucky: MoDo kommer att vara starka kommande säsong. Kommer kunna sälja och köpa.

Nucky: alltså att vi ens diskuterar det? Det är väl helt självklart att han är bättre än Folin?

Smurfen:
Var det någon som inte var med?

Tarasov: Var bara en liten filmsnutt på Instagram så det var nog inte alla som man hann se på den korta filmsnutten

grimiss: Fast Folin kanske är bättre på andra saker, är han inte en av Karlins och Gradins favoriter. Kanske drar några goa skämt ibland, vem vet, kanske ett nödvändigt kitt i vardagen

grimiss: Vad är tuffa träningar? Kör man mycket speed kanske man inte flåsar så mycket efter ett pass. Man kan köra idioten varje träning, men risken är då att man får väldigt bra kondition fast tappar i tempo.
har man för jobbiga träningar blir ofta kvalitet på passningsspel osv lidande.

Jag är lite allergisk mot att säga att det automatiskt blir bättre för att man tränar tuffare. I realiteten kan det bli tvärtom. Det viktigaste är kvalité.

Smurfen: Spelarna som man kunde se i videon var Vigneault, Bernhardt, Näsén, OP, AP, Niederbach, Rundblad, Berg och Sebbe

{5647}: Faan vad du ska bråka med de som skriver annorlunda. Nu får du snart gå kurser hos mig..

Koff: Eller stortalangen och landslagsmannen Josef Hrabal!

Gavelo: Fick en chock när jag insåg att killen är 38 år. Tänkte att han var relativt ung när han kom till MoDo, men nej, jag måste ha kommit ihåg fel... Eller vänta nu. Han spelade här för 15(!) säsonger sedan...!

Jäklar vad jag känner mig gammal nu.

Koff: MoDo har varit en framgångssaga sedan han tog över så har svårt att se att man inte tränar bra.
Men Karlin är rätt tyst, och tysta personer får oftast mer uppmärksamhet/respekt när dom väl säger något.
En gaphals funkar bra under en kort tid tills alla vant sig, då blir det ren rutin och har noll effekt.
Därför lite komiskt när folk ofta efterfrågar en "hårtork i paus" vid dåligt spel. Funkar ett par gånger på sin höjd, sen blir även det rutin och du måste hitta nya sätt att hitta fram till spelare/individer.

Nucky: Vet inte om han växt på sig nämnvärt, 78 kilo enligt EP.
Jag är lika lång och när jag vägde 78 så såg jag ut som en fluglort. Nu är vikt och styrka inte helt samma sak, det såg vi tydligt i Runins så vi får hoppas att han bidrar om han blir klar.

Jag är fortsatt extremt tveksam dock.

Bad_Brett: George är 49 år och 101 kilo. Jag vill lira..!

Gavelo: Tycker vikten verkar uppdateras rätt sällan(eller aldrig) på EP.
Skulle gissa på att han ligger runt 85 iaf.
Finns f.ö en dansk som håller till på Ströget. Han gissar vikter som stämmer ner på hektot. Vi skickar lite bilder till honom så slipper vi gissa :)

Nucky:
Håller med dig där!
Det jag undra bara är om han ligger på dom hårt eller hur är hans stil. Det dom intressera mig är ledarstilen bara. Det kanske med dom assisterande tränarna som höjer rösten om det är något mindre bra på träningarna.
Bara ren nyfikenhet och inget dömande från mig 😊

Costanza:
Vad gör Kari Hakanaa idag? 😅
Eller NHL meriterade pensionären Greg Johnston som drog efter 2-3 matcher

Koff: Låter som att du har koll! 😅 Några galningar kunde skicka in trissan i Kryllan då vi behövde det!

Costanza:
Haha den tiden hade man full koll på spelarna, vikt och längd etc, klippte ur varje artikel o klistra i en pärm. Iaf säsongen då Modo var ”Röda Vita Blåa, alltid lika råa, Modo hockey så klart”!
Jävla färgval alltså!

Jesper Duus var ju lite trött men tung, vill minnas han var då 94kg,

Koff: Kvällens enkla barn-tävling då. Vilken MoDo-representant har haft flest A:n i namnet.

Kari Haakana hade bara 5, som ledtråd

Gavelo:
Josef Hårbal… wow vad glad jag är att tiden går ibland

{8225}: är du Alavaarig? ?

Koff: Nu värvar MoDo nytt och jag blir glad!

Koff:
Vilken modoit har haft det coolaste namnet? Jetmäään var ju gullig, nån fler?

Koff: Pucken helt klart

Koff: Guld, kan du nummer 2 också

Koff: McMaster

{8225}: kör på!

Koff: bara 6 a:n

Gurkan: Bobby Butler är rätt bra namn å

{8225}: kuggfråga, vem signade Huras?

{7426}: var det Kaptenernas kapten?

{8225}: Näää… I ett annat lag kanske 😬

{8225}:
Nä kom inte på.

SPOODI:
Min kära vän Tony TUZZOLINIO!

{7426}: Gillar inte AJ, men han var väl inte involverad?, Klurigt värre

{8225}: Hehe, inte AJ

{7426}:
Svartvadet och Foppa?

Koff: Svartvadet är väl kapternas kapten?

Hur som, Markus hade slutat som GM men vad jag minns var han högst involverad i den affären.

{7426}: Svartvadet var väl GM då Huras anställdes?

{7426}:
Välkommen till Modo Huras!
www.modohockey.se/article/isnxainrx-4ij6i1/view

Koff: Såhär i efterhand... var verkligen Tussilagon en sådan flopp som vi minns honom? Ibland känns det som att vi kanske var lite färgade av lockouten och förväntade oss att få in en superstjärna.

Blatny, som har blivit halvt helgonförklarad, gjorde 3 poäng på 16 grundseriematcher. Jag kan tänka mig att Tussilagon inte hade gjort bort sig som en breddspelare i laget 06/07. Tror mer problemet var att folk förväntade sig en målspruta och så fick vi en italienare på dekis.

Koff: De va inte han som gjorde alla möten, bara Per som fick skiten för resultatet. Därav kuggfråga :p

Bad_Brett:
Bra fråga, så länge sedan man såg han nu, nu är man ju några kilo äldre och visare (kanske) men var han inte slarvig med pucken?

Blatny var väl bara en retsticka och lite halvt grovjobbare? Ställde upp vid bråk osv.

{7426}: Näslund hade ju slutat ett år innan. Blir knepigt att skylla på honom. Möjligtvis Peter Forsberg som var assisterande GM.

Bad_Brett:
Bodde i övik då. Minns när en kille berättade att han sett Tussilago på Mamma Mias. Tussilagon fick ett mkt svalt omdöme. Anledningen han hade vikit undan med blicken... INTE BRA. Fö undrar jag om den som gav omdömet inte hänger här. Han satt på ett kontorshotell i övik, farsan hade varit hockeytränare.

Bad_Brett:
Jag tror att Svartvadet inte kunde fylla Näslunds kostym. Var rätt tydligt att vi gick åt rätt håll med honom

Bad_Brett: Huras var tänkt redan säsongen tidigare, men de gick i stöpet.

« · 2688481 · »